Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Het blijft speculeren, echter moeder is erg overtuigd van haar gelijk en met het opzoeken van de media schuwt ze niet met haar billen bloot te gaan.

Ik ben echt benieuwd wat hier uit gaat komen.

Ik heb de eerdere link van nina bekeken, een uitzending van de ombudsman over jeugdzorg en de macht van voogden.

Schrokkend, hoe het kan lopen dat ze dus idd bij een hulpvraag je kind uit huis plaatsen en je in de hel beland.

Dossiers staan bol van foutieve opvattingen, er wordt gedreigd en rechters nemen besluiten op basis van de bevindingen van de voogd, zonder altijd controle uit te oefenen.

De vrouwen in die uitzending zijn allemaal op al punten in het gelijk gesteld en nog kregen ze hun kind niet gelijk terug ( 1 na twee jaar nog steeds niet)

Er werd ook gezegd dat er jaarlijks 10.000 kinderen een ots krijgen waarvan zo'n 50% uiteindelijk uit huis worden geplaatst , ik vind dit schrokkend veel.
Zas, ik heb zelf ervaren dat kinderen van die leeftijd niet perse de waarheid vertellen. Vaak onder druk van (een van de) ouders. Daarnaast speelt loyaliteit op die leeftijd ook een grote rol. Dus het is moeilijk om het kind de juiste vragen te stellen en de antwoorden op waarde te schatten. Dit zal moeten worden ondersteund met bewijs.

Kortom, de waarheid achterhalen is vaak niet zo eenvoudig.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 00:59:

Zou er ook een musical komen?

Natuurlijk komt er een musical,in Koninklijk Theater Carré

Over de eerste vrouwelijke president van Nederland....

"Dramaqueen Mama"
quote:zas schreef op 17 juni 2014 @ 12:17:

[...]

Het kind is 6. Als iemand (van weet ik welke instantie dan ook) hem zou vragen over die mishandelingen, dan kan hij toch beamen? Hoe komt moeder anders aan die info? Zij moet het toch ook van Hansje hebben vernomen? zoals ik het begrepen heb, heeft Hans zijn vader al zeker 1,5 jaar niet gezien, wat betekent dat hij 4, 4,5 was toen hij hem voor het laatst zag. Hoe betrouwbaar is de getuigenis van een kind van die leeftijd? En hoe makkelijk is het niet om een kind van die leeftijd woorden in de mond te leggen? Let wel, ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar die mogelijkheid is er wel. Bovendien hebben wij geen idee waar die aangiften uit bestaan. Dat wil ik ook helemaal niet weten, eerlijk gezegd.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op dinsdag 17 juni 2014 12:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Filmpje uithuisplaatsing kind"" class="messagelink">zas schreef op 17 juni 2014 @ 12:17</a>:</b>

[...]

Het kind is 6. Als iemand (van weet ik welke instantie dan ook) hem zou vragen over die mishandelingen, dan kan hij toch beamen? Hoe komt moeder anders aan die info? Zij moet het toch ook van Hansje hebben vernomen?</div></blockquote><span style=" color: #0617D3;"> zoals ik het begrepen heb, heeft Hans zijn vader al zeker 1,5 jaar niet gezien, wat betekent dat hij 4, 4,5 was toen hij hem voor het laatst zag. Hoe betrouwbaar is de getuigenis van een kind van die leeftijd? En hoe makkelijk is het niet om een kind van die leeftijd woorden in de mond te leggen? Let wel, ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar die mogelijkheid is er wel. Bovendien hebben wij geen idee waar die aangiften uit bestaan. Dat wil ik ook helemaal niet weten, eerlijk gezegd.

</span>

Dat zeg je heel goed, ja! Hoe makkelijk is het om een kind van die leeftijd woorden in de mond te leggen? Alleen iemand die daar verstand van heeft, zal objectieve vragen stellen. Niet een moeder die in onmin leeft met de vader.

Nogmaals, hoe moet de moeder hebben opgemerkt dat het kind mishandeld werd? Had ze dát maar opgenomen, met haar ipad! Of foto's?
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 11:39:

[...]

Drugs? Volgens de vader van Hans wel ja.
Jeetje, wat een aandachtsgeile vrouw zeg. Hoe meer ik lees, hoe minder ik het met haar op heb. Iemand van mijn FB vrienden heeft haar pagina geliked, dus ik heb even gesnuffeld. Een eigen partij oprichten? Imre for president!

Natuurlijk ga je door een hel als je kind wordt afgenomen, maar het feit dat iemand hierboven zegt dat in een rapport staat dat moeders borderline problematiek heeft daar kijk ik nou eigenlijk helemaal niets, nada, noppes van op. En mocht ze, net als vele vrouwen, geprobeerd hebben haar kind weg te houden bij vader door dingen te verzinnen, zou mij dat ook niets verbazen.

Ik heb het van redelijk dichtbij meegemaakt, wat een heks voor wig kan veroorzaken tussen kinderen en vader. Gelukkig kregen de kinderen door, pas toen ze volwassen waren, wat voor rol hun moeder (toevallig ook borderliner) hierin heeft gespeeld. Nu is de band weer goed, maar ze hebben wel 8 jaar van elkaar gemist.
quote:Danyusha schreef op 17 juni 2014 @ 12:44:

[...]

Volgens de vader van Hans wel ja.

Op een ander forum hebben ze het er ook over gehad. Daar zegt iemand dat ze dezelfde vrouw is als in een scene van "Wegmisbruikers" van SBS6.

https://www.youtube.com/watch?v=24d9AhahWTk

Haar gezicht is natuurlijk geblurd (privacy regels...), maar die stém en dat accent, icm de plaats. Ik ben nu érg benieuwd of ze een (ex)vriend heeft die Ron heet....

We zullen het binnenkort wel horen. The soap goes on... and on ... and on...
120.000 slachtoffers van kindermishandeling is pas SchRokkend veel.
Gelukkig wordt er niet aan de hand van meeste stemmen gelden of Facebooklikes bepaald of een kind uit huis geplaatst wordt of niet. Die moeder spoort duidelijk niet en haar fans zijn ook niet helemaal lekker. Ik heb nog nooit zoveel k-woorden en agressie rond zien vliegen, als dat het milieu is waar je je steun vandaan moet krijgen dan wens ik het kind veel succes en sterkte.
quote:nessemeisje schreef op 17 juni 2014 @ 13:09:

Gelukkig wordt er niet aan de hand van meeste stemmen gelden of Facbooklikes bepaald of een kind uit huis geplaatst wordt of niet. Die moeder spoort duidelijk niet en haar fans zijn ook niet helemaal lekker. Ik heb nog nooit zoveel k-woorden en agressie rond zien vliegen, als dat het milieu is waar je je steun vandaan moet krijgen dan wens ik het kind veel succes en sterkte.Inderdaad, met zulke 'vrienden' heb je geen vijanden meer nodig....
quote:juultjeeee schreef op 17 juni 2014 @ 11:30:

Dit al gelezen?

http://www.martinvrijland ... en-uithuisplaatsing-hans/WTF Vrijland (engerd) heeft het UHP verzoek online gezet. Daarin staat prima te lezen wat de achtergrond is van de UHP en komt toch op heel veel punten overeen met wat hier al gezegd werd n.a.v het beeld dat uit de filmpjes naar voren kwam. Het kind is hier de dupe en behoorlijk de dupe ook. Moeder voert hem met informatie over de andere ouder die hij niet aankan en dit leidt tot spanning en zelfs fysieke klachten.
Als je leest hoeveel er afgelopen jaren mis is gegaan bij jeugdzorg en hoeveel kinderen niet de juiste hulp krijgen, dan hoop ik dat het ingrijpen en de maatregelen die nu worden getroffen door de overheid snel zijn vruchten af gaat werpen.

Het lijkt mij het allerbelangrijkste dat gezien de kwetsbaarheid van een kind, er zorgvuldig gehandeld wordt. Welke vorm dat dan ook mag zijn.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 13:18:

[...]

WTF Vrijland (engerd) heeft het UHP verzoek online gezet. Daarin staat prima te lezen wat de achtergrond is van de UHP en komt toch op heel veel punten overeen met wat hier al gezegd werd n.a.v het beeld dat uit de filmpjes naar voren kwam. Het kind is hier de dupe en behoorlijk de dupe ook. Moeder voert hem met informatie over de andere ouder die hij niet aankan en dit leidt tot spanning en zelfs fysieke klachten.Oh dat had ik nog niet gezien. Ga het even lezen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 juni 2014 @ 13:18:

[...]

WTF Vrijland (engerd) heeft het UHP verzoek online gezet. Daarin staat prima te lezen wat de achtergrond is van de UHP en komt toch op heel veel punten overeen met wat hier al gezegd werd n.a.v het beeld dat uit de filmpjes naar voren kwam. Het kind is hier de dupe en behoorlijk de dupe ook. Moeder voert hem met informatie over de andere ouder die hij niet aankan en dit leidt tot spanning en zelfs fysieke klachten. hoe komt zo'n man aan die gegevens en waarom mag dit zomaar online gezet worden? Dit is toch prive?
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 13:07:

[...]

Op een ander forum hebben ze het er ook over gehad. Daar zegt iemand dat ze dezelfde vrouw is als in een scene van "Wegmisbruikers" van SBS6.

Haar gezicht is natuurlijk geblurd (privacy regels...), maar die stém en dat accent, icm de plaats. Ik ben nu érg benieuwd of ze een (ex)vriend heeft die Ron heet....

Ik hoor veel mensen met een dergelijk accent, maar ik hoor eerlijk gezegd niet echt een gelijkenis.

Wat je al zegt, we zullen het wel horen hoe en wat.
quote:rosanna08 schreef op 17 juni 2014 @ 13:27:

[...]

hoe komt zo'n man aan die gegevens en waarom mag dit zomaar online gezet worden? Dit is toch prive? Naar aanleiding van zijn gesprek met ex-man Gerland, wilde Irme hem graag het dossier toesturen. Dit is dan blijkbaar wat zij hem heeft toegestuurd. Ik vind het wel een beetje vergaand dat dit ook online moet staan, maar dat terzijde.

[...]

hoe komt zo'n man aan die gegevens en waarom mag dit zomaar online gezet worden? Dit is toch prive? Vader zal ook wel een kopie gehad hebben.
quote:Danyusha schreef op 17 juni 2014 @ 13:30:

[...]

Naar aanleiding van zijn gesprek met ex-man Gerland, wilde Irme hem graag het dossier toesturen. Dit is dan blijkbaar wat zij hem heeft toegestuurd. Ik vind het wel een beetje vergaand dat dit ook online moet staan, maar dat terzijde.ik vind het eerlijk gezegd belachelijk. Iedereen roept van alles over privacy, maar dit kan dan blijkbaar ineens wel?
Ik ben bijzonder verbaasd dat Martin Vrijland iets post op zijn website waardoor er nuance ontstaat over een zaak. Als ik de brief zo eens lees bestaat er een redelijke verdenking dat moeders het kind ontzettend op zit te stoken en tegen zijn vader op zit te zetten. Kind zit in een jarenlange klempositie, heeft lichamelijke klachten, maar heeft zijn vader al een behoorlijke tijd niet gezien. Moeder is gewoon een borderliner, arm kind.
quote:rosanna08 schreef op 17 juni 2014 @ 13:32:

[...]

ik vind het eerlijk gezegd belachelijk. Iedereen roept van alles over privacy, maar dit kan dan blijkbaar ineens wel?

Van haar Facebook:

"Bij deze toestemming om alles in de media te brengen van zelfs de Tweede Kamer, dus mensen aub geen opmerkingen meer opletten en niet in de media etc, dit is weldoordacht door alle betrokkene partijen en MOET naar buiten komen!!!".

Dus ja, het kan, blijkbaar.

[...]

hoe komt zo'n man aan die gegevens en waarom mag dit zomaar online gezet worden? Dit is toch prive? Dat heeft ze zelf aan Vrij land gestuurd, zie haar fb gisterenavond.
quote:Danyusha schreef op 17 juni 2014 @ 13:36:

[...]

Van haar Facebook:

"Bij deze toestemming om alles in de media te brengen van zelfs de Tweede Kamer, dus mensen aub geen opmerkingen meer opletten en niet in de media etc, dit is weldoordacht door alle betrokkene partijen en MOET naar buiten komen!!!".

Dus ja, het kan, blijkbaar. pfffff dit is echt niet goed, iemand moet die vrouw tegen zichzelf gaan beschermen
Is inderdaad privé, maar dat zal Martin Vrijland weinig kunnen schelen vermoed ik.

Zittingen van de kinderrechter vinden altijd achter gesloten deuren plaats.

Maar kennelijk is moeder al heel lang in de weer met filmpjes waarbij ze (als ik bjz moet geloven) blijkbaar Hans eerst overstuur maakt met informatie over zijn vader en/of de aankondiging dat hij naar zijn vader moet en gaat dan zitten filmen. Vind ik behoorlijk ver gaan. Daarnaast heeft ze hem dus blijkbaar twee weken van school gehaald en is 'verdwenen'. Ook heeft bjz het over mogelijke persoonlijkheidsproblematiek.

Verder blijkt overigens niet dat bjz Hans bij zijn vader wil plaatsen maar dat het bedoeling is Hans tot rust te laten komen en in de tussentijd te onderzoeken waar hij het best kan wonen.
quote:fem71 schreef op 17 juni 2014 @ 13:07:

[...]

Qua tijdstip, zwangere buik, Belgisch kenteken, haarkleur, accent en zware drama-reactie zou het heel goed kunnen.

Welk forum is dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven