Hassnae Bouazza weet van geen ophouden

20-03-2013 13:39 454 berichten
De studente Natalja Laurey is onlangs slachtoffer geworden van een nep account op Twitter. Met het nep account werden anti-islamitische uitspraken getweet wat voor de nodige ophef zorgde.

Ondertussen is er door het OM een onderzoek in werking gesteld om uit te zoeken wie er daadwerkelijk achter deze tweets zit en hopelijk wordt de dader snel gepakt en hiervoor gestraft.

hier het relaas

Maar alsof het al niet erg genoeg is dat je naam wordt gebruikt voor een nep account waarmee nare/stuitende berichten worden verzonden, dook er ook nog de feeks Hassnae B. bovenop met allerlei ver gaande hatelijkheden.

Hassnae B. wil het idee van een nep account niet loslaten

[...]
Gaaf, ik heb een spiksplinternieuwe forummer op mijn topic!

Hoi Theo welkom, en nu ga ik je link even lezen
Chrome zegt geen verbinding te kunnen maken met opinieleiders.nl.
Alle reacties Link kopieren
Mij lukte het ook niet.

Zo wel misschien?

http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=37465
Zat die Peter Breedveld niet ooit op dit forum?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja Susan!
quote:theo670 schreef op 21 maart 2013 @ 13:51:

Op Opinieleiders mogen ze die Hassnae Bouazza niet zo heel erg en wordt ze beticht van doorzichtige truukjes: 'De doorzichtige truukjes van Hassnae Bouazza'.

Goed beargumenteerd en onderbouwd stuk Theo! Kan Mevrouw Bouazza nog veel van leren.

(Ik zet hier nog even de werkende link: http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=37465 )
quote:Twinkle1001 schreef op 21 maart 2013 @ 17:53:

Mij lukte het ook niet.

Zo wel misschien?

http://www.opinieleiders.nl/wordpress/?p=37465

Ja, hij doet het

Thnx.

Maar nu heb ik geen tijd om te lezen.

Tot later!
Ik heb de link even snel gelezen misschien dat ik later op de dag er meer tijd voor heb.

Wat me wel opviel was de naam Kustaw Bessems, en de vraag of dit persoon wel of niet bestaat.

Jawel hij bestaat, en volgens doet Kustaw Bessems iets voor de Volkskrant, journalist of zo

Maar nogmaals, ik heb de link een beetje doorgekeken
Vreemde discussie, kan er nog steeds geen touw aan vastknopen. Heeft dit een voorgeschiedenis? Jullie hebben dus sowieso een hekel aan 'haatsnee'?
quote:kadanz schreef op 22 maart 2013 @ 10:10:

Vreemde discussie, kan er nog steeds geen touw aan vastknopen. Heeft dit een voorgeschiedenis? Jullie hebben dus sowieso een hekel aan 'haatsnee'?

Oh jammer, ik dacht dat de links in de OP wel voor zich spraken.

Het gaat om een trollaccount op Twitter waarmee de naam van een nietsvermoedende studente van de VU, waar ook Peter Breedveld (partner van Hassnae Bouazza) werkt, voor is misbruikt. Er werden anti moslimtweets mee verzonden onder de naam van de studente dus.

Achteraf (ik twitter zelf niet dus ben er ook niet erg mee bekend) blijkt dat het duidelijk om een trollaccount ging mede omdat het weinig volgers had (maar ik denk zelf als leek dat een beginneling ook weinig volgers heeft)

De studente heeft aangifte gedaan , maar het opmerkelijke is is dat Hassnae Bouazza toch hatelijk op dat account (met de naam van de studente) bleef reageren via twitter terwijl het al bekend was dat het account fake was.

En nu gaan er verhalen rond dat het duo Hassnae Bouazza en haar partner Peter Breedveld zelf achter dat trollaccount zitten.

Toevalligheden zijn;

-beiden komen bij de VU over de vloer

-er schijnt in het verleden een twitterdiscussie gaande te zijn geweest tussen de tante van het slachtoffer en Peter Breedveld.

-voor de kenners was het duidelijk een trollaccount en Peter Breedveld en partner, fervente twitteraars, zou je onder de kenners kunnen scharen.

Zoiets.

En op je vraag of ik al een hekel had aan Hassnae Bouazza, mwah, ik had me eerder niet echt zo in haar verdiept, ook omdat ik haar te fanatiek vond/vind en omdat ik meer van nuance hou

bewijs is dat ik steeds haar naam moet opzoeken omdat ik die retelastig vind om te schrijven.

Ik zal nog een linkje zoeken, misschien wordt het dan wat duidelijker ook omdat ik het eigenlijk best druk heb.

blog hierover van een paar maanden geleden

Verder hoop ik dat de dader snel gepakt wordt, de straf krijgt die hij of zij verdient en dat dergelijk misbruik van Twitter accounts etc. in de toekomst kan worden voorkomen. Wat een nachtmerrie....
Breedveld is gehaat bij PVV'ers omdat hij het PVV gedachtengoed en de aanhangers snoeihard ontmaskerd. Zijn blog Frontaal Naakt werd opgericht naar aanleiding van de moord op van Gogh. Van Gogh stond voor het vrije woord en was fel op hypocrisie en mensen die van alles wilden verbien. Frontaal Naakt wilde dit geluid laten blijven horen. Zo keerde Breedveld zich terecht tegen (radicale) moslims, tegen politiek-correct links en hun drang tot verbieden. Voor zover Breedvelds kritiek zich op deze groepen richtte was er niks aan de hand.

Na een aantal jaren bleek echter dat de PVV en vooral de PVV aanhangers op de diverse blogs (waaronder een aantal blogs die hier als zogenaamd "betrouwbare" bron worden gelinkt) vaak nog een graadje erger waren in intolerantie naar andersdenkenden. Dit vonden PVV'ers niet leuk en ze begonnen en haat en lastercampagne waarvan het stukje van TO een mooi voorbeeld is en waar de PVV reaguurders hier kritiekloos in meegaan.

Dit is een mooi voorbeeld van de neo-politieke correctheid waar veel PVV'ers mee behept zijn. Kritiek op hun Grote Leider roept bij hen dezelfde reacties op als bij moslims die hun profeet beledigd zien. De boodschapper moet van hen kapot. In het geval van Breedveld dus door een jarenlange laster en leugencampagne op de domrechtse blogs zoals artikel7, Amsterdam Post, Geen Stijl en wat nog meer in het digitale riool rondzwemt.
@Ravachol, ik heb een aantal stukjes gelezen van Frontaal Naakt maar Breedveld beschimpt ook vrouwelijk columnistes op een nogal seksueel getinte manier. Wat heeft dat nou nog met politiek te maken?

En ondanks dat ik geen PVV' er ben (thank you very much) vond ik het een opmerkelijk verhaal.
quote:Diztel schreef op 22 maart 2013 @ 11:04:

@Ravachol, ik heb een aantal stukjes gelezen van Frontaal Naakt maar Breedveld beschimpt ook vrouwelijk columnistes op een nogal seksueel getinte manier. Wat heeft dat nou nog met politiek te maken?

En ondanks dat ik geen PVV' er ben (thank you very much) vond ik het een opmerkelijk verhaal.

Och, Breedveld is beslist geen heilige, wat dat betreft is hij gewoon een typische internetblogger die zaken zwaar aanzet. Dat rechtvaardigt echter niet de lastercampagne die hij over zich heen krijgt van boze PVV'ers die ook, hoe origineel, al jaren "haatsnee" zeggen...

Jij mag dan wellicht geen PVV'er zijn, je haalt wel enkele 100% PVV-Breivikblogs aan om je feiten te onderbouwen.
Het was dit artikel op Frontaal naakt (2007) waarin Breedveld de intolerante PVV reaguurders ontmaskerde en de wacht aanzegde. Dit is hem nooit vergeven en werd een begin van een snoeiharde lastercampagne door de digitale WA van de PVV.
quote:ravachol schreef op 22 maart 2013 @ 11:10:

[...]

Och, Breedveld is beslist geen heilige, wat dat betreft is hij gewoon een typische internetblogger die zaken zwaar aanzet. Dat rechtvaardigt echter niet de lastercampagne die hij over zich heen krijgt van boze PVV'ers die ook, hoe origineel, al jaren "haatsnee" zeggen...

Jij mag dan wellicht geen PVV'er zijn, je haalt wel enkele 100% PVV-Breivikblogs aan om je feiten te onderbouwen.

Ik ben niet bekend met het gegeven PVV- Breivikblogs (Elsevier en Soggen.nl?) dus opzet is er dan ook niet in het spel.

En politiek of niet, ik blijf het niet netjes vinden van Hassnea Bouazza dat ze door bleef gaan met haar haat te spuien aan het adres van Natalja Laurey terwijl al bekend was dat het om een fake account ging.
quote:Diztel schreef op 22 maart 2013 @ 11:20:

[...]

Ik ben niet bekend met het gegeven PVV- Breivikblogs (Elsevier en Soggen.nl?) dus opzet is er dan ook niet in het spel.

De blogs die je in je openingspost aanhaalt zijn dat niet, PVV Breivikblogs. Wel veel blogs die verder in dit topic worden aangehaald.
quote:ravachol schreef op 22 maart 2013 @ 11:30:

[...]

De blogs die je in je openingspost aanhaalt zijn dat niet, PVV Breivikblogs. Wel veel blogs die verder in dit topic worden aangehaald.Ravachol, dit topic gaat niet over de PVV.
quote:Diztel schreef op 22 maart 2013 @ 11:36:

[...]

Ravachol, dit topic gaat niet over de PVV.Indirect wel. De lastercampagne tegen Breedveld komt nu eenmaal voort uit de PVV riolen.
quote:ravachol schreef op 22 maart 2013 @ 11:38:

[...]

Indirect wel. De lastercampagne tegen Breedveld komt nu eenmaal voort uit de PVV riolen.

Dat vind ik wel wat zwart/wit gedacht. De stukjes van Breedveld liegen er niet om (van wat ik heb gelezen) dus die zullen wel niet alleen bij de PVV'ers de stekels hebben opgezet.

En om dan terug te komen op de verdenkingen, die komen ook niet alleen uit de hoek van de PVV, of denk jij dat de PVV zelf achter het nep-account zit om zo de verdenking op Breedveld en Bouazza te leggen? Oelala, het wordt steeds spannender.....

quote:Diztel schreef op 22 maart 2013 @ 11:52:

[...]

Dat vind ik wel wat zwart/wit gedacht. De stukjes van Breedveld liegen er niet om (van wat ik heb gelezen) dus die zullen wel niet alleen bij de PVV'ers de stekels hebben opgezet.

En om dan terug te komen op de verdenkingen, die komen ook niet alleen uit de hoek van de PVV, of denk jij dat de PVV zelf achter het nep-account zit om zo de verdenking op Breedveld en Bouazza te leggen? Oelala, het wordt steeds spannender.....

Wie dat nep account heeft gemaakt weet niemand. Dat wordt nu uitgezocht. Om Hassnae en Peter daarvan te beschuldigen is pure laster.

En ja, Peter Breedveld is een goede blogger, en een goede blogger is geen heilige.Uiteraard krijgt hij veel terechte kritiek, maar kritiek is heel wat anders dan de smearcampagne die tegen hem gevoerd wordt.
quote:ravachol schreef op 22 maart 2013 @ 11:56:

[...]

Wie dat nep account heeft gemaakt weet niemand. Dat wordt nu uitgezocht. Om Hassnae en Peter daarvan te beschuldigen is pure laster.

En ja, Peter Breedveld is een goede blogger, en een goede blogger is geen heilige.Uiteraard krijgt hij veel terechte kritiek, maar kritiek is heel wat anders dan de smearcampagne die tegen hem gevoerd wordt.

Dat moet zeker goed worden uitgezocht.

Maar dat het de studente niet is is wel duidelijk, dat weten we allemaal, behalve Hassnea Bouazza zo te merken.

Peter Breedveld is blogger, ik denk dat hij wel weet wat je dan te wachten kan staan maar hij neemt bewust dat risico . Of de verdenkingen nou fraai zijn of niet. Risico van het vak, zogezegd

Máár die studente heeft er niet om gevraagd, haar naam is gewoon gejat voor vervelende doeleinden die haar naam en publiek bezoedeld heeft, en ook al heeft ze aangifte gedaan en is bekend gemaakt dat het om een trollaccount gaat, toch ging Hassnea Bouazza door.

En ook dat is laster.
Wat een stelletje smeerlappen, om een onschuldige studente zo het leven zuur te maken. Ik hoop dat ze hun straf niet ontlopen.
Om een mening over Hassnea Bouazza te hebben hoef je totaal geen blog van Breedveld gelezen te hebben, maar alleen haar krijserige hysterische geblaat gehoord te hebben bij een Pauw en Witteman, die graag een podium aan dat vreselijke mens geven.
Tsja Diztel, dit speelde dus drie maanden geleden. En er is nog steeds niet duidelijk wie er achter dat nep-account zit.

En wist je echt niet dat Peter en Hassnae samen waren?
quote:kadanz schreef op 22 maart 2013 @ 13:48:

Tsja Diztel, dit speelde dus drie maanden geleden. En er is nog steeds niet duidelijk wie er achter dat nep-account zit.

En wist je echt niet dat Peter en Hassnae samen waren?

Jawel, zo'n beetje

Drie maanden geleden, nog geen dader gevonden maar het blijft een vreemd verhaal en ook geen excuses van Hassnae's kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven