Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Alle reacties Link kopieren
isa__88, 3 minuten geleden

En de discussie aangaan had ik ook wel gewild hoor, laat ze maar komen. Dat word nog interessant

--

Nee dat wordt een ordinaire scheldpartij en het einde van dit topic.
.
Hahaha, slim zeg, het hek hier opengooien.

Wel zo eerlijk ook, in plaats vanaf de zijlijn toeteren en anderen belachelijk maken, de 'discussie' hier aangaan.

Succes ermee!
Scamp: de reactie die veel mensen geven over hoe het kind er uit ziet zegt veel. De mensen roepen: je ziet dat I een goede moeder is, het kind ziet er netjes en verzorgd uit. Mensen denken dat dat een teken van goed ouderschap is.
anoniem_199301 wijzigde dit bericht op 23-06-2014 00:04
Reden: deel verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
quote:MilaDila schreef op 22 juni 2014 @ 23:37:

Hahaha, slim zeg, het hek hier opengooien.

Wel zo eerlijk ook, in plaats vanaf de zijlijn toeteren en anderen belachelijk maken, de 'discussie' hier aangaan.

Succes ermee!Beter dan iedereen verwijderen die een tegenwoord heeft.
quote:iio_oi schreef op 22 juni 2014 @ 23:34:

[...]

Het scheelt in bepaalde gevallen, zoals er al twee zijn geweest, onnodig gespeculeer over een mogelijke familieband tussen haar en ander.Ik geloof ook niet dat ik het snap hoor. Natuurlijk heeft ze familie, iedereen heeft familie. Maar er zijn zat mensen die om welke reden dan ook geen contact hebben met hun familie of in het algemeen geen of weinig sociale contacten. Waarom dat in haar geval zo lijkt te zijn weten we niet.
Mamavk, ik snap het en ik snap het niet.

Wat ik bedoel is, dat ik snap hoe dat werkt, maar ik kan dus niet begrijpen dat mensen niet naar hun eigen aandeel kunnen kijken.
quote:Scamp schreef op 22 juni 2014 @ 23:39:

[...]

Beter dan iedereen verwijderen die een tegenwoord heeft. Dan heb je wat te doen, kijk maar naar I.
Sorry, gaan ze nu ook al beweren dat Jeugdzorg niet het recht heeft om het kind van een moeder die in detentie zit onder hun hoede te nemen? Dat ze daar ook al verkeerd handelen?

En dan ook het laatste zinnetje: Tevens gaat zij haar zus K machtigen om voor haar van alles te kunnen doen en regelen, want van daaruit is zij toch wel beperkt.

Uhhhhh ja, tuurlijk ben je beperkt vanuit een gevangenis!
quote:cupcake007 schreef op 22 juni 2014 @ 23:43:

[...]

Dan heb je wat te doen, kijk maar naar I.Hoe veel uur zaten er ook alweer in een dag?
Duik maar vast in het keukenkastje...

ze hebben bij jullie toch ook wel vim?
.
quote:Scamp schreef op 22 juni 2014 @ 23:39:

[...]

Beter dan iedereen verwijderen die een tegenwoord heeft. Er valt ook niet te debatteren over de zaak. Het is geen kwestie 'ben je voor of tegen zwarte piet?'. De zaak is te complex en te prive.
quote:Scamp schreef op 22 juni 2014 @ 23:41:

Mamavk, ik snap het en ik snap het niet.

Wat ik bedoel is, dat ik snap hoe dat werkt, maar ik kan dus niet begrijpen dat mensen niet naar hun eigen aandeel kunnen kijken.Eigenlijk is het gewoon heel triest, meestal zijn ze zelf in hun jeugd beschadigd en komen zelf uit een bepaald milieu. Iets wat je nooit geleerd hebt....
quote:mwcactus schreef op 22 juni 2014 @ 23:39:

[...]

Ik geloof ook niet dat ik het snap hoor. Natuurlijk heeft ze familie, iedereen heeft familie. Maar er zijn zat mensen die om welke reden dan ook geen contact hebben met hun familie of in het algemeen geen of weinig sociale contacten. Waarom dat in haar geval zo lijkt te zijn weten we niet.Het gaat wat betreft de post die je quote helemaal niet om het al dan niet hebben van contact maar om wat er bekend is over de opbouw van de familie?
quote:mwcactus schreef op 22 juni 2014 @ 21:14:

[...]

Veel van deze mensen lijken inderdaad bij een groep te horen die je kunt beschrijven als hierboven. De meeste mensen weten wel van het bestaan maar hebben er niet dagelijks mee te maken. Zo nu en dan hoor je ze eens ergens de serie over de familie Tokkie bijvoorbeeld of bij zo een demonstratie als van de week. Ze trekken vaak naar elkaar toe, hele wijken vol. Deze groep kenmerkt zich vaak door te denken overal recht op te hebben en niets te moeten. Men zoekt de schuld vaak buiten zichzelf en legt die vaak bij instanties/overheid. Men voelt zich vaak slachtoffer van slecht beleid en kiezen vaak de aanval om hun "recht" te halen. Men voelt zich vaak ook onbegrepen en ongehoord (wat verklaard dat moeder zo een succes had, zij geeft ze een stem denken ze). Vaak is er een enorm of volledig gebrek aan zelfreflectie en ziet men niet in wat het gevolg is of zal zijn van hun daden of juist het nalaten van dingen. Misschien is "een plaat voor je kop hebben" wel gewoon een prima omschrijving want daar komt het vaak op neer. Natuurlijk komt niet alles (in even grote mate) bij iedereen voor en loopt niet iedereen zo idioot te schreeuwen. Ik kom ze in mijn werk regelmatig tegen en het zijn lastige types om mee te werken.

Dat er zoveel mensen zo in het openbaar zo heftig reageren is iets waar ik toch ook wel van schrik.Wat goed omschreven! Ik kom ze ook vaak tegen in mijn huidige werk, en dat was toch wel even een schok. Maar het went helaas.
Ab imo pectore
O god, gaan we de hekken hier openzetten?

Alsjeblieft niet!

Sluit de vivapoorten en gooi de sleutel in de greppel!
Dan duiken we wel onder bij Viola
.
quote:yasmijn schreef op 22 juni 2014 @ 23:49:

O god, gaan we de hekken hier openzetten?

Alsjeblieft niet!

Sluit de vivapoorten en gooi de sleutel in de greppel!Maar dan kom ik hier nooit meer weg! Voor altijd opgesloten binnen de poorten
Hoe komen ze toch bij dit verhaal?

> jeugdzorg heeft al 1000den kinderen onterecht weggehaald bij ouders,in de uk 100.000 en in heel europa,omdat het hun geld oplevert.iedereen die er aan meedoet,word grof betaald.de wet is gewoon smerig,ze mogen zo je kind weghalen,met wat voor smoes maar ook.altijd weer zogenaamd bescherming voor het kind,ze weten donders goed dat het een leugen is.gedwongen adoptie zonder dat je weet waar je kind heen gaat. ze willen dat je je inhoud,en zo min mogelijk terug vecht,anders word je bestempelt als gek labiel slechte moeder etc etc.en een rechter bepaald dat??? waarom geen jury,die ook kinderen hebben????/ ook met adoptie word veel geld verdiend.ze stelen gewoon kinderen,het liefstmooiere kinderen die brengen nog meer op ,en verdienen allemaal goud geld.wat voor wetten zijn dat??? dus niet stoppen met vechten filmen je doet het geweldig,laat alle negatieve mensen hier,(waarchijnlijk inderdaad een heleboel die niet te vertrouwen zijn )gewoon kletsen en blokkeer ze .juist de media erbij halen,mischien worden er meer moeders meegeholpen.maar hoop zeker dat hansje gauw thuis is sterkte<
quote:mamavk schreef op 22 juni 2014 @ 23:38:

Scamp: de reactie die veel mensen geven over hoe het kind er uit ziet zegt veel. De mensen roepen: je ziet dat I een goede moeder is, het kind ziet er netjes en verzorgd uit. Mensen denken dat dat een teken van goed ouderschap is.

Dat is waarom het soms ook heel lang kan duren voor iemand door heeft dat er iets mis is. Mishandeling is niet alleen slaan en schelden. Emotionele verwaarlozing is voor kinderen enorm schadelijk maar wordt vaak opgemerkt doordat er "iets" met het kind aan de hand is en dan is er eigenlijk al schade, gelukkig is er veel hulp mogelijk en is het geen verloren zaak.

Andersom kunnen mensen ook een soort blinde vlek hebben waardoor ze niet zien dat hun kind of huis er wel verwaarloost uitziet.

(ik hoop dat de quote zo ok is?)

Veel van deze mensen lijken inderdaad bij een groep te horen die je kunt beschrijven als hierboven. De meeste mensen weten wel van het bestaan maar hebben er niet dagelijks mee te maken. Zo nu en dan hoor je ze eens ergens de serie over de familie Tokkie bijvoorbeeld of bij zo een demonstratie als van de week. Ze trekken vaak naar elkaar toe, hele wijken vol. Deze groep kenmerkt zich vaak door te denken overal recht op te hebben en niets te moeten. Men zoekt de schuld vaak buiten zichzelf en legt die vaak bij instanties/overheid. Men voelt zich vaak slachtoffer van slecht beleid en kiezen vaak de aanval om hun "recht" te halen. Men voelt zich vaak ook onbegrepen en ongehoord (wat verklaard dat moeder zo een succes had, zij geeft ze een stem denken ze). Vaak is er een enorm of volledig gebrek aan zelfreflectie en ziet men niet in wat het gevolg is of zal zijn van hun daden of juist het nalaten van dingen. Misschien is "een plaat voor je kop hebben" wel gewoon een prima omschrijving want daar komt het vaak op neer. Natuurlijk komt niet alles (in even grote mate) bij iedereen voor en loopt niet iedereen zo idioot te schreeuwen. Ik kom ze in mijn werk regelmatig tegen en het zijn lastige types om mee te werken.

Zo zie ik het ook.

Allemaal de schuld van 'zullie en hullie".

Nooit enige vorm van zelfreflectie. Kunnen ze niet, zo zijn ze niet opgevoed, ze doen, denken en handelen exact als de generaties voor hun.

De hele wereld is tegen hun.
quote:cupcake007 schreef op 22 juni 2014 @ 23:47:

[...]

Eigenlijk is het gewoon heel triest, meestal zijn ze zelf in hun jeugd beschadigd en komen zelf uit een bepaald milieu. Iets wat je nooit geleerd hebt....

Triest is het zeker!

En helaas is het over de hele wereld hetzelfde.

In het land waar ik woon lopen ''deze mensen'' (heel generaliserend, ik weet het) met hun baby door de stad, in hun joggingpak. Kind heeft een vet saucijzen broodje in zijn handen, of een zak chips.

Ze zijn verontwaardigd wanneer iemand aangeeft dat je kind van 6 maanden toch echt ander voedsel nodig heeft.

Oma is 32 jaar.

Kind is doodgebeten door een hond genaamd Killer.

Kind prikt zich aan heroine naald in huis. Ouders zien daar de ernst niet van in.

En dat allemaal in een wijk niet ver van mijn huis vandaan, waar het heel anders aan toe gaat.

Zo verdrietig!
quote:mika65 schreef op 22 juni 2014 @ 23:51:

Hoe komen ze toch bij dit verhaal?

> jeugdzorg heeft al 1000den kinderen onterecht weggehaald bij ouders,in de uk 100.000 en in heel europa,omdat het hun geld oplevert.iedereen die er aan meedoet,word grof betaald.de wet is gewoon smerig,ze mogen zo je kind weghalen,met wat voor smoes maar ook.altijd weer zogenaamd bescherming voor het kind,ze weten donders goed dat het een leugen is.gedwongen adoptie zonder dat je weet waar je kind heen gaat. ze willen dat je je inhoud,en zo min mogelijk terug vecht,anders word je bestempelt als gek labiel slechte moeder etc etc.en een rechter bepaald dat??? waarom geen jury,die ook kinderen hebben????/ ook met adoptie word veel geld verdiend.ze stelen gewoon kinderen,het liefstmooiere kinderen die brengen nog meer op ,en verdienen allemaal goud geld.wat voor wetten zijn dat??? dus niet stoppen met vechten filmen je doet het geweldig,laat alle negatieve mensen hier,(waarchijnlijk inderdaad een heleboel die niet te vertrouwen zijn )gewoon kletsen en blokkeer ze .juist de media erbij halen,mischien worden er meer moeders meegeholpen.maar hoop zeker dat hansje gauw thuis is sterkte<Er hoeft maar één iemand met een beetje fantasie zo een verhaal te schrijven. De mensen waarbij dit in hun straatje past, nemen dat klakkeloos over en zo wordt het opeens een 'feit'. Want als het overal op internet staat is het waar
Ik ken de wijken in jouw land, Scamp, vooral in het noorden, daar ben ik nog wel eens. Nog net een tikkeltje erger dan hier.
Er hoeft maar één iemand met een beetje fantasie zo een verhaal te schrijven. De mensen waarbij dit in hun straatje past, nemen dat klakkeloos over en zo wordt het opeens een 'feit'

---

Ja, net zoals het feit dat hans op weg is naar huis.
.
quote:yasmijn schreef op 22 juni 2014 @ 23:54:

Ik ken de wijken in jouw land, Scamp, vooral in het noorden, daar ben ik nog wel eens. Nog net een tikkeltje erger dan hier.

Verschrikkelijk he?

En dan proberen mensen deze wijken te helpen door bijvoorbeeld gezondere schoolmaaltijden. (Jamie Oliver) En dan staan de ouders zakken chips en MacDonalds door de hekken te duwen.

Ontbijt is hier ook een onbekend iets voor veel kinderen.

Gelukkig zijn ook heel veel wijken niet zo, de meeste wijken zijn niet zo.

Maar ze proppen ze hier ook allemaal in council estates. Allemaal bij elkaar en ze blijven daar ook en hun kindern en hun kinderen etc.

Educatie is een groots goed. Dat moet er meer komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven