Bosbranden in Europa. Begin van het einde?

25-07-2026 16:57 110 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de reispeiler is al een topic geopend over de bosbranden die nu in Europa woeden, en of je nog wel op reis moet gaan naar risicogebieden. Gaat dit het nieuwe normaal worden in de zomer, of hebben we de komende jaren weer gewoon wisselvallige en koele zomers? Feit is wel dat die koele zomers steeds minder vaak voorkomen en de hete droge zomers steeds vaker.
Kunnen/mogen we überhaupt nog op reis in de toekomst als het klimaat op hol slaat? En is er nog wat te doen aan verdere opwarming terwijl onder de meerderheid de wil ontbreekt om dingen te laten?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Joppie schreef:
27-07-2026 14:37
Waarom drinkwater voor je planten?
Omdat de regenton wel leeg is na zo'n lange droge periode.
Edda schreef:
27-07-2026 14:57
Ik verwacht dat dat blijft, maar de bestemmingen zullen veranderen of men "viert vakantie" op een andere manier, anders maar met net zo weinig zorg voor klimaat en milieu.
Zolang er ergens aanbod is en mensen kunnen het betalen zullen ze er gebruik van maken denk ik idd.
Solomio schreef:
25-07-2026 19:07
Ik erger me vooral aan het grenzeloze egoïsme.
Niet: moeten we maar niet op vakantie gaan vanwege de klimaatcrisis.
Maar: sjit, onze vakantie wordt mss wel verpest door een bosbrand.
Ik denk er precies hetzelfde over!
En gewoon vertrekken naar gebieden waar het een en al ellende is. Alsof de hulpverleners het daar al niet druk genoeg hebben met in veiligheid brengen van de eigen inwoners. Maar nee hoor ik moet en zal met vakantie.
OhMellie schreef:
27-07-2026 15:04
Aha je bedoelt kraanwater. Ik spa blauw of zoiets.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
27-07-2026 15:41
Aha je bedoelt kraanwater. Ik spa blauw of zoiets.
drinkwater is kraanwater. flessenwater is ook om te drinken, maar dat zeg je over het algemeen niet zo.
Eberesche schreef:
27-07-2026 15:42
drinkwater is kraanwater. flessenwater is ook om te drinken, maar dat zeg je over het algemeen niet zo.
Ik had beter kunnen vragen wat met drinkwater wordt bedoeld 🤭

Mijn excuus; ik ben niet helemaal helder momenteel.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2026 14:52
Of niet, net als volwassenen dus eigenlijk. Die grote fik hier in mei, op de Veluwe, werd veroorzaakt door ruimschoots volwassen legerfunctionarissen die dachten dat een beetje springstof geen kwaad kon in een gortdroog bos, want ze hielden zich toch aan de regels.
Ja, dat bedoelde ik tuulk.
Everything is impossible, even if you believe in it.
Week 31 van de Extremely Demotivational Calendar
En dan hebben we in Nederland van die "slimme" boeren die gisteravond lekker fikkie gingen stoken omdat ze ergens niet mee eens zijn.... Als je dat nu doet spoor je niet helemaal. Of beter: helemaal niet. Net als mensen die nog steeds peuken uit hun auto gooien.
OhMellie schreef:
27-07-2026 15:04

Bij mij gaat het gras maar gewoon dood.
No way dat ik dat ga sproeien.
Fucupcake schreef:
28-07-2026 17:30
Bij mij gaat het gras maar gewoon dood.
No way dat ik dat ga sproeien.
Gras sproei ik ook niet maar struiken die hun blaadjes laten hangen (rododendrons) en bloeiende planten wel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven