De misdaad van volwassenen Lili en Howick weer ondergedoken

03-09-2018 07:26 1312 berichten
Moet toch even van mijn hart, las vanmorgen de kop over het opnieuw onderduiken en werd spontaan verschrikkelijk boos. Boos op volwassenen die misbruik maken van deze sneue situatie. Een moeder die hun jeugd verpest en “nee” niet accepteerde en over de rug van deze kinderen bleef procederen. Zogenaamde “hulptroepen” die, na aantal pogingen die ook voor mij prima te begrijpen zijn, tegen beter weten in ook weer over de rug van Lili en Howick door bleven/blijven gaan.

Nu lees ik dat de moeder vanuit Armenië het AD geïnformeerd heeft dat ze weer zijn ondergedoken.

Sneu, erg sneu, als deze zaak, die enkel verliezers kent, “achter de rug is” (wat dat ook mag zijn/worden). Hoop ik dat de “samenleving” ook deze mensen die zich “hulpverleners” noemen en die deze pijn hebben veroorzaakt in alle openbaarheid “tegen het licht gehouden gaan worden”. Net als die jonge kinderen....

Misdadigers zijn het geworden... democratie houd ook in dat als procedures doorlopen zijn jouw “verlies” genomen moet worden en je deze kinderen zal behoeden voor verdere trauma’s.

Ben ik nou echt de enige die nu boos is op deze zogenaamde hulpverleners?

Hoop dat deze kinderen niet voorgoed beschadigd door het leven zullen gaan.

Aanvulling en afronding:
actueel/de-misdaad-van-volwassenen-lili ... #p28997007

Ook boos?

Totaal aantal stemmen: 163

Nee (29%)
Ja (60%)
Geen mening (11%)
anoniem_120471 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 11:33
7.60% gewijzigd
Als dat echt waar is, dan valt het me tegen van Laurentien.

Ze is een pientere vrouw die ik doorgaans behoorlijk hoog heb zitten, maar met dit soort kwesties dient het koningshuis zich niet te bemoeien. Ik heb altijd gedacht dat het koningshuis neutraal moest zijn en ik hoop dat dat nog steeds zo is.

Mocht Laurentien zich echt met deze kinderen bemoeien, dan hebben we in ieder geval een ding geleerd: net zo lang drammen, traineren, liegen en onderduiken tot het koningshuis zich uitspreekt helpt.

Kwalijk.
zazamaenade schreef:
03-09-2018 11:20
Bah, wat een sneu topic, om op deze manier te schrijven over deze kinderen en hun moeder. Ik vind de sensatiezoekende, verlekkerde toon echt heel naar.
Stel je eens voor dat deze kinderen dit lezen terwijl ze zo in het nauw zitten.
Stel je dat eens voor voordat je zo´n topic opent en voordat je je reacties schrijft.
Op Viva is altijd wel iemand bereid om zich te verlekkeren aan de moeilijkheden van anderen.
Soms schaam ik mij diep dat ik deel uitmaak van de groep mensen die op dit forum schrijven.
En dit is ook het enige wat ik aan dit topic ga bijdragen.
Bah, nogmaals.
Lees jij een ander topic, wat je schrijft lees ik hier echt niet.

En wat betreft je opmerking over soms schamen dat je deel uitmaakt van de groep die op Viva schrijft, misschien is het beter dan om er een tijd niet te komen. Schamen nog wel voor wat, je schrijft het toch niet zelf? Onzin dat geschaam tegenwoordig overal over.
Net Google gebruikt en internet explodeert van dit Laurentien nieuwtje.... had haar hoger ingeschat. Van Joep vh H. kan je zoiets verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Weer een argument om dat koningshuis zo snel mogelijk op te doeken.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
03-09-2018 11:20
Bah, wat een sneu topic, om op deze manier te schrijven over deze kinderen en hun moeder. Ik vind de sensatiezoekende, verlekkerde toon echt heel naar.
Stel je eens voor dat deze kinderen dit lezen terwijl ze zo in het nauw zitten.
Stel je dat eens voor voordat je zo´n topic opent en voordat je je reacties schrijft.
Op Viva is altijd wel iemand bereid om zich te verlekkeren aan de moeilijkheden van anderen.
Soms schaam ik mij diep dat ik deel uitmaak van de groep mensen die op dit forum schrijven.
En dit is ook het enige wat ik aan dit topic ga bijdragen.
Bah, nogmaals.
Dus zodra er een actualiteit is, moeten wij op onze vingers gaan zitten, want stel je voor dat we een mening hebben wat gezien kan worden als verkneukelen over de rug van een ander.
Nee dan maar zeiken over het weer. Met een beetje geluk stoten we dan niemand voor het hoofd.
Je kunt overdrijven ook naar het volgende niveau tillen en bravo, dat is je gelukt! :cheer2:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Voor mij valt of staat alles met de vraag of moeder nu wel of niet voor deze kinderen kan zorgen en of de kinderen bij haar kunnen wonen. Volgens Dienst Terugkeer en Vertrek kan moeder dat prima en volgens de landsadvocaat werd moeder in haar sociale kring in Nederland gezien als een voorbeeldige moeder.

Volgens Defence for children zullen ze echter in een tehuis belanden. Ook hoorde ik dat andere kinderen die teruggestuurd zijn naar Armenië het niet goed doen. Vele krijgen geen onderwijs en leven in armoede. Maarja het is er wel veilig.

Het had natuurlijk nooit allemaal 10 jaar mogen duren die procedure. Maar het is er wel veilig, maar hoe groot is de kans dat ze in een tehuis komen? Zijn die psychische klachten echt waar van moeder of heeft ze het verzonnen om haar kansen te vergroten.

Ik geloof dat dit een casus is waarin ik het gewoon niet weet wat ik er van moet vinden en blij ben dat ik hier geen oordeel over hoef te geven. Ik weet het gewoon echt niet.

En gaat Laurentien zich er echt mee bemoeien of kreeg ze gewoon een vraag van Jeroen van Inkel en beaamde ze wat hij zei dat we een oplossing moeten zoeken? Heb zelf niet gehoord hoe ze het zei en in welke context. Denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat er een oplossing moet komen, of dit meteen in Nederland blijven zou moeten betekenen denk ik niet, maar bijvoorbeeld extra steun in Armenië zodat ze daar bij hun moeder kunnen wonen en die moeder ook hulp kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-09-2018 13:00
Voor mij valt of staat alles met de vraag of moeder nu wel of niet voor deze kinderen kan zorgen en of de kinderen bij haar kunnen wonen. Volgens Dienst Terugkeer en Vertrek kan moeder dat prima en volgens de landsadvocaat werd moeder in haar sociale kring in Nederland gezien als een voorbeeldige moeder.

Een "voorbeeldige" moeder laat niet zo met haar kinderen sollen en misbruikt ze niet als pionnen om een ander leven af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
jouwsecondlover schreef:
03-09-2018 12:41
Net Google gebruikt en internet explodeert van dit Laurentien nieuwtje.... had haar hoger ingeschat. Van Joep vh H. kan je zoiets verwachten.
Ik weet niet wat ze precies gezegd heeft maar het lijkt mij apart als laurentien zich actief met politieke beslissingen zou gaan bemoeien. Youp vh Hek staat dat vrij maar Laurentien niet!
bisto wijzigde dit bericht op 03-09-2018 13:21
1.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
03-09-2018 13:15
Ik eeet niet wat ze precies gezegd heeft maar het lijkt mij stug als laurentien zich actief met politieke beslissingen zou gaan bemoeien. Youp vh Hek staat dat vrij maar Laurentien niet!
Daarom: koningshuis afschaffen!
Kunnen ze zeggen wat ze willen.
karin6789 schreef:
03-09-2018 13:05
Een "voorbeeldige" moeder laat niet zo met haar kinderen sollen en misbruikt ze niet als pionnen om een ander leven af te dwingen.
De landsadvocaat gebruikte dit als argument om aan te geven dat moeder in Armenië prima voor haar kinderen kan zorgen en dat de kinderen terug moeten. O.a. defence for children zegt dat moeder niet voor de kinderen kan zorgen. Ook de Raad voor de Kinderbescherming zegt dat moeder emotioneel niet beschikbaar is en dat de kinderen daarom nu niet herenigd kunnen worden met hun moeder. Tja het kan hoor dat moeder de hele boel bij elkaar aan het acteren is, maar willen we het risico daarin wel lopen?
Moeder belt en heeft via skyp iedere dag met de kinderen contact volgens weer andere berichten, en dat gaat prima. Ook het contacten van het AD ging prima, denk dat moeder een prachtig stuk toneel opvoert.

Kinderen zijn de dupe van moeders praktijken. Dat ze geen Armeens spreken dat geeft niet, kinderen die naar Nederland komen spreken ook de taal niet en leren snel.
Alle reacties Link kopieren
Ok maar dan kan moeder hier toch net zo min voor de kinderen zorgen?
Dat begrijp,ik dan niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Als we ingaan op zulke praktijken, dan zetten we de deur wagenwijd open voor duizenden illegale kinderen.
Willen we dat?
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
03-09-2018 13:36
Moeder belt en heeft via skyp iedere dag met de kinderen contact volgens weer andere berichten, en dat gaat prima. Ook het contacten van het AD ging prima, denk dat moeder een prachtig stuk toneel opvoert.

Kinderen zijn de dupe van moeders praktijken. Dat ze geen Armeens spreken dat geeft niet, kinderen die naar Nederland komen spreken ook de taal niet en leren snel.
Ik vraag me af of die kinderen werkelijk geen woord Armeens spreken. Ze zijn hier gekomen toen ze 2 en 3 waren en toen moeder hier kwam, sprak ze vast nog geen vloeiend Nederlands. Hoe heeft ze dan in die jaren met haar kinderen gecommuniceerd?
Ik heb het gevoel aan alle kanten bedonderd te worden over deze zaak.
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
03-09-2018 13:36
Ok maar dan kan moeder hier toch net zo min voor de kinderen zorgen?
Dat begrijp,ik dan niet helemaal.
Ze knapt waarschijnlijk razendsnel op als ze een verblijfsvergunning in de wacht kan slepen.
Wat weer de deur opent voor nieuwe mediagenieke kindertjes.
Alle reacties Link kopieren
Het viel natuurlijk te verwachten dat die kinderen (of beter gezegd: hun moeder en de hulptroepen rondom de kinderen) de datum van 8 september niet lijdzaam zouden afwachten.

Nu zitten ze dus ondergedoken.

Wat mij betreft mogen de mensen die hen nu onderdak verschaffen strafrechterlijk vervolgd worden. En flink ook.

Niemand is hierbij geholpen de kinderen niet en de rest van Nederland ook niet.

Ja, het is kwalijk en sneu voor de kinderen. Moeder valt wellicht ook genoeg te verwijten maar zij heeft ook maar gewoon de kansen benut die haar werden geboden. (Ok, ze had hierin uiteraard een keuze en deze was vooral zelfzuchtig).

Daarom, de Nederlandse staat zit evengoed fout. Daarom zou het goed zijn deze kinderen in Armenië de komende jaren bij te staan met middelen waardoor ze alsnog een goede kans hebben op een volwaardig leven. Dat zijn we aan hen wel verplicht.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
03-09-2018 13:00
Voor mij valt of staat alles met de vraag of moeder nu wel of niet voor deze kinderen kan zorgen en of de kinderen bij haar kunnen wonen. Volgens Dienst Terugkeer en Vertrek kan moeder dat prima en volgens de landsadvocaat werd moeder in haar sociale kring in Nederland gezien als een voorbeeldige moeder.

Volgens Defence for children zullen ze echter in een tehuis belanden. Ook hoorde ik dat andere kinderen die teruggestuurd zijn naar Armenië het niet goed doen. Vele krijgen geen onderwijs en leven in armoede. Maarja het is er wel veilig.

Moeder heeft toch altijd voor ze gezorgd? Dus ik zie niet in waarom dat nu niet zou kunnen. Met dit hele circus doet ze zichzelf en haar kinderen psychische problemen aan dus die zal ze gerust hebben maar of dat nou zo ernstig is dat ze plots niet meer voor die kinderen kan zorgen is een ander verhaal. Er zijn zat ouders met psychische problemen die gewoon zelf voor hun kinderen zorgen. Kleinbehuisd zijn is niet fijn maar ook niet onoverkomelijk voor kinderen, een groot deel van de wereld is kleinbehuisd en overleeft dat prima.

Dat deze kinderen het in Armenië slechter zullen hebben is waarschijnlijk waar maar dat geld natuurlijk voor alle kinderen wiens asielaanvraag afgewezen wordt. De economische situatie in het land van herkomst is geen reden voor asiel, als dat wel het geval was kunnen we net zo goed de grenzen openzetten en iedereen bij binnenkomst een verblijfsvergunning geven want de economische situatie is in een groot deel van de wereld natuurlijk slechter dan hier.

Zielig is gewoon geen juridisch argument. Het is heel erg sneu natuurlijk maar dat zijn zoveel zaken. De rechtspraak is niet gebaseerd op emoties maar op wetten en die zijn soms keihard voor een individu maar uiteindelijk gaat het belang van de meerderheid boven het belang van het individu, daar zijn wetten ook op gebaseerd. Ik kom nu vast harteloos over maar zo zit het niet, mijn gevoel zegt ook dat je deze kinderen niet weg kan sturen maar mijn verstand ziet de verstrekkende gevolgen van een dergelijke beslissing ook in en hoe rot ook, we kunnen er niet ineens tienduizenden burgers bij hebben die we van onderdak (alle vluchtelingen die een asielstatus krijgen, krijgen ook een woning!) inkomen en alle andere voorzieningen moeten voorzien. Men moet vooral gaan zorgen dat kinderen niet meer in deze situatie komen want als het zover is dan is er eigenlijk geen juiste oplossing meer.

Rondje Google leert mij dat Laurentien nadat ze er een vraag over kreeg alleen gezegd heeft dat ze vindt dat er een oplossing moet komen, ik lees niet dat ze zich er actief mee bezighoud.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Dat ze geen Armeens spreken vind ik ook niet heel erg relevant. Hoeveel mensen slepen hun kinderen niet mee naar Frankrijk om een b&b te beginnen zonder dat ook maar iemand verder komt dan het bestellen van een stokbrood? Dat is ook gewoon toegestaan.

Maar deze kinderen schijnen wel al 16 x verhuisd te zijnen toe te zijn aan hun 13de school en dan nu naar een weeshuis moeten. Wat zijn de zekerheden in Armenië voor deze kinderen. Door wie worden ze opgevangen, waar gaan ze wonen, waar gaan ze naar school en wie gaat er voor ze zorgen?

Ik weet niet qua acteerkunsten van moeder. Maar stel dat ze het echt niet kan. Waar gaan die kinderen dan heen daar in Armenië?
Alle reacties Link kopieren
RTL heeft het uitgezocht:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... -misschien
Alle reacties Link kopieren
Volgens Wikipedia is Armenië sinds 2005 een "middle income" staat. De overgrote meerderheid is christen. De economie groeit 2,5% per jaar. Er is een democratie.

Ja, er zijn "betere" landen om op te groeien, vast. Maar ik zie geen probleem voor terugkeer.

Dat kindertehuis waar ze mee bedreigd zouden worden ziet er ook prima uit, naar wat ik zag op RTL, niet te vergelijken met de Roemeense toestanden van 30 jaar geleden. Echt beter dan hier in angst leven wanneer de politie je komt halen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
karin6789 schreef:
03-09-2018 13:20
Daarom: koningshuis afschaffen!
Kunnen ze zeggen wat ze willen.
Off-topic duidelijk geen liefhebber :jump:
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
03-09-2018 13:51
RTL heeft het uitgezocht:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... -misschien

O nou dat ziet er eigenlijk beter uit dan ik verwacht had! Typisch ook dat de moeder geen enkele moeite doet haar situatie te verbeteren, ik vind het toch echt overkomen als wederom de boel dwarsbomen in de hoop alsnog haar zin te kunnen doordrukken. Ik betwijfel ook of die kinderen helemaal geen Armeens spreken, ze zijn er geboren (een twee en driejarige kunnen al praten) en hun moeder sprak natuurlijk niet van de een op de andere dag Nederlands toen ze hier kwamen, die kinderen zullen vast wel een basis hebben.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Armeense ex vriendje kreeg een Nederlands paspoort omdat hij gevlucht was uit Armenië. Er viel alleen niks te vluchten , zijn moeder wilde gewoon weg van haar ex man. Maar ze kreeg het wel voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
03-09-2018 14:04
O nou dat ziet er eigenlijk beter uit dan ik verwacht had! Typisch ook dat de moeder geen enkele moeite doet haar situatie te verbeteren, ik vind het toch echt overkomen als wederom de boel dwarsbomen in de hoop alsnog haar zin te kunnen doordrukken. Ik betwijfel ook of die kinderen helemaal geen Armeens spreken, ze zijn er geboren (een twee en driejarige kunnen al praten) en hun moeder sprak natuurlijk niet van de een op de andere dag Nederlands toen ze hier kwamen, die kinderen zullen vast wel een basis hebben.
Iets in deze strekking wilde ik dus ook zeggen
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Snoesje666 schreef:
03-09-2018 14:00
Volgens Wikipedia is Armenië sinds 2005 een "middle income" staat. De overgrote meerderheid is christen. De economie groeit 2,5% per jaar. Er is een democratie.

Ja, er zijn "betere" landen om op te groeien, vast. Maar ik zie geen probleem voor terugkeer.

Dat kindertehuis waar ze mee bedreigd zouden worden ziet er ook prima uit, naar wat ik zag op RTL, niet te vergelijken met de Roemeense toestanden van 30 jaar geleden. Echt beter dan hier in angst leven wanneer de politie je komt halen.
Er zijn inderdaad betere landen om op te groeien inderdaad, maar dat zou ook wat mij betreft inderdaad ook niet de maatstaaf moeten zijn. Het moet er veilig zijn en de kinderen moeten onderwijs krijgen. Dat kindertehuis ziet er ook beter uit dan ik in mijn hoofd had bedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven