Bye bye Facebook event.

11-04-2018 14:29 242 berichten
https://youtu.be/ysa-SzNepsA

Filmpje van zondag met Lubach; bye bye Facebook

Wie doet er mee?
Zou hij het echt doen vanavond?

Ik vind het bvb wel te ver gaan dat Facebook de verzekeringen wilde inkijken of zoiets om beter af te kunnen stemmen...
Wat vinden jullie te ver gaan en waarom?

Doe jij mee?

Totaal aantal stemmen: 91

Ik doe mee nu ik weet hoe het zit, want dit gaat te ver (18%)
Ik doe niet mee, want dit soort dingen houdt je toch (45%)
Ik doe niet mee, want ik wil/kan Facebook echt niet missen (21%)
Ik doe niet mee, want ze mogen alles van me weten (5%)
Ik doe mee, want ik vind Lubach zo grappig (1%)
Ik doe niet mee, want die Lubach lult maar wat (10%)
shisha schreef:
11-04-2018 16:07
Ik weet niet of ik dat fijn vind of creepy.
Sociale controle via Facebook, maar niet door je vrienden van Facebook, maar door Facebook zélf.
Ze controleren maar..
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:33
Precies, overal geef je toestemming maar de heldere lichten snappen niet dat ze het zelf doen.
Nou, was het maar waar.
Heb er nog een topic over geopend hier vorig jaar en het aangekaart bij Autoriteit Privacygegevens. (AP)
Dat derde partij(en) vanuit FB als platform ongevraagd en zonder toestemming toegang hebben tot niet alleen al jouw privégegevens + inhoud prive-berichten, maar ook dat van al je FB-contacten. AP vond dit ook zeer zorgelijk en heeft onderzoek ingesteld.
Mooi dat dit nu openbaar is gemaakt en daardoor meer transparantie over dit soort praktijken.
yasmijn schreef:
11-04-2018 16:06
Ik kan van bovenstaande totaal geen chocola maken.

Ben je wellicht ook een prepper?
Hahaha, nee ik ben geen prepper,Ik ben niet bang voor een of andere ramp en ik heb ook hooguit eten voor 2 dagen in huis.
Hoezo zou ik een prepper zijn volgens jou?
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 16:03
Ik kan wanneer ik naar de tv zit te kijken nóg zo vastbesloten zijn om mij niet te laten indoctrineren door nieuws of reclame, maar púúr het feit dat ik de beelden heb gezien van bvb een bepaald merk bier verandert al iets. Denken dat jíj niet beïnvloedbaar bent, terwijl er nu reclame wordt gemaakt die zelfs ook nog echt speciaal op jóu is gericht, is misschien onterecht.
natuurlijk wordt je beïnvloed. Waarom is het via tv minder erg, dan via Facebook?
Bij facebook krijg ik nog reclames die (voor mij) ergens op slaan, op tv tena-lady etc.
Alle reacties Link kopieren
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:09
Nou, was het maar waar.
Heb er nog een topic over geopend hier vorig jaar en het aangekaart bij Autoriteit Privacygegevens. (AP)
Dat derde partij(en) vanuit FB als platform ongevraagd en zonder toestemming toegang hebben tot niet alleen al jouw privégegevens + inhoud prive-berichten, maar ook dat van al je FB-contacten. AP vond dit ook zeer zorgelijk en heeft onderzoek ingesteld.
Mooi dat dit nu openbaar is gemaakt en daardoor meer transparantie over dit soort praktijken.
O ja. Dat zijn die testjes en quizzjes die je kunt spelen toch?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 16:09
Hahaha, nee ik ben geen prepper,Ik ben niet bang voor een of andere ramp en ik heb ook hooguit eten voor 2 dagen in huis.
Hoezo zou ik een prepper zijn volgens jou?
Ik vind je lichtelijk paranoia. Zo kom je over.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:03
Facebook volgt dus ook je privé gesprekken, met je telefoon

Wie belt er tegenwoordig nog..
I wanna live my life with the volume full!
lilalinda schreef:
11-04-2018 16:11
natuurlijk wordt je beïnvloed. Waarom is het via tv minder erg, dan via Facebook?
Bij facebook krijg ik nog reclames die (voor mij) ergens op slaan, op tv tena-lady etc.
Als het alleen bij reclames blijft vind ik het geen probleem, we leven nu eenmaal in een wereld waarin mensen elkaar dingen willen verkopen.
Maar volgens mij blijft het daar niet bij.

Waarom zou Lubach een oproep doen als het alléén zou gaan om op de persoon toegespitste reclame?
yasmijn schreef:
11-04-2018 16:13
Ik vind je lichtelijk paranoia. Zo kom je over.
Wat vind je dan van Lubach?
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 16:14

Waarom zou Lubach een oproep doen als het alléén zou gaan om op de persoon toegespitste reclame?
Lubach doet vooral van alles voor 'de Grote Lubach"-show! (krijgt hij een strakke piemel van)

Maar serieus, het gaat om de huidige rechtzaak, google maar even, als je niet weet wat er speelt. (heel kort door de bocht: FB had met bedrijf een deal, klanten wisten dat hun data werden gebruikt. Alleen data van hun vrienden werden ook gebruikt, dat wist niemand)
Alle reacties Link kopieren
Als je meer wilt weten over wat bedrijven in Europa mogen met persoonlijke data moet je maar eens GDPR googlen.
Het feit dat een bedrijf iets wil en kan betekent niet dat het mag.
En de boetes lopen op tot 10miljoen per overtreding.
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
11-04-2018 16:00
Ah. Vaag artikel, geen idee wat er nou precies wel of niet gebeurt is. Vreemd hoor..
wat ik er van heb begrepen uit andere artikelen heeft fb het voorstel gedaan om samen te werken met ziekenhuizen, niet dat ze daadwerkelijk dossiers op hebben gevraagd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
yasmijn schreef:
11-04-2018 16:12
O ja. Dat zijn die testjes en quizzjes die je kunt spelen toch?
Ja.
Zelf ga ik altijd met een grote boog om dat soort onzin op mijn tijdlijn, heen. Geen haar op mijn hoofd die daar op zou klikken, juist vanwege bescherming van mijn prive-gegevens. Helaas bleek dat zinloos; als een FB-contact zo'n testje of quizzje doet dan heeft die derde partij al toegang tot al mijn en jouw gegevens. Inclusief inhoud appjes, inhoud mails, inhoud berichten via Messenger, sms-jes, de hele shit.
TO gebruik je whats app??
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 16:25
2.04% gewijzigd
Er wordt altijd gekrijst hier op Viva dat je telefoon privé is dus dat je niks te zoeken hebt in die van je partner. Dat een compleet onbekende en wellicht in de toekomst een machtsbeluste idioot ooit op kan staan hier (in een tijd met Erdogan, Putin en Trump aan de macht niet bepaald ondenkbaar) - dat is dan weer geen probleem.
Bijzonder vind ik dat.

Eerst werd nog gedacht dat die gegevens in data-coderingen verzameld werden. Ook dat blijkt helaas niet zo te zijn.
shisha schreef:
11-04-2018 16:15
Wat vind je dan van Lubach?
Zonder Lubach had je dit allemaal nooit geweten? Je laat je dus wel beïnvloeden door tv.
Alle reacties Link kopieren
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:23
Er wordt altijd gekrijst hier op Viva dat je telefoon privé is dus dat je niks te zoeken hebt in die van je partner. Dat een compleet onbekende en wellicht in de toekomst een machtsbeluste idioot ooit op kan staan hier (in een tijd met Erdogan, Putin en Trump aan de macht niet bepaald ondenkbaar) - dat is dan weer geen probleem.
Bijzonder vind ik dat.
daar is niks bijzonders aan, dat is namelijk heel logisch.
Ik wil zelf bepalen met Wie ik Wat deel. Of dat nou mijn telefoon is of mijn Facebook.
Als ik een domme quiz doe op FB waar ik toestemming geef dat die data gebruikt worden (staat er namelijk altijd bij, je moet aanvinken) dan moet ik dat zelf weten. Alleen moet FB dat niet stiekem doen.
Als ik met mijn partner afspreek, dat hij in mijn telefoon mag, is dat prima. Maar dat doe je niet stiekem
AnAppleADay schreef:
11-04-2018 16:17
Als je meer wilt weten over wat bedrijven in Europa mogen met persoonlijke data moet je maar eens GDPR googlen.
Het feit dat een bedrijf iets wil en kan betekent niet dat het mag.
En de boetes lopen op tot 10miljoen per overtreding.
Of googlen op AVG.
Allemaal heel mooi maar is ook een soort schijnveiligheid. Feit is dat gegevens zijn en worden verzameld.
In tijden van onrust of erger, blijft daar natuurlijk niks meer van over, van handhaving van AVG/GDPR.
Alle reacties Link kopieren
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:30
Of googlen op AVG.
Allemaal heel mooi maar is ook een soort schijnveiligheid. Feit is dat gegevens zijn en worden verzameld.
In tijden van onrust of erger, blijft daar natuurlijk niks meer van over, van handhaving van AVG/GDPR.
Wij mogen bijvoorbeeld geen persoonlijke data meer opslaan. Dus die data is er ook niet meer in tijden van onrust.
Slaan we het wel op dan kost dat ons 2% van de jaaromzet (niet winst).
Alle reacties Link kopieren
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:30

In tijden van onrust of erger, blijft daar natuurlijk niks meer van over, van handhaving van AVG/GDPR.
in tijden van onrust worden onze winkels geplunderd, dan hebben we geen tijd voor Facebook
LilaLinda,

Als je dit aanvinkt, geef je ook toestemming dat MIJN gegevens worden verzameld.
Terwijl ik geen enkele invloed heb op of jij dat spel wel of niet doet.
Jij wil zelf bepalen met wie je wat deelt. Die tijd is gewoon voorbij.
Alle reacties Link kopieren
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:35
LilaLinda,

Als je dit aanvinkt, geef je ook toestemming dat MIJN gegevens worden verzameld.
Terwijl ik geen enkele invloed heb op of jij dat spel wel of niet doet.
Jij wil zelf bepalen met wie je wat deelt. Die tijd is gewoon voorbij.
geloof dat ik je kwijt ben
als ik een kwis doe, worden jouw gegevens gedeeld, beweer je dat??
-bambi- schreef:
11-04-2018 16:35
LilaLinda,

Als je dit aanvinkt, geef je ook toestemming dat MIJN gegevens worden verzameld.
Terwijl ik geen enkele invloed heb op of jij dat spel wel of niet doet.
Jij wil zelf bepalen met wie je wat deelt. Die tijd is gewoon voorbij.
Dat soort dingen word gedeeld dan, en als ik het goed heb kan je alles gewoon uitzetten dat je niets gedeeld wil hebben kwa spelletjes en ander shit zooi.
Ik krijg niets gedeeld van dat soort zooi.
lilalinda schreef:
11-04-2018 16:33
in tijden van onrust worden onze winkels geplunderd, dan hebben we geen tijd voor Facebook
Heb je enige kennis van geschiedenis?
Rassenvervolging?
De opkomst van dictoriale bewinden, het onstaan van WO2, het verloop?
lilalinda schreef:
11-04-2018 16:36
geloof dat ik je kwijt ben
als ik een kwis doe, worden jouw gegevens gedeeld, beweer je dat??
Het kwartje valt. Exact.
Heb je het hele gebeuren wel gevolgd ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven