BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Siri schreef:
22-01-2022 22:11
Je moet zonen ook uitleggen dat seks met instemming en op basis van gelijkwaardigheid gewoon veel beter en lekkerder is.

Ook denk ik dat het goed is om zonen al vroeg in contact te laten komen met meisjes. Aanmoedigen dat zonen al vroeg ook met meisjes spelen en vriendschappen opbouwen. Concreet dus ook meisjes uitnodigen op de verjaardagen. En als het even kan een sport uitzoeken waar geen mannencultuur heerst, zoals voetbal.
Dat is ook een basis voor gelijkwaardigheid in het latere leven.
Ja dat zeker. Ik verbaas me er soms over hoe weinig volwassen mannen weten van vrouwen. Niet weten hoe een tampon, maandverband enzo eruit ziet, niet weten wat een menstruatie inhoud. Het is niet alsof vrouwen dat angstvallig verbergen voor hun vriend/man of toch wel?
Gebruna schreef:
22-01-2022 22:00
Tim Hofman, zo'n 10 jaar geleden:
https://www.youtube.com/watch?v=PKHxxmxKziw
Niet zo handig dit nee. Maar ik denk dat iedereen vroeger wel eens dingen heeft gezegd/gedaan die achteraf gezien niet zo handig waren. En ik denk dat hij inmiddels een stuk volwassener en serieuzer is geworden. Dus tja in hoeverre hij hier nu nog op afgerekend zou moeten worden?
madamecannibale schreef:
22-01-2022 23:18
Ik vind dit dat wel een beetje dubbel. Had hier Jeroen Rietbergen of Marco Borsato gestaan met dezelfde opmerking dan had iedereen er schand van gesproken ook al was het 10 jaar geleden.

Zie ook hier (vanaf 0.37 min.)
https://www.dumpert.nl/item/100020652_f2c09220
Hij zegt wel "het is altijd gelazer", maar het gedrag op zich is hem dus niet vreemd; de cultuur ook niet.

Volgens mij beoogde dat programma voorlichting te geven aan jongeren.
Maar als het dan later elders voorkomt, moet het aan de kaak gesteld worden?!
Het zou Tim sieren als hij (éérst) was nagegaan of er voormalige medewerkers/stagiaires van 'zijn' eigen programma schade hebben opgelopen of zich destijds geintimideerd voelden.
Gebruna schreef:
22-01-2022 23:52
Zie ook hier (vanaf 0.37 min.)
https://www.dumpert.nl/item/100020652_f2c09220
Hij zegt wel "het is altijd gelazer", maar het gedrag op zich is hem dus niet vreemd; de cultuur ook niet.

Volgens mij beoogde dat programma voorlichting te geven aan jongeren.
Maar als het dan later elders voorkomt, moet het aan de kaak gesteld worden?!
Het zou Tim sieren als hij (éérst) was nagegaan of er voormalige medewerkers/stagiaires van 'zijn' eigen programma schade hebben opgelopen of zich destijds geintimideerd voelden.
Elke keer als Georgina Verbaan zich in een Zwarte Piet discussie mengt is er altijd wel iemand die een foto post van die keer uit 1992 dat Georgina verkleed was als Zwarte Piet.

Dat gehamer op dit filmpje van Tim Hofman van tien jaar geleden doet me daar aan denken.

Zeg je nou echt dat Tim die walgelijke praktijken niet aan de kaak had mogen stellen, omdat hij niet eerst is nagegaan of er bij hem ooit collega's zijn geweest die zich zo gevoeld hebben? Wie zegt dat hij dat nooit gedaan heeft?
meisje22 schreef:
22-01-2022 23:58
Elke keer als Georgina Verbaan zich in een Zwarte Piet discussie mengt is er altijd wel iemand die een foto post van die keer uit 1992 dat Georgina verkleed was als Zwarte Piet.

Dat gehamer op dit filmpje van Tim Hofman van tien jaar geleden doet me daar aan denken.

Zeg je nou echt dat Tim die walgelijke praktijken niet aan de kaak had mogen stellen, omdat hij niet eerst is nagegaan of er bij hem ooit collega's zijn geweest die zich zo gevoeld hebben? Wie zegt dat hij dat nooit gedaan heeft?
Eens, wat is dit nou weer voor onzin?!
meisje22 schreef:

Precies! Iedereen heeft in zijn leven wel eens domme dingen gedaan. Of dingen die vroeger onschuldig leken maar waar je later toch niet meer achter staat.
meisje22 schreef:

Ik vind het wel wat afbreuk doen aan het verhaal van boos. Niet omdat ik vind dat boos geen misstanden aan mag kaarten zonder eerst naar hun eigen verleden te kijken. Maar wel omdat sommige misstanden die aan de kaak werden gesteld nogal diffuus zijn. Daarmee bedoel ik dat ze niet strafbaar zijn, maar nu wel als groot onrecht gepresenteerd worden. En nu blijkt dat Tim Hofman vroeger zelf soortgelijke dingen (ongepast opmerkingen) heeft gemaakt. Dit had hij zelf ook wat beter in moeten schatten. Neemt niet weg dat de zaken die hij heeft aangekaart die wel strafbaar zijn natuurlijk uitgezocht moeten worden, en dat ook van de niet strafbare uitlatingen wel eens benoemd mag worden dat het niet gepast is in een werksfeer.

Maar het verhaal van boos kwam nu over alsof het een schok was voor Tim dat dit gebeurde. Terwijl er nu zelf filmpjes van hem op duiken die ook nogal bijzonder zijn, en best consequenties hadden voor sommige vrouwen.
Past helemaal in deze tijd. Zodra iemand iets aan de kaak stelt duiken de hyena’s erop om de betreffende persoon te fileren en filmpjes en uitspraken van die persoon volledig uit context te plaatsen en te framen, zodat we het vooral maar niet over de misstanden hoeven te hebben waar het in eerste instantie over ging.

En hé, lijkt dat eigenlijk niet ook op wat er gebeurt bij victim blaming?
deadpoetssociety wijzigde dit bericht op 23-01-2022 00:48
2.06% gewijzigd
Ahja dus nu gaan we wijzen naar Tim. Beetje afleiden van het grote maatschappelijke probleem dat in dit topic en andere schrijnend duidelijk is geworden.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
madamecannibale schreef:
22-01-2022 23:18
Ik vind dit dat wel een beetje dubbel. Had hier Jeroen Rietbergen of Marco Borsato gestaan met dezelfde opmerking dan had iedereen er schand van gesproken ook al was het 10 jaar geleden.
Ik vind het ontzettend smakeloos en plat en dat vond ik sowieso van spuiten en slikken. Maar wat een eikel ook die Tim. En wat infantiel dit filmpje. Vind zijn hele uitdrukking op z’n gezicht ook afschuwelijk. Zo maniakaal. En dan nu beetje heilig boontje uithangen. Pff. Maar afgelopen dagen meer mensen op tv gezien die ik vroeger kende die nu zogenaamd ontzettend geschokt zijn en uit wiens mond ik zeer sexistische drek heb gehoord. Hypocrisie is walgelijk.
Quaintrelle schreef:
23-01-2022 00:48
Ahja dus nu gaan we wijzen naar Tim. Beetje afleiden van het grote maatschappelijke probleem dat in dit topic en andere schrijnend duidelijk is geworden.
Maar die filmpjes van Tim zijn toch onderdeel van het maatschappelijke probleem? Niet dat ik Tim nu ineens zo’n slechte gozer vind hoor. Maar ik kan het ook niet echt los zien.
Quaintrelle schreef:
23-01-2022 00:48
Inderdaad, heel vervelend dit. Ik vind het ook een smakeloos en behoorlijk schandalig filmpje, maar mensen veranderen en als Tim Hofman zegt dat hij zich ervoor schaamt, dan geloof ik dat. Het doet niets af aan de uitzending van BOOS. Erg storend dat dit nu wordt gebruikt om de aandacht af te leiden van wat er aan de hand is.
't Is al met al een heel gedoe
Wat een onzin. Dat programma Spuiten en slikken ging over seks en de hele bedoeling van dat programma was om seks luchtig te brengen en de taboes eromheen eraf te halen.

Of het een geweldig programma is laat ik verder in het midden.

Maar die dame zit daar met consent - belangrijk detail - en beantwoordt de vragen in de context van dat programma en zijn opmerkingen zijn dat ook. Verder is ze meerderjarig - nog zo’n belangrijk detail.

Dit is denk ik wel de kern van het hele TVOH schandaal - het gaat dus om toestemming, vrijwilligheid, gelijkwaardigheid en dat soort zaken. In het programma Spuiten en slikken zat dat er zeker in.

Het meest schokkende van de TVOH heren is niet dat ze vreemd gingen of dickpicks stuurden of de aard van de opmerkingen of zelfs van hun handelingen.

Maar dat ze het ONGEVRAAGD deden in een NIET-SEKSUELE context (dus niet in een programma over sex) bij jonge en zelfs MINDERJARIGE meisjes en een groot leeftijdsverschil en een AFHANKELIJKHEIDSRELATIE - die daar totaal niet op voorbereid waren - omdat ze namelijk meededen aan een zangwedstrijd.

Wel een verschil…

Als je dat niet begrijpt… dat is dus precies waar het om gaat!!! Dat je dat niet begrijpt. Dat dat dus een probleem is.
Tim was puberaal 10 jaar geleden en is gegroeid.
Nog zo iets: wat vind je ervan als iemand van 24 puberaal doet en als iemand van 50 dat doet… iemand van 50 die puberaal doet naar een meisje van 17.
madamecannibale schreef:
23-01-2022 00:44
Ik vind het wel wat afbreuk doen aan het verhaal van boos. Niet omdat ik vind dat boos geen misstanden aan mag kaarten zonder eerst naar hun eigen verleden te kijken. Maar wel omdat sommige misstanden die aan de kaak werden gesteld nogal diffuus zijn. Daarmee bedoel ik dat ze niet strafbaar zijn, maar nu wel als groot onrecht gepresenteerd worden. En nu blijkt dat Tim Hofman vroeger zelf soortgelijke dingen (ongepast opmerkingen) heeft gemaakt. Dit had hij zelf ook wat beter in moeten schatten. Neemt niet weg dat de zaken die hij heeft aangekaart die wel strafbaar zijn natuurlijk uitgezocht moeten worden, en dat ook van de niet strafbare uitlatingen wel eens benoemd mag worden dat het niet gepast is in een werksfeer.

Maar het verhaal van boos kwam nu over alsof het een schok was voor Tim dat dit gebeurde. Terwijl er nu zelf filmpjes van hem op duiken die ook nogal bijzonder zijn, en best consequenties hadden voor sommige vrouwen.
Eens, en als het filmpjes waren geweest van de 'verdachte' mannen van de misstanden bij the Voice van 10 jaar geleden was er hier heel anders op gereageerd ook...
Als Tim ook iemand half z’n leeftijd naar een leegstaande studio heeft gelokt onder valse voorwendselen om tegen haar zin in van alles te doen dan zou ik daar inderdaad hetzelfde tegenaan kijken.
deadpoetssociety schreef:
23-01-2022 01:25
Als Tim ook iemand half z’n leeftijd naar een leegstaande studio heeft gelokt onder valse voorwendselen om tegen haar zin in van alles te doen dan zou ik daar inderdaad hetzelfde tegenaan kijken.
Precies
zoiets noem je voortschrijdend inzicht. Ik heb vast ook 100 jaar geleden dingen gezegd en/of gedaan waar ik nu niet meer achter sta.
Een vroegere vriendin van mij op de middelbare school zat elke week bij de mac, nu 20 jaar later is ze dietist. oh ohhhhhhhhhhhh. Errug.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Als enkel degenen die zelf nooit iets verkeerd hadden gedaan problemen aan de kaak mochten stellen dan zouden wijd verspreide problemen nooit aan de kaak gesteld worden.
Het is gewoon een super goor en vrouwonvriendelijk filmpje en dit werkt gewoon ten nadele van Tim zijn geloofwaardigheid. En om nou te doen alsof het eeuwigheid geleden is, 9 jaar! Nou poeh!.
Maar ben het er wel mee eens dat dit nu eenmaal de inhoud van dat programma was. Recht voor zijn raap, zo plat mogelijk en ongecensureerd. En alles gebeurde geheel vrijwillig.
Hoe smakeloos ik het ook vind, het valt echt niet te vergelijken met wat er door Boos aan het licht is gebracht. Het zal effe fraai worden als dit als bliksemafleider gaat werken voor de daders uit het voice schandaal.
Maar handig is het niet nee!
Het geeft tegenstanders een extra pijl op hun boog om terug te schieten.
Ik vind het alleen maar goed dat er zo'n programma is als Boos. Het is voor mensen veel laagdrempeligger om een probleem aan te kaarten dan bij andere consumenten programma's. Tenminste dat idee heb ik wel. Normaal gezien gaat het om kleinere dingen zoals een sportschool waar je niet vanaf komt of oplichtingszaken die niet opgepakt worden door de politie. Ik denk dat als het als het door een tv programma opgepakt had moeten worden het wellicht allemaal langer geduurt had of misschien wel geen aandacht had gekregen want je gaat een ander programma van je eigen zender niet afkraken. Ik denk dat iemand als Alberto Stegeman of Kees van der Spek het ook wel gekund hadden maar dan krijg je wel een ander soort programma en die hebben het vast al druk.
Verkeerd. = verwijderd.
madamecannibale schreef:
23-01-2022 00:44

Het zal wel aan mij liggen, maar verkrachting (Ali B), aanranden van minderjarigen (Marco B.) en aanranden van kwetsbare vrouwen (Jeroen R.) vind ik nog wel van een andere orde dan een puberale opmerking in een tv programma waar shockeren een van de doelen is.
Verkeerd topic pindakaasjes
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven