Doorgereden na ongeluk

31-07-2020 19:21 130 berichten
Vind het zn hetig verhaal over dat meisje Tamar van 14 die schijnbaar aangereden is, afgelopen vrijdag nacht en die gene doorgereden is. Ik kan ergens best begrijpen dat je iets of iemand over het hoofd ziet, zeker op zn donkere dijk waar geen licht is,dat je dan iets raakt en denk dat het een dier is oke kan ik ook nog begrijpen ( ook dat is aso om dan niet uit te stappen en hulp te halen/bellen) dan je doorrijdt in paniek ( mensenlijke brein kan vreemd reageren in zulke situaties) maar dan meld je je toch de volgende dag, bij het zien van schade aan je auto?! De dijk is een uitzonderlijke plek waar niet veel rijden, laat staan dat je de volgende dag lees al dan niet hoort dat er een meisje is verongelukt, vind het zo onbegrijpelijk!! Een week later nog steeds niemand die zich gemeld heeft?! Vreselijk!!
Dan zou je bijna denken dat er opzet in het spel is!

Het schijnt dat best veel mensen doorrijden na een ongeluk, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Hebben jullie zo iets wel eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel.. we weten nog lang het hele verhaal niet. Hoop oprecht dat dat mysterie opgelost wordt voor haar familie.
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:38
Ik hoop dat de politie dit wel gaat oplossen.

Marken is niet zo groot volgens mij.

Als de auto’s in Marken zijn gecheckt en geen schade hebben, dan is de volgende stap denk ik een onderzoek naar wie er allemaal bezoek hebben gehad. Dan kun je die auto’s en mensen ook gaan checken. Een soort track-en-trace zeg maar.
Ze lag langs een provinciale weg. Daar komen niet alleen bewoners.
Vlaginvaas schreef:
31-07-2020 21:38
Los van dat ik het echt vreselijk vind voor haar familie wel een beetje raar verhaal..een 14 jarige die om 2400 boos is dat ze naar bed moet, er vandoor sprint en op een drukke weg gaat lopen???
Kinderen op die leeftijd doen soms rare dingen, ook omdat ze de gevaren niet zo goed zien die je op latere leeftijd wel ziet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2020 20:45
Reden: stigmatiserend
0.00% gewijzigd
Vlaginvaas schreef:
31-07-2020 21:38
Los van dat ik het echt vreselijk vind voor haar familie wel een beetje raar verhaal..een 14 jarige die om 2400 boos is dat ze naar bed moet, er vandoor sprint en op een drukke weg gaat lopen???
Moeder heeft haar een tijdje gevolgd, raakte haar kwijt, heeft hangjeugd om hulp gevraagd en die hebben nog een tijd helpen zoeken. Toen kwam het bericht dat ze dood langs de weg lag.
redbulletje schreef:
31-07-2020 21:41
Wellicht een arbeidsmigrant die na de schrik naar het buitenland is gereden?
Wauw, dat is snel.
redbulletje schreef:
31-07-2020 21:41
Wellicht een arbeidsmigrant die na de schrik naar het buitenland is gereden?
Misschien wel een bv'er (bekende Volendammer) wie zal het zeggen... Triest is het, dat diegene zich niet meld.
Alle reacties Link kopieren
Brabants_meisje schreef:
31-07-2020 21:41
Kinderen op die leeftijd doen soms rare dingen, ook omdat ze de gevaren niet zo goed zien die je op latere leeftijd wel ziet.
Idd daarom zeg ik ook..we weten het hele verhaal niet. Maar met 14 snap je toch wel dat in het donker op een weg lopen waar auto’s rijden....of ze moet helemaal verblind zijn geweest van woede/onmacht weet ik veel.
Vlaginvaas schreef:
31-07-2020 22:02
Idd daarom zeg ik ook..we weten het hele verhaal niet. Maar met 14 snap je toch wel dat in het donker op een weg lopen waar auto’s rijden....of ze moet helemaal verblind zijn geweest van woede/onmacht weet ik veel.
Nee. Daarom fietsen al die pubers zonder licht en doen ze allerlei andere domme dingen.
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:40
Ze lag langs een provinciale weg. Daar komen niet alleen bewoners.
Marken is een schiereiland en niet echt bruisend. t is sowieso iemand die er vaker komt al dan niet bekenden heeft, ik bedoel wat had je er anders te zoeken op vrijdag avond midnacht? denk dat t iemand uit de omg kan zijn en niet bijv een toerist ( die blijven of bijv een heel weekend en gaan vaak niet mid weg weg... maar wie weet)het is een vreemd verhaal dat ze op de weg liep en niet op het fietspad/de dijk zelf. hoe dan ook vreselijke situatie
Ze is niet in Marken aangereden, maar op de dijk die loopt tussen Zuiderwoude en Monnickendam. Daar komen niet alleen maar mensen uit Marken. Dat maakt het zoekgebied best groot.
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 22:31
Marken is een schiereiland en niet echt bruisend. t is sowieso iemand die er vaker komt al dan niet bekenden heeft, ik bedoel wat had je er anders te zoeken op vrijdag avond midnacht? denk dat t iemand uit de omg kan zijn en niet bijv een toerist ( die blijven of bijv een heel weekend en gaan vaak niet mid weg weg... maar wie weet)het is een vreemd verhaal dat ze op de weg liep en niet op het fietspad/de dijk zelf. hoe dan ook vreselijke situatie
Wat denk jij dan dat de reden zou zijn dat ze op die weg liep, anders dan dom pubergedrag?
LīlyRose schreef:
31-07-2020 21:41
Moeder heeft haar een tijdje gevolgd, raakte haar kwijt, heeft hangjeugd om hulp gevraagd en die hebben nog een tijd helpen zoeken. Toen kwam het bericht dat ze dood langs de weg lag.
Marken is echt heel klein, zij was op de fiets en meisje lopend, en ze kon haar blijkbaar idd niet meer zien .... Lijkt mij dat je dan naar vriendin gaat of naar een kroegje waar je graag heen wilt ipv de dijk oploopt en op de weg gaat lopen. Ook die weg is niet druk, tis akelig rustig,overdag zelfs dus laat staan midnacht, en de weg is echt pikdonker zou er zelf niet durven te lopen
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 22:36
Marken is echt heel klein, zij was op de fiets en meisje lopend, en ze kon haar blijkbaar idd niet meer zien .... Lijkt mij dat je dan naar vriendin gaat of naar een kroegje waar je graag heen wilt ipv de dijk oploopt en op de weg gaat lopen. Ook die weg is niet druk, tis akelig rustig,overdag zelfs dus laat staan midnacht, en de weg is echt pikdonker zou er zelf niet durven te lopen
Wat voor complot zit er achter dan volgens jou?
LīlyRose schreef:
31-07-2020 22:35
Wat denk jij dan dat de reden zou zijn dat ze op die weg liep, anders dan dom pubergedrag?
Geen idee? echt geen idee wat er in iemand zijn hoofd om gaat dat je daar heen gaat... het is echt heel erg donker... geen licht niks, alleen maar weiland, weg en een dijk... en miss 1 woonboederij
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 22:41
Geen idee? echt geen idee wat er in iemand zijn hoofd om gaat dat je daar heen gaat... het is echt heel erg donker... geen licht niks, alleen maar weiland, weg en een dijk... en miss 1 woonboederij
Ja dus. Pubers doen dat. Ik heb wel veel gekkere en gevaarlijkere verhalen gehoord.
Alle reacties Link kopieren
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 22:41
Geen idee? echt geen idee wat er in iemand zijn hoofd om gaat dat je daar heen gaat... het is echt heel erg donker... geen licht niks, alleen maar weiland, weg en een dijk... en miss 1 woonboederij
Je denkt wel echt heel anders als puber he? Ik fietste en liep als puber ook veel alleen in het donker, soms ook best wel laat. Terwijl ik tegen m'n ouders zei dat er altijd iemand mee fietste of liep, niet dus.
Als ik daar nu over nadenk vind ik het zo dom (en rot dat ik gelogen heb) en ik ben nu ook veel 'banger' in het donker, maar dat was ik toen helemaal niet. 0.0.
Er zijn volgens mij best veel mensen met een nauwelijks functionerend geweten die prima met zichzelf kunnen leven na zoiets. Zeker zolang ze er geen straf voor krijgen of niet aan herinnerd worden. Stoppen het inderdaad gewoon weg of maken zichzelf wijs dat het hen alleen maar 'overkomen' is. Of dat het zelfs helemaal niet gebeurd is.
Antoon69 schreef:
31-07-2020 22:45
Er zijn volgens mij best veel mensen met een nauwelijks functionerend geweten die prima met zichzelf kunnen leven na zoiets. Zeker zolang ze er geen straf voor krijgen of niet aan herinnerd worden. Stoppen het inderdaad gewoon weg of maken zichzelf wijs dat het hen alleen maar 'overkomen' is. Of dat het zelfs helemaal niet gebeurd is.
Er is toch ook een voetballer die een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt? Volgens mij is die ook niet publiekelijk gelyncht of gevangen gezet (of ik moet 't gemist hebben)

Vind het wel heel erg voor die ouders van dat meisje dat ze met ruzie is weggegaan, dat is toch hun laatste herinnering en dat is dan zo'n stomme puberale ruzie.
redbulletje schreef:
31-07-2020 22:51
Er is toch ook een voetballer die een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt? Volgens mij is die ook niet publiekelijk gelyncht of gevangen gezet (of ik moet 't gemist hebben)

Vind het wel heel erg voor die ouders van dat meisje dat ze met ruzie is weggegaan, dat is toch hun laatste herinnering en dat is dan zo'n stomme puberale ruzie.
patrick k?

ja dat lijkt me ook echt vreselijk! wat een ongelovelijk nare manier van uitelkaar gaan
huurvrouwtje schreef:
31-07-2020 22:36
Marken is echt heel klein, zij was op de fiets en meisje lopend, en ze kon haar blijkbaar idd niet meer zien .... Lijkt mij dat je dan naar vriendin gaat of naar een kroegje waar je graag heen wilt ipv de dijk oploopt en op de weg gaat lopen. Ook die weg is niet druk, tis akelig rustig,overdag zelfs dus laat staan midnacht, en de weg is echt pikdonker zou er zelf niet durven te lopen
Als zij al op die dijk liep bij Monnickendam dat had ze er al 6 km op zitten, en ze was al onderweg terug dacht ik.

Heb zelf een 14jarige dochter en vind het ook echt een vreselijk verhaal.
redbulletje schreef:
31-07-2020 21:41
Wellicht een arbeidsmigrant die na de schrik naar het buitenland is gereden?

Wellicht is dat het... :facepalm:
Zowizo schreef:
01-08-2020 10:37
Wellicht is dat het... :facepalm:
Daar hoef je niet voor te facepalmen. Als het een vaste dorpsbewoner of streekgenoot was was ie allang gesnitched.
Een arbeidsmigrant heeft hier geen binding en kan van de ene op de andere dag weg en in Duitsland gaan werken of eerst terug naar Oost Europa om z'n auto te laten fixen.
redbulletje schreef:
01-08-2020 10:43
Daar hoef je niet voor te facepalmen. Als het een vaste dorpsbewoner of streekgenoot was was ie allang gesnitched.
Een arbeidsmigrant heeft hier geen binding en kan van de ene op de andere dag weg en in Duitsland gaan werken of eerst terug naar Oost Europa om z'n auto te laten fixen.

Nou dat is helemaal niet zo zeker hoor, dat die allang gepakt was. Het kan toch ook gewoon iemand zijn geweest uit een omliggend dorp? Het kan iedereen geweest zijn, speculeren heeft toch geen enkele zin? Sterker nog, ik vind het meer stemming makerij... als ik eerlijk mag zeggen.

Ik begrijp gewoon niet dat er mensen zijn die met zichzelf kunnen leven na dit, ongeacht welke leeftijd iemand heeft. Kan een man van 80 geweest zijn met een ongeldig rijbewijs of een jongen van 17 met een 2todrive rijbewijs maar zonder begeleiding, ik hoop gewoon dat hij/zij zichzelf alsnog meldt of iig gevonden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Die auto kan ook binnen in een garage of schuur staan. Dan kun je op een dorp zoeken wat je wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven