‘Dat doet ie normaal nooit!’

29-07-2018 10:27 780 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zal je gebeuren. Ben je lekker aan het wandelen, ontsnappen er twee van die agressieve k*thonden en lig je minimaal anderhalve week in t ziekenhuis.
https://www.ad.nl/binnenland/echtpaar-o ... ~a790c04a/
Vriendelijk.
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 11:01
Ik ben al verschillende keren door agressieve honden benaderd, en gek genoeg helpt het idd om niet bang te zijn en ze heel kordaat en beslist weg te sturen. Jezelf groot maken, luid en op lage toonhoogte spreken, en duidelijk maken dat je geen “tegenspraak” duldt is meestal genoeg.
menen jullie het nu echt dat het nog die man zijn eigen schuld is ook?
Die honden hebben in ieder geval een verleden van ontsnappen, anders komt er geen gat onder het hek. Ik zou de eigenaren in ieder geval aanklagen, en laat de politie er eens een kijkje nemen. Waarom hebben mensen dit soort honden aangeschaft?
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
29-07-2018 12:15
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
Wij hebben een zogenoemde HR-hond.
Ze doet ook geen vlieg kwaad. En wij weten precies hoe of wat ze kan reageren normaliter.
Hier wonen veel kids, ze is gek op kids. Toch laat ik geen enkel kind in de buurt zonder dat zij rustig is als ze onrustig is dan geef ik dit ook aan het kind dat ze beter kunnen knuffelen de volgende maal dat we buiten zijn.
Ik ben sowieso van mening dat elke hond heel onbezonnen kan reageren dus dat je als eigenaar ze altijd in de gaten moet houden.
Hier in de flat heb je ook een hele lieve HR die gewoon niet van drukte houdt en die baas gaat bewust naar buiten als er geen andere honden of kids zijn.

Jouw hond kan wel iemand heel ernstig verwonden. Een kind doden.

Ik vind dat wel heftig.

En ik denk dat je als baas niet altijd alles kan voorkomen, hoe goed je je best ook doet.

Een risico dat ik, zeker in geval met kinderen, niet zou durven nemen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
29-07-2018 12:15
Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.
Wij hebben een zogenoemde HR-hond.
Ze doet ook geen vlieg kwaad. En wij weten precies hoe of wat ze kan reageren normaliter.
Hier wonen veel kids, ze is gek op kids. Toch laat ik geen enkel kind in de buurt zonder dat zij rustig is als ze onrustig is dan geef ik dit ook aan het kind dat ze beter kunnen knuffelen de volgende maal dat we buiten zijn.
Ik ben sowieso van mening dat elke hond heel onbezonnen kan reageren dus dat je als eigenaar ze altijd in de gaten moet houden.
Hier in de flat heb je ook een hele lieve HR die gewoon niet van drukte houdt en die baas gaat bewust naar buiten als er geen andere honden of kids zijn.
Maar, wat is er nou leuk aan het hebben van een potentiele moordmachine? En eerlijk, het zijn daarbij niet de mooiste honden.

Ik lees dat je dus eigenlijk altijd op je hoede moet zijn als dat beest zijn plasje moet doen buiten, en weet ik wat zo een beest allemaal buiten doet.
Is toch geen reet aan.

Je kunt toch ook een labrador nemen. Of beter nog een kat.
Ik ben opgegroeid met honden en ik ben gek op ze. Maar ik kan echt niet begrijpen wat de lol is van het hebben van een hr-hond. Is het de kick? Ook buiten de hr-categorie zijn er genoeg waakse honden die een pittig karakter en een stoere uitstraling hebben.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-07-2018 12:21
menen jullie het nu echt dat het nog die man zijn eigen schuld is ook?
Nee, absoluut niet. Ik vraag me ook af waar je dat uit haalt? Ik ben juist heel erg duidelijk geweest over de verantwoordelijkheid van de eigenaren in deze situatie, en volgens mij is er ook helemaal niemand die hier heeft geschreven dat de verantwoordelijkheid niet bij de eigenaren van de honden zou liggen.

Maar als de vraag dan wordt gesteld wat die man had kunnen doen, dan geef ik wel antwoord ja. Dat is niet omdat ik die man zou verwijten dat hij verkeerd zou hebben gehandeld, want we weten helemaal niet wat die man wel of niet gedaan of gelaten heeft. Misschien deed hij wel precies wat ik hier adviseer, en had het helaas geen effect. En al had die man minder handig gereageerd, dan nog kan hem dat niet verweten worden in een situatie waarin er opeens twee woeste Rottweilers op hem af kwamen gestormd. Mensen reageren dan vaak heel instinctief, en dat is helaas niet altijd hetzelfde als effectief.

Maar aangezien expliciet de vraag werd gesteld wat iemand kan doen om een aanval te voorkomen, deel ik wel mijn ervaringen mbt hoe ik aanvallen af heb kunnen wenden, want wie weet helpt dat een ander in de toekomst ook om een aanval af te wenden.
Ik snap ook niet dat iemand een hr hond neemt er zijn zoveel rassen waarom dan net die. Ik zou daar van zijn lang zal ze leven niet mee geassocieerd willen worden.
De bijtkracht van die honden is ook vaak vele malen groter dus de schade bij een bijtincident ook.
Ik snap er echt niks van.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 14:18
Nee, absoluut niet. Ik vraag me ook af waar je dat uit haalt? Ik ben juist heel erg duidelijk geweest over de verantwoordelijkheid van de eigenaren in deze situatie, en volgens mij is er ook helemaal niemand die hier heeft geschreven dat de verantwoordelijkheid niet bij de eigenaren van de honden zou liggen.

Maar als de vraag dan wordt gesteld wat die man had kunnen doen, dan geef ik wel antwoord ja. Dat is niet omdat ik die man zou verwijten dat hij verkeerd zou hebben gehandeld, want we weten helemaal niet wat die man wel of niet gedaan of gelaten heeft. Misschien deed hij wel precies wat ik hier adviseer, en had het helaas geen effect. En al had die man minder handig gereageerd, dan nog kan hem dat niet verweten worden in een situatie waarin er opeens twee woeste Rottweilers op hem af kwamen gestormd. Mensen reageren dan vaak heel instinctief, en dat is helaas niet altijd hetzelfde als effectief.

Maar aangezien expliciet de vraag werd gesteld wat iemand kan doen om een aanval te voorkomen, deel ik wel mijn ervaringen mbt hoe ik aanvallen af heb kunnen wenden, want wie weet helpt dat een ander in de toekomst ook om een aanval af te wenden.
Geen slecht advies maar in dit geval had die man helemaal niks kunnen doen. De hondenpsycholoog is later ook langsgeweest en aangevallen. Ik neem aan dat die wel weet hoe je met aggressieve honden moet omgaan, en dat heeft ook niet goed uitgepakt.

Vrijdag, een dag na de aanval, kreeg Meneer tijdens een gesprek met de chirurg te horen dat een hondenpsycholoog op de rottweilers was afgestuurd. Ook dat liep niet goed af. ,,Die psycholoog moest bepalen of de honden afgemaakt moesten worden. Hij liep daarbij hetzelfde stuk als mijn vrouw en ik hebben gelopen. En ook hij werd aangevallen. Ze hebben me verteld dat die man een slagaderlijke bloeding heeft opgelopen. Hij is er dus net zo slecht aan toe als ik."
anoniem_373520 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 14:27
13.93% gewijzigd
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
29-07-2018 11:17
Een vraag voor hondenbezitters, gewoon uit nieuwsgierigheid, stel dat dit jouw honden waren geweest. Nog nooit zoiets gedaan en dan deze twee aanvallen achter elkaar. Zou jij erachter staan dat je honden worden afgemaakt?

En wat ik me ook nog afvraag wat betreft die opvoeding van honden. Onze buren hebben een hond, een klein ding, hij doet je in principe niks, maar wat is het een druk beest als ik hem buiten tegenkom. Toen hij jonger was was het nog erger. Ik moet meteen mijn eigen voordeur dichtgooien anders rent hij direct mijn huis in en áltijd als ik ze tegenkom gaat hij tegen mij op springen, aan mij likken enz. of ik daar nou op zit te wachten of niet. Hij bijt niet, dus het is niet gevaarlijk, maar niet iedereen wil een springende, likkende, 'spelende' hond op zich. Ligt dit bij alle honden aan de opvoeding? Andere honden die ik ken doen dit allemaal niet.

Ik vraag me ook af (jaja, zo veel vragen ;-D ) of dit een normale gang van zaken is wat betreft die hondenpsycholoog. Je zou toch denken dat ze met wat meer voorzorgsmaatregelen te werk zouden gaan als ze weten waartoe deze honden in staat zijn.
Erachter staan niet (verstandelijk wel maar gevoelsmatig lijkt mij lastig) maar wel hieraan meewerken. Tot twee keer toe mensen aanvallen... die honden kun je dan niet meer houden met gezond verstand. Ik zou mijzelf vooral de schuld geven. Hekwerk moet gewoon deugdelijk zijn. Niet alleen met het oog op aanvallen maar ze kunnen ook gewoon aan de wandel gaan en een ongeluk veroorzaken. Of kinderen kunnen de tuin in om ‘beessies te aaien’.

M.b.t. de buurhond: sommige honden zijn inderdaad heel moeilijk leerbaar. Ik heb er ook eentje. Tig cursussen en persoonlijke trainers en sommige dingen blijven (mensen dusdanig aan hun voeten blijven besnuffelen dat ze bijna over hem heen vallen, met handtasjes van visite ervandoor gaan). Dan is het aan mij om het onmogelijk voor de hond te maken om met dat gedrag andere mensen lastig te vallen als baasje.

Hondenpsycholoog: ik zou denken dat zo iemand toch iets op zak zou hebben just in case. Als je weet dat je gedrag gaat testen van honden die zojuist iemand het ziekenhuis in hebben geholpen. Mijn baan zou het niet zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
29-07-2018 14:11
Ik ben opgegroeid met honden en ik ben gek op ze. Maar ik kan echt niet begrijpen wat de lol is van het hebben van een hr-hond. Is het de kick? Ook buiten de hr-categorie zijn er genoeg waakse honden die een pittig karakter en een stoere uitstraling hebben.
Ik wist altijd dat ik een grotere hond wilde. Vroeger thuis hadden we een Doberman, en daardoor ben ik ook helemaal niet onder de indruk van vooroordelen. Die Doberman was echt superlief. Mijn vader zei altijd “hij helpt inbrekers nog zoeken naar het lichtknopje”; die hond deed echt geen vlieg kwaad.

Toen we zelf op zoek gingen naar onze eerste hond, heb ik dus gezocht naar een wat groter ras, en vervolgens ben ik de karakteromschrijvingen gaan lezen. Ik wilde een hond die beschermend en waaks was (ivm nare ervaringen met zowel inbrekers als een stalker), maar die tegelijk ook heel lief zou zijn voor het eigen gezin, voor gewenst bezoek en voor kinderen in het bijzonder. Daarnaast zocht ik een ras dat matig actief is (ivm mijn gezindheid) en rustig in huis en weinig blaft (ivm de buren), en dat bovendien intelligent en grappig is. En zo kwam ik dus uit bij de Bullmastiff.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 29-07-2018 14:33
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
little_angel89 schreef:
29-07-2018 10:39
Verantwoording ligt wat mij betreft bij de eigenaar.
Waarom ze uitvielen laat ik buiten beschouwing, de tuin was niet goed afgezet, das veel kwalijker. Als er een gat in de tuin is, moet die gelijk gerepareerd. Geen risico. Doe ik ook niet...
Nou das lekker dan. Mijn tuin was gelukkig nog wel goed afgesloten maar van de week wel een hysterische hond waarom vriend eens ging kijken en er bleek een "leuke vent" met een stok door de tralies te poeren. Hondje pesten dus. Gek he dat zo'n beest dan agressief reageert.
Dus NEE waarom laat je NOOIT buiten beschouwing.

Net als die hond die die buurtbewoner aanviel De gewonde man gaf de hond gelijk weet je nog? Met zijn woorden "ja dat is niet gek he als je zo'n beest schopt en slaat dat ie door draait"
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
29-07-2018 14:25
Geen slecht advies maar in dit geval had die man helemaal niks kunnen doen. De hondenpsycholoog is later ook langsgeweest en aangevallen. Ik neem aan dat die wel weet hoe je met aggressieve honden moet omgaan, en dat heeft ook niet goed uitgepakt.
Nou, een hondenpsycholoog die zulke grote risico’s neemt dat hij/zij zelf aangevallen wordt, lijkt mij toch niet heel snugger te werk gaan.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-07-2018 10:42
De honden hadden zoiets nog nooit gedaan. Dat gat in dat hek zal ook niet net onstaan zijn toen ze langsliepen en zij zullen niet de eerste wandelaars zijn die daar langsliepen.

Hoeveel mensen zie jij wandelen met een paraplu tegen de zon?
Ik niemand.

Ik denk dat die man de honden heeft opgehitst met die paraplu en toen ging het fout.

En als ze eenmaal door het lint zijn gegaan dan blijven ze gevaarlijk.
Ah, ik heb het hele bericht niet gelezen en reageerde met mijn vorige post puur op ervaring. Maar de gok zou dus zomaar eens de waarheid kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
deb32 schreef:
29-07-2018 10:42
Verkeerde opvoeding of niet. Die mormels moeten verboden worden. Risico is veel te groot om dit soort idiote beesten te mogen hebben. Lijkt ook steeds vaker te gebeuren, of het haalt steeds vaker het nieuws...
Ik heb liever die "idiote beesten" dan bepaalde mensen. Jij mag dan een hekel aan honden hebben maar een hond zal nooit (medische reden daargelaten) zomaar aanvallen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:33
Ah, ik heb het hele bericht niet gelezen en reageerde met mijn vorige post puur op ervaring. Maar de gok zou dus zomaar eens de waarheid kunnen zijn.
Nou, ik vind het wel wat ver gezocht dat de man de honden uitgedaagd zou hebben met de paraplu. Dat staat nergens in het artikel vermeld, en er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat dit wel zo is.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
29-07-2018 10:50
Oh ja, dat is heel normaal, dat honden door het lint gaan van een paraplu :roll:
Nou zal ik jouw kind eens slaan met een plu? Gewoon ff om te kijken of jij dan ook door het lint gaat.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
29-07-2018 10:47


Honden zijn niet het probleem denk ik, hun aso tokkie maffia baasjes daarentegen.....

Pitbulls zouden wel verplicht een muilkorf moeten dragen, geen idee waarom dat nog niet wettelijk geregeld is in Nederland?

Ten eerste is er maar een klein deel van de pit/staf eigenaar mafia en of tokkie en al helemaal niet aso.
En dat verplichten? Tja dat willen de andere honde eigenaren niet want procentueel gezien bijten stafs en pitjes maar heel weinig tegenover andere soorten.
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:34
Ik heb liever die "idiote beesten" dan bepaalde mensen. Jij mag dan een hekel aan honden hebben maar een hond zal nooit (medische reden daargelaten) zomaar aanvallen.
Mijn hemel wat een flauwekul, het is een díer, dus per definitie nooit helemaal te vertrouwen.

Vrienden van ons doen veel aan joggen / wandelen, in het buitengebied, en zij hebben altijd een flink mes bij zich voor dit soort gevallen.
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:36
Nou zal ik jouw kind eens slaan met een plu? Gewoon ff om te kijken of jij dan ook door het lint gaat.
Ja, want haar kind bijt ook even hard als een pitbull of rottweiler. :-o
Alle reacties Link kopieren
Flowerspowers schreef:
29-07-2018 11:01
Eigen ervaring: mijn ouders hadden een Rottweiler, ik was 12. Grote dikke lieve Lobbes. Luisterde goed, was lief voor kinderen en voor de andere hond die wij hadden. Hij kwam bij ons als pup, 12 weken en toen hij 5 jaar was greep hij ineens het vriendinnetje van mijn broer. Hap, in haar hand. Niet doorgebeten maar iedereen schrok zich gek. Hond ook. Nog geen maand later greep hij de bezorger van de nieuwe wasmachine. Hap, zomaar uit het niets.
Puntje bij paaltje: hond afgemaakt, dierenarts vermoedde een hersentumor na onderzoek. Wij bleven vol verdriet achter. Hij was zo lief zeiden we. Ja. Heel lief. En toch greep ie tot 2x toe iemand. Zomaar.
En dat vind ik dus het linke van honden soorten als Rottweilers, Pitbull enz.
Dus , het ligt aan de eigenaar, mwah.
Dus bij een mens die door de rooie gaat vanwege een hersentumor is het de tumor maar omdat het om een hond gaat is het zomaar? Aparte redenering.
deb32 schreef:
29-07-2018 10:43
Grapje toch?
Nee da’s nog het ergste, ze is bloedserieus.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-07-2018 14:32
Nou, een hondenpsycholoog die zulke grote risico’s neemt dat hij/zij zelf aangevallen wordt, lijkt mij toch niet heel snugger te werk gaan.
Die honden zijn voor de tweede keer door het hek geklommen. Dus het zal voor die hondenpsycholoog ook wel onverwacht zijn geweest.
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds. The mediocre mind is incapable of understanding the man who refuses to bow blindly to conventional prejudices and chooses instead to express his opinions courageously and honest
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-07-2018 11:06
En houd eens op de schuld steeds bij de slachtoffers neer te leggen. Juist daardoor kan het oeverloos doorgaan.
Want een hond moet zich maar altijd alles laten welgevallen? Prikken, slaan, schoppen?? Goh enorme dierenliefhebber ben je. Vroeger zeker ook vliegen de vleugeltjes uitgetrokken soms?
nina1966 schreef:
29-07-2018 14:34
Ik heb liever die "idiote beesten" dan bepaalde mensen. Jij mag dan een hekel aan honden hebben maar een hond zal nooit (medische reden daargelaten) zomaar aanvallen.
Een hond valt niet zomaar aan maar het motief dat bepaalde honden hebben om aan te vallen kun je in een gewone menselijke omgeving niet riskeren. Het is niet altijd uitdaging of agressief gedrag van een mens die een hond uitdaagt. Daarom moet een hond goed opgevoed zijn en altijd onder commando van zijn baasje staan. Dominante honden corrigeren onderdanige honden in de roedel soms bijvoorbeeld met een knauw. Als jouw hond meent dat hij de alpha is, dan kan de hond iets corrigeren op een honden manier terwijl de betrokken mens, en soms dus kind, zich echt van geen kwaad bewust is.
Alle reacties Link kopieren
°-° schreef:
29-07-2018 14:43
Die honden zijn voor de tweede keer door het hek geklommen. Dus het zal voor die hondenpsycholoog ook wel onverwacht zijn geweest.
De hondenpsycholoog ging daarheen om de honden te beoordelen naar aanleiding van die eerste keer dat de honden door het hek gingen. Dus “onverwacht” zou wel heel dom zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven