Biden vs Trump deel 2

08-11-2020 12:42 3064 berichten
Alle reacties Link kopieren
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?

Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
julius schreef:
11-11-2020 10:48
Dus je denkt dat het Supreme Court niet onpartijdig is? Dan snap je natuurlijk ook wel dat de democraten wat rechters aan het hof willen toevoegen.
Nou ja, wat Trump nu bereikt is dat de Democraten toch nog eens heel goed gaan nadenken over herstructurering van de rechterlijke macht zodra ze daar de kans voor krijgen.
AnAppleADay schreef:
11-11-2020 10:49
Precies, en in plaats van de makkelijke weg te gaan en te frauderen in één grote staat (zoals Florida) hebben ze bewust gekozen om in meerdere kleinere staten met allemaal een verschillend proces te gaan frauderen. Lijkt me echt logisch ja.
En daarbij vergaten ze ook een senaatszetel of twee :mrgreen:
Positivevibes schreef:
11-11-2020 10:25
Ik heb geen idee wat er gister gewist is.

Maar wat er wordt gezegd over haat snap ik. Alles wat Trump doet en zegt ademt haat en verdeeldheid en machtsmisbruik uit. Hoe kun je zoveel haat steunen?
Ik denk dat een deel van de Trumpstemmers bepaalde karaktereigenschappen met hem deelt of juist bewondert. Die genieten ervan om anderen te schofferen en te pesten.
DS1971 schreef:
11-11-2020 10:47
Er is al het een en ander voor de rechter gekomen. Tot op heden is iedere rechter heel erg sceptisch. Ja, ook die door republikeinen zijn aangesteld.

Hij/zij heeft het over zaken waar het gaat 100,000 frauduleuze stemmen, ik ben dus heel benieuwd wanneer deze zaken voorkomen.
Ik hoop niet dat wederom blij word gemaakt met een dode mus...Nogmaals, ik ben gek op feitjes en bewijs, wat roepen kunnen we allemaal.
Hetvrijewoord schreef:
11-11-2020 10:54
Hij/zij heeft het over zaken waar het gaat 100,000 frauduleuze stemmen, ik ben dus heel benieuwd wanneer deze zaken voorkomen.
Ik hoop niet dat wederom blij word gemaakt met een dode mus...Nogmaals, ik ben gek op feitjes en bewijs, wat roepen kunnen we allemaal.
O, maar die claims zijn nog nergens met bewijzen onderbouwd.

En dat kan maar 1 reden hebben: ze zijn er niet.

Het is vrij duidelijk wat er gaande is, een poging tot een staatsgreep en als dat niet lukt in ieder geval de instituties zoveel mogelijk verzwakken. Daar komen dan problemen van en die kun je weer in de schoenen schuiven van Biden. Trump zal alles in het werk stellen om in 2024 weer de kandidaat te zijn.

Maar goed, daar is een oplossing voor: lock him up! ;)
Turtlerain schreef:
11-11-2020 10:53
Ik denk dat een deel van de Trumpstemmers bepaalde karaktereigenschappen met hem deelt of juist bewondert. Die genieten ervan om anderen te schofferen en te pesten.
Dat denk ik ook.

Met name mensen die anders zijn dan zij en ze niet kunnen begrijpen. In het echte leven durven ze niks, maar dat Trump hen pest vinden ze geweldig. Schuim staat nog net niet aan hun mond.
Turtlerain schreef:
11-11-2020 10:53

Ik denk dat ook. Ik heb werkelijk geen goed woord over voor Trump en zijn aanhang. Mensen zonder hart, sorry dat het ik zeg. Ik las zelfs gisteren iemand hier die zei: nee, ik heb geen medelijden met mensen die het slechter hebben dan ik, want meestal hebben ze het er zelf naar gemaakt. Allright, als dat je wereldbeeld is, dan verdien je te leven in een land met een dictator. Grappig genoeg zijn het vaak dezelfde mensen die Rutte een dictator vinden. Het is van een treurige domheid.

Shoot me, Trump fans.
rosadebree wijzigde dit bericht op 11-11-2020 11:00
32.28% gewijzigd
Hunebed schreef:
11-11-2020 07:07
Nou dit dus. Ik heb sowieso niks met Amerika en de Amerikaanse politiek, en de democraten zijn ook niet heilig, maar zo een groot land, en dan zijn dit de kandidaten waar ze uit moeten kiezen.

Maar zoals ook eerder gezegd, dan liever Biden dan dat ongeleid en onbetrouwbaar projectiel die schijt heeft aan alles en (bijna) iedereen en voor wie de aandeelhouders en big boys er toe doen.
In het geval van Trump zie je dat verkeerd. In feite kan iedere In Amerika geboren persoon zich kandidaat stellen voor het presidentschap. Er zitten wat regels aan, maar daar gaat het hier niet om.

Trump heeft voor de verkiezingen voor 2016aangekondigd om zich kandidaat te stellen, maar deed dit niet als onafhankelijke kandidaat, maar als republikein. Daar was die partij echt niet blij mee, maar men dacht dat hij geen schijn van kans had. Maar gedurende de primary's vielen tot afgrijzen van de partij steeds meer van zijn republikeinse tegenstanders af.

Wat je er ook van vindt hoe hij het heeft aangepakt, hij heeft het slim gespeeld. Door zich als republikeins kandidaat op te geven, was hij verzekerd van media aandacht die de onafhankelijke kandidaten niet krijgen. Uiteindelijk moest de republikeinse partij zich wel achter hem scharen.

Wanneer iemand president is, is dan is het gebruikelijk dat hij, zonder partij primary's als kandidaat naar voren geschoven wordt.

Het is niet zo dat die twee de enige keuze zijn, het is alleen dat er slechts een paar gesteund worden door de partij.
Positivevibes schreef:
11-11-2020 10:25
Ik heb geen idee wat er gister gewist is.

Maar wat er wordt gezegd over haat snap ik. Alles wat Trump doet en zegt ademt haat en verdeeldheid en machtsmisbruik uit. Hoe kun je zoveel haat steunen?
Ach weet je, alles wat wij hier doen is symbolisch. Jouw anti-Trump is net zo belangrijk als mijn pro-Trump. Helemaal niet dus. In dit topic ligt de verhouding anti-Trump en pro-Trump op 90-10%. Bij de Amerikaanse kiesgerechtigden is 50.7% tegen 47.5%.

Waarmee ik wil zeggen dat er mensen zijn die bereid zijn om nog 4 jaar met Trump door te gaan. Het gaat over 72 miljoen kiezers die een andere mindset hebben dan wij hier. Hier kreeg Arie Slob een storm van kritiek over zich heen. Met zo een uitspraak in Amerika stijg je in populariteit. Ik gaf eerder al het voorbeeld van de in het roze geklede homoseksueel zwaaiend met een d.ldo op een gammel bootje. Terwijl wij dat hier zien als toppunt van tolerantie willen 5 miljard mensen op de wereld dat niet zien.

Wat wij hier als haat en intolerantie zien staat haaks op wat de mensen over wie wij het hebben als haat en intolerantie zien. Die steunen dus geen haat maar verdedigen hun eigen conservatieve levensvisie. En dat doen ze door te stemmen op de persoon waarvan zij denken dat die hun belangen behartigt. Trump is geen clandestiene sekteleider die een staatsgreep onderneemt maar een democratisch verkozen president. En dat hebben wij allemaal gewoon te respecteren.

Zolang niemand aan onze samenleving komt sleutelen mag hij in zijn eigen land als democratisch verkozen vertegenwoordiger doen wat zijn kiezers van hem verlangen.
Let’s Go Brandon!
rosadebree schreef:
11-11-2020 10:59
Ik denk dat ook. Ik heb werkelijk geen goed woord over voor Trump en zijn aanhang. Mensen zonder hart, sorry dat het ik zeg. Ik las zelfs gisteren iemand hier die zei: nee, ik heb geen medelijden met mensen die het slechter hebben dan ik, want meestal hebben ze het er zelf naar gemaakt. Allright, als dat je wereldbeeld is, dan verdien je te leven in een land met een dictator. Grappig genoeg zijn het vaak dezelfde mensen die Rutte een dictator vinden. Het is van een treurige domheid.

Shoot me, Trump fans.
En het trieste is, dat ze niet inzien dat Trump geen zier om hen geeft. Trump is echt geen president geworden omdat hij zo begaan was met anderen. President worden was voor hem gewoon een manier om zijn naam, macht en fortuin te bestendigen. En het is hem gelukt ook, met dank aan mensen waar hij eerder minachting voor had.
Lange-met-een-korte schreef:
11-11-2020 11:02
Ach weet je, alles wat wij hier doen is symbolisch. Jouw anti-Trump is net zo belangrijk als mijn pro-Trump. Helemaal niet dus. In dit topic ligt de verhouding anti-Trump en pro-Trump op 90-10%. Bij de Amerikaanse kiesgerechtigden is 50.7% tegen 47.5%.

Waarmee ik wil zeggen dat er mensen zijn die bereid zijn om nog 4 jaar met Trump door te gaan. Het gaat over 72 miljoen kiezers die een andere mindset hebben dan wij hier. Hier kreeg Arie Slob een storm van kritiek over zich heen. Met zo een uitspraak in Amerika stijg je in populariteit. Ik gaf eerder al het voorbeeld van de in het roze geklede homoseksueel zwaaiend met een d.ldo op een gammel bootje. Terwijl wij dat hier zien als toppunt van tolerantie willen 5 miljard mensen op de wereld dat niet zien.

Wat wij hier als haat en intolerantie zien staat haaks op wat de mensen over wie wij het hebben als haat en intolerantie zien. Die steunen dus geen haat maar verdedigen hun eigen conservatieve levensvisie. En dat doen ze door te stemmen op de persoon waarvan zij denken dat die hun belangen behartigt. Trump is geen clandestiene sekteleider die een staatsgreep onderneemt maar een democratisch verkozen president. En dat hebben wij allemaal gewoon te respecteren.

Zolang niemand aan onze samenleving komt sleutelen mag hij in zijn eigen land als democratisch verkozen vertegenwoordiger doen wat zijn kiezers van hem verlangen.
En Trump heeft te respecteren dat hij de verkiezingen verloren heeft.
Turtlerain schreef:
11-11-2020 11:11
En Trump heeft te respecteren dat hij de verkiezingen verloren heeft.
Yup.
Let’s Go Brandon!
11-11-2020 10:22
En wat is dat geneuzel over haat van pro-Trumpers hier? Gisteren zijn er nog posts gewist door de moderators wegens ongepast. 1 keer raden uit welk kamp die posts kwamen.
Ik vond dat volkomen terecht dat die gewist zijn. Waren op de man en niet inhoudelijk. Ook al zijn we 't niet altijd met elkaar eens, dan nog hoef je niet zo te reageren vind ik.
Wel lullig dat een sneeuwvlokje dan gaat staffen. Maar goed.

On topic : wie denken jullie wie er voor 20 januari gratie gaan krijgen van Trump?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
julius schreef:
11-11-2020 10:48
Dus je denkt dat het Supreme Court niet onpartijdig is? Dan snap je natuurlijk ook wel dat de democraten wat rechters aan het hof willen toevoegen.
Geen idee, ik kan niet bij die rechters in hoofd kijken en daarnaast heb ik me nog nooit met Amerikaanse rechtszaken bezig gehouden, dus ik kan ook niet aangeven of ik die indruk krijg.

Maar hoe je het ook wendt of keert, het SC van Pennsylvania heeft de grondwet overtreden en SCOTUS kan volledig binnen hun mandaat in het voordeel van de Republikeinen spreken, zonder ooit toe te hoeven geven dat er persoonlijke motieven gespeeld hebben.

Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat mee kan spelen en dan lijkt het me sterk dat dat in het voordeel van de democraten zal zijn. Rechters zijn nog steeds mensen en gevoel en emotie zullen hen ook niet vreemd zijn.
Net als hier te pas en te onpas de woorden dictator en haat verspreiden rondgeslingerd worden. Het komt uit onderbuik gevoel voort, niet uit consequente feiten.

Maar nogmaals, het zijn allemaal gedachten en mogelijke uitkomsten, maar uiteindelijk weten we het pas als het gerecht zijn oordeel uitspreekt.
rosadebree schreef:
11-11-2020 10:59

Shoot me, Trump fans.
Ik neem aan dat je mij bedoelt?
DerryGirl schreef:
11-11-2020 11:16
Ik vond dat volkomen terecht dat die gewist zijn. Waren op de man en niet inhoudelijk. Ook al zijn we 't niet altijd met elkaar eens, dan nog hoef je niet zo te reageren vind ik.
Wel lullig dat een sneeuwvlokje dan gaat staffen. Maar goed.

On topic : wie denken jullie wie er voor 20 januari gratie gaan krijgen van Trump?
Aan de andere kant worden ze misschien niet gewist als sneeuwvlokje ze niet staft. Ik heb trouwens het bericht met de verwijzing naar een partij de uit jaren 30 gestaft. Wie dat andere bericht heeft gestaft weet ik niet.
Let’s Go Brandon!
spell68 schreef:
11-11-2020 11:21
Ik neem aan dat je mij bedoelt?
Je stelt de vraag niet aan mij, maar ik ben nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag: wat vind je positief aan het karakter en optreden van Trump? Zou je stiekem ook zo willen zijn?
11-11-2020 11:22
Aan de andere kant worden ze misschien niet gewist als sneeuwvlokje ze niet staft. Ik heb trouwens het bericht met de verwijzing naar een partij de uit jaren 30 gestaft. Wie dat andere bericht heeft gestaft weet ik niet.
Ik vind iedere verwijzing naar nazi's, Hitler, NSADP/NSB, concentratiekampen en weet ik veel wat schandalig. Horen niet in deze discussie thuis.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Turtlerain schreef:
11-11-2020 11:29
Je stelt de vraag niet aan mij, maar ik ben nieuwsgierig naar het antwoord op de vraag: wat vind je positief aan het karakter en optreden van Trump? Zou je stiekem ook zo willen zijn?
Goed, om het nogmaals te zeggen; helemaal niets. Ik vind er niets van, niets positiefs en negatiefs, het interesseert me niet. Ik ken hem niet persoonlijk, ik zie af en toe wat flarden op TV en dat is het. Ik oordeel niet over mensen, ik oordeel over wat ze doen en zelfs dan is dat alleen als ik me volledig heb ingelezen over betreffende zaken.

Dat heb ik niet, behalve zijn monetaire en economische beslissingen. En daarvan heb ik al eerder aangegeven heb dat ik teleurgesteld ben in het feit dat hij zijn beloften inzake het inperken van de schulden niet is nagekomen, waardoor dat land nu in een nog meer precaire situatie terechtkomt.

Ik ben geen Trumpfan of hater, maar wat ik wel weet is dat met Biden de schulden explosief gaan stijgen en daarom zie ik hem liever niet als president. Maar ik ben realist genoeg om te weten dat geen van beide verandering gaan brengen.

Maar, de algemene tendens die ik hier wel oppik, is dat er mensen zijn die een hartgrondige hekel aan Trump hebben per definitie een hekel hebben aan mensen die een ander geluid laten horen, maakt niet uit wat dat is. Als er iets wel haatzaaiend is, is het dat gedrag wel.

En het interesseert me ook niets wat mensen van mij vinden, en hier al helemaal niet, maar, en dat heb ik al eerder gezegd, ik heb er een teringhekel aan als mensen mijn woorden gaan verdraaien.
11-11-2020 11:02
Trump is geen clandestiene sekteleider die een staatsgreep onderneemt
Momenteel wel hoor.
kadanz schreef:
11-11-2020 10:49
Vervolgens kom je met een link naar een vaag youtube-kanaal. Dan neem ik aan dat je dat als bewijs aanvoert, of in ieder geval als ondersteuning van je beschuldiging aan het adres van Biden.

Dat mag allemaal, maar ik vind het wel opmerkelijk dat je nu opeens doet alsof je heel neutraal met bloemetjes liep te strooien omdat je niet in kan of wil staan voor je bron.
Misschien dat je de link naar de originele bron gemist hebt ondanks dat ik je gequote had, nogmaals....
Zo goed als zeker, the gateway pundit is nogal conservatief, Cassandra Fairbanks is echter een zeer serieuze journaliste.
Judical Watch wilde het fact checken, kreeg geen antwoord en begon een rechtszaak. Secret service gaf toe dat het rapport van dit voorval
Uit 2009 vernietigd is conform de bewaarstandaard. Dit is 1 vd vele verhalen, vrouwelijke secret agent wilden niet meer op Joe passen!

In onderstaande link kun je het originele verhaal en dat van judical watch vinden.
https://www.thegatewaypundit.com/2020/ ... irlfriend/

Feitenvrije reacties en geroep vanuit de onderbuik laat ik anderen over.... :-D
DS1971 schreef:
11-11-2020 11:48
Momenteel wel hoor.
Na de gewonnen rechtszaak niet meer 😋
Let’s Go Brandon!
spell68 schreef:
11-11-2020 11:46
Goed, om het nogmaals te zeggen; helemaal niets. Ik vind er niets van, niets positiefs en negatiefs, het interesseert me niet. Ik ken hem niet persoonlijk, ik zie af en toe wat flarden op TV en dat is het. Ik oordeel niet over mensen, ik oordeel over wat ze doen en zelfs dan is dat alleen als ik me volledig heb ingelezen over betreffende zaken.

Dat heb ik niet, behalve zijn monetaire en economische beslissingen. En daarvan heb ik al eerder aangegeven heb dat ik teleurgesteld ben in het feit dat hij zijn beloften inzake het inperken van de schulden niet is nagekomen, waardoor dat land nu in een nog meer precaire situatie terechtkomt.

Ik ben geen Trumpfan of hater, maar wat ik wel weet is dat met Biden de schulden explosief gaan stijgen en daarom zie ik hem liever niet als president. Maar ik ben realist genoeg om te weten dat geen van beide verandering gaan brengen.

Maar, de algemene tendens die ik hier wel oppik, is dat er mensen zijn die een hartgrondige hekel aan Trump hebben per definitie een hekel hebben aan mensen die een ander geluid laten horen, maakt niet uit wat dat is. Als er iets wel haatzaaiend is, is het dat gedrag wel.

En het interesseert me ook niets wat mensen van mij vinden, en hier al helemaal niet, maar, en dat heb ik al eerder gezegd, ik heb er een teringhekel aan als mensen mijn woorden gaan verdraaien.
Ok, als ik het goed begrijp ben je een voorstander van zijn beleid. Ik was vooral benieuwd naar de mensen die Trump als persoon waarderen. En natuurlijk kent niemand hem hier persoonlijk maar op basis van zijn vele optredens en uitspraken hebben we wel een beeld natuurlijk.

By the way, ik heb zeker geen hekel aan een ander geluid. Wél als dat andere geluid er eentje is van racisme en vrouwonvriendelijkheid.
turtlerain wijzigde dit bericht op 11-11-2020 11:59
3.90% gewijzigd
Ik vind de sfeer in Amerika wel omslaan onderhand, in het voordeel van de democratie. Er komt steeds hardere en duidelijkere tegenwerking
https://edition.cnn.com/2020/11/11/poli ... index.html

Als dit zo doorgaat wordt hij nog voor januari verwijderd uit het witte huis. Dit gaat zo overduidelijk te ver.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
11-11-2020 11:55
Na de gewonnen rechtszaak niet meer 😋
Dat hangt er vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven