Bye bye Facebook event.

11-04-2018 14:29 242 berichten
https://youtu.be/ysa-SzNepsA

Filmpje van zondag met Lubach; bye bye Facebook

Wie doet er mee?
Zou hij het echt doen vanavond?

Ik vind het bvb wel te ver gaan dat Facebook de verzekeringen wilde inkijken of zoiets om beter af te kunnen stemmen...
Wat vinden jullie te ver gaan en waarom?

Doe jij mee?

Totaal aantal stemmen: 91

Ik doe mee nu ik weet hoe het zit, want dit gaat te ver (18%)
Ik doe niet mee, want dit soort dingen houdt je toch (45%)
Ik doe niet mee, want ik wil/kan Facebook echt niet missen (21%)
Ik doe niet mee, want ze mogen alles van me weten (5%)
Ik doe mee, want ik vind Lubach zo grappig (1%)
Ik doe niet mee, want die Lubach lult maar wat (10%)
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:12
en hoe erg is dat??
Dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:13
zelfs van je gewone telefoongesprekken, maar dat weet ik niet zeker.
want? die nemen ze op of zo???
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:14
Dat zal voor iedereen verschillend zijn.
ik vraag het jou
Hoe erg is het??
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden als gestopt en verwijderd. Geloof mij een leven zonder social media is best fijn :)
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:11
Facebook volgt en verzamelt ook al je surfgedrag, ook zelfs als hun icoontje niet te zien is, op elke pagina waar je maar komt, dus het gaat zeker niet alleen maar om wat je zelf deelt.
Ja en? Heb je wat te verbergen? Ik wens FB veel succes met het volgen van mijn oeverloze giechelende gesprekkken met bv mijn GBF.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ze doen hun best maar. Ik geloof niet dat ze erg vrolijk worden van het feit dat ik zoek naar domme liedjes, of mijn mail check (waar totaal niets interessants instaat) of dat ik mijn vriend vertel hoe lief ik hem vind.
Of dat ik op zoek ben naar boeken.

Wat willen ze daarmee doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Strawberryfleur schreef:
11-04-2018 15:16
Geloof mij een leven zonder social media is best fijn
met ook hoor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:15
want? die nemen ze op of zo???
:rofl:

"vanavond drankje doen daar en daar?"
"Oke, ik ben er rond 20.00".

Zo boeiend allemaal.

Ik ben nog zo van de ouderwetsche stempel dat ik vertrouwelijke gesprekken face to face voer.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Strawberryfleur schreef:
11-04-2018 15:16
Jaren geleden als gestopt en verwijderd. Geloof mij een leven zonder social media is best fijn :)
Een leven met ook hoor. Het is niet alsof iedere willekeurige Facebookgebruiker een ongelukkige social-media verslaafde is.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar Hyves dan maar?

https://www.youtube.com/watch?v=2cUk58DI_DU
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:14
Dat zal voor iedereen verschillend zijn.
Als nou Holleeder je nick was begrijp ik je.
Al een account? Log dan hier in.
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:15
ik vraag het jou
Hoe erg is het??
Dan moet je vragen hoe erg ik het vind, niet hoe erg het is.

Er zitten meerdere kanten aan voor mij.
Eigenlijk elke optie die ik zelf gegeven heb, van; ik doe mee nu ik weet hoe het zit, tot; die Lubach lult maar wat, daar kan ik me in vinden.

Ik ben er nog niet uit.
anoniem_197806 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:26
0.13% gewijzigd
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:14
Dit kwam ik net tegen op facebook:

QUITTING FACEBOOK
Is the new adult version of
running away from home.
We all know you’re doing it for attention,
and we all know that you’ll be back.
Wat een onzin! Als ik Facebook verwijder doe ik dat uit principe. Omdat ik het belachelijk vind dat mijn gegevens voor hele verkeerde doeleinden worden gebruikt. Weten mensen wel waar de hele ophef over gaat? Hele verkiezingen worden beïnvloed mede dankzij Facebook. We worden willens en wetens beïnvloed met nep nieuws. Dat is toch niet iets onschuldigs?

Mensen expres bepaalde nep filmpjes en nieuws artikelen laten zien zodat ze op bepaalde rechtse of misschien juist linkse mensen gaan stemmen.
lilalinda schreef:
11-04-2018 15:15
ik vraag het jou
Hoe erg is het??
Vindt jij het bvb niet een beetje ver gaan dat ze patiëntendossiers opvragen?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
11-04-2018 15:18
Een leven met ook hoor. Het is niet alsof iedere willekeurige Facebookgebruiker een ongelukkige social-media verslaafde is.

eens, ook nooit anders beweerd ;)
Alle reacties Link kopieren
Het zou echt een bak zijn als Lubach vanavond onthult dat dit hele event nepnieuws was.
Dat zou wel verklaren waarom hij zoveel dagen na de uitzending pas zijn Facebook zegt te gaan wissen.
wat een gelul ..
Alle reacties Link kopieren
Westworld schreef:
11-04-2018 15:20
Wat een onzin! Als ik Facebook verwijder doe ik dat uit principe. Omdat ik het belachelijk vind dat mijn gegevens voor hele verkeerde doeleinden worden gebruikt. Weten mensen wel waar de hele ophef over gaat? Hele verkiezingen worden beïnvloed mede dankzij Facebook. We worden willens en wetens beïnvloed met nep nieuws. Dat is toch niet iets onschuldigs?

Mensen expres bepaalde nep filmpjes en nieuws artikelen laten zien zodat ze op bepaalde rechtse of misschien juist linkse mensen gaan stemmen.
De kunst is om net iets slimmer te zijn om daar niet in te trappen en zelf na te denken.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:11
Facebook volgt en verzamelt ook al je surfgedrag, ook zelfs als hun icoontje niet te zien is, op elke pagina waar je maar komt, dus het gaat zeker niet alleen maar om wat je zelf deelt.
Wat dacht je van Google? Die doen nog veel meer dan dat. Zij serveren zelfs advertenties uit van pagina's waar je net bent geweest.

Echt alle websites waar je komt volgen je. Dus als je dat niet wil, dan moet je van het internet af. Ook Viva volgt je.

http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1

Kijk maar eens wat zij doen met je gegevens.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
11-04-2018 15:24
wat een gelul ..
To the point.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
11-04-2018 15:25
Wat dacht je van Google? Die doen nog veel meer dan dat. Zij serveren zelfs advertenties uit van pagina's waar je net bent geweest.

Echt alle websites waar je komt volgen je. Dus als je dat niet wil, dan moet je van het internet af. Ook Viva volgt je.

http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1

Kijk maar eens wat zij doen met je gegevens.
eens!
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
11-04-2018 15:25
Wat dacht je van Google? Die doen nog veel meer dan dat. Zij serveren zelfs advertenties uit van pagina's waar je net bent geweest.

Echt alle websites waar je komt volgen je. Dus als je dat niet wil, dan moet je van het internet af. Ook Viva volgt je.

http://service.viva.nl/optiext/optiexte ... d=nl&pub=1

Kijk maar eens wat zij doen met je gegevens.
Dat is toch al heel lang bekend.
Als je niet 'gevolgd' wilt worden, dan moet je het hele internet links laten liggen, eraf moet je dan, ook van onschuldige vrouwenfora.
Big data enzo
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
11-04-2018 15:22
Vindt jij het bvb niet een beetje ver gaan dat ze patiëntendossiers opvragen?
Give to get.
Volgens mij vinden mensen het maar wat fijn dat websites van alles van ze weten.

Heb je wel eens geprobeerd wat te zoeken op duckduckgo? Best moeilijk als de zoekmachine niks van je weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn account net verwijderd. Deze oproep deed er eigenlijk niet echt aan toe voor mijn motivatie, maar heeft toch wel een beetje het laatste zetje gegeven.

Facebook leidt mij te veel af van studie en dergelijke. En dat acht ik toch ietsjes belangrijker.
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
11-04-2018 15:27
Dat is toch al heel lang bekend.
Als je niet 'gevolgd' wilt worden, dan moet je het hele internet links laten liggen, eraf moet je dan, ook van onschuldige vrouwenfora.
Big data enzo
Ja dat is het ook, maar die naïviteit van veel mensen verbaast mij zo verschrikkelijk. Je hebt gewoon toestemming moeten geven voor gebruik van je data. Niet alleen op Facebook, maar ook bij Viva of welke andere website dan ook. Dat je dan verbaast bent dat dat een keer fout gaat, want ook bij FB werken mensen, vind ik zo gek.

Overigens vind ik het ook gek dat dat bedrijf die de gegevens heeft misbruikt bijna niet in het nieuws is (Cambridge Analytics), maar de partij die het lek had wel. Als je gehackt wordt op je pc dan is er ook niemand die de aanval op Microsoft inzet, maar dan is het de fout van de hackers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven