De grote klimaat & milieudraad

06-07-2019 14:04 1937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimaat en milieu onderwerpen steeds in andere draden opduiken is het nuttig er een verzameldraad van te maken.

Een draad waarin je kan vertellen wat je vind van het klimaatakkoord, of je voor windmolens bent of tegen, foto's kan plaatsen van je zonnepanelen en uitleggen waarom je het allemaal onzin vind bijvoorbeeld omdat ze in andere landen niets doen of omdat het toch al "5 over 12 is"

Misschien wil je vertellen wat je zelf doet (of niet doet)

Afbeelding

Ik heb een poll toegevoegd

TO trap af

Ik denk dat de mens verantwoordelijk is voor het vernielen van de aarde maar vrees dat het al 5 OVER 12 is.
Toch moeten we in actie komen met diverse maatregelen zoals consuminderen, statiegeld op kleine flesjes, overstappen op wind / zon en kernenergie, minder vlees, meer op de fiets en stoppen met budgetvluchten zoals voor €12,- naar Dublin

Ik roep zo maar wat me te binnen schiet.

Zelf fiets ik veel, OV kaart aangeschaft, gescheiden afvalverwerking, binnen Europa de voorkeur voor de trein, maar 2 keer per week vlees.
Maaaaaar zou wel meer kunnen doen vermoed ik.

Ik denk dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering

Totaal aantal stemmen: 202

Absoluut (72%)
Ja maar maakt me niets uit, ik haat koud weer (5%)
Onzin (13%)
Ik twijfel (10%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
tonkje schreef:
22-09-2019 19:16
Daar snap ik dus echt minder dan helemaal niets van. Dan zo’n milieu verpestende sport zou moeten terugkeren.

Dat zeg je nou wel maar waar denk je dat de technologie die onze straatauto's steeds zuiniger en veiliger maakt vandaan komt? Dat komt allemaal uit de Formule 1. Bovendien levert zo'n groot sportevenement een enorme impuls voor de werkgelegenheid en toerisme op voor de hele regio.

Om even een voorbeeld te noemen: dankzij de Formule 1 wordt het treinspoor richting Zandvoort aangepakt om een grotere capaciteit te kunnen leveren. Daar profiteert het toerisme het hele jaar van. Veel meer mensen kunnen voortaan met de trein naar het strand in plaats van met de auto.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-09-2019 19:26
Dat zeg je nou wel maar waar denk je dat de technologie die onze straatauto's steeds zuiniger en veiliger maakt vandaan komt? Dat komt allemaal uit de Formule 1. Bovendien levert zo'n groot sportevenement een enorme impuls voor de werkgelegenheid en toerisme op voor de hele regio.

Om even een voorbeeld te noemen: dankzij de Formule 1 wordt het treinspoor richting Zandvoort aangepakt om een grotere capaciteit te kunnen leveren. Daar profiteert het toerisme het hele jaar van. Veel meer mensen kunnen voortaan met de trein naar het strand in plaats van met de auto.
Tuurlijk is het niet helemaal slecht. Niks is 100% fout - zelfs Hitler was vegetariër - maar voor het milieu kun je toch echt beter een potje tennissen dan eindeloos rondjes rijden in zo'n auto.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 18:51
Maar Merkel moeten we volgen in haar voorbeeld? :facepalm:

Durf te wedden dat er onder dat stel meelopers die op zo'n Merkel-bijeenkomst politiek correct vega eten een hoop zijn gewoon nog even om een lekkere bratwurst rijden.
Nou je hoeft niet per se Merkel te volgen in haar voorbeeld he maar het zou wel beter zijn voor het milieu. Wat ik bedoelde met dat Duitsland hier een voorbeeld in is, is dat andere landen dan misschien ook volgen. Je krijgt dan een kettingreactie waardoor ook meer burgers bewuster gaan nadenken waardoor het milieu weer wat minder vervuild wordt en er wat minder dieren gemarteld hoeven te worden.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
tonkje schreef:
22-09-2019 19:48
Tuurlijk is het niet helemaal slecht. Niks is 100% fout - zelfs Hitler was vegetariër - maar voor het milieu kun je toch echt beter een potje tennissen dan eindeloos rondjes rijden in zo'n auto.

Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, ja, maar ik zou best durven beweren dat Formule 1 meer voor het milieu gedaan heeft -en nog gaat doen- dan tennis.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-09-2019 18:56
Dit weekend wordt 75 jaar Market Garden groots herdacht en jij denkt ik gooi er even een godwin tussendoor? Beetje ongepast wel.
Mannen die hun leven op het spel hebben gezet om dit land te helpen bij de herdenking van hun heldendaden wegtrappen, want vip ruimte zit vol met buhnekletsers, dat is pas ongepast.

Formule 1 is inderdaad het lab voor een beter milieu. Maar dan moet je wel wat ruimer durven denken.
CleopatraVII schreef:
22-09-2019 19:51
Nou je hoeft niet per se Merkel te volgen in haar voorbeeld he maar het zou wel beter zijn voor het milieu. Wat ik bedoelde met dat Duitsland hier een voorbeeld in is, is dat andere landen dan misschien ook volgen. Je krijgt dan een kettingreactie waardoor ook meer burgers bewuster gaan nadenken waardoor het milieu weer wat minder vervuild wordt en er wat minder dieren gemarteld hoeven te worden.
Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor meelopen met hypes. Doe mij maar 'n lekkere bockworst!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 20:09
Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor meelopen met hypes. Doe mij maar 'n lekkere bockworst!
hypes :facepalm:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 20:09
Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor meelopen met hypes. Doe mij maar 'n lekkere bockworst!
Lekker met een beetje zuurkool. Doe je toch mooi biologisch.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 20:09
Ik ben gelukkig niet zo gevoelig voor meelopen met hypes. Doe mij maar 'n lekkere bockworst!
En een Maß bier!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 18:49
Wat is de reden dat je dit erin gooit dan?
:mrgreen:
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Muti Merkel heeft wel 4 vliegtuigen nodig om in Amerika te komen. En dan de mond vol hebben over het klimaat en milieu :facepalm:

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190922_ ... -tK04K8_k
vivaratje schreef:
22-09-2019 22:22
Muti Merkel heeft wel 4 vliegtuigen nodig om in Amerika te komen. En dan de mond vol hebben over het klimaat en milieu :facepalm:

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190922_ ... -tK04K8_k
Ongelooflijk....
Een lijnvlucht is te min voor mevrouw en haar volgelingen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 22:30
Ongelooflijk....
Een lijnvlucht is te min voor mevrouw en haar volgelingen?

Blijkbaar wel, ach Nederland is daar niet anders in
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
22-09-2019 22:22
Muti Merkel heeft wel 4 vliegtuigen nodig om in Amerika te komen. En dan de mond vol hebben over het klimaat en milieu :facepalm:

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190922_ ... -tK04K8_k

Goed dat hier kritisch naar gekeken wordt maar je begrijpt toch zelf ook wel dat een regeringsleider als Merkel niet vergeleken kan worden met een milieuactiviste?

En trouwens, ben je ervan op de hoogte dat 'Muti Merkel' op Actueel een verboden verbastering is?
nounou
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 22:36
Goed dat hier kritisch naar gekeken wordt maar je begrijpt toch zelf ook wel dat een regeringsleider als Merkel niet vergeleken kan worden met een milieuactiviste?

En trouwens, ben je ervan op de hoogte dat 'Muti Merkel' op Actueel een verboden verbastering is?
Serieus?

Zelfs de NOS gebruikt die term: https://nos.nl/op3/artikel/2194550-zij- ... erkel.html
Iemand die het lef heeft de belastingen op vliegen te verhogen voor de burgers vanwege het oh zo belangrijke klimaat zou beter zelf het goede voorbeeld geven door geen privévluchten te nemen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
22-09-2019 19:26
Dat zeg je nou wel maar waar denk je dat de technologie die onze straatauto's steeds zuiniger en veiliger maakt vandaan komt? Dat komt allemaal uit de Formule 1. Bovendien levert zo'n groot sportevenement een enorme impuls voor de werkgelegenheid en toerisme op voor de hele regio.

Om even een voorbeeld te noemen: dankzij de Formule 1 wordt het treinspoor richting Zandvoort aangepakt om een grotere capaciteit te kunnen leveren. Daar profiteert het toerisme het hele jaar van. Veel meer mensen kunnen voortaan met de trein naar het strand in plaats van met de auto.

Maar waarom zou de Formule 1 ook op het circuit in Zandvoort moeten komen?
We hebben in Nederland al niet veel natuurgebieden en diersoorten als de hagedis hebben niet veel leefgebieden.
Voor 2 of 3 dagen racegeweld wordt dit gebied overhoop gegooid. Het is een geldmachine voor een paar mensen, waaronder de eigenaren van het circuit en van de te verhuren kamers waar de natuur en de bewoners van deze regio onder gaan lijden, voor een beetje vermaak van mensen die graag kijken naar mannen in raceauto's.

Met de trein naar Zandvoort is niet echt een nieuw concept, ontwikkeld door de Formule 1-industrie.
Ik vraag me af hoeveel Prins Bernhard hieraan gaat verdienen.

Terwijl we dus met enorme problemen zitten wat betreft de stikstofuitstoot is dit blijkbaar een nieuwe heilige koe, samen met Schiphol.
Ik vind het onbegrijpelijk en niet uit te leggen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
al die grote klimaat ambassadeurs zijn allemaal de stuk voor stuk hypocrieten, greta met haar jacht en citytrips samen met anuna, dan al die celebs met hun privejets, als ze belastingen gaan verhogen het zullen niet zij zijn die een boterham minder om zullen eten maar zoals altijd de kleine man is het slachtoffer en al die idioten klimaarprotesters trappen erin maar dan na het protest naar de mcdonalds gaan, naar kfc of een broodje verpakt in plastic en dan na de lunch worden ze opgehaald door de mama en papa om nog maar te zwijgen van hun afval. Maandelijks een shoppingtripje naar de primark en om de zoveel tijd een nieuwe smartphone.

en dan die greta het is niet aan ons om hun aan te passen. als zij hun levenstijl ook niet willen aanpassen dan gaan hun kinderen en kleinkinderen met hetzelfde probleem zitten als nu.

ze dweilen gewoon met de kraan open en gaat enkel de kleine man geld kosten.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 22:36
Goed dat hier kritisch naar gekeken wordt maar je begrijpt toch zelf ook wel dat een regeringsleider als Merkel niet vergeleken kan worden met een milieuactiviste?

En trouwens, ben je ervan op de hoogte dat 'Muti Merkel' op Actueel een verboden verbastering is?
Ach ja tuurlijk jij verdedigd haar wel. Had niet anders verwacht. En heb je me al gestaft om die "Muti Merkel"?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-09-2019 22:38
Serieus?

Zelfs de NOS gebruikt die term: https://nos.nl/op3/artikel/2194550-zij- ... erkel.html
Ach ze zuigt het uit haar dikke duim dat het hier op viva een verboden term is. Wat is er mis met die term trouwens?
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 23:26
Maar waarom zou de Formule 1 ook op het circuit in Zandvoort moeten komen?

Omdat mensen ook af en toe iets leuks willen doen?
vivaratje schreef:
23-09-2019 01:14
Ach ze zuigt het uit haar dikke duim dat het hier op viva een verboden term is. Wat is er mis met die term trouwens?

Staat gewoon in de huisregels hoor.
vivaratje schreef:
23-09-2019 01:14
Ach ze zuigt het uit haar dikke duim dat het hier op viva een verboden term is. Wat is er mis met die term trouwens?
Nou, het zou mij niet verbazen hoor, ze hebben hier wel meer vage banredenen.
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
23-09-2019 01:14
Ach ze zuigt het uit haar dikke duim dat het hier op viva een verboden term is. Wat is er mis met die term trouwens?
Nee hoor dat zuigt ze niet uit haar duim.
Paar jaar geleden hebben linkse politiek correcte forummers zich over het gebruik van Mutti Merkel beklaagd.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
23-09-2019 09:50
Nee hoor dat zuigt ze niet uit haar duim.
Paar jaar geleden hebben linkse politiek correcte forummers zich over het gebruik van Mutti Merkel beklaagd.
En dat terwijl Mutti Merkel toch de Führerin leider is van de als rechts-conservatief bekendstaande CDU.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven