Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:36
Je kan niet mannelijk en vrouwelijk tegelijk zijn. En het is ook wel medisch op te lossen, ook dmv testen van het DNA.
Ja, dat deden ze vroeger. Nu als het goed is niet meer of een stuk minder. Want dat bleek niet de oplossing.
Later is nu
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 15:43
Maar dit is een afwijking of handicap en dan is er iets verkeerd gegaan tijdens de vroege ontwikkeling van de zwangerschap.
Dit is niet normaal.
Misschien is het wel de volgende stap in de evolutie. De mens op zich is begonnen als een afwijking.
Later is nu
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 16:33
Bij jou thuis zijn er geen groepen vreemde mensen neem ik aan. Gemengde toiletten in openbare gelegenheden kan gevaarlijk zijn voor vrouwen en jonge meisjes.
:rofl:
Later is nu
Mevrouw75 schreef:
30-07-2017 11:09
Yep. Omdat we iets een fout noemen maakt het niet meteen een fout.
Genetische afwijkingen zijn onderdeel van evolutie. Of de afwijking 'fout' of 'beter' is kunnen we pas over tienduizenden, of waarschijnlijker honderdduizenden of miljoenen jaren zeggen. En dan nog zou het alleen maar 'beter' of 'slechter' vanuit een evolutionair oogpunt zijn. Dus dat wij daar nu een waardeoordeel aan gaan geven is zinloos en daar is ook niemand mee gediend.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 17:02
Stel jullie hebben een zoontje van een jaar of 7 of 8, en hij wil opeens ook jurkjes aan en nagellak op omdat hij dat ook mooi vind net als zijn oudere zus, vinden jullie dat dan goed en laten jullie dat dan toe? Of vertel je hem de waarheid dat hij een jongen is en nagellak voor meisjes is?
Want daar begint het vaak, in de opvoeding.
Het begint bij het gevoel van dat jongetje.

Mijn zoon heeft met nagellak gelopen. Net als Tijn. Wel van gehoord. Die geweldige Tijn met z'n nagellak acties? Niemand die zei 'goh die Tijn, een jongetje met nagellak.. wat bizar"

Mijn zoon heeft wel eens in een prinsessenjurkje gelopen en speelde met poppen. Had z'n eigen favoriete pop.
Later is nu
sueann schreef:
29-07-2017 23:01
Je wil vijf of zeven of negen of een veelvoud aan gendergetypeerde toiletten laten installeren? En willen die figuren dat zo nadrukkelijk via de plee aan de wereld laten weten?
Dat zal je aan hen zelf moeten vragen of ze dat zo graag willen.

Maar tuurlijk, waarom niet? Waarom geen 5, 7, 9 of voor mijn part 100 verschillende toiletten, zodat je voor elk wat wils hebt? Waarom zou je voor ene minderheid een tegemoetkoming doen aan "gevoeligheden", terwijl je dat voor de andere niet doet? Als we het dan toch over respect hebben...

Vandaar ook dat ik eerder ook al aangaf of het wel van respect getuigd om het enkel over man, vrouw of neutraal te hebben. Wat met mensen die zich noch man, noch vrouw voelen, maar die ook niet als "neutraal" door het leven willen gaan? Weinig kans dat daar antwoord op zal komen.
Dreamer schreef:
30-07-2017 11:20
Misschien is het wel de volgende stap in de evolutie. De mens op zich is begonnen als een afwijking.
Oh, ik ben weer spuit elf, dreamer was me voor. Dan hoef ik alleen nog maar te zeggen: eens.
LAgirl82 schreef:
29-07-2017 21:51
En alsof ze het vroeger in pre-Christelijke culturen wel wisten. Toen was er niet eens wetenschap. Toen wisten ze het beter dan nu? :-?
Nee, waarom zou je de christelijke 'wijsheid' volgen, die in de Bijbel staat. Pas met het christendom werd de scheiding man/vrouw echt hard. Dat is ook een 'wetenschap' van 2000 jaar oud. Waarom daar wel rationeel in meegaan, maar niet in de wijsheden van daarvoor? De oude Grieken en Romeinen, waar veel van onze wetenschap toch op gebaseerd is? Die ver voor Galileo al wisten dat de aarde rond was en om de zon draaide ipv andersom? Zo wijs waren die christenen niet hoor.
Later is nu
LAgirl, je komt echt heel erg wereldvreemd over. Ik ga er van uit dat je geen kinderen hebt. Mocht je die in de toekomst wel krijgen, dan hoop ik dat die ervaring je hart opent om te leren mensen lief te hebben voor wie ze zijn, met of zonder nagellak en jurken. En hopelijk helpt dat je dan te stoppen om mensen in hokjes te willen duwen om ze passend te maken bij jouw wereldbeeld, want mensen zijn er niet ter passende invulling van jouw wereldbeeld.
Ginerva schreef:
30-07-2017 11:06
Waarom zou je denken in fouten? De natuur is de natuur en die hoor je niet in hokjes te plaatsen van goed of fout.

Zo noemen we dat nu eenmaal, mijn vader is heel slecht ziend , mocht ook geen auto rijden.
Werd toch echt een handicap genoemd of oogAFWIJKING (zo sprak hij er zelf over)

En FOUT van de natuur is toch niet direct slecht alleen is de discussie moet de samenleving zich aanpassen aan de uitzondering of moet de uitzondering zich schikken naar de 95% (in het geval transgenders)

Dat zal je van geval tot geval moet bekijken.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-07-2017 11:34
2.25% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Kinase3000 schreef:
29-07-2017 22:09
Ik steek de draak met dat er een trend is in het maatschappelijk debat om je je gekwetst te voelen.

Het is het ultieme wapen in een discussie en je kunt er als persoon of als groep erg snel erg veel veranderd mee krijgen.

Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat dat slecht is. Het is simpelweg een observatie.

Het enige tegenwapen (dat vreemd genoeg weinig gebruikt wordt) is te zeggen dat jij je dan weer gekwetst voelt door de ander.

Ik vind jouw reactie ook passen in dit patroon.
Dit dus.
Meningen en standpunten mogen niet, want er zal altijd wel iemand zijn die het er niet mee eens is en dat voelt die zich gekwetst.
Mevrouw75 schreef:
29-07-2017 22:13
Want? Alleen onze cultuur bestaat ofzo? En dat is dan een feit?
Dat niet alleen, alleen onze cultuur (en dan de van oudsher Hollandse denk ik) is bepalend voor hét verschil tussen man en vrouw. Wat onze buurlanden doen, wat elders op de wereld gebeurd, wat van nature aanwezig is.. het klopt allemaal niet. Alleen Nederland, dat is bepalend voor het verschil tussen man en vrouw.

Manmanman, wat rationeel ineens zeg. Ik zie het nu

(vroeger liepen alle kinderen tot een bepaalde leeftijd in een jurkje.. Dik Trom bijvoorbeeld.. )
Later is nu
Dreamer schreef:
30-07-2017 11:32
Nee, waarom zou je de christelijke 'wijsheid' volgen, die in de Bijbel staat. Pas met het christendom werd de scheiding man/vrouw echt hard. Dat is ook een 'wetenschap' van 2000 jaar oud. Waarom daar wel rationeel in meegaan, maar niet in de wijsheden van daarvoor? De oude Grieken en Romeinen, waar veel van onze wetenschap toch op gebaseerd is? Die ver voor Galileo al wisten dat de aarde rond was en om de zon draaide ipv andersom? Zo wijs waren die christenen niet hoor.
Nee de christenen waren idd niet wijs en helaas is er veel mooie kennis verloren gegaan doordat de christenen iedereen (met harde hand) bekeerde tot het christendom.
Ik vind het complete onzin. Gevoelens zijn niet groter dan de realiteit, en de realiteit is dat 99% man of vrouw is en een genetische afwijking als een XXY of iets dergelijks ook voorkomt, maar net als syndroom van Down ook voor een extra chromosoom zorgt en we ook geen biologie boeken daar op gaan aan passen.

Identificeer je met wat je maar leuk vindt, dat boeit me niet, maar verwacht niet dat ik mee ga in je illusie. De meeste mensen die pertinent vol houden dat ze Napoleon zijn of een wolf worden op gesloten en op medicatie gezet.
Dreamer schreef:
30-07-2017 11:20
Als een mutatie. Dat is geen afwijking, en gezien het feit dat we het al een tijd vol houden waren we goed aangepast aan de omstandigheden.

En sinds al die tijd zijn er enkel mannen of vrouwen geweest, geen genderfluid onzin.
strikjemetstippels schreef:
30-07-2017 13:17
Als een mutatie. Dat is geen afwijking, en gezien het feit dat we het al een tijd vol houden waren we goed aangepast aan de omstandigheden.

En sinds al die tijd zijn er enkel mannen of vrouwen geweest, geen genderfluid onzin.
Wat? Hermafrodiet is ook een mutatie van genen. Wij hebben er zelf een "afwijking" van gemaakt.
30-07-2017 13:17

Zo goed doen we het niet als mens, wij als mens leven nog maar betrekkelijk kort op aarde en we hebben er echt een flink zooitje van gemaakt.
blablamana schreef:
30-07-2017 13:59
Wat? Hermafrodiet is ook een mutatie van genen. Wij hebben er zelf een "afwijking" van gemaakt.
Volgens mij is het probleem dat iedereen een moreel oordeel verwart met afwijking in die zin dat het veel minder voor komt en niet de standaard ontwikkeling is van een vrucht.

Als je een chromosoom te veel hebt zo als bij syndroom van Down, is die persoon niet moreel gezien minder waard (of wel voor weer anderen, maar het is een oordeel van een persoon, dat niets doet voor de realiteit verder) maar heeft wel een genetische afwijking.

Wat ik bedoel is het moreel oordeel dat de mens als soort een fout is, of zo zelfs is begonnen, terwijl natuurlijke selectie niet gaat om fouten en al helemaal niet in morele zin. De best aangepaste 'wint' en in die zin is elke soort die het al tijden vol houdt, van bacterie tot mens, geen fout te noemen in termen van aanpassingsvermogen.

En of de mens dingen verziekt of niet is uiterst relatief en een persoonlijk oordeel, dus niet zo interessant voor de werkelijkheid. Zelfde met je ene dag een man en de volgende dag een vrouw voelen, helemaal prima maar de werkelijkheid is is dat je een man of een vrouw bent genetisch gezien, en dat is dus waar.
30-07-2017 14:17
Volgens mij is het probleem dat iedereen een moreel oordeel verwart met afwijking in die zin dat het veel minder voor komt en niet de standaard ontwikkeling is van een vrucht.

Als je een chromosoom te veel hebt zo als bij syndroom van Down, is die persoon niet moreel gezien minder waard (of wel voor weer anderen, maar het is een oordeel van een persoon, dat niets doet voor de realiteit verder) maar heeft wel een genetische afwijking.

Wat ik bedoel is het moreel oordeel dat de mens als soort een fout is, of zo zelfs is begonnen, terwijl natuurlijke selectie niet gaat om fouten en al helemaal niet in morele zin. De best aangepaste 'wint' en in die zin is elke soort die het al tijden vol houdt, van bacterie tot mens, geen fout te noemen in termen van aanpassingsvermogen.

En of de mens dingen verziekt of niet is uiterst relatief en een persoonlijk oordeel, dus niet zo interessant voor de werkelijkheid. Zelfde met je ene dag een man en de volgende dag een vrouw voelen, helemaal prima maar de werkelijkheid is is dat je een man of een vrouw bent genetisch gezien, en dat is dus waar.
Het is een feit dat het met de aarde niet zo goed gaat, maar goed als jij het een oordeel vind is ook prima.

In de natuur worden geen foutjes gemaakt, de mens hangt er een label aan dat iets goed of fout is.
Maar homoseksualiteit en biseksualiteit bestaat dus ook niet? Of heteroseksualiteit, wat dat aangaat. is allemaal 'maar een gevoel'

Transgenders bestaan dus ook niet? Ook maar 'een gevoel'. Houd maar op met die operaties, werk aan je gevoel? Wow.
Later is nu
Ginerva schreef:
30-07-2017 14:21
Het is een feit dat het met de aarde niet zo goed gaat, maar goed als jij het een oordeel vind is ook prima.

In de natuur worden geen foutjes gemaakt, de mens hangt er een label aan dat iets goed of fout is.
Ja, dat vind ik een oordeel om dat het helemaal niet is gezegd of het goed of fout is als de aarde zou vergaan door toedoen van een organisme (de mens). Die biljoenen jaren universum (deze dan) en miljarden sterrenstelsels en supernova's en zwarte gaten, op die schaal lijkt 1 vergane planeet ook niet zo bijzonder veel uit te maken.

En er worden wel foutjes gemaakt natuurlijk, maar er zit geen groot plan achter, sommige dingen gebeuren gewoon. Zo als een genetische afwijking bij voorbeeld.

Het punt is dat het heel die gender neutral beweging nooit om 'echte' transgenders ging (mensen die operaties en hormoon therapie hebben ondergaan), maar meer over die enorm aanstellerige mensen die beweren trans te zijn maar als man enkel wat make up dragen en een rok, en dan tussen de vrouwen willen gaan pissen. Special snowflake gedoe. Iedeereen heeft recht op z'n illusies maar ik heb ook het recht om daar niet in mee te gaan.
Dreamer schreef:
30-07-2017 14:23
Maar homoseksualiteit en biseksualiteit bestaat dus ook niet? Of heteroseksualiteit, wat dat aangaat. is allemaal 'maar een gevoel'

Transgenders bestaan dus ook niet? Ook maar 'een gevoel'. Houd maar op met die operaties, werk aan je gevoel? Wow.
Wat een enorme strawman is dat zeg.

Ik denk dat transgenderism idd niet in die zin fysiek is, maar hey als die mensen operaties willen ondergaan en hormoon therapie, go ahead. Echt heel irritant dat er automatisch wordt aangenomen dat je dan maar xyz naar de gaskamer wil sturen enkel om dat je je gewoon aan de feiten wil houden. Een man zal nooit een vrouw worden en een vrouw zal nooit een man worden, en al helemaal niet als je een eyeliner op smeert en voortaan in eens met 'zij' wil worden aan gesproken op straffe van een geldboete (zo als in New York en Canada al cases van zijn).

Mij boeit het totaal niet wat een ander met z'n leven doet, als die persoon er maar zelf voor betaalt en geen extra rechten wil.
Misschien zijn veel travestieten ook gender neutraal of in elk geval enigszins. Nogal makkelijk iemand idee of gevoel af te doen als 'onzin'. Er zijn bewijzen dat in de oudheid al vrouwen in mannenkleren liepen en andersom. Dat is echt niet van de laatste tijd.

En 'iemand met een vagina gaat naar de damestoilet, terwijl iemand met een penis naar de herentoilet gaat' is dus ook niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Ik heb al verschillende keren aangegeven dat mijn dochter bijna de dameswc uitgestuurd is. Moet ze dan steeds gaan staan 'bewijzen' dat ze écht een vagina heeft? EN zij voelt zich in een herentoilet ook niet prettig.
En er wordt steeds geroepen dat dat maar om een kleine groep gaat, maar misschien is de groep die wél problemen heeft met genderneutrale toiletten wel kleiner. Wat nou als dit na onderzoek blijkt, moeten de mensen met problemen met genderneutrale toiletten dan maar niet zeuren en zich aanpassen?
Later is nu
30-07-2017 14:28
Ja, dat vind ik een oordeel om dat het helemaal niet is gezegd of het goed of fout is als de aarde zou vergaan door toedoen van een organisme (de mens). Die biljoenen jaren universum (deze dan) en miljarden sterrenstelsels en supernova's en zwarte gaten, op die schaal lijkt 1 vergane planeet ook niet zo bijzonder veel uit te maken.

En er worden wel foutjes gemaakt natuurlijk, maar er zit geen groot plan achter, sommige dingen gebeuren gewoon. Zo als een genetische afwijking bij voorbeeld.

Het punt is dat het heel die gender neutral beweging nooit om 'echte' transgenders ging (mensen die operaties en hormoon therapie hebben ondergaan), maar meer over die enorm aanstellerige mensen die beweren trans te zijn maar als man enkel wat make up dragen en een rok, en dan tussen de vrouwen willen gaan pissen. Special snowflake gedoe. Iedeereen heeft recht op z'n illusies maar ik heb ook het recht om daar niet in mee te gaan.
Als je het zo simplistisch bekijkt dat de aarde niet veel voorstelt als je naar het universum kijkt, snap ik dat jij het ziet als een oordeel ipv feit dat het niet zo goed gaat met de aarde.
Het jammere is dat er veel levens verwoest worden zolang we op deze manier met de aarde en onze natuur om blijven gaan. Maar ja wat stelt de aarde nu eenmaal voor he? Niets toch?
Jammer dat je zo kortzichtig bent op dit gebied.
30-07-2017 14:31
Wat een enorme strawman is dat zeg.

Ik denk dat transgenderism idd niet in die zin fysiek is, maar hey als die mensen operaties willen ondergaan en hormoon therapie, go ahead. Echt heel irritant dat er automatisch wordt aangenomen dat je dan maar xyz naar de gaskamer wil sturen enkel om dat je je gewoon aan de feiten wil houden. Een man zal nooit een vrouw worden en een vrouw zal nooit een man worden, en al helemaal niet als je een eyeliner op smeert en voortaan in eens met 'zij' wil worden aan gesproken op straffe van een geldboete (zo als in New York en Canada al cases van zijn).

Mij boeit het totaal niet wat een ander met z'n leven doet, als die persoon er maar zelf voor betaalt en geen extra rechten wil.
het gaat toch om gevoel, volgens jou?

Iemand die zich genderneutraal voelt, dat is slechts gevoel. Er is geen bewijs voor te vinden.

Iemand die homoseksueel is, dat is ook slechts gevoel, toch? Ooit dacht men dat dat inderdaad met een jaartje therapie wel weer weg zou zijn. Sterker nog, veel mensen denken dit nog. Dus homoseksualiteit bestaat ook niet. Slechts gevoel.

Vanalles af gaan doen als 'slechts gevoel, geen bewijs.. '.. daar kun je nog heel ver in gaan.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven