Femicide

18-07-2025 19:39 386 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaar weer 3 berichten in 1 week. In 1 week! Twee vrouwen van het leven beroofd waar haar kind of kinderen bij waren. Ondanks signalen en veroordelingen vooraf en een blijf van mijn lijf huis....

En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.

Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
IronButterfly schreef:
05-08-2025 17:03
Ik heb het vaker zien gebeuren hier dat iemand iets wilde bespreken dat haar dwars zat of iets dat zij had meegemaakt en vervolgens allerlei rare en lullige opmerkingen kreeg. Een keer is iemand zo getard dat zij waarschijnlijk dingen ging tikken die niet konden in de ogen der braven en kreeg een ban for life. Dit ging over een persoonlijkheidsstoornis bij haar kind (ODD).
Ik lees alleen een stevige waarschuwing in de berichten richting GT.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
IronButterfly schreef:
Ik heb het vaker zien gebeuren hier dat iemand iets wilde bespreken dat haar dwars zat of iets dat zij had meegemaakt en vervolgens allerlei rare en lullige opmerkingen kreeg. Een keer is iemand zo getard dat zij waarschijnlijk dingen ging tikken die niet konden in de ogen der braven en kreeg een ban for life. Dit ging over een persoonlijkheidsstoornis bij haar kind (ODD).
Maar aan welke berichten refereer je nu dan?
We hebben het over dit topic hè. Dus niet andere topics of topics van 100 jaar geleden.

Jij stelt dat GT gelijk heeft dat niemand haar gelooft. Dus ik ben benieuwd waar je dat dan op baseert.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Als er iemand op dit forum al vaak is gewezen op hoe toxisch haar relatie is is het GT wel.
IronButterfly schreef:
GT kreeg geen lullige of rare opmerkingen. Alleen een vraag waar zij haar opmerking op had gebaseerd en vervolgens gewaarschuwd dat het om een wappie ging.

Het zou pas gemeen zijn om iemand die er momenteel helemaal doorheen zit en zich aan iedere strohalm vastklampt, niet te wijzen op de gevaren van de wappiefuik online en het complete gebrek van deskundigheid van betreffende wappie.
Ik heb het over het vivaforum in het algemeen. Niet specifiek over deze topic of over de situatie van GT. Wat GT betreft, zij zit blijkbaar in een moeilijke relatie en wil hier e.e.a. over kwijt en zoekt mogelijk steun. Iets waar dit forum ook voor is lijkt mij. En als het je stoort, lees dan niet en reageer niet.

Maar mocht hier behoefte aan zijn dan wil ik wel een keer een voorbeeld geven als ik er een tegenkom.
Moiren schreef:
05-08-2025 17:10
Maar aan welke berichten refereer je nu dan?
We hebben het over dit topic hè. Dus niet andere topics of topics van 100 jaar geleden.

Jij stelt dat GT gelijk heeft dat niemand haar gelooft. Dus ik ben benieuwd waar je dat dan op baseert.
Ik heb het nooit gehad over gelijk hebben en geloven dus ik ben benieuwd waar je dat op baseert. Ik heb het over snerende opmerkingen als iemand haar probleem hier neerlegt.
IronButterfly schreef:
05-08-2025 18:26
Ik heb het over het vivaforum in het algemeen. Niet specifiek over deze topic of over de situatie van GT. Wat GT betreft, zij zit blijkbaar in een moeilijke relatie en wil hier e.e.a. over kwijt en zoekt mogelijk steun. Iets waar dit forum ook voor is lijkt mij. En als het je stoort, lees dan niet en reageer niet.

Maar mocht hier behoefte aan zijn dan wil ik wel een keer een voorbeeld geven als ik er een tegenkom.

Als het niks met dit topic noch met GT te maken heeft doe dat dan lekker op napraat of open er een topic over.
Frizz schreef:
05-08-2025 18:36
Als het niks met dit topic noch met GT te maken heeft doe dat dan lekker op napraat of open er een topic over.
Met andere woorden. Hou je bek. Ik reageerde op wat GT zei. Beetje jammer dit, maar het bevestigt mijn mening hierover.
IronButterfly schreef:
Ik weet niet of je op mijn berichten doelde, maar dat heb ik richting GT al uitgelegd. Er werden naar haar door mij geen lullige opmerkingen gemaakt noch dat ik haar niet geloofde. Het ging mij juist om het waarschuwen. Het is niet de eerste keer dat iemand kwetsbaar is en dan juist in de fuik van een charlatan terecht komt. Maar niet meer waarschuwen dan?
Where is my mind?
Er was er hier maar 1 die liep te schoppen hè.
Lijkt me fijn om gewaarschuwd te worden voor dat soort types. Mijn ervaring is dat dat soort types als een soort magneet op mij werkte.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Beste forummers,

Ik wil jullie verzoeken deze discussie op Napraat voort te zetten. Hier is het off topic.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven