gevalletje eerwraak

28-07-2011 12:42 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/we ... &utm_campaign=Nieuwsbrief

'In brand gestoken vrouw Delft slachtoffer eerwraak'

donderdag 28 juli 2011 07:37

De 25-jarige vrouw die dinsdagavond in brand stond in Delft, is slachtoffer van eerwraak. Dat denken bewoners die in dezelfde flat wonen.

Het leek alsof de vrouw met bijtend zuur was overgoten, aldus getuigen

Dat schrijft het AD donderdag.

Bijtend zuur

Een buurvrouw van het slachtoffer probeerde het vuur nog te doven. Toen ze het huis binnenkwam met haar brandblusser was het vuur al uit. Er lag alleen nog een smeulende hoop kleding die met een bijtend zuur overgoten leek te zijn.

De politie hield uiteindelijk twee Delftenaren van 39 en 44 jaar aan op verdenking van betrokkenheid bij het vuur. Een 24-jarige Delftenaar die aangehouden werd omdat hij de politie de toegang tot de flat blokkeerde, is inmiddels vrijgelaten.

Onwel

Het 25-jarige slachtoffer kon nog met de politie praten, maar werd tijdens het gesprek onwel.

Toen de ambulance met de vrouw wilde vertrekken naar het ziekenhuis, ontstond er een gevecht op de parkeerplaats voor de flat. Volgens een getuige wilden de bekenden van de vrouw allemaal in de ambulance mee.

De vrouw is opgenomen in het ziekenhuis. Ze verkeert niet in levensgevaar.

Hier kan ik nou zo woest om worden he! Die mannen die zoiets doen horen hier niet thuis, die moeten maar weg naar hun eigen smerige kloteland waar dit soort wanpraktijken kennelijk normaal zijn!
Ik vind het heel erg voor die vrouw, wat een pijn moet ze hebben gehad. Ik hoop dat ze nog kan herstellen

Je opmerking over terug naar het eigen land.. Vind ik eigenlijk ook heel erg.
Nou Yellowlove, laat ik het anders zeggen:

"Die mannen zijn NIET geslaagd voor de inburgeringscursus en zijn derhalve niet welkom".

Andere mensen mogen hier alleen komen als ze slagen voor inburgeringscursus en die lui gaan hier het leven van een vrouw kapot maken omdat zij HUN schamele eer moet ophouden! Dan hoor je hier echt niet thuis in deze cultuur.

Ik hoop ook heel erg dat die vrouw goed zal herstellen.
Onder het mom van dit hoort bij onze cultuur wordt dit toch nog steeds geflikt en kan ik alleen maar iones gelijk geven.

Dit soort acties hoort hier in Nederland. Laten ze dan asjeblieft weer heel snel vertrekken!
Ik geloof niet dat je de vraag "mag je in nederland aan eerwraak doen" bij je inburgeringscursus krijgt.
@iones en mumia

Want als ze het in verwegistan doen is het niet erg? Daar hoort het zo?

De dader(s) moeten gewoon gestraft worden. Goed gestraft.
quote:iones schreef op 28 juli 2011 @ 12:42:

http://www.elsevier.nl/we ... &utm_campaign=Nieuwsbrief

'In brand gestoken vrouw Delft slachtoffer eerwraak'

donderdag 28 juli 2011 07:37

De 25-jarige vrouw die dinsdagavond in brand stond in Delft, is slachtoffer van eerwraak. Dat denken bewoners die in dezelfde flat wonen.Vooralsnog is dat niet bevestigd.
quote:vlinder72 schreef op 28 juli 2011 @ 12:57:

Ik geloof niet dat je de vraag "mag je in nederland aan eerwraak doen" bij je inburgeringscursus krijgt.

Misschien niet zo expliciet, maar ze zullen wel leren hoe de verhoudingen tussen mannen en vrouwen hier liggen, en dat vrouwen dezelfde rechten hebben, opgeleid zijn, werken, en vrij zijn in hun relaties met mannen.

Dan kun je op je vingers natellen dat eerwraak hier verboden is.
Dit soort 'acties' hoort in geen enkel land.
Eerwraak gebeurt in onze cultuur ook hoor, alleen wordt het dan anders genoemd, crime passionel of iets dergelijks.

Overigens heb ik nog nergens mogen lezen dat de opgepakte mannen niet van Nederlandse afkomst zijn.
quote:bronte schreef op 28 juli 2011 @ 12:59:

Dit soort 'acties' hoort in geen enkel land.
quote:heleen1234 schreef op 28 juli 2011 @ 12:58:

@iones en mumia

Want als ze het in verwegistan doen is het niet erg? Daar hoort het zo?

De dader(s) moeten gewoon gestraft worden. Goed gestraft.

Dat zeg ik niet!

Ik zeg dat het hier niet hoort en dat het argument dat hoort in onze cultuur zo reinste kolder is!

In geen enkel land zou het moeten mogen , net als dat in geen enkel land oorlog hoort te zijn.

Jij en ik weten donders goed dat dat helaas niet haalbar is vandaar dat ik zeg dat ik vind dat het niet in Nederland hoort!
Voor zover ik weet mogen mensen afknallen in een winkelcentrum ook niet. Of je gezin vermoorden, of je kinderen of ex vrouw. Waarom wordt er met 2 maten gemeten, terwijl stalken, mishandeling, moord enz, enz, net zo hard gebeuren.

Als je de krant leest, zijn er familiedrama's te over. Wat is het verschil met een oerhollander die het zelfde doet? Het valt me op dat in dit klimaat de discussie zo vergiftigd is, dat er gelijk emotioneel wordt gereageerd bij 'eerwraak', maar bij gewone 'mishandeling' men niet zo fel is. Het is allemaal verschrikkelijk en verwerpelijk en daarvoor hebben we het recht.
quote:justme27 schreef op 28 juli 2011 @ 12:59:

Eerwraak gebeurt in onze cultuur ook hoor, alleen wordt het dan anders genoemd, crime passionel of iets dergelijks.

Precies, want hoe wil je de moorden op exen en ex-schoonouders anders noemen? (Kerkrade, Tiel, Zoetermeer, Middelburg) Ook allemaal gefrustreerde mannetjes die zich in hun eer voelden aangetast (of liever een Poolse vrouw had). Daar worden geen topics over geopend....
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:iones schreef op 28 juli 2011 @ 12:59:

[...]

Misschien niet zo expliciet, maar ze zullen wel leren hoe de verhoudingen tussen mannen en vrouwen hier liggen, en dat vrouwen dezelfde rechten hebben, opgeleid zijn, werken, en vrij zijn in hun relaties met mannen.

Dan kun je op je vingers natellen dat eerwraak hier verboden is.

Dat wordt ok uitgelegd, niet alleen in de Inburgeringscursus maar ok tijdens hun verrblijf op de asielcentra.

Daar wordt erg gehamerd op gelijkheid van man en vrouw.
-
En wat te doen met het geval van de moord op Elsa Tisseur,, daar hoor ik PVV aanhangers nou nooit iets over zeggen..... Die hoor je alleen als een allochtoon een misdrijf pleegt.

http://www.dagelijksestan ... weld-vs-allochtoon-geweld
quote:mumia12 schreef op 28 juli 2011 @ 13:04:

[...]

.

Daar wordt erg gehamerd op gelijkheid van man en vrouw....Die in Nederland gangbaar is, behalve als je in Staphorst e.o. geboren wordt of je ouders lid zijn van de SGP...
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:duistercontinent schreef op 28 juli 2011 @ 13:03:

Voor zover ik weet mogen mensen afknallen in een winkelcentrum ook niet. Of je gezin vermoorden, of je kinderen of ex vrouw. Waarom wordt er met 2 maten gemeten, terwijl stalken, mishandeling, moord enz, enz, net zo hard gebeuren.

Als je de krant leest, zijn er familiedrama's te over. Wat is het verschil met een oerhollander die het zelfde doet? Het valt me op dat in dit klimaat de discussie zo vergiftigd is, dat er gelijk emotioneel wordt gereageerd bij 'eerwraak', maar bij gewone 'mishandeling' men niet zo fel is. Het is allemaal verschrikkelijk en verwerpelijk en daarvoor hebben we het recht.

Helemaal mee eens.

De daad is verwerpelijk, wat de reden daar dan ook voor is.
Denk dat autochtone Nederlanders ook heel erg ingeburgerd zijn, en toch doet een deel van de Nederlanders hele nare dingen.
quote:xantippe schreef op 28 juli 2011 @ 13:04:

[...]

Precies, want hoe wil je de moorden op exen en ex-schoonouders anders noemen? (Kerkrade, Tiel, Zoetermeer, Middelburg) Ook allemaal gefrustreerde mannetjes die zich in hun eer voelden aangetast (of liever een Poolse vrouw had). Daar worden geen topics over geopend....
quote:iones schreef op 28 juli 2011 @ 12:51:

Nou Yellowlove, laat ik het anders zeggen:

"Die mannen zijn NIET geslaagd voor de inburgeringscursus en zijn derhalve niet welkom".

Andere mensen mogen hier alleen komen als ze slagen voor inburgeringscursus en die lui gaan hier het leven van een vrouw kapot maken omdat zij HUN schamele eer moet ophouden! Dan hoor je hier echt niet thuis in deze cultuur.

Ik hoop ook heel erg dat die vrouw goed zal herstellen.ik vind die man ook niet lief als ie t ergens anders had gedaan, hoor. Of ie t nou hier of daar had gedaan, dat maakt in principe natuurlijk niks uit, t is even erg voor de bewuste vrouw..
Typerend, een hele familie die met de ambulance mee wil.
quote:_avril_ schreef op 28 juli 2011 @ 13:11:

Typerend, een hele familie die met de ambulance mee wil.Typerend voor wat? Liefde? Betrokkenheid? Haat?
Ik vind dat iedere vent moet oprotten naar een heel ver land, eigenlijk gewoon een eiland in de oceaan met gelijkgestemden. Is maar het beste. Geldt voor ALLE mannen he, hollandse mannen durven ook wel hoor geloof mij maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven