‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
Mijn buurvrouw had een rotweiler-pup. Van begin af aan was het een ramp met uitlaten want alles en iedereen viel ie aan zodra ze met bem buiten was. Cursussen gedaan, trainingen, onderzocht. Kwam niets uit. Toen ie 13 maanden oud was beet ie haar dochter en heeft ze de hond weggedaan. Dus ja, het kan zeker al van geboorte af aan er in zitten
Vergeetmenietje1980 schreef:
29-07-2018 14:48
Mijn buurvrouw had een rotweiler-pup. Van begin af aan was het een ramp met uitlaten want alles en iedereen viel ie aan zodra ze met bem buiten was. Cursussen gedaan, trainingen, onderzocht. Kwam niets uit. Toen ie 13 maanden oud was beet ie haar dochter en heeft ze de hond weggedaan. Dus ja, het kan zeker al van geboorte af aan er in zitten
Spuitje gegeven mag ik toch hopen?
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:33
Ah, ik heb het hele bericht niet gelezen en reageerde met mijn vorige post puur op ervaring. Maar de gok zou dus zomaar eens de waarheid kunnen zijn.
waarom vielen ze dan de hondentrainer aan? De hondentrainer ging kijken, en ook dát liep niet goed af.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 14:52
10.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 14:46
De hondenpsycholoog ging daarheen om de honden te beoordelen naar aanleiding van die eerste keer dat de honden door het hek gingen. Dus “onverwacht” zou wel heel dom zijn!
Dom is je honden in diezelfde tuin laten zonder het hek te repareren, nadat er net 2 mensen door je honden zijn verwond.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:43
Want een hond moet zich maar altijd alles laten welgevallen? Prikken, slaan, schoppen?? Goh enorme dierenliefhebber ben je. Vroeger zeker ook vliegen de vleugeltjes uitgetrokken soms?
Beetje aparte reactie.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
29-07-2018 11:19
En dus hoog risico zijn.
Dat is echt te sec gesteld. Een hoger risico OP VERWONDEN ALS ZE BIJTEN.
Dat is toch echt iets anders dan een grotere kans dát ze bijten. Die kans is bij veel van die soort juist kleiner, bij mensen dan.

Net zoiets als beweren dat een porsche altijd te hard rijd omdat het nou eenmaal een snelle auto is. Met een porsche KUN je hard rijden maar omdat het zo'n dure auto is kijken de meeste eigenaren wel uit. Percentueel gezien maken dure auto's dus juist minder snel een ongeluk.
Alle reacties Link kopieren
Vergeetmenietje1980 schreef:
29-07-2018 14:48
Mijn buurvrouw had een rotweiler-pup. Van begin af aan was het een ramp met uitlaten want alles en iedereen viel ie aan zodra ze met bem buiten was. Cursussen gedaan, trainingen, onderzocht. Kwam niets uit. Toen ie 13 maanden oud was beet ie haar dochter en heeft ze de hond weggedaan. Dus ja, het kan zeker al van geboorte af aan er in zitten
Dit vind ik echt een heel raar verhaal. Elke pup “valt aan”, want dat is nu eenmaal hoe pups spelen. De kunst is om ze dat dus af te leren. Vervolgens komt dat ongewenste gedrag vaak terug in de pubertijd (als ze tijdelijk alles vergeten wat ze eerder leerden en grenzen op gaan zoeken), en daar zit een Rottweiler met 13 maanden midden in. En wederom is een goede begeleiding en opvoeding dan de crux.

Ik denk dus dat er niets mis was met de pup, maar wel van alles met de opvoeding. En sommige mensen kunnen dat ook gewoon echt niet (en zijn daarmee ongeschikt om honden te houden).
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 29-07-2018 14:57
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
29-07-2018 14:50
Dom is je honden in diezelfde tuin laten zonder het hek te repareren, nadat er net 2 mensen door je honden zijn verwond.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik het daar mee eens ben.
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:52
Dat is echt te sec gesteld. Een hoger risico OP VERWONDEN ALS ZE BIJTEN.
Dat is toch echt iets anders dan een grotere kans dát ze bijten. Die kans is bij veel van die soort juist kleiner, bij mensen dan.

Net zoiets als beweren dat een porsche altijd te hard rijd omdat het nou eenmaal een snelle auto is. Met een porsche KUN je hard rijden maar omdat het zo'n dure auto is kijken de meeste eigenaren wel uit. Percentueel gezien maken dure auto's dus juist minder snel een ongeluk.
Ja er zijn minder bijtincidenten. Maar je kunt niet zeggen dat omdat er jaarlijks meer beten door labradors zijn dan door Pitts, labradors percentueel vaker bijten. Er zijn namelijk ook gewoon veel meer labradors. Dus natuurlijk zijn er meer bijtincidenten door labradors. Vallen echter wel minder ernstige slachtoffers door. Zelfs al zijn er meer.
Idem met een Porsche. Eigenaren zijn vast ook zuiniger. Maar er zijn er ook gewoon veel minder van dus tuurlijk zijn er ook minder ongelukken.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-07-2018 12:21
menen jullie het nu echt dat het nog die man zijn eigen schuld is ook?
Dat het zijn eigen schuld KAN zijn. Ja. Je bent er niet bij geweest en niemand hier. Maar als ik dan mijn eigen ervaring van afgelopen vrijdag neem... Het is dat ik hem niet gezien heb en vriend is een watje maar ik had die vent echt een dreun verkocht. Als de poort open gaat en mijn hond had hem wat gedaan , haarzelf verdedigt, had zij misschien afgemaakt. Gewoon door zo'n haantje die zich ff sterk wil voelen.
Ik blijf echt vinden dat bepaalde rassen honden gewoon niet gekocht zouden mogen worden door mensen met weinig ervaring met honden of mensen die niet het vermogen hebben om met temperamentvolle krachtige honden om te gaan. Geen verbod op hondenrassen maar wel een gedeeltelijk verbod op aanschaf. Een soort nee tenzij..
Alle reacties Link kopieren
deb32 schreef:
29-07-2018 13:58
Maar, wat is er nou leuk aan het hebben van een potentiele moordmachine? En eerlijk, het zijn daarbij niet de mooiste honden.

Ik lees dat je dus eigenlijk altijd op je hoede moet zijn als dat beest zijn plasje moet doen buiten, en weet ik wat zo een beest allemaal buiten doet.
Is toch geen reet aan.

Je kunt toch ook een labrador nemen. Of beter nog een kat.
Niet de mooiste???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne labradors staan een stuk hoger op de bijtincidenten lijst dat een staf of pit.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
29-07-2018 12:37
Jouw hond kan wel iemand heel ernstig verwonden. Een kind doden.

Ik vind dat wel heftig.

En ik denk dat je als baas niet altijd alles kan voorkomen, hoe goed je je best ook doet.

Een risico dat ik, zeker in geval met kinderen, niet zou durven nemen.
Dat is een mogelijkheid (al acht ik de kans klein), maar je weet het nooit.

Ze loopt zeker buiten NOOIT los...en ze wordt nooit alleen gelaten met kinderen en andere mensen dan wij zelf.
Want ik loop hoe lief ze ook is het risico niet.
nina1966 schreef:
29-07-2018 15:01
N
Afbeelding

Enne labradors staan een stuk hoger op de bijtincidenten lijst dat een staf of pit.
Niet om het een of ander, maar die foto naast de baby kan je wel leuk lief en aardig vinden maar het is onverantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
29-07-2018 14:25
Geen slecht advies maar in dit geval had die man helemaal niks kunnen doen. De hondenpsycholoog is later ook langsgeweest en aangevallen. Ik neem aan dat die wel weet hoe je met aggressieve honden moet omgaan, en dat heeft ook niet goed uitgepakt.
Nou dat zal je nog vies tegenvallen. Ik kom af en toe filmpjes tegen waarbij je tenen krullen in je sloffen. Houden ze de hond met 2 riemen vast en gaan ze prikken met een stok. Tja.
nina1966 schreef:
29-07-2018 15:01
Niet de mooiste???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne labradors staan een stuk hoger op de bijtincidenten lijst dat een staf of pit.
Ja maar nogmaals er zijn gewoon veel meer labradors, kun je niet vergelijken
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
29-07-2018 15:01
Niet de mooiste???
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enne labradors staan een stuk hoger op de bijtincidenten lijst dat een staf of pit.
Maar dat lees je nooit...bij elk bijtincident in de media gedaan door een Hr hond staat het er direct in...bij andere incidenten wordt het ras nagenoeg nooit vermeld.
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 14:56
Ja er zijn minder bijtincidenten. Maar je kunt niet zeggen dat omdat er jaarlijks meer beten door labradors zijn dan door Pitts, labradors percentueel vaker bijten. Er zijn namelijk ook gewoon veel meer labradors. Dus natuurlijk zijn er meer bijtincidenten door labradors. Vallen echter wel minder ernstige slachtoffers door. Zelfs al zijn er meer.
Idem met een Porsche. Eigenaren zijn vast ook zuiniger. Maar er zijn er ook gewoon veel minder van dus tuurlijk zijn er ook minder ongelukken.
Misschien eens even opzoeken wat procentueel betekend?
yourlocalhero schreef:
29-07-2018 15:03
Maar dat lees je nooit...bij elk bijtincident in de media gedaan door een Hr hond staat het er direct in...bij andere incidenten wordt het ras nagenoeg nooit vermeld.
Omdat de gevolgen van zo'n bijtincident gewoon vaak groter zijn. Ze hebben vaak meer bijtkracht, laten minder snel los, of bijten vaker door. Geldt niet voor elke hr hond maar het is vaker zo
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 14:56
Ja er zijn minder bijtincidenten. Maar je kunt niet zeggen dat omdat er jaarlijks meer beten door labradors zijn dan door Pitts, labradors percentueel vaker bijten. Er zijn namelijk ook gewoon veel meer labradors. Dus natuurlijk zijn er meer bijtincidenten door labradors.
Bij de cijfers die hierover bekend zijn (en waarvan de meeste inmiddels al
behoorlijk verouderd zijn) wordt altijd gekeken naar het aantal incidenten in verhouding tot de populatie. En wat men daarbij ook niet uit het oog verliest, is dat veel mensen ook helemaal niet in staat zijn om een hondenras correct te identificeren. Men roept bijv al snel “het was een labrador” terwijl het dan net zo goed een retriever of witte herder ofzo had kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
29-07-2018 15:02
Niet om het een of ander, maar die foto naast de baby kan je wel leuk lief en aardig vinden maar het is onverantwoordelijk.
Kan jij vinden. Ik heb wel eens een foto geplaatst van mijn eigen zoon met eigen hond. En nee het is niet onverantwoordelijk. Mits je de hond goed kent en de hond weet wat zijn plaats is.
nina1966 schreef:
29-07-2018 15:05
Misschien eens even opzoeken wat procentueel betekend?
Euh dat weet ik precies maar jij blijkbaar niet. Je moet de grote van de groepen hondenrassen als variabele meenemen..
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
29-07-2018 15:00
Ik blijf echt vinden dat bepaalde rassen honden gewoon niet gekocht zouden mogen worden door mensen met weinig ervaring met honden of mensen die niet het vermogen hebben om met temperamentvolle krachtige honden om te gaan. Geen verbod op hondenrassen maar wel een gedeeltelijk verbod op aanschaf. Een soort nee tenzij..
Ik zou willen dat er een soort vergunning moest zijn. Dat er controle was op ALLE honde eigenaren.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 15:06
Bij de cijfers die hierover bekend zijn (en waarvan de meeste inmiddels al
behoorlijk verouderd zijn) wordt altijd gekeken naar het aantal incidenten in verhouding tot de populatie. En wat men daarbij ook niet uit het oog verliest, is dat veel mensen ook helemaal niet in staat zijn om een hondenras correct te identificeren. Men roept bijv al snel “het was een labrador” terwijl het dan net zo goed een retriever of witte herder ofzo had kunnen zijn.
Dat laatste klopt, het identificeren van een hondenras kan lastig zijn. Ook bij terriers bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
29-07-2018 15:02
Niet om het een of ander, maar die foto naast de baby kan je wel leuk lief en aardig vinden maar het is onverantwoordelijk.
Ach welnee. Het is onverantwoordelijk om een hond - ongeacht het ras - met een klein kind alleen te laten. Maar veel
honden zijn gek op babies en kinderen en kunnen onder toezicht prima een tukkie naast ze doen.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 29-07-2018 15:10
0.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven