Gedeeltelijk boerkaverbod

16-06-2018 14:22 2295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het allemaal al in kannen en kruiken zat. Gisteren las ik dat het verbod niet geld op straat, wel oa in het openbaar vervoer.

Wat vinden jullie?



2006:In een artikel uit de Volkskrant van 18 nov. 2006 stond: Islamitische vrouwen mogen zich binnenkort niet meer in boerka op straat vertonen.

2016:In een artikel van NRC van 29 nov. 2016 stond: Het verbod geldt niet op straat [/color]
https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/29/tw ... d-a1534154

2017:VVD wil algeheel verbod voor boerka doorzetten Een verbod op het dragen van boerka’s moet volgens VVD overal gaan gelden. Dus niet alleen in overheidsgebouwen, in de zorg, op scholen en in het openbaar vervoer: nee, overal in het openbaar.
https://www.metronieuws.nl/nieuws/binne ... doorzetten


2018: Er wordt al lang over gepraat en gesteggeld, maar nu lijkt een gedeeltelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding er toch te komen in Nederland. Dat betekent dat het dragen van een boerka in het openbaar vervoer, de zorg, op scholen en in overheidsgebouwen verboden is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... erkaverbod
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 15:03
Ik heb een duidelijke mening, ja.
Weet je, je hoeft niet in een situatie te blijven hangen waarin je zó ongelukkig wordt en alleen maar gif kunt spuien.
Daar maak je je eigen leven en dat van anderen alleen maar ellendig mee, en je wordt er uiteindelijk ziek van.
Je kunt proberen deze zaken op een andere manier te benaderen, of je kunt weggaan. Dat je dan niet bepaald in een ideale nieuwe woonsituatie terechtkomt als je weinig geld hebt weet ik als geen ander. Er zijn echt delen van het land waar je een huurhuis kunt vinden, en ander werk. Dat je daar waarschijnlijk niet wilt wonen is een andere zaak.

Mensen zoals ik wegzetten als 'wegkijkknuffelaar' en met meer van dat soort GeenStijl-termen is idioot. Je laat daarmee alleen maar zien dat je boos bent en geen idee hebt over wie je het nu hebt. Je bent daar ook helemaal niet in geïnteresseerd, want je hebt je oordeel al klaar. Iedereen die er anders over denkt dan jij schuif je op deze manier weg.
Blijf vooral lekker hangen in je verontwaardiging, zelfmedelijden en woede. Het roept naast herkenning ook weerstand op, daar zal je mee moeten leven als je dit soort meningen online zet.
Tuurlijk, helemaal met je eens. Het is heel makkelijk om gewoon naar een andere plek te verhuizen, daar staat per direkt een woning voor je klaar. Wat jij dus eigenlijk wil is dat iedereen die zich niet happy voelt in een getto gewoon moet verkassen. Is dat niet omgekeerde wereld.
Ik ga op jou de opperwegkijker niet meer reageren. Je bent een bevoorrecht mens, je zo in je element voelen in een harde kille wereld.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
22-09-2019 15:03
Ik heb een duidelijke mening, ja.
Weet je, je hoeft niet in een situatie te blijven hangen waarin je zó ongelukkig wordt en alleen maar gif kunt spuien.
Daar maak je je eigen leven en dat van anderen alleen maar ellendig mee, en je wordt er uiteindelijk ziek van.
Je kunt proberen deze zaken op een andere manier te benaderen, of je kunt weggaan. Dat je dan niet bepaald in een ideale nieuwe woonsituatie terechtkomt als je weinig geld hebt weet ik als geen ander. Er zijn echt delen van het land waar je een huurhuis kunt vinden, en ander werk. Dat je daar waarschijnlijk niet wilt wonen is een andere zaak.

Mensen zoals ik wegzetten als 'wegkijkknuffelaar' en met meer van dat soort GeenStijl-termen is idioot. Je laat daarmee alleen maar zien dat je boos bent en geen idee hebt over wie je het nu hebt. Je bent daar ook helemaal niet in geïnteresseerd, want je hebt je oordeel al klaar. Iedereen die er anders over denkt dan jij schuif je op deze manier weg.
Blijf vooral lekker hangen in je verontwaardiging, zelfmedelijden en woede. Het roept naast herkenning ook weerstand op, daar zal je mee moeten leven als je dit soort meningen online zet.

Dus je moet je gewoon laten wegjagen? Dat is toch de omgekeerde wereld?
Alle reacties Link kopieren
De vraag is natuurlijk wie er weg zou moeten. Degene die er al was, of de nieuwkomer. Zaza zegt optie 1.
Ik zeg bah.
Waarom zou er iemand weg moeten? En waar zou je dan op selecteren? Geld? creativiteit? Ras? DNA? Opleiding?
En wanneer ben je een nieuwkomer? Veel moslims zijn gewoon Nederlanders... En geldt dat dan voor alle nationaliteiten of alleen als je moslim en dus kut bent?
Alle reacties Link kopieren
kom eens allemaal naar molenbeek in brussel als je in een islamitisch land op reis wilt, vlakbij en goedkoper dan marokko of turkije...
Alle reacties Link kopieren
In elk geval is het echt van de zotte om te stellen dat mensen die hier al generaties lang wonen, maar moeten vertrekken wanneer ze de instroom van mensen van verre met andere geloven en gebruiken niet ok vinden. Dat is de omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
22-09-2019 21:39
En wanneer ben je een nieuwkomer? Veel moslims zijn gewoon Nederlanders... En geldt dat dan voor alle nationaliteiten of alleen als je moslim en dus kut bent?

Veel moslims hebben twee paspoorten en voelen zich meer Turk of Marokkaan dan Nederlander, ook al zijn ze hier geboren en getogen.

ps.Ebru Umar is Nederlandse en gedraagt zich als Nederlandse, Daarom word zij vaak uitgescholden door die Nederlanders-met-dubbele-paspoorten. Vraag het maar na aan Ebru als je het niet gelooft.
missie_m wijzigde dit bericht op 22-09-2019 23:34
Reden: ps toegevoegd
19.60% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
22-09-2019 23:30
Veel moslims hebben twee paspoorten en voelen zich meer Turk of Marokkaan dan Nederlander, ook al zijn ze hier geboren en getogen.
dan vraag ik me af waarom ze dan in nederland blijven als ze zich meer turk of Marokkaan voelen
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
22-09-2019 10:17
Inderdaad!

Zijn mensen hier nou echt zo onbenullig of faken jullie het om de discussie te frustreren?

Soheey wat een nare woorden.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
22-09-2019 11:24
Nou is mijn straat ook echt een achterbuurt aan het worden, maar die gordijnen waar je het over hebt zie je helaas ook bij Nederlanders.
Een voortuin met onkruid tot over de stoep zodat je de straat op moet wil je dat huis kunnen passeren, winkelwagentjes in de voortuin.
De gordijnen boven en beneden hangen niet normaal al ik vraag me af of het wel gordijnen zijn.
Kerstversiering hangt het hele jaar door aan de voordeur en voor het raam.
Dus dat is echt niet alleen iets wat migranten voor elkaar krijgen. Dat is het asociale Hollandse volk dat we hier hebben.
Ze lopen er overigens juist weer te bloot bij :cencored:

Inderdaad. Zelfs in het tv-programma "mijn leven in puin" zag je erge zakes. Als je goed luisterde naar de antwoorden die deze mensen gaven kwam je er snel achter dat deze mensen een traumatische ervaring hebben mee gemaakt, een onverwerkte erge gebeurtenis hebben mee gemaakt waar ze in blijven hangen, of een beetje tussen wal en schip zijn gevallen misschien door een aandoening waardoorze niet in staat zijn om hun huishouden bij te houden. Dat ze met iets worstelen en geen hulp hebben gezocht of geen hulp kregen.

Deze mensen zou ik géén 'asociale Hollandse volk' willen noemen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
22-09-2019 23:46
Soheey wat een nare woorden.

Maar wel heel ware woorden.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-09-2019 00:02
Maar wel heel ware woorden.

Ik ben vaker verbaasd geweest over je antwoorden. Bijvoorbeeld op het topic over die aanslag in Sri Lanka was ik wel het meeste verbaasd. En dat je hier weer heel anders reageert verbaasd me ook weer.

Wil je dat ik je uitleg waarom ik daar verbaasd over ben?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
22-09-2019 15:27
Tuurlijk, helemaal met je eens. Het is heel makkelijk om gewoon naar een andere plek te verhuizen, daar staat per direkt een woning voor je klaar. Wat jij dus eigenlijk wil is dat iedereen die zich niet happy voelt in een getto gewoon moet verkassen. Is dat niet omgekeerde wereld.
Ik ga op jou de opperwegkijker niet meer reageren. Je bent een bevoorrecht mens, je zo in je element voelen in een harde kille wereld.
Wie maken er een harde kille wereld van?
Jij en anderen met je overduidelijke afkeer van allochtonen/immigratie?
Of "wegkijkers" zoals Zaza en ik die iedereen eerst het voorkeur van de twijfel gunnen ?

Alleen al de benaming "getto" is niet echt liefdevol.
amarna wijzigde dit bericht op 23-09-2019 09:04
4.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
23-09-2019 00:01
Inderdaad. Zelfs in het tv-programma "mijn leven in puin" zag je erge zakes. Als je goed luisterde naar de antwoorden die deze mensen gaven kwam je er snel achter dat deze mensen een traumatische ervaring hebben mee gemaakt, een onverwerkte erge gebeurtenis hebben mee gemaakt waar ze in blijven hangen, of een beetje tussen wal en schip zijn gevallen misschien door een aandoening waardoorze niet in staat zijn om hun huishouden bij te houden. Dat ze met iets worstelen en geen hulp hebben gezocht of geen hulp kregen.

Deze mensen zou ik géén 'asociale Hollandse volk' willen noemen.
O, dus bij hollanders is er een reden dat ze rommelig wonen, want ze zijn zielig?
Waarom maken autochtonen dan een zooitje van hum leefomgeving?
Het aandragen van slechte voorbeelden is geen argument om iets anders te willen veranderen dan die slechte voorbeelden zelf. Als je slechte voorbeelden misbruikt om het eigenlijke probleem te omzeilen, dan ben je juist een 'wegkijker'.

Als iemand met een hoofddoekje arrogant doet, dan ga je toch geen strijd aan met hoofddoekjes? Dat doe je met een asociale spijkerbroekendrager toch ook niet. Dan ben je gewoon simplistisch aan het tetteren zonder iets op te lossen omdat dat zo lekker makkelijk is.

We kunnen nog wel 100 topics vullen met slechte voorbeelden, van alle rassen en alle geloven. Maar als je net doet alsof generaliseren en het vergroten van tegenstellingen een oplossing is dan doe ik niet met je mee. Ik denk daar anders over.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-09-2019 08:25
Wie maken er een harde kille wereld van?
Jij en anderen met je overduidelijke afkeer van allochtonen/immigratie?
Of "wegkijkers" zoals Zaza en ik die iedereen eerst het voorkeur van de twijfel gunnen ?

Alleen al de benaming "getto" is niet echt liefdevol.
Je bent echt niet goed. Afkeer van allochtonen hoe kom je daar nou bij. Waar ik een afkeer van heb zijn figuren die mijn land willen omvormen naar hun normen en waarden.
Leg mij nou gewoon is uit waarom je naar een land komt waar je gruwt van onze gebruiken. Kom nou niet met een verhaal dat dat niet zo is he want die zijn er.
Ik zou mij niet kunnen voorstellen naar een land te verhuizen waar ik niet vrij zou kunnen zijn. Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat waar men zogenaamd van wegvlucht hier erdoor wil drukken. De westerse normen en waarden verafschuwen maar wel hier willen wonen.

Blijf jij maar gewoon wegkijken als jou dat een fijn gevoel geeft. Maar mensen zoals jij moeten eens kappen met alles goedpraten als het maar over een moslim gaat. Want daar hebben we het hier over he.

En ja, ik vind het door dat gedram een kille samenleving. En daar zijn mensen als jij medeschuldig aan.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
23-09-2019 09:28
Je bent echt niet goed. Afkeer van allochtonen hoe kom je daar nou bij. Waar ik een afkeer van heb zijn figuren die mijn land willen omvormen naar hun normen en waarden.
Leg mij nou gewoon is uit waarom je naar een land komt waar je gruwt van onze gebruiken. Kom nou niet met een verhaal dat dat niet zo is he want die zijn er.
Ik zou mij niet kunnen voorstellen naar een land te verhuizen waar ik niet vrij zou kunnen zijn. Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat waar men zogenaamd van wegvlucht hier erdoor wil drukken. De westerse normen en waarden verafschuwen maar wel hier willen wonen.

Blijf jij maar gewoon wegkijken als jou dat een fijn gevoel geeft. Maar mensen zoals jij moeten eens kappen met alles goedpraten als het maar over een moslim gaat. Want daar hebben we het hier over he.

En ja, ik vind het door dat gedram een kille samenleving. En daar zijn mensen als jij medeschuldig aan.
De pot verwijt de ketel. Jij en anderen hier drammen net zo goed.

Ik heb niets tegen gematigde moslims inderdaad. Wel tegen opruiende praat en haat. Van hun kant maar ook van ultrarechts en ultralinks.
woesjje schreef:
23-09-2019 09:28
Je bent echt niet goed. Afkeer van allochtonen hoe kom je daar nou bij. Waar ik een afkeer van heb zijn figuren die mijn land willen omvormen naar hun normen en waarden.
Leg mij nou gewoon is uit waarom je naar een land komt waar je gruwt van onze gebruiken. Kom nou niet met een verhaal dat dat niet zo is he want die zijn er.
Ik zou mij niet kunnen voorstellen naar een land te verhuizen waar ik niet vrij zou kunnen zijn. Daarom vind ik het altijd zo vreemd dat waar men zogenaamd van wegvlucht hier erdoor wil drukken. De westerse normen en waarden verafschuwen maar wel hier willen wonen.

Blijf jij maar gewoon wegkijken als jou dat een fijn gevoel geeft. Maar mensen zoals jij moeten eens kappen met alles goedpraten als het maar over een moslim gaat. Want daar hebben we het hier over he.

En ja, ik vind het door dat gedram een kille samenleving. En daar zijn mensen als jij medeschuldig aan.

Je draait het om. Het is niet 'moslims goedpraten'. Het is aangeven dat het geen zin heeft om te generaliseren op basis van geloof. Ik ben niet pro-moslim. Ik vind 'anti-moslim-zijn' geen oplossing. Want dat is gewoon een versimpeling en generalisering die lekker makkelijk is, maar niks op lost. En dat is wegkijken.

Ik ben ook tegenstander van idioten die Nederland willen veranderen in een bekrompen samenleving. Of die idioten nou uit Nederland komen of uit het buitenland vind ik dan minder relevant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze discussie niet weer voeren.

Niemand hier generaliseert. Dat is een vals argument.

De laatste keer dat ik haarfijn uitlegde waarom een ideologie wel gevaarlijk kan zijn voor een samenleving had ik opeens een maandban (geen waarschuwing of ooit eerdere ban gekregen :| ) aan mijn broek. Niemand wist waarom, maar ik was zogenaamd 'racistisch'. Hoe cynisch kan je het krijgen. Ik kwam alleen op voor de humanistische levensvisie.
Apologeten, zegt je dat iets? Ondertussen betalen miljoenen mensen dagelijks de prijs voor het zelfgenot van dergelijke goedpraters.

Omdat ik geen zin heb in weer een ban, laat ik het woord door Hans voeren:

https://youtu.be/FjsxbTQ3Qug?t=54
mouthgard wijzigde dit bericht op 23-09-2019 10:32
0.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
23-09-2019 10:24
Ik ga deze discussie niet weer voeren.

Niemand hier generaliseert. Dat is een vals argument.

De laatste keer dat ik haarfijn uitlegde waarom een ideologie wel gevaarlijk kan zijn voor een samenleving had ik opeens een maandban (geen waarschuwing of ooit eerdere ban gekregen :| ) aan mijn broek. Niemand wist waarom, maar ik was zogenaamd 'racistisch'. Hoe cynisch kan je het krijgen. Ik kwam alleen op voor de humanistische levensvisie.
Apologeten, zeg je dat iets? Ondertussen betalen miljoenen mensen dagelijks de prijs voor het zelfgenot van dergelijke goedpraters.

Omdat ik geen zin heb in weer een ban, laat ik het woord door Hans voeren:

https://youtu.be/FjsxbTQ3Qug?t=54
Hans is een van de weinige bekende Nederlanders en sowieso de enige cabaretier die zijn mond open durft te doen.

Natuurlijk kunnen bepaalde ideologieën gevaarlijk zijn voor een samenleving en er zijn daarvan tal van voorbeelden voorhanden. Dat je voor een dergelijke bewerking een ban krijgt, slaat helemaal nergens op.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
23-09-2019 09:41
Je draait het om. Het is niet 'moslims goedpraten'. Het is aangeven dat het geen zin heeft om te generaliseren op basis van geloof. Ik ben niet pro-moslim. Ik vind 'anti-moslim-zijn' geen oplossing. Want dat is gewoon een versimpeling en generalisering die lekker makkelijk is, maar niks op lost. En dat is wegkijken.

Ik ben ook tegenstander van idioten die Nederland willen veranderen in een bekrompen samenleving. Of die idioten nou uit Nederland komen of uit het buitenland vind ik dan minder relevant.
Hier kan ik mij wel in vinden. Dit is heel anders dan alles wat (radicale) moslims doen goedpraten.
Met een kille samenleving bedoel ik ook de oudere met kleine beurs die nog als enige Nederlandse op een galerij woont waar geen mens onze taal spreekt. Niet echt fijn wonen. Maar dat mag je dan niet zeggen want stel je voor.
En inderdaad een bekrompen samenleving daar ben ik geen fan van maar die kant gaat hel al wel op.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-09-2019 10:29
Hans is een van de weinige bekende Nederlanders en sowieso de enige cabaretier die zijn mond open durft te doen.

Natuurlijk kunnen bepaalde ideologieën gevaarlijk zijn voor een samenleving en er zijn daarvan tal van voorbeelden voorhanden. Dat je voor een dergelijke bewerking een ban krijgt, slaat helemaal nergens op.
Precies. Al die bekende Nederlanders die het christendom op de hak nemen (wat van mij mag hoor) doen het in hun broek voor boze moslims dus daar doen ze dan maar niet lollig over.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-09-2019 08:31
O, dus bij hollanders is er een reden dat ze rommelig wonen, want ze zijn zielig?
Waarom maken autochtonen dan een zooitje van hum leefomgeving?

...zucht...Laat vetgedrukte in onderstaande post iets langer op je inwerken.
:sherlock:
missie_m schreef:
23-09-2019 00:01
Inderdaad. Zelfs in het tv-programma "mijn leven in puin" zag je erge zakes. Als je goed luisterde naar de antwoorden die deze mensen gaven kwam je er snel achter dat deze mensen een traumatische ervaring hebben mee gemaakt, een onverwerkte erge gebeurtenis hebben mee gemaakt waar ze in blijven hangen, of een beetje tussen wal en schip zijn gevallen misschien door een aandoening waardoorze niet in staat zijn om hun huishouden bij te houden. Dat ze met iets worstelen en geen hulp hebben gezocht of geen hulp kregen.

Deze mensen zou ik géén 'asociale Hollandse volk' willen noemen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
23-09-2019 12:41
...zucht...Laat vetgedrukte in onderstaande post iets langer op je inwerken.
:sherlock:
Dit soort situaties komt toch bij burgers van andere komaf ook voor?
Waarom dan het onderscheid gemaakt tussen Hollanders en anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven