Formatie is begonnen

24-11-2023 17:12 1590 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Verkiezingen achter de rug en de formatie is begonnen.
Gom van Strien van PVV is de verkenner.
De eerste verrassing is al binnen van de VVD die niet in een kabinet willen maar wel willen gedogen.
Daar zijn Wilders, Omzicht en van der Plas niet zo blij mee.

Kan ik me wel wat bij voorstellen maar ik snap de VVD ook wel.
Kortom spannende tijden.
Ik ben in ieder benieuwd hoe dit gaat lopen.
Jullie ook?
Verkenner Gom van Strien wordt verdacht van oplichting en omkoping. Als dat zo is dan is dit een mooi begin van de "nieuwe bestuurscultuur".

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/366431 ... oplichting
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
26-11-2023 13:31
Verkenner Gom van Strien wordt verdacht van oplichting en omkoping. Als dat zo is dan is dit een mooi begin van de "nieuwe bestuurscultuur".

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/366431 ... oplichting

De formatie is nog niet eens begonnen en nu begint het al op een soap te lijken... :facepalm:
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
26-11-2023 13:31
Verkenner Gom van Strien wordt verdacht van oplichting en omkoping. Als dat zo is dan is dit een mooi begin van de "nieuwe bestuurscultuur".

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/366431 ... oplichting
Wat een goed begin. Een PVV-er in opspraak, wie had dat kunnen denken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
26-11-2023 16:38
Wat een goed begin. Een PVV-er in opspraak, wie had dat kunnen denken.
Je verwacht het niet hè :mrgreen:
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Honolulu schreef:
25-11-2023 17:58
Je wilt toch niet dat de topman van de NAVO geassocieerd wordt met een racist toch?
Zoek Stoltenberg eens na. Iets met lidmaatschap van een organisatie die tegen de NAVO was als student (wat hij in 2011 nog verdedigde) en doorrijden na een ongeluk.

Het kan ze echt geen moer schelen dat Rutte's partij met de PVV regeert.
Alle reacties Link kopieren Quote
VVD kan natuurlijk ieder moment gedoogsteun intrekken dus houdt zo een grote vinger in de pap.

En ze kunnen bij het formeren nog afhaken als ze te weinig toezeggingen krijgen, Dan heeft Wilders niet veel andere opties, dunkt me.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
26-11-2023 16:38
Wat een goed begin. Een PVV-er in opspraak, wie had dat kunnen denken.
PVV afgevaardigden zijn een bevolkingsgroep met bovengemiddelde criminaliteitscijfers.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
26-11-2023 21:14
PVV afgevaardigden zijn een bevolkingsgroep met bovengemiddelde criminaliteitscijfers.
Ja, ik herinner me dit, even opgezocht:

Criminaliteitscijfers PVV-Kamerleden hoger dan Goudse straatjeugd
https://www.hpdetijd.nl/2010-11-11/crim ... raatjeugd/

Ik zie dat Markuszower er ook bij staat, die zit intussen weer in de kamer. Zo'n nare manier van debatteren heeft die man. Zelfs voor de PVV.
Champoo schreef:
26-11-2023 13:31
Verkenner Gom van Strien wordt verdacht van oplichting en omkoping. Als dat zo is dan is dit een mooi begin van de "nieuwe bestuurscultuur".

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/366431 ... oplichting

PVV-senator Van Strien deed ook zaken met zichzelf
Verkenner Van Strien vroeg zijn buurman een bedrijf op te richten en liet de aandelen op naam van zijn vrouw zetten, zo blijkt uit een vonnis van de rechtbank in Gelderland.
https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/26/pv ... f-a4182340
Alle reacties Link kopieren Quote
Benieuwd of die man morgenmiddag nog verkenner is...
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had nooit gedacht dit nog eens te zeggen, maar het lijkt mij toch wel een goed idee als de koning weer de verkenner wordt.

Ze hebben niks geleerd van de laatste keer, daarvoor had je niet dit soort gezeik met verkenners. Doet WA nog wat nuttigs voor al dat geld dat hij binnen harkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb VVD gestemd en ik zou er voorstander van zijn dat partijen eerste met elkaar om tafel gaan zitten en kijken of ze er uit kunnen komen.

We gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
De koning weer verkenner lijkt me ook een goed plan. Zonde dat dat afgeschaft is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me voor de koning ook eigenlijk best een leuke taak. Ik zou het wel willen doen in elk geval
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat gaat Wilders natuurlijk niet doen , de koning als verkenner.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een shitshow.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
26-11-2023 22:29
Benieuwd of die man morgenmiddag nog verkenner is...
Niet dus :facepalm:

Wilders komt morgen met een nieuwe verkenner met wel meer afstand tot de politiek, las ik. Ben benieuwd.
Rondstruiner1 schreef:
27-11-2023 14:44
Niet dus :facepalm:

Wilders komt morgen met een nieuwe verkenner met wel meer afstand tot de politiek, las ik. Ben benieuwd.
Het is Ronald Plasterk (PvdA) geworden.

Gezien zijn huidige standpunten, anti-EU en anti-klimaat sluit het aan bij de PVV, maar ik vind het niet echt getuigen van zelfvertrouwen dat een PvdA'er hiervoor gevraagd wordt aangezien een korte opdracht als verkenner goed door een (oud)PVV kamerlid gedaan zou moeten kunnen worden.
anoniem_6696405a91f67 wijzigde dit bericht op 27-11-2023 18:09
0.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
27-11-2023 16:29
Het is Ronald Plasterk (PvdA) geworden.

Gezien zijn huidige standpunten, anti-EU en anti-klimaat sluit het aan bij de PVV, maar ik vind het niet echt getuigen van zelfvertrouwen dat een oud-PvdA'er hiervoor gevraagd wordt aangezien een korte opdracht als verkenner goed door een (oud)PVV kamerlid gedaan zou moeten kunnen worden.
Hij is nog steeds lid van de PvdA.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij mag misschien nog wel lid zijn van de PvdA, maar Plasterk is natuurlijk geen PvdA'er meer. Flink geradicaliseerd die man. En hij heeft in zijn T-column ook al luid en duidelijk zijn mening gegeven over welke partijen er in een kabinet zouden moeten. Maar goed, het voordeel is dat verkenners over het algemeen geen minister worden.
The impossible just takes a little longer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Avena schreef:
27-11-2023 19:05
Hij mag misschien nog wel lid zijn van de PvdA, maar Plasterk is natuurlijk geen PvdA'er meer. Flink geradicaliseerd die man. En hij heeft in zijn T-column ook al luid en duidelijk zijn mening gegeven over welke partijen er in een kabinet zouden moeten. Maar goed, het voordeel is dat verkenners over het algemeen geen minister worden.
Ik lees de T. niet. Ik maak dus ook niet mee hoe die Plasterk radicaliseert. Is hij nu vol PVV sympathisant?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
Elizabethie schreef:
27-11-2023 14:16
De koning weer verkenner lijkt me ook een goed plan. Zonde dat dat afgeschaft is.
Volgens de Grondwet benoemt en ontslaat de Koning de ministers. Vroeger schijnt Beatrix wel eens gebruik te hebben gemaakt van die bevoegdheid door bepaalde personen weigeren te benoemen tot minister of om een bepaalde persoon tegen advies in tot formateur te benoemen. Zo zou Wim Kok in plaats van Eelco Brinkman premier te zijn geworden.
Wellicht dat Alexander het zal verdommen om Wilders tot formateur en dus premier te benoemen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
27-11-2023 19:11
Ik lees de T. niet. Ik maak dus ook niet mee hoe die Plasterk radicaliseert. Is hij nu vol PVV sympathisant?
Vooral een d66/GL hater
Afbeelding
smulrol schreef:
27-11-2023 19:16
Vooral een d66/GL hater
Afbeelding
Ronald Plassterk is nu dus "stukjesschrijver" voor de boterham. Hadden Wierd Duk of Jan Dijkgraaf geen tijd?
Alle reacties Link kopieren Quote
oudebaas schreef:
27-11-2023 19:11
Ik lees de T. niet. Ik maak dus ook niet mee hoe die Plasterk radicaliseert. Is hij nu vol PVV sympathisant?

Enorm rechtse oude lul geworden. En in de coronatijd heeft hij zich bij de wappies gevoegd.
The impossible just takes a little longer.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven