BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
zaterdag 22 januari 2022 om 19:54
Ik denk dat er vaak weinig aandacht voor geweest is op school, vriendenkring en thuis.Singlejingle schreef: ↑22-01-2022 19:48Maar hoe komt dat? Hoe komt het dat er best veel mannen zijn die die sociale signalen niet kunnen lezen?
Autistische jongens hebben extra achterstand.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
zaterdag 22 januari 2022 om 19:55
Daar moet je ook treurig van worden. Want als het op seks aankomt, geloof ik dat verreweg de meeste vrouwen écht oprecht (kunnen) houden van seks. Maar dan moet alles eromheen wel goed zitten. Dus de vrouw moet het gevoel hebben dat ze ertoe doet, dat ze grenzen mag aangeven, dat haar genot ook belangrijk is en dat het om een samenspel gaat, dat ze respect geniet, etc.DS1971 schreef: ↑22-01-2022 19:38Ik weet het. Ik zat er vanochtend over na te denken dat ik ervan overtuigd ben dat verreweg de meeste mannen normaal gedrag vertonen, maar dat ik ook van veel vrouwen weet dat het op Tinder eerder bijzonder is als een man niet binnen de kortste keren over seks begint.
Nou is het Tinder, dus misschien ligt het ook wel een beetje aan het publiek en het feit dat als de ander er niet van gediend is je toch eigenlijk gewoon anoniem bent (daar worden mensen niet leuker van), maar misschien is het ook wel zo dat echt heel veel mannen toch heel erg gericht zijn op seks en daar nietsontziend in zijn.
Daar word ik dan wel heel treurig van.
Dus het een sluit het ander absoluut niet uit. Het is hoe veel mannen met vrouwen omgaan, dat vrouwen daardoor seks een stuk minder leuk vinden. Of de man een stuk minder leuk vindt en daarmee seks ook.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:00
Ik denk dat dat toch heel erg samenhangt met de volstrekt achterhaalde opvatting dat vrouwen niet zo van seks houden en dat je als man moet jagen. Dat brengt een bijzondere dynamiek met zich.Singlejingle schreef: ↑22-01-2022 19:48Maar hoe komt dat? Hoe komt het dat er best veel mannen zijn die die sociale signalen niet kunnen lezen?
Ook in Hollywood is het nog steeds doodnormaal om een romcom te hebben waar de person of interest in het begin niets van die kerel moet weten, maar dat hij haar maar aandacht blijft geven (=lastig vallen vanuit haar perspectief) en dan na al dat aandringen valt ze dan natuurlijk alsnog voor hem.
Dat is geen heel zuiver voorbeeld.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:01
Quaintrelle schreef: ↑22-01-2022 00:42
Ik moet me er altijd aan herinneren dat het nu 2022 is, ik thuis ben en veilig. Ik heb het toen overleefd, dus nu ook.
Datzelfde heb k mijzelf gisteren ingeprent
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
Ja, je zei al dat de mannen te weinig training hebben gehad inderdaad.
Hoe zit het dan met vrouwen? Vrouwen krijgen ook niet extra les in het respecteren van grenzen en toch lijkt het de meeste vrouwen prima af te gaan.
Klopt, ik wil alleen aangeven dat het die man niet ontslaat van zijn verantwoordelijkheid.deadpoetssociety schreef: ↑22-01-2022 19:53En als je dan die partner bent dan moet je dus niet gaan zitten faken! Hij voelt niet aan, jij wil niet meer, zijn probleem.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:04
En een eventueel blauwtje interesseert ze niet. Gewoon weer aan het werk. Nee dan ben je echt een hork en dus ook waarschijnlijker dat het gevoel van de vrouw in kwestie je niks kan schelen.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:05
Vrouwen worden wel denk ik vaker getraind in empathie en/of hebben er meer talent voor.
Ik heb het zelf ook moeten leren hoor. Als puber had ik dat echt niet van mijzelf.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:09
Grenzen zijn voor veel vrouwen ook moeilijk. Soms gaan ze over hun eigen grens.
Ik heb wel meegemaakt dat een ja eigenlijk een nee was. Gelukkig ontdekten we dat voordat het te ver ging.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
zaterdag 22 januari 2022 om 20:09
Eens hoor. Ik bedoel alleen dat je als vrouw ten allen tijde moet weigeren mee te werken aan dat systeem van achterhaalde opvattingen (dat mannen moeten jagen enzo en recht hebben op sex).
Natuurlijk niet in een noodsituatie als lijfsbehoud.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:10
Bwah, ik ken ook de "hardnekkige hopeloze man".deadpoetssociety schreef: ↑22-01-2022 20:04En een eventueel blauwtje interesseert ze niet. Gewoon weer aan het werk. Nee dan ben je echt een hork en dus ook waarschijnlijker dat het gevoel van de vrouw in kwestie je niks kan schelen.
Die niet snapt dat hij een blauwtje heeft gelopen en je blijft bestoken.
Want hij is écht verliefd én hij snapt absoluut totaal niet hoe het kan dat jij niet instant stapelverliefd op hem wordt.
Want je zou je vereerd moeten voelen dat hij stapelverliefd op jou is.
En jullie zijn voor elkaar gemaakt.
Etcetera.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 22 januari 2022 om 20:10
Precies! Het aanvoelen van wat je zelf wilt, kost op jonge leeftijd echt tijd. Want alles is nieuw en met elke nieuwe stap moet je je opnieuw zien te verhouden of het ok is of niet. En precies om deze reden vind ik dat wat Ali heeft gedaan, gerekend mag worden tot verkrachting.DS1971 schreef: ↑22-01-2022 19:47
Als je 15 bent en je bent beiden onervaren, dan is het misschien wel handig trouwens, om het gewoon te vragen. Al was het maar omdat het aanvoelen van de ander ook iets is wat je moet leren en zelfs het aanvoelen van wat je zelf wil kost op die leeftijd denk ik meer tijd.
Hij had de macht om een jong meisje tijd te geven en haar te laten ontdekken of het wederzijds was. Hij had de macht om meerdere keren met haar af te spreken en met haar te flirten, een keer erop een beetje aan te raken en de keer erop te vragen of hij haar mocht zoenen (even los van de mening of hij moreel niet vreemd moest gaan. Dat laat ik even buiten beschouwing).
Hij heeft deze meisjes die mogelijkheid ontnomen door met een jeukende pik haar verbouwereerd voor het blok te zetten door binnen no time van 0 naar 100 te gaan: Of ze loopt weg/duwt hem van zich af (en dat vraagt een hele actieve zelfbewuste houding waar je weet hoe je er seksueel voorstaat en je schijt hebt aan wat hij van je vindt, of je gevaar loopt, etc. ) of ze leent hem haar lichaam omdat ze met haar hoofd nog lang niet zover was om te weten hoe ze moet reageren en handelen.
Juist vanwege die jonge leeftijd in combinatie met zijn ervaren leeftijd en het feit dat hij haar geen tijd heeft gegeven om dit te kunnen laten landen, maakt het voor mij verkrachting. Misbruik makend van haar onervarendheid.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:11
Ik denk dat vrouwen daar niet in getraind worden. Ik denk dat vrouwen van nature empathischer zijn.
Ik ben wel, met name door mijn moeder, getraind in het niet alleen naar huis fietsen, maar je ook niet naar huis laten brengen door een vreemde.
Ik merk dat ik er moeite mee heb dat deze forummer de oorzaken extern lijkt te zoeken. Alsof mannen er niks aan kunnen doen, want te weinig training, te weinig aandacht, te weinig Playmobil gekregen.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:15
Ik inmiddels ook niet meer hoor. Als ik de uitnodiging krijg van een man die ik niet goed genoeg kan plaatsen, dan ga ik daar door ervaring ook niet meer op in. Ik weet onderhand dat dat een soort vissen in een vijver is en als er maar lang genoeg gevist wordt, ze hopen dat er een keer een vis hapt. Ontzettende onaantrekkelijke eigenschap. Wanhopige sneue figuren. Sorry dat ik het zeg.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:19
zaterdag 22 januari 2022 om 20:25
En als je hierop terugkijkt, waar had je training in willen hebben gehad om die situatie te voorkomen? En hoe had de vrouw in jouw ogen haar grenzen beter kunnen aangeven?
En wat is te ver?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 22 januari 2022 om 20:25
Hoe heb je dat geleerd? Stel jij zou volgende week een training mogen verzorgen aan jonge jongens die vlak voor de puberteit staan. En je zou ze niet zozeer mores willen leren over meisjes en nee = nee (want dat is een duidelijke verbale grens, dat snappen de meesten wel), maar je zou ze sensitievere dingen willen leren. Empathie voor mijn part. Wat zou jij tegen die jongens zeggen? Of wat zou je tegen ouders zeggen wat ze met hun jongen wel/niet moeten doen waar voor jouw gevoel nu te weinig training in is?
Hoe heb jij die vaardigheid geleerd? Want ook meisjes moeten dit leren. Meisjes van 2 jaar pakken ook het speelgoed van anderen af en timmeren met de blokken op het hoofd van het andere kind in de zandbak.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:32
Mooi verwoord.Singlejingle schreef: ↑22-01-2022 20:10Precies! Het aanvoelen van wat je zelf wilt, kost op jonge leeftijd echt tijd. Want alles is nieuw en met elke nieuwe stap moet je je opnieuw zien te verhouden of het ok is of niet. En precies om deze reden vind ik dat wat Ali heeft gedaan, gerekend mag worden tot verkrachting.
Hij had de macht om een jong meisje tijd te geven en haar te laten ontdekken of het wederzijds was. Hij had de macht om meerdere keren met haar af te spreken en met haar te flirten, een keer erop een beetje aan te raken en de keer erop te vragen of hij haar mocht zoenen (even los van de mening of hij moreel niet vreemd moest gaan. Dat laat ik even buiten beschouwing).
Hij heeft deze meisjes die mogelijkheid ontnomen door met een jeukende pik haar verbouwereerd voor het blok te zetten door binnen no time van 0 naar 100 te gaan: Of ze loopt weg/duwt hem van zich af (en dat vraagt een hele actieve zelfbewuste houding waar je weet hoe je er seksueel voorstaat en je schijt hebt aan wat hij van je vindt, of je gevaar loopt, etc. ) of ze leent hem haar lichaam omdat ze met haar hoofd nog lang niet zover was om te weten hoe ze moet reageren en handelen.
Juist vanwege die jonge leeftijd in combinatie met zijn ervaren leeftijd en het feit dat hij haar geen tijd heeft gegeven om dit te kunnen laten landen, maakt het voor mij verkrachting. Misbruik makend van haar onervarendheid.
Maar hij wist precies wat hij deed hoor. Want als dat meisje zich van hem af had geduwd in die eenzame studio had echt niet geholpen. Bij een ander meisje zei hij immers: kom op, het duurt maar even. Gewoon door gaan met overhalen.
Die ene die thuis was daar werkte het want zij stond al in de deuropening en misschien waren er wel buren die het zouden kunnen horen.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:33
Weet ik niet. Niet per se. Ik denk dat het een wisselende eigenschap is onder mensen, waarbij er vrouwen én mannen zijn die in aanleg ruim bedeeld zijn en bij anderen niet. Ik denk alleen dat als je minder empatisch bent, maar ook minder agressief (als in: vinden dat je ergens recht op hebt vanuit voorbeeld), dat dat in het algemeen minder snel problemen geeft. Als je als man minder empatisch bent, maar je bent daarnaast ook nog eens maatschappelijk gezien geconditioneerd dat bepaald gedrag vanzelfsprekend zijn, dan pas heb je een problematische combinatie te pakken.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:40
Voorlichting helpt voor een groot deel van de bevolking.meisje22 schreef: ↑22-01-2022 20:11Ik denk dat vrouwen daar niet in getraind worden. Ik denk dat vrouwen van nature empathischer zijn.
Ik ben wel, met name door mijn moeder, getraind in het niet alleen naar huis fietsen, maar je ook niet naar huis laten brengen door een vreemde.
Ik merk dat ik er moeite mee heb dat deze forummer de oorzaken extern lijkt te zoeken. Alsof mannen er niks aan kunnen doen, want te weinig training, te weinig aandacht, te weinig Playmobil gekregen.
Maar in het geval van de Voice gaat het natuurlijk gewoon om vieze machtswellustelingen. Die kerels weten heus wel hoe het wél hoort. Thuis maken ze echt niet op diezelfde manier avances naar hun vrouw hoor.
•
zaterdag 22 januari 2022 om 20:44
Eens, maar ik vind voorlichting iets anders dan steeds zeggen, "ja maar mannen hebben te weinig aandacht gekregen" oid.
Verder natuurlijk helemaal eens. Deze mannen zijn gewoon predators die heel goed wisten waar ze mee bezig waren.
zaterdag 22 januari 2022 om 20:46
Dat sowieso natuurlijk. Ik denk wel echt dat vrouwen empathischer en zachtaardiger zijn van nature.Singlejingle schreef: ↑22-01-2022 20:33Weet ik niet. Niet per se. Ik denk dat het een wisselende eigenschap is onder mensen, waarbij er vrouwen én mannen zijn die in aanleg ruim bedeeld zijn en bij anderen niet. Ik denk alleen dat als je minder empatisch bent, maar ook minder agressief (als in: vinden dat je ergens recht op hebt vanuit voorbeeld), dat dat in het algemeen minder snel problemen geeft. Als je als man minder empatisch bent, maar je bent daarnaast ook nog eens maatschappelijk gezien geconditioneerd dat bepaald gedrag vanzelfsprekend zijn, dan pas heb je een problematische combinatie te pakken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in