Bye bye Facebook event.

11-04-2018 14:29 242 berichten
https://youtu.be/ysa-SzNepsA

Filmpje van zondag met Lubach; bye bye Facebook

Wie doet er mee?
Zou hij het echt doen vanavond?

Ik vind het bvb wel te ver gaan dat Facebook de verzekeringen wilde inkijken of zoiets om beter af te kunnen stemmen...
Wat vinden jullie te ver gaan en waarom?

Doe jij mee?

Totaal aantal stemmen: 91

Ik doe mee nu ik weet hoe het zit, want dit gaat te ver (18%)
Ik doe niet mee, want dit soort dingen houdt je toch (45%)
Ik doe niet mee, want ik wil/kan Facebook echt niet missen (21%)
Ik doe niet mee, want ze mogen alles van me weten (5%)
Ik doe mee, want ik vind Lubach zo grappig (1%)
Ik doe niet mee, want die Lubach lult maar wat (10%)
Alles wat nu blijkbaar zogenaamd nieuw naar buitenkomt is al jaren bekend, snap al die ophef niet. En je flikkert zelf van alles op facebook neer. En die voorwaarden van facebook heb jezelf geaccepteerd iets met kleine lettertjes lezen.Kom op je bent wel erg blond en goed gelovig als je nu pas al die nieuwsberichten gaat geloven.
Westworld schreef:
11-04-2018 15:20
Wat een onzin! Als ik Facebook verwijder doe ik dat uit principe. Omdat ik het belachelijk vind dat mijn gegevens voor hele verkeerde doeleinden worden gebruikt. Weten mensen wel waar de hele ophef over gaat? Hele verkiezingen worden beïnvloed mede dankzij Facebook. We worden willens en wetens beïnvloed met nep nieuws. Dat is toch niet iets onschuldigs?

Mensen expres bepaalde nep filmpjes en nieuws artikelen laten zien zodat ze op bepaalde rechtse of misschien juist linkse mensen gaan stemmen.
Dat is wel zo'n beetje het belangrijkste punt wat je daar aanstipt volgens mij.
Als dat geen reden meer is voor mensen om principieel te worden, wat dan nog wél?
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:27
Dat is toch al heel lang bekend.
Als je niet 'gevolgd' wilt worden, dan moet je het hele internet links laten liggen, eraf moet je dan, ook van onschuldige vrouwenfora.
Big data enzo
we typen bijna hetzelfde zie ik
Alle reacties Link kopieren
Precies, overal geef je toestemming maar de heldere lichten snappen niet dat ze het zelf doen.
Al een account? Log dan hier in.
Grappig van die mensen die geen idee hebben wat het item over ging of het hebben begrepen waarom hij zijn facebook gaat opzeggen.
Maakt jou dat verder uit ook.
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:24
De kunst is om net iets slimmer te zijn om daar niet in te trappen en zelf na te denken.
Mensen vinden het altijd fijn om te denken dat ze slimmer zijn, maar is dat niet net zoiets als een dronkenlap die zegt dat ie nog mákkelijk kan autorijden?
Vast over data delen met rusland en dat geblaat.. Zoveel nieuws is dat niet
shisha schreef:
11-04-2018 15:35
Mensen vinden het altijd fijn om te denken dat ze slimmer zijn, maar is dat niet net zoiets als een dronkenlap die zegt dat ie nog mákkelijk kan autorijden?
Goh shisa als je hier gaat loepen vind je al heel wat over shisa
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:22
Vindt jij het bvb niet een beetje ver gaan dat ze patiëntendossiers opvragen?
geanonimiseerd he?

weet je, als we beter worden van het delen van data, dan heb ik daar geen bezwaren tegen

Stel dat FB data van patiënten combineert met algemene data en een trend ontdekt, die alleen FB kan trekken omdat ze zo veel data hebben. Mooi toch?
Onderzoek bestaat ook uit data delen en interpreteren. Alleen moet wel duidelijk zijn Wie, Wat met je data doet. Daar ging FB de fout in.
lilalinda wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:46
0.45% gewijzigd
8102 schreef:
11-04-2018 15:36
Goh shisa als je hier gaat loepen vind je al heel wat over shisa
Dus?
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:37
geanonimiseerd he?

weet je, als we beter worden van het delen van data, dan heb ik daar bezwaren tegen

Stel dat FB data van patiënten combineert met algemene data en een trend ontdekt, die alleen FB kan trekken omdat ze zo veel data hebben. Mooi toch?
Onderzoek bestaat ook uit data delen en interpreteren. Alleen moet wel duidelijk zijn Wie, Wat met je data doet. Daar ging FB de fout in.
en dat data delen en interpreteren dat hadden we allang al kunnen verwachten.snap echt alle ophef niet
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou Facebook patientendossiers opvragen dan? Waar staat dat ? Ik geloof er echt geen snars van.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
11-04-2018 15:45
Hoe zou Facebook patientendossiers opvragen dan? Waar staat dat ? Ik geloof er echt geen snars van.
klok en klepel
Ja echt grappig. :-D

Hoe kan je ergens van alles van vinden zonder het te hebben gezien. Vind echt knap.. en zielig tegelijk. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
11-04-2018 15:45
Hoe zou Facebook patientendossiers opvragen dan? Waar staat dat ? Ik geloof er echt geen snars van.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... e-dossiers
dit wordt bedoeld
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:46
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... e-dossiers
dit wordt bedoeld
ik geloof er weinig van.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-04-2018 15:48
ik geloof er weinig van.
en als het waar is, is het nou net wel een aardig voorbeeld. Als FB inderdaad kan checken of iemand eenzaam is.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:35
Mensen vinden het altijd fijn om te denken dat ze slimmer zijn, maar is dat niet net zoiets als een dronkenlap die zegt dat ie nog mákkelijk kan autorijden?
Mooi voorbeeld van appel en peer,
Al een account? Log dan hier in.
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:54
en als het waar is, is het nou net wel een aardig voorbeeld. Als FB inderdaad kan checken of iemand eenzaam is.
Het is echt een rare redenatie.
Wie bepaald wat.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:37
geanonimiseerd he?

weet je, als we beter worden van het delen van data, dan heb ik daar geen bezwaren tegen

Stel dat FB data van patiënten combineert met algemene data en een trend ontdekt, die alleen FB kan trekken omdat ze zo veel data hebben. Mooi toch?
Onderzoek bestaat ook uit data delen en interpreteren. Alleen moet wel duidelijk zijn Wie, Wat met je data doet. Daar ging FB de fout in.
Inderdaad.
Ik werk zelf als data analist en de regels met wat je met welke data mag worden elk jaar strenger. Je mag echt niet zomaar dingen met data doen zolang deze terug te leiden zijn naar een persoon.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:35
Mensen vinden het altijd fijn om te denken dat ze slimmer zijn, maar is dat niet net zoiets als een dronkenlap die zegt dat ie nog mákkelijk kan autorijden?
Ik drink niks als ik nog moet rijden. Zo slim ben ik wel.
Ik weet ook dat ik het meeste nieuws met een kruiwagentje zout achter de hand moet bekijken en niet alles zo maar voor waar moet aannemen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:46
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... e-dossiers
dit wordt bedoeld
Ah. Vaag artikel, geen idee wat er nou precies wel of niet gebeurt is. Vreemd hoor..
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:54
Mooi voorbeeld van appel en peer,
Ik kan wanneer ik naar de tv zit te kijken nóg zo vastbesloten zijn om mij niet te laten indoctrineren door nieuws of reclame, maar púúr het feit dat ik de beelden heb gezien van bvb een bepaald merk bier verandert al iets. Denken dat jíj niet beïnvloedbaar bent, terwijl er nu reclame wordt gemaakt die zelfs ook nog echt speciaal op jóu is gericht, is misschien onterecht.

Ik zelf denk overigens ook graag dat ik boven dat soort dingen sta.

Maar wat ik bedoelde te zeggen met die dronkenlap is dat je er misschien te diep in zit om zelf door te hebben dat je wordt gemanipuleerd.
Dat het misschien een vorm van arrogantie is om er vanuit te gaan dat het jou niet kan beïnvloeden.

En misschien is het waar wat je zegt en geldt het voor jou niet.
Ben jij als het ware immuun voor marketingstrategieën en propaganda.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 16:03
Ik kan wanneer ik naar de tv zit te kijken nóg zo vastbesloten zijn om mij niet te laten indoctrineren door nieuws of reclame, maar púúr het feit dat ik de beelden heb gezien van bvb een bepaald merk bier verandert al iets. Denken dat jíj niet beïnvloedbaar bent, terwijl er nu reclame wordt gemaakt die zelfs ook nog echt speciaal op jóu is gericht, is misschien onterecht.

Ik zelf denk overigens ook graag dat ik boven dat soort dingen sta.

Maar wat ik bedoelde te zeggen met die dronkenlap is dat je er misschien te diep in zit om zelf door te hebben dat je wordt gemanipuleerd.
Dat het misschien een vorm van arrogantie is om er vanuit te gaan dat het jou niet kan beïnvloeden.

En misschien is het waar wat je zegt en geldt het voor jou niet.
Ben jij als het ware immuun voor marketingstrategieën en propaganda.
Ik kan van bovenstaande totaal geen chocola maken.

Ben je wellicht ook een prepper?
Al een account? Log dan hier in.
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:54
en als het waar is, is het nou net wel een aardig voorbeeld. Als FB inderdaad kan checken of iemand eenzaam is.
Ik weet niet of ik dat fijn vind of creepy.
Sociale controle via Facebook, maar niet door je vrienden van Facebook, maar door Facebook zélf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven