Femicide
vrijdag 18 juli 2025 om 19:39
Zomaar weer 3 berichten in 1 week. In 1 week! Twee vrouwen van het leven beroofd waar haar kind of kinderen bij waren. Ondanks signalen en veroordelingen vooraf en een blijf van mijn lijf huis....
En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.
Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
En 2 dagen geleden, een rechtszaak: waar een vrouw maar 13 dagen van haar pasgeboren baby kon genieten, omgebracht werd door de vader van de baby, met 258 messteken. Een baby die nog maanden later signalen laat zien van trauma.
Nederland staat in de top 3 van landen met de hoogste femicidecijfers in Europa. Wat gaat er hier verkeerd, of, nou ja dat zien we wel: waarom is onze wetgeving zo slecht als het gaat om het beschermen van vrouwen die gestalkt of mishandeld worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
zondag 24 augustus 2025 om 10:10
zondag 24 augustus 2025 om 11:41
Het gebeurt dat een verkeerde wordt opgepakt, maar als de politie verklaart dat ze dader hebben, en iemand blijkt alsnog onschuldig, dat zijn echt uitzonderingen. Dat zijn doorgaans gerechtelijke dwalingen.
Volgens mij is tamelijk zeker dat dit de dader is en dat hij alleen handelde.
Denk je dat politie naar buiten brengt dat ze een verdachte hebben als ze niet tamelijk zeker zijn hiervan?
Ik vind je reactie erg vreemd eigenlijk. Want als ze nog iemand vinden, dan nog steeds doorzoeken? En bij een derde dader ook?
Ik snap je punt niet. Waar moeten ze dan naar zoeken?
En verder: het onderzoek gaat uiteraard door. Bewijs wordt nu hard gemaakt. Het is nu niet klaar. Die man wordt ondervraagd. Zijn omgeving. Sporenonderzoek gaat verder. Etc etc.
En daarnaast: politiecapaciteit is zeer beperkt. Er is geen menskracht om alle zaken van stalking en bedreiging goed te onderzoeken.
Er liggen ook nog eens heel wat cold cases op de plank. Van vermoorde vrouwen.
Maar jij wil dat ze doorzoeken? Ik vind je reactie eigenlijk negens op slaan.
zondag 24 augustus 2025 om 18:58
Stukje toelichting op Femicide, helaas wel achter een betaalmuur.
Vrouwen met geweld gedood: dit weten we over femicide.
https://www.ad.nl/collecties/vrouwen-me ... ~aaa48c4a/
Vrouwen met geweld gedood: dit weten we over femicide.
https://www.ad.nl/collecties/vrouwen-me ... ~aaa48c4a/
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in