BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
En dan nog een tip voor (de ouders van) de zonen:

In ‘Respect’, van Inti Chavez Perez, is geen vraag te groot, te klein, te beschamend of taboe. In deze baanbrekende, eerlijke gids richt de schrijver zich rechtstreeks tot tienerjongens en beantwoordt al hun vragen over liefde en seks. Ook jongens zijn soms onzeker over hun lichaam. Chavez Perez helpt ze respectvol om te gaan met gevoelens en verlangens, van zichzelf en van anderen. ‘Respect’ is hét seksboek voor jongens die net de puberteit bereikt hebben en voor jonge mannen die graag meer willen leren. En voor hun ouders, die het belangrijk vinden om seks bespreekbaar te maken, maar niet altijd weten hoe.
Maleficent schreef:
15-01-2022 15:06
Jeetje wat een onzin.

Ik heb 1 gezonde zoon en ik voed hem van kleins af aan al op dat hij respect hoort te hebben voor andere mensen. En dat hij zijn eigen grenzen mag bewaken en niet over die van anderen mag gaan. Man/vrouw.

En ik ben door mijn moeder opgevoed om altijd heel super lief en respectvol voor meisjes en vrouwen te zijn. Dat was ik dan ook. Ik was daardoor te softie met als gevolg dat ik altijd in die eeuwige friendzone zat. Pas later ontdekte ik dat ik wat minder lief moest zijn, wat botter, wat minder respect. En toen kwamen de vrouwen vrij snel. Dus tja, breng ze het goede bij maar voedt ze niet als sukkels op. Dat willen de meeste vrouwen namelijk ook niet. Die willen een spannende gozer met enorme aantrekkingskracht. Dat bereik je niet door heel aardig en respectvol te zijn.
Wissewis schreef:
22-01-2022 20:10
Bwah, ik ken ook de "hardnekkige hopeloze man".

Die niet snapt dat hij een blauwtje heeft gelopen en je blijft bestoken.
Want hij is écht verliefd én hij snapt absoluut totaal niet hoe het kan dat jij niet instant stapelverliefd op hem wordt.
Want je zou je vereerd moeten voelen dat hij stapelverliefd op jou is.
En jullie zijn voor elkaar gemaakt.
Etcetera.
Dit, “as we speak” iemand overal geblokkeerd.
Iemand die ik vrijwillig heb gedate maar toch meer dan duidelijk heb gezegd “ik wil dit niet meer”. Maar wel blijft bestoken in tussenpozen, en nu via een ander kanaal benaderde.
Why? Zeker nu dit alles op het nieuws is.

Vind het echt zo kinderachtig om iemand te blokkeren. Benieuwd of hij nu anoniem gaat bellen of langs komt. Erg dat je dat überhaupt moet denken.
Singlejingle schreef:
22-01-2022 20:25
Hoe heb je dat geleerd? Stel jij zou volgende week een training mogen verzorgen aan jonge jongens die vlak voor de puberteit staan. En je zou ze niet zozeer mores willen leren over meisjes en nee = nee (want dat is een duidelijke verbale grens, dat snappen de meesten wel), maar je zou ze sensitievere dingen willen leren. Empathie voor mijn part. Wat zou jij tegen die jongens zeggen? Of wat zou je tegen ouders zeggen wat ze met hun jongen wel/niet moeten doen waar voor jouw gevoel nu te weinig training in is?

Hoe heb jij die vaardigheid geleerd? Want ook meisjes moeten dit leren. Meisjes van 2 jaar pakken ook het speelgoed van anderen af en timmeren met de blokken op het hoofd van het andere kind in de zandbak.
Empathie leer je door jezelf in de ander te verplaatsen.

Ik denk dat in dezen centraal de norm dient te staan dat je alleen maar seks wil met iemand die dat ook met jou wil. Want als dat jouw uitgangspunt is in plaats van ik wil seks, punt, dan zijn die signalen belangrijk om door te gaan.

Als je alleen jezelf laat tegenhouden door signalen, dan mis je het gebied tussen duidelijk ja en duidelijk nee en heb je in je hoofd veel sneller een ja.
Typho schreef:
22-01-2022 20:57
En ik ben door mijn moeder opgevoed om altijd heel super lief en respectvol voor meisjes en vrouwen te zijn. Dat was ik dan ook. Ik was daardoor te softie met als gevolg dat ik altijd in die eeuwige friendzone zat. Pas later ontdekte ik dat ik wat minder lief moest zijn, wat botter, wat minder respect. En toen kwamen de vrouwen vrij snel. Dus tja, breng ze het goede bij maar voedt ze niet als sukkels op. Dat willen de meeste vrouwen namelijk ook niet. Die willen een spannende gozer met enorme aantrekkingskracht. Dat bereik je niet door heel aardig en respectvol te zijn.
Een normale man wil ook geen deurmat, dus dat geldt voor beide seksen. Je wilt voor beide seksen empathie en dat ze zichzelf durven uitspreken.
Rispenser schreef:
22-01-2022 20:09
Grenzen zijn voor veel vrouwen ook moeilijk. Soms gaan ze over hun eigen grens.

Ik heb wel meegemaakt dat een ja eigenlijk een nee was. Gelukkig ontdekten we dat voordat het te ver ging.
Ik denk dat grenzen voor vrouwen helemaal niet zo moeilijk zijn. Ik denk dat vrouwen en meisjes die grenzen (veel) vaker aangeven dan nu het geval lijkt te zijn.

Ik denk dat het werkelijke probleem is dat die grenzen niet serieus genomen worden. En dat het dermate vaak gebeurt dat het uiteindelijke resultaat is, dat vrouwen (veel vaker dan mannen) over hun eigen grens moeten gaan omdat ze daar weinig tot geen andere optie meer in hebben.

Wat zijn grenzen voor mannen?
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
In het zwembad werd ik door een onbekende jongeman van achteren opgetild, en hij greep mijn borsten. Ik trapte naar achteren, en hij liet me los.

Men heeft het vaak over weerbaarheid van vrouwen en meisjes, maar gewone basis regels en omgangsvormen daar ontbreekt het bij een deel van de jonge mannen aan. Daar mag ook wel meer beleid opkomen.
Ik leer mijn dochters en zonen wel kijken naar ogen, gezichtsuitdrukking non verbale signalen en die serieus nemen , het verschil tussen wat iemand zegt en diens uitstraling of energie. Daar zijn ze best goed in , merk ik. Ook gesprekken over verantwoordelijkheden, wat doe je in een groep wat doe je als niemand kijkt, hoe voelt dat? Over hoe je andere beïnvloedt en hoe anderen jou beïnvloeden.

Tsja en seks in zijn algemeenheid is een open gespreksonderwerp. En niet alleen seks maar vooral de zin in seks en hoe dat mensen beweegt zijn hier gespreksonderwerpen.
Tim Hofman, zo'n 10 jaar geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Gebruna schreef:
22-01-2022 22:00
Ja, vervelend filmpje. Laten we zeggen dat hij zijn leven heeft gebeterd.
't Is al met al een heel gedoe
Je moet zonen ook uitleggen dat seks met instemming en op basis van gelijkwaardigheid gewoon veel beter en lekkerder is.

Ook denk ik dat het goed is om zonen al vroeg in contact te laten komen met meisjes. Aanmoedigen dat zonen al vroeg ook met meisjes spelen en vriendschappen opbouwen. Concreet dus ook meisjes uitnodigen op de verjaardagen. En als het even kan een sport uitzoeken waar geen mannencultuur heerst, zoals voetbal.
Dat is ook een basis voor gelijkwaardigheid in het latere leven.
Dit zal niet in ieder gezin besproken worden.
Het zou ook op scholen bij de biologie les/seksuele voorlichting een onderdeel moeten zijn.

Ik weet niet of dat al gebeurd.
Van mijn kinderen heb ik dat nog niet gehoord.
hofdame1981 schreef:
22-01-2022 22:24
Dit zal niet in ieder gezin besproken worden.
Het zou ook op scholen bij de biologie les/seksuele voorlichting een onderdeel moeten zijn.

Ik weet niet of dat al gebeurd.
Van mijn kinderen heb ik dat nog niet gehoord.
Ik zou eerder een hoofdstuk "omgaan met vrouwen / mannen" opnemen in het handboek maatschappijleer.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
EnglishmaninNewYork schreef:
22-01-2022 21:38
Ik denk dat grenzen voor vrouwen helemaal niet zo moeilijk zijn. Ik denk dat vrouwen en meisjes die grenzen (veel) vaker aangeven dan nu het geval lijkt te zijn.

Ik denk dat het werkelijke probleem is dat die grenzen niet serieus genomen worden. En dat het dermate vaak gebeurt dat het uiteindelijke resultaat is, dat vrouwen (veel vaker dan mannen) over hun eigen grens moeten gaan omdat ze daar weinig tot geen andere optie meer in hebben.

Wat zijn grenzen voor mannen?
Niet mee eens. Ik weet -als ik voor mezelf mag spreken- dat vrouwen heel vaak hun eigen grenzen nog of niet meer weten. Mannen misschien ook, maar ik ben geen man, dus dat durf ik niet te beweren. Maar als ik om me heen kijk naar mezelf en mijn vriendinnengroep, hebben veel vrouwen best veel moeite om hun eigen grenzen te weten, omdat er van jongs af aan al zo vaak zo vanzelfsprekend overheen gegaan is en zo vaak gedaan is alsof het de normaalste zaak vd wereld is, dat vrouwen heel erg uit dat lijntje met zichzelf zijn verloren en zich heel erg sterk zijn gaan richten op wat de rest vd wereld van hen verwacht.
Wissewis schreef:
22-01-2022 22:29
Ik zou eerder een hoofdstuk "omgaan met vrouwen / mannen" opnemen in het handboek maatschappijleer.
Dit hoort helemaal niet thuis bij het vak maatschappijleer.

Daarnaast blijkt dat school maar minimaal kan sturen op het dit soort gebieden. Dit moet echt thuis gebeuren.

Je kunt het toch al overbelaste schoolsysteem hier niet verantwoordelijk voor maken.
dubbel
Typho schreef:
Serieus? Mijn man is opgevoed om altijd respectvol voor meisjes en vrouwen te zijn en niet minder lief, botter en minder respect te hebben.

Wat een idioot gedoe zeg.
Life is short. Eat dessert first.
Siri schreef:
22-01-2022 22:36
Dit hoort helemaal niet thuis bij het vak maatschappijleer.

Daarnaast blijkt dat school maar minimaal kan sturen op het dit soort gebieden. Dit moet echt thuis gebeuren.

Je kunt het toch al overbelaste schoolsysteem hier niet verantwoordelijk voor maken.
En niet alleen voorlichten, maar ook voorleven. Dat de vader in kwestie ook normaal (dus niet respectloos / seksistisch / objectiveren) over vrouwen praat enzo.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Doornroosje75 schreef:
22-01-2022 22:46
En niet alleen voorlichten, maar ook voorleven. Dat de vader in kwestie ook normaal (dus niet respectloos / seksistisch / objectiveren) over vrouwen praat enzo.
Ja het goede voorbeeld geven is waarschijnlijk het allerbelangrijkste.
Maar er zijn best veel gezinnen waar het niet goed gaat ...
Typho schreef:

Het werkt wel zoals je het zegt, als je verder niet kieskeurig bent over wat voor type vrouw je aan wil trekken :thumbsup:
Gebruna schreef:

Ja, joh, echt super fout, maar com'on, 10 jaar geleden, een gozer onder de puisten in een programma met de titel "Spuiten en slikken" op BNN. Wat wil je dan?

Nu zou hij echt een knie tussen zijn benen krijgen als ie dit zou doen maar dit is een decennium geleden. We moeten wel een beetje helder blijven.
doornroosje9 schreef:
22-01-2022 22:38
Serieus? Mijn man is opgevoed om altijd respectvol voor meisjes en vrouwen te zijn en niet minder lief, botter en minder respect te hebben.

Wat een idioot gedoe zeg.
Mannen verwarren lief en respectvol nog al
eens met deurmatten gedrag. Het hebben van een ruggengraat wordt vervolgens verward met bot en respectloos.
Maloochem schreef:
22-01-2022 22:57
Ja, joh, echt super fout, maar com'on, 10 jaar geleden, een gozer onder de puisten in een programma met de titel "Spuiten en slikken" op BNN. Wat wil je dan?

Nu zou hij echt een knie tussen zijn benen krijgen als ie dit zou doen maar dit is een decennium geleden. We moeten wel een beetje helder blijven.
Ja fout. Doet niks af aan de openbaring bij de voice die ook heel fout is.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Typho schreef:
Klinkt eerder alsof je een deurmat was zonder ruggengraat. Dat heeft niets met botter, minder lief en minder respect te maken. Je kunt ook lief en respectvol zijn én een erigen mening hebben zonder je als een semi-hork te gaan gedragen.
Gebruna schreef:
Ik vind dit dat wel een beetje dubbel. Had hier Jeroen Rietbergen of Marco Borsato gestaan met dezelfde opmerking dan had iedereen er schand van gesproken ook al was het 10 jaar geleden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven