Filmpje uithuisplaatsing deel 4

22-06-2014 12:57 2999 berichten
Hier verder..

Hier een link naar deel 3

deel 3
Alle reacties Link kopieren
quote:rossana schreef op 24 juni 2014 @ 11:03:

[...]

Heb je helemaal gelijk in!

Het vreemde is dat dit juist wel haar bedoeling was,Zou dat echt zo zijn? Of wilde ze gewoon niet meer dat hij zijn vader zag? Dat blijft steeds de grote vraag in dit verhaal. Is vader echt de boeman, is hij een gevaar? Dan zou I. gelijk hebben. Dan begrijp ik iets beter waarom ze zo tekeer gaat. Maar misschien is er niets van waar en kan ze het gewoon niet verkroppen dat vader kind ziet. (uit verbolgenheid over het feit dat ze in haar ogen te weinig/ geen geld krijgt). We weten het niet.
quote:calvijn1 schreef op 24 juni 2014 @ 11:09:

[...]

Mij lijkt het een oververwend kwalletje, maar dat mag vast niet gezegd wordenSjonge zeg he, gaan we nu ook al oordelen over een kind van 6? Een jongetje dat zich niet kan verweren en niets in de hand heeft wat betreft zijn leven?
Laten we H. inderdaad even buiten deze discussie houden.
quote:lila01 schreef op 24 juni 2014 @ 11:13:

Laten we H. inderdaad even buiten deze discussie houden.

Zouden deze opmerkingen gerelateerd kunnen worden aan de leeftijd van de schrijver?

Je hebt absoluut gelijk nokken!
quote:lila01 schreef op 24 juni 2014 @ 11:13:

Laten we H. inderdaad even buiten deze discussie houden.Dank je, dat gaat toch echt te ver!
quote:lila01 schreef op 24 juni 2014 @ 11:12:

[...]

Zou dat echt zo zijn? Of wilde ze gewoon niet meer dat hij zijn vader zag? Dat blijft steeds de grote vraag in dit verhaal. Is vader echt de boeman, is hij een gevaar? Dan zou I. gelijk hebben. Dan begrijp ik iets beter waarom ze zo tekeer gaat. Maar misschien is er niets van waar en kan ze het gewoon niet verkroppen dat vader kind ziet. (uit verbolgenheid over het feit dat ze in haar ogen te weinig/ geen geld krijgt). We weten het niet.Ik weet niet hoe de scheiding verlopen is, aangezien ik pas later op haar pad kwam. Ik ken hem niet. Ik las wel ergens dat ze 2,5 / 3 jaar geleden bij hem heeft aangeklopt na een stuk gelopen relatie en dat ze toen H. voor enkele weken bij hem heeft achtergelaten. Dit was na de beschuldigingen dat vader zijn kind zou mishandelen. Waar rook is, is vuur.....ik kan dit helaas niet bevestigen.
quote:lila01 schreef op 24 juni 2014 @ 11:12:

[...]

Zou dat echt zo zijn? Of wilde ze gewoon niet meer dat hij zijn vader zag? Dat blijft steeds de grote vraag in dit verhaal. Is vader echt de boeman, is hij een gevaar? Dan zou I. gelijk hebben. Dan begrijp ik iets beter waarom ze zo tekeer gaat. Maar misschien is er niets van waar en kan ze het gewoon niet verkroppen dat vader kind ziet. (uit verbolgenheid over het feit dat ze in haar ogen te weinig/ geen geld krijgt). We weten het niet.Ik weet niet hoe de scheiding verlopen is, aangezien ik pas later op haar pad kwam. Ik ken hem niet. Ik las wel ergens dat ze 2,5 / 3 jaar geleden bij hem heeft aangeklopt na een stuk gelopen relatie en dat ze toen H. voor enkele weken bij hem heeft achtergelaten. Dit was na de beschuldigingen dat vader zijn kind zou mishandelen. dit verhaal zal niet uit de lucht gegrepen zijn of je moet wel erg geslepen zijn dit te melden terwijl het niet waar is om moeder in verkeerd daglicht te zetten.....ik kan dit helaas niet bevestigen.
quote:rossana schreef op 24 juni 2014 @ 10:51:

[...]

Juist de volgers en vrienden die het beste met haar voor hebben, lopen hard weg. Ze blijft maar doorgaan........Jij schrijft foutloos Nederlands, komende week gaat denk ik iedereen die haar steunt en in staat is foutloos Nederlands te schrijven nog wel inzien dat het verhaal twee kanten heeft. Ik probeer te waken dat ik zwart wit ga denken over dit onderwerp. Voor mij is het niet zo dat ze helemaal fout zit. Hoe de UHP plaatsvond vind ik nog steeds ontzettend schokkend en had wat mij betreft echt anders gemoeten.
quote:rossana schreef op 24 juni 2014 @ 11:21:

[...]

Ik weet niet hoe de scheiding verlopen is, aangezien ik pas later op haar pad kwam. Ik ken hem niet. Ik las wel ergens dat ze 2,5 / 3 jaar geleden bij hem heeft aangeklopt na een stuk gelopen relatie en dat ze toen H. voor enkele weken bij hem heeft achtergelaten. Dit was na de beschuldigingen dat vader zijn kind zou mishandelen. Waar rook is, is vuur.....ik kan dit helaas niet bevestigen.Zeg je daarmee dat het goed zou kunnen dat er geen sprake is van mishandeling door vader?
Ik ben echt in de overtuiging dat als moeder hulpverlening had geaccepteerd ik bedoel echt geaccepteerd h niet zo uit huis was geplaatst.
Gelukkig, voor haar hondjes wordt gezorgd.

Ja sorry ik bekommer me ook om die arme beestjes, die hebben ook aandacht nodig.
quote:momodoe schreef op 24 juni 2014 @ 11:26:

Ja sorry ik bekommer me ook om die arme beestjes, die hebben ook aandacht nodig.

Zijn die ook uit huis geplaatst?????

Grapje tussendoor...
quote:netniet schreef op 24 juni 2014 @ 11:21:

[...]

Jij schrijft foutloos Nederlands, komende week gaat denk ik iedereen die haar steunt en in staat is foutloos Nederlands te schrijven nog wel inzien dat het verhaal twee kanten heeft. Ik probeer te waken dat ik zwart wit ga denken over dit onderwerp. Voor mij is het niet zo dat ze helemaal fout zit. Hoe de UHP plaatsvond vind ik nog steeds ontzettend schokkend en had wat mij betreft echt anders gemoeten.Hoe die UHP is gegaan en onder welke omstandigheden, is te treurig voor woorden. Voor een kind lijkt het mij niet juist om deze zo uit huis te halen. Ben ik het niet mee eens. Het grote probleem is nu, hoe het verder moet. Naar mijn mening had de moeder niet zo dramatisch moeten reageren. De filmpjes plaatsen en de media in beginsel opzoeken was misschien wel juist om de terugkeer te bespoedigen, maar het is nu zodanig uit de hand aan het lopen/ gelopen dat ik bang ben voor de gevolgen voor haar > een negatieve uitspraak voor moeder donderdag.
quote:budista schreef op 24 juni 2014 @ 11:24:

[...]

Zeg je daarmee dat het goed zou kunnen dat er geen sprake is van mishandeling door vader?Hoe dan ook, het klopt niet. Want je brengt je kind ook geen weken naar iemand, waarvan je weet dat hij het kind mishandeld.
quote:budista schreef op 24 juni 2014 @ 11:24:

[...]

Zeg je daarmee dat het goed zou kunnen dat er geen sprake is van mishandeling door vader?Ik had het bericht al aangepast, even teruglezen Ik kan niet bevestigen of dat waar is of niet. maar lees even aangepaste tekst.
quote:rossana schreef op 24 juni 2014 @ 11:21:

[...]

Ik weet niet hoe de scheiding verlopen is, aangezien ik pas later op haar pad kwam. Ik ken hem niet. Ik las wel ergens dat ze 2,5 / 3 jaar geleden bij hem heeft aangeklopt na een stuk gelopen relatie en dat ze toen H. voor enkele weken bij hem heeft achtergelaten. Dit was na de beschuldigingen dat vader zijn kind zou mishandelen. dit verhaal zal niet uit de lucht gegrepen zijn of je moet wel erg geslepen zijn dit te melden terwijl het niet waar is om moeder in verkeerd daglicht te zetten.....ik kan dit helaas niet bevestigen.Dus de vader mag het kind niet zien omdat hij het mishandeld maar als I het kind een paar weken kwijt moet is de vader ineens wel goed genoeg?
@Rosana; Welkom hier!

Mag ik jou vragen (oprecht, geen aanval)

Wat jij dan in die filmpjes hebt gezien?

Zag jij een moeder die oprecht er alles aan deed om haar kind echt gerust te stellen en echt te troosten?

Men strooit met beschuldigingen over de bjz medewerkers en politie dat deze laks en fout optraden maar ik denk(heb er geen verstand van hoor, werk niet in dat veld) dat er duidelijke afspraken en een stappenplan was met moeder hoe ze het e.e.a. zouden gaan doen in het omgangshuis maar moeder houd zich hier niet aan. Bjz medewerkers mogen kind niet fysiek meenemen denk ik, en ik kreeg sterk de indruk dat moeder daar haast op zat te wachten, dit zelfs uitlokte om dit te filmen.

om zo bjz te kunnen pakken.

ik kan niet oordelen wat er rond (v)echtscheiding is gebeurd, Pa zal gerust ook niet proper zijn, maar daar draait t eigenlijk helemaal niet om(behalve voor I.)

Het gaat er om dat H. t recht heeft zijn 2ouders in zijn leven te hebben totdat BEWEZEN is dat 1 vd ouders het kind schaad.

vooralsnog lijkt dit nu vooral moeder te zijn.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Rossana,

Zo denk ik er ook over. Heel verdrietig dat het zo geëscaleerd is. Ik ben heel bang dat ze haar eigen glazen heeft ingegooid.
quote:feeks schreef op 24 juni 2014 @ 10:28:

Als ik heel eerlijk ben lijkt het me ook geen leuk kind om als pleegkind te hebben.

Daarvoor ben je dan natuurlijk ook een feeks en geen pleegmoeder.

Een pleegkind kan je gelukkig op voorhand niet uitkiezen op leukheid, eigen kinderen ook niet trouwens. Ik weet ook niet waar je het op baseert. Mijn jongste van 6 kon als peuter ook een draak zijn, typisch zo'n kind wat ik toen ik nog geen kinderen had een rotkind zou hebben genoemd. Ik weet nu wel beter, ze had enorme driftbuien,en gillen en schreeuwen niet normaal. Ze is nog steeds een pittige tante met een sterke eigen mening en eigen wil, maar zo ongelooflijk lief en zo'n goed hart en heel sociaal. Ik geloof niet meer in rot kinderen en geen leuke kinderen. Ik ken het zoontje natuurlijk niet, maar ik had hem heel graag willen knuffelen en troosten. Ik zou hem er zo bijnemen en hem een leuke tijd willen geven.
Wat is er dan precies mis gegaan bij de uhp?

We hebben de helft niet gezien, het filmpje is dus onvolledig en suggestief.

Bjz gaat m.i. heel zorgvuldig om met uhp.

De politie gaat niet zomaar mee.....je hoort i zelfs weigeren h aan te kleden en roept iets in de trant van: dan neem je hem maar zo mee.

Wat ze op dat moment als verantwoordelijke en liefdevolle moeder had moeten doen heeft ze niet gedaan.

Dat neemt niet weg dat het in en in triest is ook ik zie en voel dat.

Maar ik zie ook dat het de i show lijkt te worden en er wel heel veel toevalligheden zijn.

Mij lijkt het een bijna geregiseerd drama.
quote:ikbenmedereentje schreef op 24 juni 2014 @ 11:33:

@Rosana; Welkom hier!

Mag ik jou vragen (oprecht, geen aanval)

Wat jij dan in die filmpjes hebt gezien?

Zag jij een moeder die oprecht er alles aan deed om haar kind echt gerust te stellen en echt te troosten?

Men strooit met beschuldigingen over de bjz medewerkers en politie dat deze laks en fout optraden maar ik denk(heb er geen verstand van hoor, werk niet in dat veld) dat er duidelijke afspraken en een stappenplan was met moeder hoe ze het e.e.a. zouden gaan doen in het omgangshuis maar moeder houd zich hier niet aan. Bjz medewerkers mogen kind niet fysiek meenemen denk ik, en ik kreeg sterk de indruk dat moeder daar haast op zat te wachten, dit zelfs uitlokte om dit te filmen.

om zo bjz te kunnen pakken.

ik kan niet oordelen wat er rond (v)echtscheiding is gebeurd, Pa zal gerust ook niet proper zijn, maar daar draait t eigenlijk helemaal niet om(behalve voor I.)

Het gaat er om dat H. t recht heeft zijn 2ouders in zijn leven te hebben totdat BEWEZEN is dat 1 vd ouders het kind schaad.

vooralsnog lijkt dit nu vooral moeder te zijn.

Hier kom ik later op terug. Er moet ook gewerkt worden vandaag.

Tot later.
En daarom is pleegouder ook een roeping!

Ik zou het niet kunnen.

diep respect voor mensen die dat wel kunnen.

Ik ben wel benieuwd hoe deze mensen gescreend worden en hoe deze mensen in de gaten gehouden worden (blijvend)in de praktijk.

ik ken meerdere pleeggezinnen. Waarvan 1 naar mijn idee echt prachtig werk verzetten.

1 waarbij ik wel wat twijfels heb(bedoelen het vast goed maar in praktijk zie ik toch dingen gebeuren waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek.) En 1 gezin die hun eigen kinderen niet kunnen handhaven en dan zulke kinderen denken te moeten opvangen. Dan raak je van de regen in de drup als kind ;(
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
quote:budista schreef op dinsdag 24 juni 2014 11:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "Filmpje uithuisplaatsing deel 4"" class="messagelink">momodoe schreef op 24 juni 2014 @ 11:26</a>:</b>

Ja sorry ik bekommer me ook om die arme beestjes, die hebben ook aandacht nodig.</div></blockquote>

Zijn die ook uit huis geplaatst?????

Grapje tussendoor... Ja. Zag het op haar fb, diegene had een filmpje geplaatst.
quote:Mopsie41 schreef op 23 juni 2014 @ 23:03:

Hm. moeder schrijft ergens bij een foto dat ze zelf ook in pleeggezinnen heeft gezeten (wist ik nog niet). En dan anderen een uithuisplaatsing van hun kind toewensen?

Op haar eigen tijdlijn staat dat ze in 1984 (op 7-jarige leeftijd dus?) is vehuisd naar Nijmegen, naar een schipperinternaat. Die internaten waren destijds behalve voor schipperskinderen toch ook voor kinderen met problemen in de thuissituatie?

Verder meen ik gelezen te hebben -weet niet meer waar, was dat hier?- dat ze op haar 13de het huis uit is gegaan.

Waar ga je op je dertiende naartoe als je het huis uit gaat?

En wat zouden de redenen zijn geweest voor dat internaat, en blijkbaar dus ook die pleeggezinnen?
anoniem_63b729ea67bf1 wijzigde dit bericht op 24-06-2014 11:53
Reden: typefoujes
% gewijzigd
quote:ikbenmedereentje schreef op 24 juni 2014 @ 11:40:

En daarom is pleegouder ook een roeping!

Ik zou het niet kunnen.

diep respect voor mensen die dat wel kunnen.

Ik ben wel benieuwd hoe deze mensen gescreend worden en hoe deze mensen in de gaten gehouden worden (blijvend)in de praktijk.

ik ken meerdere pleeggezinnen. Waarvan 1 naar mijn idee echt prachtig werk verzetten.

1 waarbij ik wel wat twijfels heb(bedoelen het vast goed maar in praktijk zie ik toch dingen gebeuren waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek.) En 1 gezin die hun eigen kinderen niet kunnen handhaven en dan zulke kinderen denken te moeten opvangen. Dan raak je van de regen in de drup als kind ;(

Vergis je niet in wat deze kinderen nodig zijn en dat is vaak een andere aanpak.Dit komt soms niet goed over bij de omgeving, die gewoon onvoldoende kennis hebben over de problematiek van deze kinderen.

Pleegouders zijn daar heel kwetsbaar in.

Mensen oordelen soms heel snel!

Feit is dat deze kinderen vaak een stevige duidelijke opvoeding nodig zijn.

Deze kinderen zoeken veelal veel meer grenzen op, zijn schreeuwerig of erg gesloten etc.

Nou ja je kunt er een boek van schrijven maar er komt meer bij kijken dan je zo op het 1e oog zou zien.

En natuurlijk onder ieder kaf zit koren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven