Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 24 juni 2014 @ 01:38:

Voor wie het interesseer dacht ik nog aan de de film Mockingbird don't sing. Dat is een waargebeurd verhaal over een meisje dat zeer ernstig verwaarloost is en de schade is ook enorm. Wel een heftig verhaal.

http://www.imdb.com/title/tt0273822/

Ik heb deze film ook niet gezien, maar ken het verhaal.

Dit meisje is zwakbegaafd geboren, dat maakt het absoluut niet minder triest of shockerend, maar voor mij wel iets minder interessant om naar te kijken omdat je niet weet wat het gevolg is van de verwaarlozing en wat -mede- van de handicap.
.
matroesjka heb je het tentamen gehaald of moeten we de hooivorken van stal halen? Bij mij ging het goed, maar de voorbereiding heeft toch wel wat geleden onder dit topic. Niet alleen tokkies hebben soms moeite met zelfregulering
.
Ik heb zojuist de foto's bekeken van haar vriend?

Daar ziet haar zoon er echt wel blij uit, hij was duidelijk gek op die jongen. Ook op haar trouwens. Het is een mooie vrouw volgens zijn vrienden.

Toen ik de reacties las, was ook alles raar geschreven, ik denk dat die mensen daar allemaal in dialect schrijven. Dan ziet het er ook niet uit.

Die aanbidder spoort in ieder geval niet, die is duidelijk aan het hengelen. Enge man, wat verwacht hij nu, dat ze hem gaat bellen voor een date.
quote:diamond-gloss schreef op 24 juni 2014 @ 06:46:

Zwarte lijst foute voogden wat een site zeg.. waar?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Klein stukje teruglezen 00:52 uur of kijk bij groepen op fb i.

edit

ok stukje service:

:

https://m.facebook.com/groups/438980069449139

(Zwarte lijst foute voogden)
.
quote:consuelabananahammok schreef op 23 juni 2014 @ 23:57:

En al begonnen aan haar boek, toe maar...Haha ja dat had ik al voorspeld he?
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:momodoe schreef op 24 juni 2014 @ 08:38:

Ik heb zojuist de foto's bekeken van haar vriend?

Daar ziet haar zoon er echt wel blij uit, hij was duidelijk gek op die jongen. Ook op haar trouwens. Het is een mooie vrouw volgens zijn vrienden.

Toen ik de reacties las, was ook alles raar geschreven, ik denk dat die mensen daar allemaal in dialect schrijven. Dan ziet het er ook niet uit.

Die aanbidder spoort in ieder geval niet, die is duidelijk aan het hengelen. Enge man, wat verwacht hij nu, dat ze hem gaat bellen voor een date.natuurlijk, Voor wat hoort wat
quote:impala schreef op 24 juni 2014 @ 08:02:

[...]

Ik heb deze film ook niet gezien, maar ken het verhaal.

Dit meisje is zwakbegaafd geboren, dat maakt het absoluut niet minder triest of shockerend, maar voor mij wel iets minder interessant om naar te kijken omdat je niet weet wat het gevolg is van de verwaarlozing en wat -mede- van de handicap.

In de film komen de mogelijke gevolgen van verwaarlozing en mishandeling aanbod, helaas is ze niet de enige en zie je in dit soort gevallen veel van het zelfde gedrag terug ook bij kinderen/mensen die niet zwakbegaafd zijn. Het is inderdaad niet exact te zeggen welke invloed de handicap heeft in dit geval.

Ik moest er ook aan denken omdat het een verhaal is met veel hulpverleners en een strijd met instanties. De ellende begon doordat de vader nadat hij hoorde dat zijn dochter een handicap heeft het kind opsloot uit angst dat ze zou worden afgenomen.
quote:momodoe schreef op dinsdag 24 juni 2014 08:38 Ik heb zojuist de foto's bekeken van haar vriend?

Die aanbidder spoort in ieder geval niet, die is duidelijk aan het hengelen. Enge man, wat verwacht hij nu, dat ze hem gaat bellen voor een date. Hans zag er blij uit ja maar misschien vind hij het ook wel leuk een vader figuur of man ipv alleen moeder om zich heen.
.
A: Ik heb jaren in jeugdzorg gezeten en ik weet ook dat grote kans is dat hansje niet terug komt doordat alles zo open en bloot is geplaatst het had op een geve momemt een grens moete hebben maar omdat alles zo word geplaatst. Jeugdzorg doet niet wat je wil het zijn flikkers

48 minuten geleden · Vind ik leuk · 3

I vd H Dan gaan we het grootser aanpakken Antoinet Maakt Niet Uit

47 minuten geleden · Vind ik leuk · 12

I vd H Hans is MIJN kind en van niemand anders

47 minuten geleden · Vind ik leuk · 22

Ojee!!!
anoniem_202285 wijzigde dit bericht op 24-06-2014 09:02
Reden: Spelvaut
% gewijzigd
WAAR ik echt razend van kan worden is dat gezeur over geld!

Steeds opnieuw: weet je wel wat pleegouders krijgen!!

Nou een pleegzorgvergoeding, die echt niet luxe betekend is.

Die mensen vergeten dat het dak waar hun kinderen onder slapen betaald moet worden, de douche, het nachtlampje, het eten en drinken, de pyjama en kleding die ook weer gewassen moet worden, de ritjes om ouders te zien, de schoolreisjes, schoolfotos die ouders willen, het sportclubje etc. etc.

Bah!
Ik verbaas mij daar ook over hoor.

Mijn beste vriendin is pleegmama. Ja ze krijgt een bedrag per maand , maar dat is inderdaad geen extra inkomen. Ze moet gewoon iedere maand bijleggen , want met alleen dat bedrag redt ze het niet.

Maar dat laafvolk ziet dat niet in.
Daarnaast en nog wel het belangrijkste wat direct ook onbetaalbaar is: de veiligheid die een pleeggezin kan bieden en daarmee de ontwikkelingskansen die het kind geboden krijgt.

Pleegzorg doe je niet voor geld, het zou dan zwaar onderbetaald zijn.

24 uurs diensten 365 dagen per jaar.

En dan hebben we het veelal over beschadigde kinderen die meer vragen in de opvoeding dan alleen een aai over de bol.

Zo!

Sorry moest even......
"Hans is mijn kind en van niemand anders"

Mwah het is ook vader zijn kind
.
Kunnen jullie af en toe een update geven? Ik zit op mijn werk en kan niet alles bijhouden
We doen toch niet anders ?

I ligt ziekjes op de bank en plaatst nog steeds zielige liedjes
.
Ik denk dat ik in die situatie ook de hele dag jankend op muziek van Marco Borsato door het huis zou lopen, dus dat kan ik me wel goed voorstellen.

Dat is denk ik een gezondere reactie dan het constant schoppen naar vader en alle andere die hier de schuld van krijgen.
Flink wat mensen hier (werk) die dit volgen. Ik zei dat ik verbaast was dat er nog geen stichting wordt opgericht. Hoor ik van een collega dat die plannen er wel zijn volgens FB (wat ik echt niet meer bij kan/wil houden). Ook wil men geld inzamelen . Nou de gemeente (bijstand) en schuldhulp/schuldeisers zullen wel blij met ze zijn dan want dat mag ze natuurlijk niet houden of ze wordt gekort. Wordt ze weer genaaid door de overheid die niemand iets gunt.

Nu ga ik maar eens vergaderen, benieuwd of ik het straks nog kan volgen.
quote:yasmijn schreef op 24 juni 2014 @ 09:25:

Kunnen jullie af en toe een update geven? Ik zit op mijn werk en kan niet alles bijhouden

Same here......even niks te doen, storing in de systemen hier.

Zat me vanochtend eigenlijk vreselijk te ergeren aan het hele gedoe op fb.

Ik zal best stigmatiserend zijn, maar het leeuwendeel bestaat uit tokkievolk in de bijstand/schuldsanering.

Ik denk dat we maar eens een het oude stempelgebeuren moeten gaan her-invoeren.

Alles wat 15 jaar of langer in de bijstand zit én nooit moeite heeft gedaan om aan het werk te komen, moet zich 2 a 3 keer per dag melden bij een balie voor een stempel. Moeten ze in ieder geval in de benen voor hun geld.

Mis je zonder goede reden een stempel, dan korting op je uitkering.

Spuugzat ben ik die fokkende bankhangers, die een kind verder niks te bieden hebben.

(zal alvast dekking zoeken voor de overvliegende rotte tomaten)
quote:Mopsie41 schreef op 24 juni 2014 @ 09:42:

[...]

Ik zal best stigmatiserend zijn, maar het leeuwendeel bestaat uit tokkievolk in de bijstand/schuldsanering.

Alles wat 15 jaar of langer in de bijstand zit én nooit moeite heeft gedaan om aan het werk te komen, moet zich 2 a 3 keer per dag melden bij een balie voor een stempel. Moeten ze in ieder geval in de benen voor hun geld.

Spuugzat ben ik die fokkende bankhangers, die een kind verder niks te bieden hebben.

(zal alvast dekking zoeken voor de overvliegende rotte tomaten)Ik ben ook een bankhanger whaha. Nee ff serieus..2 jaar geleden werd mij geen vast contract aangeboden , ben al 2 jaar lang aan het solliciteren , maar denk dat ik te oud ben (32 jaar). Of nou ja te oud , de uren die ik wil en kan werken zijn onder schooltijd omdat ik met mijn oudste dochter (met handicap) zit en dat is natuurlijk heel moeilijk. Werk nu wel als huishoudelijke hulp , maar ja dat zet ook geen zoden aan de dijk met 8 uurtjes per week.
quote:Mopsie41 schreef op 24 juni 2014 @ 09:42:

[...]

(zal alvast dekking zoeken voor de overvliegende rotte tomaten)Kaalscheren zeg ik je!
Een boek?

Pffff, kan nu al niet wachten op de film hoor.....
Ik vint dit heel erg ONRESPECTLOOS, julli zijn VRIEZELIKKEN!!
quote:pella81 schreef op 24 juni 2014 @ 09:46:

[...]

Ik ben ook een bankhanger whaha. Nee ff serieus..2 jaar geleden werd mij geen vast contract aangeboden , ben al 2 jaar lang aan het solliciteren , maar denk dat ik te oud ben (32 jaar). Of nou ja te oud , de uren die ik wil en kan werken zijn onder schooltijd omdat ik met mijn oudste dochter (met handicap) zit en dat is natuurlijk heel moeilijk. Werk nu wel als huishoudelijke hulp , maar ja dat zet ook geen zoden aan de dijk met 8 uurtjes per week.

Beste meid, ik heb het echt niet over de mensen die vanwege de crisis niet meer aan de bak komen :-) zo één heb ik er ook thuis, die ook al bijna twee jaar in gevecht is om aan het werk te komen.

Ik heb het ook niet over mensen die iets mankeren, of een gehandicapte partner of kind verzorgen.

Nee, ik heb het over die mensen die eigenlijk nog nooit iets hebben gedaan, hun school nooit hebben afgemaakt, een stoet kinderen hebben, waardoor ze eigenlijk niet eens meer bemiddelbaar zijn.

Maar wel een grote bek op iedereen, geen twee zinnen fatsoenlijk kunnen schrijven, en vooral vinden dat ze overal rechtop hebben.

Elke keer raken ze ook weer op het juiste moment zwanger, zodat ze weer 5 jaar verschoond zijn van de sollicitatie plicht. 3 kinderen, je bent 15 jaar verder, en onbemiddelbaar. Lekker makkelijk.
Ze houdt ook niet op met de lelijke verwensingen van een ieder die het niet met haar eens is:

Walgelijk mens......helaas zijn die er ook op deze wereld...hoop dat ze de rest van haar leven te maken krijgt met mishandeling, stalking en bedreiging.......dag Magrietje, dan praten we daarna over paar jaar weer even verder...:-) kijken of je dan nog zon onzin uitkraamt...

Richting M van de NRC?
Maargoed, on topic. Ik ben erg benieuwd wat er donderdag gaat gebeuren.......Deze treurige soap kent alleen nog maar verliezers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven