Filmpje uithuisplaatsing deel 5

25-06-2014 22:25 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nog een deel.

Deel 4
quote:daantje75 schreef op 28 juni 2014 @ 18:45:

Mooie post chavelli, en respect!

Dat drang en dwang bij bjz herken ik wel. Als je eenmaal met ze te maken hebt willen ze dat alles op hun manier gaat. Sowieso zorgen ze voor veel stress omdat ze je overal op proberen te pakken. Toch heb ik ook wel goede ervaringen met ze (vooral in de situatie met vader van mijn zoon: omgangshuis).

Overal wordt geschreven dat rechters automatisch meegaan met wat bjz wil, maar ik weet van een situatie waarbij bjz de UHP (kind was 4 dagen p.w. thuis, 3 dagen netwerkplaatsing) wilde verlengen en toen vroeg de rechter waarom en of het niet een keer genoeg was geweest. Uitspraak: kind per direct fulltime naar huis.

Dat eerste heb ik vaker gehoord, snel dreigen met OTS of UHP als mensen niet mee willen werken. Dan creeer je natuurlijk ook geen basis van vertrouwen of een prettige 'samenwerkingsrelatie'. Maar ook feiten en meningen door elkaar halen, fouten in rapportages (krijg die er maar eens uit) en op basis van die fouten worden dan weer onterechte conclusies getrokken.

Ik heb wel eens dossiers onder ogen gehad (ook van de RvdK) die ik met gezond verstand en niet uit deze wereld komende of tot deze wereld behorende, opgeblazen en uit verband getrokken vond. Dus ik snap de kritieken van mensen ook wel. De ombudsman ook, die heeft er ook op gewezen dat de rapportages dringend verbeterd dienen te worden.

Maar ik snap ook dat ze ook veel goed werk verrichten. De pest is alleen, als het fout gaat, gaat het om kinderen en dan kan het goed fout zijn. Plus het raakt mensen natuurlijk in hun diepste zijn .
Van dit hele gedoe kan wellicht over een tijdje een DSM-VI geschreven worden....
quote:belle1971 schreef op 28 juni 2014 @ 21:55:

Van dit hele gedoe kan wellicht over een tijdje een DSM-VI geschreven worden....
quote:belle1971 schreef op 28 juni 2014 @ 21:55:

Van dit hele gedoe kan wellicht over een tijdje een DSM-VI geschreven worden....Misschien moeten we zo'n bingokaart maken en afstrepen als er een stoornis voorbij komt
Tjezus, wat vals
quote:@pestaartje schreef op 28 juni 2014 @ 19:00:

En wie weet wil Maxima wel reageren en actie ondernemen maar mag dit niet van de RVD.

Dat is het! Ze wil wel reageren maar de RVD zei: "Nee meid, dat gaan we niet doen he!" O me got hahaha
Mensen deel 6 is geopend:

Filmpje uithuisplaatsing deel 6

Ik zal een slotje voor dit deel vragen
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
quote:waterval70 schreef op 28 juni 2014 @ 21:46:

[...]

Niet vergeten dat gedwongen kader zoals OTS en UHP (en reclassering) niet naar de gemeentes komt. RvdK blijft onder justitie vallen. Het traject vrijwillige hulpverlening komt wel naar de gemeentes.

Ik denk dat er zowel voor- als nadelen aanzitten, geen flauw idee hoe het in de praktijk uit gaat werken.

Is gedeeltelijk waar.

Echter: de gemeente bepaalt hoeveel geld (toch weer dat ellendige geld) zij uittrekt voor een hulptraject. En betaalt ook de zorgaanbieders die voorheen, net als BJz, door de provincie werden betaald.

Ook Jeugdbescherming (de OTS- en voogdijmaatregels) en Jeugdreclassering (spreekt voor zich) maken gebruik van dat hulpaanbod.

Zoals het er nu uitziet, is er veel minder geld beschikbaar voor de zorgaanbieders, waardoor ook zij moeten bezuinigen met alle gevolgen vandien.
quote:serre schreef op 28 juni 2014 @ 22:15:

[...]

Is gedeeltelijk waar.

Echter: de gemeente bepaalt hoeveel geld (toch weer dat ellendige geld) zij uittrekt voor een hulptraject. En betaalt ook de zorgaanbieders die voorheen, net als BJz, door de provincie werden betaald.

Ook Jeugdbescherming (de OTS- en voogdijmaatregels) en Jeugdreclassering (spreekt voor zich) maken gebruik van dat hulpaanbod.

Zoals het er nu uitziet, is er veel minder geld beschikbaar voor de zorgaanbieders, waardoor ook zij moeten bezuinigen met alle gevolgen vandien.

Voor UHP en OTS etc komt toch bovenregionale samenwerking? Ook niet iets van een landelijke toets/toezicht op?

Maar ben het met je eens dat er gewoon grof bezuinigd gaat worden. Zoals in alle zorgsectoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven