Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
niet eens zon gek idee lijkt mij..... waarom niet allemaal naar de rechtbank? denk dat het er zowieso wemelt van media ....

een paar seconden geleden · Vind ik leuk

Oh jee
Isa waar heb je die mail gezien dan? Ik weet dat dhr. Heertje wel iets in de trand neer had gezet.
quote:troostjeniet schreef op 18 juni 2014 @ 11:45:

Morgneochtend 9uur moet ze bij de rechtbank zijnhoe weet je dat?
.
whahaha, en nu beweert er eentje doodleuk dat Willem Alexander ook facebook heeft!
quote:pella81 schreef op 18 juni 2014 @ 11:49:

Isa waar heb je die mail gezien dan? Ik weet dat dhr. Heertje wel iets in de trand neer had gezet.Vraag ik me ook af. Ben je niet in de war met Heertje?
Ilona En Maikel Leur Mook onze koning heeft ook facebook

een paar seconden geleden · Vind ik leuk · 1

Ja stuur hem een PB
.
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 11:50:

[...]

hoe weet je dat?Heeft ze net zelf geschreven.
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 11:50:

[...]

Vraag ik me ook af. Ben je niet in de war met Heertje?Oh was dat heertje, oh dat zou kunnen. Er word zoveel geplaatst ik raak in de war
.
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 11:36:

[...]

Rechten studeren?

Euh.. Ze doet niks. Rechten studeren klinkt heel interessant natuurlijk -_-

Die andere 'studies' ook, verplicht cursusje, en die 'universiteit'? Die levert schoolspullen
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Deb Donderwolk Euhhh denkt iedereen dat Hans bij de rechtbank is?

4 minuten geleden · Vind ik leuk

Djiezzzzzzzzzzz wat denken ze nou zelf!!
.
quote:netniet schreef op 18 juni 2014 @ 10:59:

[...]

Dat zou zomaar kunnen, ik heb gisteravond het rapport gelezen, maar ik wil me daar niet over uit spreken omdat ik de expertise mis.

Waar ik wel van overtuigd ben is dat er vele kinderen zijn waarvan je zo al aan de buitenkant kan zien dat ze kansen missen door het gezin waar ze in opgroeien, daar zou je bijvoorbeeld alleen maar een probleemwijk voor hoeven binnen te wandelen. Ik denk echt dat er vele kinderen zijn in een slechtere gezinssituatie als deze Hansje. Als je al deze kinderen uit huis zou moeten plaatsen dan zou er geen beginnen aan zijn. Dus in deze zin zou jeugdzorg eens naar prioriteiten moeten kijken vind ik.

Dat denk ik ook. Alhoewel prioriteiten, dat weet ik niet. Ook dit soort zaken horen bij jeugdzorg (helaas).

Overigens gebeuren 'dat soort dingen' echt niet alleen in probleemwijken. En ook echt niet alleen bij mensen met lagere intelligentie. Wie dat denkt heeft het echt heel mis. Ook in villawijken gaan dingen mis, alleen wordt er daar anders mee omgegaan. Maar dat kan net zo vernietigend zijn.
quote:@pestaartje schreef op 18 juni 2014 @ 11:52:

[...]

Euh.. Ze doet niks. Rechten studeren klinkt heel interessant natuurlijk -_-

Die andere 'studies' ook, verplicht cursusje, en die 'universiteit'? Die levert schoolspullen Het was ironisch bedoeld...zie haar fb-opleidingen
quote:isa__88 schreef op 18 juni 2014 @ 11:34:

Wat doet die vrouw eigenlijk de hele dag? Normaal gesproken?

In de schuldsanering mooi zitten zijn.

Kind leren op de catwalk te lopen, en laten poseren.

Een soort van Toddlers and Tiara's idee. Het kind moet goedmaken wat in haar leven al dan niet door haar eigen toedoen verneukt is.
Ik vind het heel eng dat ze steeds roept: zie je wel Hans wat mama allemaal voor je doet.zodat jij later trots op me (moet zijn) bent, want dit heeft mama allemaal voor je over. Pffff
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 11:56:

[...]

Het was ironisch bedoeld...zie haar fb-opleidingen

Godzijdank ben ik niet de enige die dat dus zag

En weer zo een enge status... 'mama die haar leven zou geven voor jouw geluk! ' brrr.. Vind haar gedachtegang echt steeds enger worden.
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 11:58:

Ik vind het heel eng dat ze steeds roept: zie je wel Hans wat mama allemaal voor je doet.zodat jij later trots op me (moet zijn) bent, want dit heeft mama allemaal voor je over. PffffDaar stoor ik me dus ook aan! Ik ik ik

Isa waar heb je die mail gezien dan? Ik weet dat dhr. Heertje wel iets in de trand neer had gezet.

Dat was Heertje. Ik denk dat een advocaat not amused zou zijn (understatement) als zijn verweerschrift op het net wordt gepleurd. Zoals rechters not amused zijn (understatement) wanneer brieven van instanties als BJZ, uitspraken van een rechter etc op het net worden gepleurd.

Wat me opviel bij Heertje (vreselijke man) is dat hij het kind de achternaam van moeder gaf in zijn schrijven, terwijl het kind de achternaam van vader heeft. Zo fout allemaal.
"Wendy En Remko Ik ga er vanuit.....geef 1 gegronde reden waarom hij niet naar huis zou mogen???

ongeveer een minuut geleden · Vind ik leuk "

Euhmmmm 1tje maar?
Ben benieuwd hoe dat telefoongesprek gaat om 4 uur. Ik hoop dat ze zich een beetje gedeisd houd.
.
Ze heeft heeft echt enorme issues, zoveel is duidelijk.

Eerder werd hier al gekscherend geopperd dat ze WA en Max wel om hulp kon vragen.......nooit verwacht dat ze echt zo ver zou gaan.

Dan spoor je niet.
quote:jippie55 schreef op 18 juni 2014 @ 11:58:

Ik vind het heel eng dat ze steeds roept: zie je wel Hans wat mama allemaal voor je doet.zodat jij later trots op me (moet zijn) bent, want dit heeft mama allemaal voor je over. Pffff

Op zich zijn haar gedachten en emoties redelijk normaal in zo'n situatie, wat iemand hier eerder al schreef: dit is zo'n emotionele achtbaan, dat de meest gekke dingen in je opkomen. Alleen: zij plaatst vervolgens alles op internet. Dat is het abnormale eraan, waardoor iedereen iedere moodswing kan volgen.

Dit is hoe dan ook een extreme stresssituatie. Je kind kwijt zijn aan BJZ. Niet mogen zien etc. Dus haar moodswings van diepe wanhoop, tot sterk voelen etc zijn gezien de situatie redelijk gangbaar. Alleen....en daar is hij weer: ze zet alles op internet....
Heb net ook even een blik geworpen op haar Facebook.

Echt... Wat een circus .

Ze gaat morgen een flinke klap krijgen vrees ik.
Als hans terug gaat vreet ik mijn 20 paar schoenen op.
.

klopt dat was Heertje

Haar raadsheer is Meester Erkens
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
Irme; Iemand hier in Nederland moet Willem Alexander toch kennen lijkt mij?? Hij is vast op de hoogte van dit alles, ik vraag het als mens!! Wie kent Willem Alexander en stuurt mijn oproep aan hem door!!!!

Uh......ok....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven