Gekker moet het niet worden

05-12-2014 22:27 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een illegale Armeniër die door de gemeente Boxmeer met een maandelijkse bijdrage van ¤1250,- wordt gesteund is een paar jaar geleden veroordeeld voor geweld tegen een politieagent.

Het hele verhaal staat hier

Maar het kan nog gekker, in Frankrijk dat 9000 euro schadevergoeding aan Somalische piraten die iets te lang zonder aanklacht in voorarrest hebben gezeten wordt betaald.

De piraten hadden in 2008 een cruiseschip en in 2009 een privéjacht gekaapt.

Het complete verhaal vind je hier

En dan blijven de dames & heren politici zich verbazen over de opkomst van de PVV / Front National / UKIP

e.d.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Misdaad loont, dat zei mijn vader vroeger al en hij heeft gelijk.

Ze zijn hier helemaal van de pot gerukt.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 05 december 2014 @ 22:32:

Misdaad loont, dat zei mijn vader vroeger al en hij heeft gelijk.

Ze zijn hier helemaal van de pot gerukt.Helemaal nog wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hoezo misdaad loont? dat blijkt nergens uit, die Armeniër heeft vast geen uitkering omdat hij een agent mishandelde. En die Somaliërs waren vastgezet zonder wettelijke basis en krijgen dus een vergoeding net als ieder ander. En de relatie met de PVV is me ook niet duidelijk
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 december 2014 @ 22:41:

hoezo misdaad loont? dat blijkt nergens uit, die Armeniër heeft vast geen uitkering omdat hij een agent mishandelde. En die Somaliërs waren vastgezet zonder wettelijke basis en krijgen dus een vergoeding net als ieder ander. En de relatie met de PVV is me ook niet duidelijk

De Armeniër is illegaal............ die hoort richting Armenië te verkassen.

De Somaliërs zaten 2 dagen te lang vast, dan zal ¤9000,- wel exact volgens de regels zijn maar gevoelsmatig klopt het niet.

Dat van die relatie met een steeds grotere afkeer van vreemdelingen en dit soort berichten leg ik op een regenachtige zondagmiddag nog een keer uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2014 @ 22:44:

[...]

De Somaliërs zaten 2 dagen te lang vast, dan zal ¤9000,- wel exact volgens de regels zijn maar gevoelsmatig klopt het niet.

Dat van die relatie met een steeds grotere afkeer van vreemdelingen en dit soort berichten leg ik op een regenachtige zondagmiddag nog een keer uit.en je bron is de telegraaf?
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 december 2014 @ 22:46:

[...]

en je bron is de telegraaf?

Ja, klote krant maar af en toe wel nuttig.

Stond ook op de site van Omroep Brabant

http://www.omroepbrabant. ... or+mishandelen+agent.aspx
En Geen stijl.

De belangrijkste zin in dat artikel mis je dan weer:

Het BBP per hoofd van de bevolking in Somalië is 100 euro; Per jaar.

Misschien kunnen we er eens een topic aan wijden, wat we kunnen doen om de verschillen met het westen te verkleinen.

Als er in het land zelf een fatsoenlijk boterham te verdienen is hoeft er niet gepriraat te worden.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 05 december 2014 @ 22:59:

En Geen stijl.

Misschien kunnen we er eens een topic aan wijden, wat we kunnen doen om de verschillen met het westen te verkleinen.

Als er in het land zelf een fatsoenlijk boterham te verdienen is hoeft er niet gepriraat te worden.

Waar baseer je op dat ik dat mis?

Ik heb hier vaker gepleit voor een eerlijkere verdeling van de welvaart.

Jij mist mijn punt.

Waar het hier om gaat is dat piraten voor 2 dagen te laat voorgeleid worden voor een Franse rechter

1) Losgelaten worden

2) ¤9000,- p.p. krijgen

Dat is politiek & juridisch zeer correct maaaar het voelt klote en daarom snap ik steeds meer dat mensen radicale partijen stemmen die van Europa een fort maken, dan waren die piraten vermoedelijk niet meegekomen naar Europa maar afgeleverd bij een Somalische rechtbank.
Met Somalische piraten hoef je geen medelijden te hebben.

http://www.z24.nl/onderne ... che-piraat-multimiljonair

Niet recent maar dat doet er nu niet toe.

Die piraten spelen niet voor Robin Hood, het geld verdwijnt in hun eigen zakken.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2014 @ 23:10:

[...]

Waar baseer je op dat ik dat mis?

Ik heb hier vaker gepleit voor een eerlijkere verdeling van de welvaart.

Jij mist mijn punt.

Waar het hier om gaat is dat piraten voor 2 dagen te laat voorgeleid worden voor een Franse rechter

1) Losgelaten worden

2) ¤9000,- p.p. krijgen

Dat is politiek & juridisch zeer correct maaaar het voelt klote en daarom snap ik steeds meer dat mensen radicale partijen stemmen die van Europa een fort maken, dan waren die piraten vermoedelijk niet meegekomen naar Europa maar afgeleverd bij een Somalische rechtbank.Dat voelt onrechtvaardig. Vormfouten zouden niet zulke gevolgen moeten hebben als er een gerede verdenking bestaat. Dat het om Somalische piraten gaat is daarbij irrelevant. Toch is het goed dat de rechten van verdachten goed beschermd zijn. Er zijn ook landen waar je zomaar zonder vorm van proces in de cel geknikkerd kan worden. Zonder strenge bewaking van de rechten van verdachten zou er al snel een hellend vlak kunnen ontstaan. Neemt niet weg, dat het nu vaak de omgekeerde wereld lijkt.
Ik zie er trouwens geen enkele reden in om op een radicale partij te gaan stemmen.
quote:merano schreef op 05 december 2014 @ 22:59:

En Geen stijl.

Draai het eens om. Wat kunnen die mensen er zelf aan doen om een beter leven te krijgen?

Onze voorouders hebben ook moeten bikkelen om de volgende generatie een beter bestaan te geven.
Ja en?
Die man woont hier al vijftien jaar, heeft een baan en kan zijn gezin onderhouden. Volgens het andere artikel is hij 31 jaar nu en was hij dus 16 jaar toen hij hier aankwam. Een kind nog dus. Loog toen over zijn identiteit. Waarom? Wat was er aan de hand dat een kind van zestien zijn land uitvlucht en alles achterlaat wat hij kent?

Hij weet hier een bestaan op te bouwen, trouwt, krijgt kinderen en heeft een baan. Maakt 1 keer een grote fout door een agent te slaan en ondergaat zijn straf. Dan geeft hij toe gelogen te hebben bij aankomst 15 jaar geleden, wordt illegaal verklaard, verliest daardoor (!!) zijn baan, moet gedwongen van een uitkering leven terwijl hij het zo mooi voorslaat had want mag hier niet meer werken en moet nu het land uit.

Ik ben het met je eens. Diep triest dit. Ik snap dat linkse partijen meer aanhangers krijgen als je dit soort verhalen leest. Waar is de menselijkheid gebleven he TO, vind je niet?

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.
quote:Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.

Pfffffffffffffff dat dit nog bestaat anno 2014

Gelukkig denken heel wat Nederlanders daar anders over.
quote:snoopylynn schreef op 05 december 2014 @ 23:40:

[...]

Draai het eens om. Wat kunnen die mensen er zelf aan doen om een beter leven te krijgen?

Onze voorouders hebben ook moeten bikkelen om de volgende generatie een beter bestaan te geven.Dat is aardig van onze voorouders maar daar hebben wij niks voor hoeven doen he. Misschien kunnen wij dan nu gaan bikkelen voor welvaart voor de rest van de wereld?
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2014 @ 23:43:

[...]

Gelukkig denken heel wat Nederlanders daar anders over.Die lopen dan behoorlijk achter. Nederland verdient goed geld aan de wereld. Grenzen bestaan nog in ons hoofd, en dan vooral in het hoofd van de bange mensen

[...]

Gelukkig denken heel wat Nederlanders daar anders over.Ik vind het diep en diep triest dat 'eigen volk eerst' gelul. Zo egoïstisch. Wat heb jij er nou voor gedaan om hier geboren te worden? Niks toch, behalve dat je ongelooflijke mazzel gehad hebt? Wat geeft jou dat recht dan? Hoe rechtvaardig je dat toch voor jezelf?
quote:SillySill schreef op 05 december 2014 @ 23:45:

[...]

Dat is aardig van onze voorouders maar daar hebben wij niks voor hoeven doen he. Misschien kunnen wij dan nu gaan bikkelen voor welvaart voor de rest van de wereld?Daar voel ik eigenlijk helemaal niks voor.
Ja en?
quote:hollebollegijs schreef op 05 december 2014 @ 22:44:

[...]

Tja, als die Somaliers in Frankrijk tegen de muur van een kerk piesen krijgen ze ook een boete van een heel jaarsalaris voor Somalische begrippen. Vind je dat gevoelsmatig ook niet kloppen?

Je kunt het ook zo zien: Het individu wordt beschermd tegen willekeur en machtsmisbruik van de overheid. Dat is een belangrijk iets in onze rechtstaat en die bescherming geldt voor iedereen. Ook voor mensen die het zelf niet zo nauw nemen met de regels.

De uitkering van de Armeen is op humanitaire gronden tot juli volgend jaar, lees ik. De man had door het opeens intrekken van zijn verblijfsvergunning zijn baan moeten opgeven en anders zou het gezin met twee kleine kinderen direct geen inkomen meer hebben.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]

Gelukkig denken heel wat Nederlanders daar anders over.Nou, denken, denken, zo zou ik het niet willen noemen. Voelen. In de onderbuik vooral.
quote:merano schreef op 05 december 2014 @ 23:51:

[...]

Tja, als die Somaliers in Frankrijk tegen de muur van een kerk piesen krijgen ze ook een boete van een heel jaarsalaris voor Somalische begrippen. Vind je dat gevoelsmatig ook niet kloppen?

Je kunt het ook zo zien: Het individu wordt beschermd tegen willekeur en machtsmisbruik van de overheid. Dat is een belangrijk iets in onze rechtstaat en die bescherming geldt voor iedereen. Ook voor mensen die het zelf niet zo nauw nemen met de regels.

De uitkering van de Armeen is op humanitaire gronden tot juli volgend jaar, lees ik. De man had door het opeens intrekken van zijn verblijfsvergunning zijn baan moeten opgeven en anders zou het gezin met twee kleine kinderen direct geen inkomen meer hebben.

Tegen de kerk pissen is geen misdrijf, piraterij wel.

Mijn punt is wel duidelijk.

Zo langzamerhand begin ik te begrijpen waarom de PVV inmiddels steeds tussen de 25 en 30 zetels scoort en de populariteit van dit soort partijen in bijvoorbeeld Engeland en Frankrijk stijgt.

Genoeg begrip getoond voor van alles en nog wat.

Iemand die een agent mishandeld en een valse naam opgeeft kan het land uit, hoe lang duurt het om je koffer in te pakken, vast niet tot juli volgend jaar.

En Somaliërs importeer je niet naar Europa omdat dat juridisch zo vreselijk correct is, die mik je aan land bij de eerste mogelijkheid in Somalië
quote:snoopylynn schreef op 05 december 2014 @ 23:40:

[...]

Onze voorouders hebben ook moeten bikkelen om de volgende generatie een beter bestaan te geven.

Somalië is een van de armste landen van Afrika. De Economie van het land is afhankelijk van landbouw en visserij. Helaas word deze sector vaak getroffen door langdurige droogte. Met gevolg dat oogst mislukt en veel vee sterft. Een heel groot deel van de bevolking houdt zich bezig met zelfvoorzienende landbouw en veeteelt. Daarom is het dus ook zo dat een groot deel van de bevolking niet of nouwelijks deelneemt aan de geld-economie.

In 1991 viel Somalië uiteen. Het werd een arm land en had gebrek aan organisatie en controle. Hierdoor Konden grotere vissersboten uit andere landen de wateren van Somalië leegvissen terwijl de arme Somalische mensen het moesten doen met veel kleinere vissersboten.

Hierdoor konden ze moeilijk nog leven van visserij.

Sommige andere landen dumpten nucleair afval in de ongecontroleerde wateren van Somalië. Vaak Medisch nucleair afval.

Er konden veel mensen ziek worden daardoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:maylina schreef op 05 december 2014 @ 23:53:

[...]

Nou, denken, denken, zo zou ik het niet willen noemen. Voelen. In de onderbuik vooral.precies dit
Tja. En de VS gaf nazi's die in de VS woonachtig waren jarenlang, in sommige gevallen echt heel lang, een maandelijkse royale 'oprotpremie'/uitkering. Deze ontvingen ze zolang ze maar uit de VS bleven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven