gevalletje eerwraak

28-07-2011 12:42 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.elsevier.nl/we ... &utm_campaign=Nieuwsbrief

'In brand gestoken vrouw Delft slachtoffer eerwraak'

donderdag 28 juli 2011 07:37

De 25-jarige vrouw die dinsdagavond in brand stond in Delft, is slachtoffer van eerwraak. Dat denken bewoners die in dezelfde flat wonen.

Het leek alsof de vrouw met bijtend zuur was overgoten, aldus getuigen

Dat schrijft het AD donderdag.

Bijtend zuur

Een buurvrouw van het slachtoffer probeerde het vuur nog te doven. Toen ze het huis binnenkwam met haar brandblusser was het vuur al uit. Er lag alleen nog een smeulende hoop kleding die met een bijtend zuur overgoten leek te zijn.

De politie hield uiteindelijk twee Delftenaren van 39 en 44 jaar aan op verdenking van betrokkenheid bij het vuur. Een 24-jarige Delftenaar die aangehouden werd omdat hij de politie de toegang tot de flat blokkeerde, is inmiddels vrijgelaten.

Onwel

Het 25-jarige slachtoffer kon nog met de politie praten, maar werd tijdens het gesprek onwel.

Toen de ambulance met de vrouw wilde vertrekken naar het ziekenhuis, ontstond er een gevecht op de parkeerplaats voor de flat. Volgens een getuige wilden de bekenden van de vrouw allemaal in de ambulance mee.

De vrouw is opgenomen in het ziekenhuis. Ze verkeert niet in levensgevaar.

Hier kan ik nou zo woest om worden he! Die mannen die zoiets doen horen hier niet thuis, die moeten maar weg naar hun eigen smerige kloteland waar dit soort wanpraktijken kennelijk normaal zijn!
quote:blogger schreef op 29 juli 2011 @ 22:31:

Dat begrijp ik ook wel, maar soms gun die mensen, zover je ze mensen kunt noemen, geen eerlijk kans.Dat is de oorzaak van veel problemen in enige maatschappij. Dat een te grote groep anderen geen eerlijke kans gunt.
quote:putinelli schreef op 29 juli 2011 @ 22:03:

[...]

geeft alleen maar aan dat het nog veel erger gesteld is met de allochtone bevolking, zelfs hun oh zo dierbare ouders hebben er niks meer aan te zeggen en ze brengen hun barbaarse gewoonten gewoon mee en doen lekker verder toch...wie gaat ze verbiedenNou, het geeft vooral aan dat je mensen dus niet terug kunt sturen, want ze zijn gewoon hier geboren. Dus als jij ze wilt terugsturen naar hun eigen land, vraag ik me af wat jij daarvan verwacht.
Tenenkrommend.
Mijn professionele ervaring is dat binnenkomende allochtonen jonge mannen zijn tussen de 15 en 35 jaar oud, ze zijn uitgekotst door hun eigen land (en on the run) en komen hier omdat hier by entry toch geen verklaring omtrent gedrag wordt vereist.
quote:putinelli schreef op 29 juli 2011 @ 21:53:

gewoon even op een vliegtuig terug naar geboorteland sturen, dit is toch inburgering! wat is de waarde van deze mensen, denkt de meerderheid echt dat zulke mensen een meerwaarde gaan brengen in Nederland? doe de oogkleppen toch af!

Op het vliegtuig naar Saoedi Arabië, of zo? Krijgen ze nog een Bentley toe van de blije familie, zoals ik eerder al schreef. Goed gedaan, Nederland!

En wat te doen met die buren, en Elsevier, als het allemaal toch anders in elkaar blijkt te steken? Is er al confirmatie uit onafhankelijke bron? Politie of zo?
quote:jaap schreef op 30 juli 2011 @ 08:39:

[...]

En wat te doen met die buren, en Elsevier, als het allemaal toch anders in elkaar blijkt te steken? Is er al confirmatie uit onafhankelijke bron? Politie of zo?

Tsss, wil je niet zulke onnozele vragen stellen Jaap?

Het volstaat toch dat de buren het denken?

Onafhankelijke bron, het wordt steeds gekker.
quote:_Morena_ schreef op 30 juli 2011 @ 11:11:

[...]

Tsss, wil je niet zulke onnozele vragen stellen Jaap?

Het volstaat toch dat de buren het denken?

Onafhankelijke bron, het wordt steeds gekker.Toen de buurman van Tristan beweerde dat Tristan pvv stemde volstond dat voor heel veel mensen ook.
quote:superstar_2 schreef op 30 juli 2011 @ 11:17:

[...]

Toen de buurman van Tristan beweerde dat Tristan pvv stemde volstond dat voor heel veel mensen ook.dat gerucht heb ik nergens gelezen en dan nog hè, wat maakt het uit voor deze zaak?
quote:jaap schreef op 30 juli 2011 @ 08:39:

[...]

Op het vliegtuig naar Saoedi Arabië, of zo? Krijgen ze nog een Bentley toe van de blije familie, zoals ik eerder al schreef. Goed gedaan, Nederland!

En wat te doen met die buren, en Elsevier, als het allemaal toch anders in elkaar blijkt te steken? Is er al confirmatie uit onafhankelijke bron? Politie of zo?Was er al confirmatie uit onafhankelijke bron over de voorkeuren van Tristan van der Vlis voor de PVV ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:_Morena_ schreef op 30 juli 2011 @ 11:23:

[...]

dat gerucht heb ik nergens gelezen en dan nog hè, wat maakt het uit voor deze zaak?

Als het voor ene zaak niet uitmaakt omdat Wilders dan weer er aan de haren bijgesleept kan worden want die is het grote kwaad waarom maakt het dan bij deze zaak ineens wél uit?

Dan is het ineens onzin wat de buren allemaal denken?

Meten met 2 maten heet dat.

Het is in beide gevallen oninteressant wat de buren denken.

Laten we maar gewoon afwachten wat er uit het politieonderzoek komt.
Ik heb dat toen niet gezegd hoor (over Tristan) ik kan me niet geheel heugen of ik dat toen gelezen heb en erop gereageerd heb, maar ik snap sowieso de meerwaarde van dat bericht niet.

Of Tristan nou wel of niet PVV stemde, hij heeft toch mensen vermoord?

Enfin , dat geldt hier wat mij betreft ook. En ik vind eerwraak een beetje een lastig begrip omdat er allemaal andere definities aan gegeven worden.
Noem het wat en hoe je wilt super star, ik noem het peren met knollen vergelijken ipv met appels.

Conclusie is dat dit verhaal niet bevestigd door welke officiële onafhankelijke bron dan ook en op roddelzieke buren ga ik dan ook niet af.
quote:Donkeyshot schreef op 30 juli 2011 @ 11:27:

[...]

Was er al confirmatie uit onafhankelijke bron over de voorkeuren van Tristan van der Vlis voor de PVV ?

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Maar als ik Jaap goed begrijp hoeft de krant zich, als de betrokkene is overleden, minder terughoudend op te stellen. Dus in dat geval kunnen we afgaan op wat de buren zeggen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:Aubrey schreef op 30 juli 2011 @ 02:50:

Mijn professionele ervaring is dat binnenkomende allochtonen jonge mannen zijn tussen de 15 en 35 jaar oud, ze zijn uitgekotst door hun eigen land (en on the run) en komen hier omdat hier by entry toch geen verklaring omtrent gedrag wordt vereist.

Terwijl meisjes uit landen als Somalie en Afghanistan die asiel hier al een tijd zitten i.v.m. asielaanvraag en zich helemaal aangepast hebben en verwesterd zijn, het goed op school doen, dreigen terug gestuurd te worden.

Dit is toch krankzinnig??????????!!!!!
quote:iones schreef op 30 juli 2011 @ 11:59:

[...]

Terwijl meisjes uit landen als Somalie en Afghanistan die asiel hier al een tijd zitten i.v.m. asielaanvraag en zich helemaal aangepast hebben en verwesterd zijn, het goed op school doen, dreigen terug gestuurd te worden.

Dit is toch krankzinnig??????????!!!!!

Dat is het zeer zeker, maar ligt geheel aan de politiek.

Aan de andere kant.... omdat Nederland niet eenduidig genoeg is in het vreemdelingen/asielbeleid kan ik me voorstellen dat immigranten denken: Hey.... we gaan het gezin uitbreiden, de procedures zijn zo lang, tegen de tijd dat ze erachter zijn dat we hier dan al 6 jaar zitten, mogen we vast blijven.

Dat is natuurlijk een uitgenaste stelling, maar gebeurt dus wel.
De procedures voor toelating duren op zich niet lang. Het zijn de geitenwollensokken advocaten van de vreemdelingen die er een slepende procudure van maken door steeds met zogenaamde nieuwe feiten en omstandigheden op de proppen te komen waardoor de aanvraag in zijn geheel weer opnieuw moet worden beoordeeld. Die advocaten zijn hiermee niet eerlijk bezig want ze scheppen een hoop onrust en valse hoop bij de vreemdeling.
Wat zou daar tegen te doen zijn dan? Want daar ligt dan de oorzaak van het probleem.

+ het feit natuurlijk dat ze hier bepaald volk binnen laten dat hier echt niet thuishoort, zeg maar de "garbage" van andere landen.
quote:Aubrey schreef op 30 juli 2011 @ 12:10:

De procedures voor toelating duren op zich niet lang. Het zijn de geitenwollensokken advocaten van de vreemdelingen die er een slepende procudure van maken door steeds met zogenaamde nieuwe feiten en omstandigheden op de proppen te komen waardoor de aanvraag in zijn geheel weer opnieuw moet worden beoordeeld. Die advocaten zijn hiermee niet eerlijk bezig want ze scheppen een hoop onrust en valse hoop bij de vreemdeling.

Uit jarenlange ervaring weet ik dat advocaten de boel niet rekken hoor, want ze krijgen hiervoor echt niet extra betaald. Gratis toegewezen door de staat, dus is het voor de advocaten ook belangrijk om de procedures kort te houden, zodat ze weer verder kunnen aan een zaak die particulier betaald wordt, daar is namelijk aan te verdienen.

En het is echt de asielzoeker in dit geval die het slepend maakt, je mag namelijk niet weigeren een bezwaar in te dienen wanneer deze gegronde redenen heeft om aanneembaar te maken dat een bezwaar zin heeft. Dat is het Nederlands recht, uitmelken tot er geen druppel meer te halen is.

Procedures voor toelaten duren niet lang?

Ik vind een gemiddelde van 2.5 jaar toch echt te lang hoor, voor iemand hoort of er een verblijfsvergunning wordt verkregen of niet.
quote:iones schreef op 30 juli 2011 @ 12:15:

Wat zou daar tegen te doen zijn dan? Want daar ligt dan de oorzaak van het probleem.

+ het feit natuurlijk dat ze hier bepaald volk binnen laten dat hier echt niet thuishoort, zeg maar de "garbage" van andere landen.

Naar mijn mening zou gewoon 1 rechtszaak voldoende moeten zijn waarin alle informatie wordt behandeld en gewogen.

Maar dat gebeurt dus niet!

IND concludeert te snel, is niet volledig en laakt informatievoorziening naar advocaten onder andere.

Ze willen het allemaal te snel doen, waardoor je situaties krijgt in procedures die niet volledig de situatie toelichten.

Wat meer personeel aantrekken zou al enorm schelen en wat minder met de mensen 'spelen' ook.
Het is een afweging tussen tijdsdruk (48 uurs procedure, zodat de vreemdeling binnen 48 uur de uitslag heeft) en mate van onderzoek (wat tijd kost).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven