‘Dat doet ie normaal nooit!’
zondag 29 juli 2018 om 10:27
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 18:25
een Chihuahua heeft erg scherpe tandjes dus als die op de verkeerde plek door je huid heen gaat, gaat wel je slagader er aan.
Het gaat er niet om of het gebeurd is, het gaat erom dat het kan.
En laten we wel zijn, bij een klein kind kan ook een chihuahua voor flinke schade zorgen
En laten we wel zijn, bij een klein kind kan ook een chihuahua voor flinke schade zorgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 5 augustus 2018 om 18:30
HR honden zorgen wel voor gevaarlijke bijtincidenten.rosanna08 schreef: ↑05-08-2018 18:25een Chihuahua heeft erg scherpe tandjes dus als die op de verkeerde plek door je huid heen gaat, gaat wel je slagader er aan.
Soms zelfs tot de dood erop volgt.
Niet: "Het gaat erom of het gebeurt, het gaat erom dat het kan": het gebeurt.
zondag 5 augustus 2018 om 18:56
De samenleving dient beschermd te worden tegen mensen die al of niet bewust een wapen onder de noemer huisdier hebben.
Wellicht zou het helpen om hondeneigenaren niet alleen civiel maar ook strafrechtelijk de verantwoording te laten dragen voor de acties van hun hond; valt je hond iemand aan, dan val jij iemand aan.
Dit is uiteraard niet lang houdbaar voordat dit soort wapens verboden worden.
Wellicht zou het helpen om hondeneigenaren niet alleen civiel maar ook strafrechtelijk de verantwoording te laten dragen voor de acties van hun hond; valt je hond iemand aan, dan val jij iemand aan.
Dit is uiteraard niet lang houdbaar voordat dit soort wapens verboden worden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 5 augustus 2018 om 19:11
zondag 5 augustus 2018 om 19:17
Nope. Ik heb geen behoefte aan nog meer ambtenaren die regels hanteren die niet mij maar henzelf dienen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 5 augustus 2018 om 19:20
zondag 5 augustus 2018 om 19:20
Dat is maar een deel van de oplossing. Het probleem is en blijft dat een bepaald type hond gewoon zo agressief is en dusdanige bijtwonden kan toebrengen dat het potentieel dodelijke wapens zijn. En die wil je niet los in de samenleving hebben.
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 19:26
tuurlijk en degenen die gewoon normaal opgevoed worden en baasjes hebben die ze onder controle hebben ook maar opruimen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 5 augustus 2018 om 19:28
Maar ik vind wel dat iedereen voor hij een hond aanschaft op een soort cursus moet. En als Fikkie er eenmaal is, dan ook weer. Met jaarlijkse verplichte herhalingen. En dat je dan moet kunnen aantonen dat Fikkie bij een goede fokker vandaan komt.
Dat schrikt denk ik behoorlijk af.
En dan gaat t mij echt niet alleen om HR honden maar ook om die mafkezen die een hond nemen die totaal niet bij hun situatie past.
Wat moet je met een grote hond in een klein flatje? Met een zenuwachtig beessie in een druk gezin? Of met een hond die veel beweging nodig heeft terwijl jij amper tijd hebt om m uit te laten?
En -daar is ie weer- wat moet je met een hond die op de HR lijst staat?
Dat schrikt denk ik behoorlijk af.
En dan gaat t mij echt niet alleen om HR honden maar ook om die mafkezen die een hond nemen die totaal niet bij hun situatie past.
Wat moet je met een grote hond in een klein flatje? Met een zenuwachtig beessie in een druk gezin? Of met een hond die veel beweging nodig heeft terwijl jij amper tijd hebt om m uit te laten?
En -daar is ie weer- wat moet je met een hond die op de HR lijst staat?
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 19:30
Ja.
Maar je kunt bij het euthanaseren aanwezig blijven.
Beetje troosten enzo.
anoniem_373911 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 19:32
15.61% gewijzigd
zondag 5 augustus 2018 om 19:31
zondag 5 augustus 2018 om 19:38
Hoe moet een onschuldige voorbijganger nou weten, dat jouw hond "onder controle" is?
En ook honden die "onder controle" leken, hebben mensen levensgevaarlijk verwond.
zondag 5 augustus 2018 om 19:43
Ja daarom moeten de hond en t baasje niet op cursus, maar juist de niet-hondenbezitter. Die moet t gedrag van een hond kunnen interpreteren. Dat is zijn verantwoordelijkheid, niet die van t baasje. Jeweettog.
Vriendelijk.
zondag 5 augustus 2018 om 20:44
Nou, dit is recent onderzoek en ook ingezet bij de rondetafel gesprekken. Maar je moet het absoluut niet lezen als je niks kunt lezen voor wat dierenleed betreft. Ik ben er zelf in elk geval helemaal stil van. Het zou een deel van de problemen kunnen verklaren.
https://docplayer.nl/48021707-De-hond-s ... tcoin.html
https://docplayer.nl/48021707-De-hond-s ... tcoin.html