Gender neutraal

27-07-2017 16:20 2409 berichten
Ik heb wat vragen over het thema Gender neutraal.

Wat betreft die Gender neutrale WC's, kan ik dan niet meer kiezen voor een dames WC, zitten er dan overal dames en heren door elkaar?

En wordt er bij de Burgerlijke Stand ook geen gender genoteerd?
Dan weten ze toch nooit wie ze nou moeten oproepen voor de borstenbus of het uitstrijkje?
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
14-08-2017 20:33
Modeshows moet je anders zien. Die moet je ook leren kijken. Uitvergrotingen zijn het. Je ziet waar volumes liggen, de roklengtes, de kleuren. En dat wordt subtieler vertaald naar het straatbeeld. Is er geen modeflaters topic ergens?

maar in die modeshow-2017 zag ik vooral witte leggings (of skinny's) onder een kort tuniek, ik zag witte skinny's onder een jurk en onder een langer tuniek.
Vooraan in dit filmpje zag ik een....kledingstuk....dat zelfs uitvergroot NIET-HIP is. Veel te kort, veel te bloot, het ziet niet uit, alleen geschikt voor magere modellen, en je kijkt het model zo tegen d'r onderbroek. Je zou er wel mee naar een damestoilet kunnen gaan zonder weggejaagd te worden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
14-08-2017 20:57
Hahaha ja zeker dan moet het echt lukken om het vrouwen toilet in te gaan.

Hip kleden heeft naar mijn mening niets met je figuur te maken als jij je volgens de laatste mode kleed ben je hip ongeacht je (te)brede schouders

Ik vind de laatste mode lang niet altijd hip. Ik gebruik het woord hip vooral voor vlot, stoer en sportief. Als die nieuwe hippe mode iemand niet staat door het figuur of andere reden vind ik dat NIET hip egaal hoe nieuw die mode is.

On-topic: Hoe wil je de toiletten hebben op muziekfestivals? Dames en Heren toiletten zijn apart en moeten op die festivals vooral apart blijven is mijn mening. Wil je een rijtje toiletten ernaast waarop staat 'gender' of genderneutraal? Denk je dat ze dan veel bezocht zullen worden door mensen met een gender-identiteitsstoornis ?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Al jaren niet meer op een festival geweest, vroeger was de sfeer daar wel zo dat het geen bal uitmaakte. Maar hoe het tegenwoordig is zal het denk ik ook niet uitmaken.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ja daag, er waren echt geen witte leggings in modeshows te zien.
Maar onder een spijkerrokje al helemaal niet. Karl Lagerfield zou een hartaanval krijgen. :lol:
Sowieso is deze 'trend' erg Nederlands geweest en leek het meer een oplossing te zijn voor vrouwen die hun benen niet mooi vonden.

Verder moet ik er niet aan denken om er vlot, stoer en sportief uit te zien. :-P Klinkt als christelijke mode.
Sexy, classy, vrouwelijk.
Jurkjes en rokjes, daar horen (zomers) blote benen onder. Van een rokje een soort 3 delig pak maken :facepalm:
Maar de meningen daarover zijn inmiddels echt wel duidelijk. Jij vind het leuk, wij vinden het stom.
Google de redenen waarom het niet flatteert of accepteer dat jij het anders ziet.

Het maakt mij niks uit, die genderneutrale wc's, in geen enkele situatie. Er lopen bij uitgaan en festivals toch wel beveiligers rond. Ik denk wel dat er incidenten zullen ontstaan (mannen die vrouwen lastig vallen) helemaal als er alcohol in het spel is.
Maar die specifieke mannen hebben geen genderneutrale wc nodig om vrouwen lastig te vallen imo :lol:
Je kan alleen de wc's niet meer als vluchtroute gebruiken als je een man probeert te ontlopen.. Dat is jammer.

Ik bedenk me terwijl ik dit tik dat ik trouwens best nog weleens mannen ben tegenkomen met baby's op de vrouwen wc's... Die de baby daar dan gaan verschonen. Is die mogelijkheid er niet bij de mannen toiletten?
Sereia schreef:
15-08-2017 10:20
Ja daag, er waren echt geen witte leggings in modeshows te zien.
Maar onder een spijkerrokje al helemaal niet. Karl Lagerfield zou een hartaanval krijgen. :lol:
Sowieso is deze 'trend' erg Nederlands geweest en leek het meer een oplossing te zijn voor vrouwen die hun benen niet mooi vonden.

Verder moet ik er niet aan denken om er vlot, stoer en sportief uit te zien. :-P Klinkt als christelijke mode.
Sexy, classy, vrouwelijk.
Jurkjes en rokjes, daar horen (zomers) blote benen onder. Van een rokje een soort 3 delig pak maken :facepalm:
Maar de meningen daarover zijn inmiddels echt wel duidelijk. Jij vind het leuk, wij vinden het stom.
Google de redenen waarom het niet flatteert of accepteer dat jij het anders ziet.

Het maakt mij niks uit, die genderneutrale wc's, in geen enkele situatie. Er lopen bij uitgaan en festivals toch wel beveiligers rond. Ik denk wel dat er incidenten zullen ontstaan (mannen die vrouwen lastig vallen) helemaal als er alcohol in het spel is.
Maar die specifieke mannen hebben geen genderneutrale wc nodig om vrouwen lastig te vallen imo :lol:
Je kan alleen de wc's niet meer als vluchtroute gebruiken als je een man probeert te ontlopen.. Dat is jammer.

Ik bedenk me terwijl ik dit tik dat ik trouwens best nog weleens mannen ben tegenkomen met baby's op de vrouwen wc's... Die de baby daar dan gaan verschonen. Is die mogelijkheid er niet bij de mannen toiletten?
Die beveiligers kunnen ook niet overal zijn afgelopen zomer waren er een paar gevallen van aanranding op festivals en concerten. Dat was niet eens op de wc. Je zal dat denk ik toch niet tegen kunnen gaan maar je moet het deze imbecielen ook niet makkelijker maken en dan heb ik t niet over tramsgenders maar over de mensen die er misbruik van zullen maken
Lovely7 schreef:
15-08-2017 10:32
Die beveiligers kunnen ook niet overal zijn afgelopen zomer waren er een paar gevallen van aanranding op festivals en concerten. Dat was niet eens op de wc. Je zal dat denk ik toch niet tegen kunnen gaan maar je moet het deze imbecielen ook niet makkelijker maken en dan heb ik t niet over tramsgenders maar over de mensen die er misbruik van zullen maken
Ik denk eerlijk gezegd (triest wel) dat er meer beveiligers bij de wc's zullen staan in het geval van genderneutrale toiletten.
Sereia schreef:
15-08-2017 10:20
Ja daag, er waren echt geen witte leggings in modeshows te zien.
Afbeelding
:lol: (is meer beige, maar toch)


Persoonlijk vind ik het ook te ver gaan om in witte legging over straat te gaan, maar ik heb wel een paar van die kousloze witte panty's en witte panty's waarvan ik de voet op een gegeven moment opengeknipt heb, maar die heb ik uitsluitend voor sport, niet voor buiten.
piera12345 schreef:
14-08-2017 23:58
Genderneutraal toilet is al niet meer hip.
In Duitsland kent men nu cultuursensitieve toiletten (zo noemen ze dat) met toiletten op de juiste wijze richting mekka geplaatst. Etc

Dus als je het over hip wilt hebben. Catch up met de nieuwste trend...
Wat is de juiste wijze dan? Met je neus naar Mekka of juist de tegenovergestelde kant op? (hm toch maar niet die smiley doen :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
In post van Bossanova een foto van 'de witte legging' op de catwalk :biggrin: en een "moderne" automonteur-overall
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
SinDudas schreef:
15-08-2017 14:41
Wat is de juiste wijze dan? Met je neus naar Mekka of juist de tegenovergestelde kant op? (hm toch maar niet die smiley doen :biggrin: )

Dat vraag ik me ook af.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
15-08-2017 23:19
In post van Bossanova een foto van 'de witte legging' op de catwalk :biggrin: en een "moderne" automonteur-overall
Niet echt wit.. Mwha Mwha. Maar alsnog mooier dan een witte legging met spijkerrokje tho :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Toch maar even een beetje on-topic:

https://youtu.be/qby7A5Kq8xA Pissen (Portiers) - Toren C

https://youtu.be/mNydpP0aIfs Toiletverfrisser - Toren C

https://youtu.be/B628GV6od3g Toren C - WC scene

https://youtu.be/m41jN9ROo5Y WC-lucht (Ellemieke) - Toren C

https://youtu.be/ffS-xuK4eq4 Verstopping - Toren C
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
15-08-2017 10:20
.........................
Het maakt mij niks uit, die genderneutrale wc's, in geen enkele situatie. Er lopen bij uitgaan en festivals toch wel beveiligers rond. Ik denk wel dat er incidenten zullen ontstaan (mannen die vrouwen lastig vallen) helemaal als er alcohol in het spel is.
....................

Beveiligers op festivals staan niet bij de toiletten.

Als dames en heren op het zelfde toilet kunnen gaan:

https://youtu.be/Nggp96b0IsY Seks in een dixi - Toren C
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Sereia schreef:
15-08-2017 10:33
Ik denk eerlijk gezegd (triest wel) dat er meer beveiligers bij de wc's zullen staan in het geval van genderneutrale toiletten.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
15-08-2017 10:33
Ik denk eerlijk gezegd (triest wel) dat er meer beveiligers bij de wc's zullen staan in het geval van genderneutrale toiletten.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, en idd heel triest
Er staan nu ook geen beveiligers bij wc waarom zou dat dan wel gaan gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Lovely7 schreef:
16-08-2017 09:06
Er staan nu ook geen beveiligers bij wc waarom zou dat dan wel gaan gebeuren?
Als het blijkt dat dat noodzakelijk is komt er wel beveiliging, lijkt mij
Ginerva schreef:
16-08-2017 09:07
Als het blijkt dat dat noodzakelijk is komt er wel beveiliging, lijkt mij
Dat lijkt jou. Maar waarom zou je dan kiezen voor deze wc als het alleen maar meer geld gaat kosten? Daar zie ik dan het nut niet van in. Kunnen wij dat geld wel beter besteden aan mensen die het hard nodig hebben
Alle reacties Link kopieren
Lovely7 schreef:
16-08-2017 09:10
Dat lijkt jou. Maar waarom zou je dan kiezen voor deze wc als het alleen maar meer geld gaat kosten? Daar zie ik dan het nut niet van in. Kunnen wij dat geld wel beter besteden aan mensen die het hard nodig hebben
Daarom lijkt mij een 4de toilet groep nog steeds de beste oplossing
Ginerva schreef:
16-08-2017 12:32
Daarom lijkt mij een 4de toilet groep nog steeds de beste oplossing
Wat niet altijd zal gaan, misschien wel op een festival maar in concertgebouwen en ziekenhuizen enz moet er dan toch een vierde bijgebouwd worden en dat kost extra geld wat ik dan weer zonde van het geld vind omdat dat wel anders besteed kan worden.
Lovely7 schreef:
16-08-2017 09:10
Dat lijkt jou. Maar waarom zou je dan kiezen voor deze wc als het alleen maar meer geld gaat kosten? Daar zie ik dan het nut niet van in. Kunnen wij dat geld wel beter besteden aan mensen die het hard nodig hebben
Ja dat is ook wel een punt van discussie. Helaas gaat het gewoon niet werken in sommige situaties (zoals misschien festivals) maar er zijn toch altijd mensen die een genderneutrale wc gaan eisen.
Ik weet niet hoe groot die groep is. Ergens begrijp ik die mensen, maar tegelijk vind ik wel dat jij dan de gene bent die toch 'afwijkt' van het gemiddelde en daarmee moet leren leven. Ik denk dat er toch altijd ongemakken zullen zijn in je leven, mensen die je niet serieus nemen. Pijnlijk, maar dat ervaren niet alleen mensen met gender-issues.
We kunnen gewoon niet met iedereen altijd en overal rekening houden.

Bijvoorbeeld; ik heb een autistische buurman, hij kan niet tegen geluidjes. Hij komt gauw klagen over kastdeurtjes die te hard dicht gaan. Ik leef nu als een cartoon figuurtje in mijn eigen huis en doe alles zo zachtjes mogelijk. Het is eigenlijk belachelijk.
Ik ga dus heel erg mee in zijn stoornis, terwijl ik eigenlijk vind dat hij de gene is die het probleem heeft.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
16-08-2017 12:41
Ja dat is ook wel een punt van discussie. Helaas gaat het gewoon niet werken in sommige situaties (zoals misschien festivals) maar er zijn toch altijd mensen die een genderneutrale wc gaan eisen.
Ik weet niet hoe groot die groep is. Ergens begrijp ik die mensen, maar tegelijk vind ik wel dat jij dan de gene bent die toch 'afwijkt' van het gemiddelde en daarmee moet leren leven. Ik denk dat er toch altijd ongemakken zullen zijn in je leven, mensen die je niet serieus nemen. Pijnlijk, maar dat ervaren niet alleen mensen met gender-issues.
We kunnen gewoon niet met iedereen altijd en overal rekening houden.

Bijvoorbeeld; ik heb een autistische buurman, hij kan niet tegen geluidjes. Hij komt gauw klagen over kastdeurtjes die te hard dicht gaan. Ik leef nu als een cartoon figuurtje in mijn eigen huis en doe alles zo zachtjes mogelijk. Het is eigenlijk belachelijk.
Ik ga dus heel erg mee in zijn stoornis, terwijl ik eigenlijk vind dat hij de gene is die het probleem heeft.
Ik denk dat als er meer begrip zou zijn je al een heel eind komt.

Dus waar mogelijk een 4de toiletgroep erbij laten komen waar niet mogelijk niet. Maar dan moeten mensen niet andere mensen weg sturen uit het toilet als die persoon niet voldoet aan de verwachting van de rest van de toiletbezoekers.
Daarbij vind ik dat gender neutrale mensen ook begrip moeten op kunnen brengen als er geen ruimte of geld is om een 4de toilet groep te laten bouwen in het desbetreffende gebouw.
Sereia schreef:
16-08-2017 12:41
Ja dat is ook wel een punt van discussie. Helaas gaat het gewoon niet werken in sommige situaties (zoals misschien festivals) maar er zijn toch altijd mensen die een genderneutrale wc gaan eisen.
Ik weet niet hoe groot die groep is. Ergens begrijp ik die mensen, maar tegelijk vind ik wel dat jij dan de gene bent die toch 'afwijkt' van het gemiddelde en daarmee moet leren leven. Ik denk dat er toch altijd ongemakken zullen zijn in je leven, mensen die je niet serieus nemen. Pijnlijk, maar dat ervaren niet alleen mensen met gender-issues.
We kunnen gewoon niet met iedereen altijd en overal rekening houden.

Bijvoorbeeld; ik heb een autistische buurman, hij kan niet tegen geluidjes. Hij komt gauw klagen over kastdeurtjes die te hard dicht gaan. Ik leef nu als een cartoon figuurtje in mijn eigen huis en doe alles zo zachtjes mogelijk. Het is eigenlijk belachelijk.
Ik ga dus heel erg mee in zijn stoornis, terwijl ik eigenlijk vind dat hij de gene is die het probleem heeft.

Dat vind ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
16-08-2017 09:07
Als het blijkt dat dat noodzakelijk is komt er wel beveiliging, lijkt mij
Waarom denk je dat beveiliging bij genderneutrale toiletten wel noodzakelijk is en bij gewone damestoiletten niet?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
16-08-2017 12:41
Ja dat is ook wel een punt van discussie. Helaas gaat het gewoon niet werken in sommige situaties (zoals misschien festivals) maar er zijn toch altijd mensen die een genderneutrale wc gaan eisen.
Ik weet niet hoe groot die groep is. Ergens begrijp ik die mensen, maar tegelijk vind ik wel dat jij dan de gene bent die toch 'afwijkt' van het gemiddelde en daarmee moet leren leven. Ik denk dat er toch altijd ongemakken zullen zijn in je leven, mensen die je niet serieus nemen. Pijnlijk, maar dat ervaren niet alleen mensen met gender-issues.
We kunnen gewoon niet met iedereen altijd en overal rekening houden.

Bijvoorbeeld; ik heb een autistische buurman, hij kan niet tegen geluidjes. Hij komt gauw klagen over kastdeurtjes die te hard dicht gaan. Ik leef nu als een cartoon figuurtje in mijn eigen huis en doe alles zo zachtjes mogelijk. Het is eigenlijk belachelijk.
Ik ga dus heel erg mee in zijn stoornis, terwijl ik eigenlijk vind dat hij de gene is die het probleem heeft.

Je schrijft:"...maar er zijn toch altijd mensen die een genderneutrale wc gaan eisen"

Vervolgens wend jij je tot Lovely7 met de woorden:

We kunnen gewoon niet met iedereen altijd en overal rekening houden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven