Hebben wij het zo slecht in Nederland?
zaterdag 1 december 2018 om 15:17
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.
Wat is hier zo slecht in Nederland dan?
- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen
Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.

zondag 2 december 2018 om 12:41
Ik lees weinig oplossingen in dit topic. Als er nog meer geld naar de armen moet en de werkende bevolking nog hoger belast wordt, dan betekent dat, dat werken straks niks meer oplevert. Die kant gaan we al op, maar dat wordt dan alleen nog maar sterker.
Waarom zouden wij nog ons bed uitkomen, als werkende bevolking, als daar weinig tot geen geld tegenover staat? Dan blijven we straks allemaal lekker thuis, een beetje hobby'en, want dat is financieel het meest voordelig! Topidee!
Maar ooeps! Ik heb een klein dingetje over het hoofd gezien ... Als we allemaal stoppen met werken, waar komt het geld dan vandaan?
Hmm, ik moet dit plan nog verder uitwerken!
Waarom zouden wij nog ons bed uitkomen, als werkende bevolking, als daar weinig tot geen geld tegenover staat? Dan blijven we straks allemaal lekker thuis, een beetje hobby'en, want dat is financieel het meest voordelig! Topidee!
Maar ooeps! Ik heb een klein dingetje over het hoofd gezien ... Als we allemaal stoppen met werken, waar komt het geld dan vandaan?
Hmm, ik moet dit plan nog verder uitwerken!

zondag 2 december 2018 om 12:41
Nee, dan zou het mij nog steeds lukken.Nemaìn’ schreef: ↑02-12-2018 12:39Schulden, bewindvoering, toevallig een man tegenkomen die dat voor je afbetaalt en een leuke erfenis krijgen waardoor jij hem weer kan afbetalen.
Als het dikgedrukte niet was gebeurt was de kans dat het jou niet gelukt ws veel groter geweest dan dat het je wel gelukt was.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:42
0.25% gewijzigd
zondag 2 december 2018 om 12:42
In de VS werden minderjarige moeders “beloond” met bijstand. Het gevolg was dat er veel kansloze tienermoeders waren met even kansloze kinderen. Onder President Clinton werd deze bijstandsregeling afgeschaft. Het resultaat was een spectaculaire daling van het aantal tienerzwangerschappen. De pil bleek toch voordeliger dan een kind.
Als extra effect bleek dat deze eeuw de criminaliteit daalde. Veel criminelen zijn in de jaren ‘90 namelijk nooit geboren.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

zondag 2 december 2018 om 12:43
De statistieken zeggen wat anders.
Niet iedereen komt er door “hard te werken’.
Er is een hele groep die die vaardigheden niet beheerst, die de vaardigheden om geld te managen niet beheerst, die de vaardigheden niet meer heeft om uit di ePub te komen.

zondag 2 december 2018 om 12:44
O zal zeker hoor. Maar dit is niet de reden voor die groep die benoemd wordt om een kind te nemen. Die is veel verdrietiger namelijk.oudebaas schreef: ↑02-12-2018 12:42In de VS werden minderjarige moeders “beloond” met bijstand. Het gevolg was dat er veel kansloze tienermoeders waren met even kansloze kinderen. Onder President Clinton werd deze bijstandsregeling afgeschaft. Het resultaat was een spectaculaire daling van het aantal tienerzwangerschappen. De pil bleek toch voordeliger dan een kind.
Als extra effect bleek dat deze eeuw de criminaliteit daalde. Veel criminelen zijn in de jaren ‘90 namelijk nooit geboren.

zondag 2 december 2018 om 12:45
Maar nu heb je het weer vooral over geld en inkomen. Mijn punt is juist dat je ook moet kijken naar wat mensen inleveren om dat inkomen te verdienen. Er lopen momenteel ontzettend veel mensen rond met stressklachten en andere problemen, die gevolg zijn van de hoge werkdruk (én belastingdruk) voor die groepen. Om die mensen weg te zetten als verwende egoïsten die niet verder kijken dan hun eigen bubbel is gewoon niet correct.Cateautje schreef: ↑02-12-2018 12:32Ik heb jaren geleden al begrepen dat het modale inkomen geen vetpot is als je een volledig gezin hebt. Het enige dat me verwonderd is dat een gezin met een bijstandsuitkering wel kinderen kan opvoeden en dat voor een gezin met een modaal inkomen heel moeilijk zou zijn terwijl het bijstandsgezin veel minder te besteden heeft.
Ook al jaren geleden had ik een gesprek met burgemeester Aboutaleb waar ik mijn zorgen uitte over het verdwijnen van de middenklasse, hij zei me dat ik dat verkeerd zag, maar nu achteraf blijk ik toch gelijk te hebben en zie veel gezinnen een duik maken in het inkomen en de kwaliteit van leven. Ik vind het dan ook moeilijk te verkroppen dat er dan toch massaal rechts gestemd wordt terwijl dat de situatie juist verergerd. Ik denk dat het tijd wordt dat er iemand opstaat die goede eyeopeners kan poneren en die afzakkende middenklasse weer op het juiste spoor kan zetten, want als dit zo doorgaat zal dit land een gigantische armoedeval kennen voor die doelgroep en terwijl zij juist de groep zijn die van heel het volk de meeste lasten dragen.

zondag 2 december 2018 om 12:45
Niemand ontkend dat. Ik ga er ook op achteruit waarschijnlijk.
Maar goed je zegt zelf dat het goed geregeld is in NL dus dan zijn wij het met elkaar eens, en eigenlijk ook met Dutchess. De hele discussie die is ontstaan is omdat men blijkbaar niet mag vinden dat het goed geregeld is zolang als er iemand zich meld die zegt dat ze altijd moet budgetteren of iemand die niet voldoende geld heeft om elk wekend een treinkaart te kopen.

zondag 2 december 2018 om 12:47
Dit is complete bullshit en fake news.oudebaas schreef: ↑02-12-2018 12:42In de VS werden minderjarige moeders “beloond” met bijstand. Het gevolg was dat er veel kansloze tienermoeders waren met even kansloze kinderen. Onder President Clinton werd deze bijstandsregeling afgeschaft. Het resultaat was een spectaculaire daling van het aantal tienerzwangerschappen. De pil bleek toch voordeliger dan een kind.
zondag 2 december 2018 om 12:48
Mee eens en ook met spuit-elf. Dit topic zou eigenlijk niet zozeer over uitkeringen en over "wel of niet goed hebben" moeten gaan, maar over de tendens dat de rijken rijker worden en en de armen armer alsook dat de middenklasse er op achteruit gaat. Dat de politiek teveel de belangen behartigt van een groep die het toch al goed heeft. Dat we een linkse hoge belastingdruk hebben maar een rechts beleid en dat al die potjes in feite sigaren uit eigen doos zijn.Cateautje schreef: ↑02-12-2018 12:32Ik heb jaren geleden al begrepen dat het modale inkomen geen vetpot is als je een volledig gezin hebt. Het enige dat me verwonderd is dat een gezin met een bijstandsuitkering wel kinderen kan opvoeden en dat voor een gezin met een modaal inkomen heel moeilijk zou zijn terwijl het bijstandsgezin veel minder te besteden heeft.
Ook al jaren geleden had ik een gesprek met burgemeester Aboutaleb waar ik mijn zorgen uitte over het verdwijnen van de middenklasse, hij zei me dat ik dat verkeerd zag, maar nu achteraf blijk ik toch gelijk te hebben en zie veel gezinnen een duik maken in het inkomen en de kwaliteit van leven. Ik vind het dan ook moeilijk te verkroppen dat er dan toch massaal rechts gestemd wordt terwijl dat de situatie juist verergerd. Ik denk dat het tijd wordt dat er iemand opstaat die goede eyeopeners kan poneren en die afzakkende middenklasse weer op het juiste spoor kan zetten, want als dit zo doorgaat zal dit land een gigantische armoedeval kennen voor die doelgroep en terwijl zij juist de groep zijn die van heel het volk de meeste lasten dragen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

zondag 2 december 2018 om 12:48
Tja, dan blaf je tegen de verkeerde boom.spuit-elf schreef: ↑02-12-2018 12:45Maar nu heb je het weer vooral over geld en inkomen. Mijn punt is juist dat je ook moet kijken naar wat mensen inleveren om dat inkomen te verdienen. Er lopen momenteel ontzettend veel mensen rond met stressklachten en andere problemen, die gevolg zijn van de hoge werkdruk (én belastingdruk) voor die groepen. Om die mensen weg te zetten als verwende egoïsten die niet verder kijken dan hun eigen bubbel is gewoon niet correct.
Dat is niet de groep die ik zie als verwende egoïsten, integendeel.

zondag 2 december 2018 om 12:49
Kukita-Del-Barrio schreef: ↑02-12-2018 12:45Niemand ontkend dat. Ik ga er ook op achteruit waarschijnlijk.
Maar goed je zegt zelf dat het goed geregeld is in NL dus dan zijn wij het met elkaar eens, en eigenlijk ook met Dutchess. De hele discussie die is ontstaan is omdat men blijkbaar niet mag vinden dat het goed geregeld is zolang als er iemand zich meld die zegt dat ze altijd moet budgetteren of iemand die niet voldoende geld heeft om elk wekend een treinkaart te kopen.
Nou nee, die kraamt zoveel onzin uit, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
zondag 2 december 2018 om 12:49

zondag 2 december 2018 om 12:52
Daar zit het hem nou juist, we hebben het helemaal niet met zijn allen goed. Er is een groep die het wel slecht heeft.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 12:49Ik weet heus dat er mensen zijn die het niet breed hebben en moeilijk hebben. Mijn intentie van dit topic was niet ‘kijk eens hoe moeilijk ik het heb’ of ‘kijk eens hoe goed ik het voor elkaar heb’. We hebben het met z’n alleen goed in Nederland en het kan altijd beter. Slotje erop.

zondag 2 december 2018 om 12:53
Al een paar keer iets over gezegd.. Nul reacties op. Niet negatief en niet positief.Ikigai schreef: ↑02-12-2018 12:41Ik lees weinig oplossingen in dit topic. Als er nog meer geld naar de armen moet en de werkende bevolking nog hoger belast wordt, dan betekent dat, dat werken straks niks meer oplevert. Die kant gaan we al op, maar dat wordt dan alleen nog maar sterker.
Hmm, ik moet dit plan nog verder uitwerken!![]()
Het blijft nog steeds een 2 kampen discussie. Vind ik jammer want is mijn insteek niet.

zondag 2 december 2018 om 12:53
Maar sta je nog steeds achter jouw eerdere gemaakte uitspraken over zelfinzicht en hard werken om uit armoede te komen? Het zou je sieren als je toe zou geven dat je je versproken hebt en dat je besteft dat sommigen in een uitzichtoze situatie zitten vwb financiën en dat hun enige hoop om uit de shit te komen een rijke vent of erfenis zou zijn, bijvoorbeeld.DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 12:49Ik weet heus dat er mensen zijn die het niet breed hebben en moeilijk hebben. Mijn intentie van dit topic was niet ‘kijk eens hoe moeilijk ik het heb’ of ‘kijk eens hoe goed ik het voor elkaar heb’. We hebben het met z’n alleen goed in Nederland en het kan altijd beter. Slotje erop.

zondag 2 december 2018 om 12:56
DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 12:49Ik weet heus dat er mensen zijn die het niet breed hebben en moeilijk hebben. Mijn intentie van dit topic was niet ‘kijk eens hoe moeilijk ik het heb’ of ‘kijk eens hoe goed ik het voor elkaar heb’. We hebben het met z’n alleen goed in Nederland en het kan altijd beter. Slotje erop.
Ja joh, Benmama kletst ook maar wat. En met haar nog heel veel mensen. Hebben het hartstikke goed. Leuk man, het zo goed hebben dat je geen verjaardags- of kerstkadootje voor je kind kan kopen en je tussen de junks moet wonen.

zondag 2 december 2018 om 12:58
zondag 2 december 2018 om 13:00
Zodeknetter: 33 pagina's aan reacties in 1 dag...
Met Nemain eens: het gaat goed in Nederland, maar er zijn helaas genoeg mensen die 'buiten de boot' vallen. Soms door eigen schuld (maar wie maakt er nu geen fouten in z'n leven) maar ook soms door pech. Probeer maar eens een sociale huurwoning te pakken te krijgen...
Wat ik erger vind is dat we de afgelopen jaren economische groei hebben, maar dat de middenmoot in Nederland daar nauwelijks van profiteert (dus 'winsten' door technische vooruitgang gaan vooral naar top-salarissen en winstuitkeringen).
Kortom: het gaat goed met Nederland, maar het kan echt veel beter.
En er moeten nu maatregelen komen, om Nederland ook in de komende 50 jaar 'goed' te houden.
[De vergelijking met Frankrijk gaat al helemaal niet op, in Frankrijk gaat het ook minstens zo goed als in Nederland]
Met Nemain eens: het gaat goed in Nederland, maar er zijn helaas genoeg mensen die 'buiten de boot' vallen. Soms door eigen schuld (maar wie maakt er nu geen fouten in z'n leven) maar ook soms door pech. Probeer maar eens een sociale huurwoning te pakken te krijgen...
Wat ik erger vind is dat we de afgelopen jaren economische groei hebben, maar dat de middenmoot in Nederland daar nauwelijks van profiteert (dus 'winsten' door technische vooruitgang gaan vooral naar top-salarissen en winstuitkeringen).
Kortom: het gaat goed met Nederland, maar het kan echt veel beter.
En er moeten nu maatregelen komen, om Nederland ook in de komende 50 jaar 'goed' te houden.
[De vergelijking met Frankrijk gaat al helemaal niet op, in Frankrijk gaat het ook minstens zo goed als in Nederland]
zondag 2 december 2018 om 13:01
Leg mij geen woorden in de mond. Alsof een verjaardagscadeautje een primitieve levensbehoefte is. Er zijn kinderen die geen schoon drinkwater hebben en geen voedsel. En dat soort situaties komen niet in Nederland voor, dus ja we hebben het goed hier.

Ff voor DMM.
Ik vind haar te hard aangepakt.
Er is inmiddels door haar ook wel wat nuance in haar postings te lezen.
Wel jammer.. Ik heb je een paar keer eerder aangesproken of je op mij zou willen reageren. Niet gedaan. Jammer.
Dat het jou, met hulp, gelukt is is fijn! En dat meen ik en gun ik je ook.
Je mening dat dit door je instelling komt ben ik het niet helemaal mee eens.
Instelling heeft er mee te maken maar omstandigheden kunnen resultaat flink beïnvloeden.
Pech, ziek worden, foute mensen in je leven tegen komen. Niet geleerd hoe het kan /moet. Enz
Dat zijn omstandigheden die je niet volledig in de hand hebt.
Dat is wat ik vooral mis in jouw postings. Het goed hebben is niet alleen een kwestie van dd juiste mindset.
Ik vind haar te hard aangepakt.
Er is inmiddels door haar ook wel wat nuance in haar postings te lezen.
Wel jammer.. Ik heb je een paar keer eerder aangesproken of je op mij zou willen reageren. Niet gedaan. Jammer.
Dat het jou, met hulp, gelukt is is fijn! En dat meen ik en gun ik je ook.
Je mening dat dit door je instelling komt ben ik het niet helemaal mee eens.
Instelling heeft er mee te maken maar omstandigheden kunnen resultaat flink beïnvloeden.
Pech, ziek worden, foute mensen in je leven tegen komen. Niet geleerd hoe het kan /moet. Enz
Dat zijn omstandigheden die je niet volledig in de hand hebt.
Dat is wat ik vooral mis in jouw postings. Het goed hebben is niet alleen een kwestie van dd juiste mindset.

DuchessMeganMarkle schreef: ↑02-12-2018 13:01Leg mij geen woorden in de mond. Alsof een verjaardagscadeautje een primitieve levensbehoefte is. Er zijn kinderen die geen schoon drinkwater hebben en geen voedsel. En dat soort situaties komen niet in Nederland voor, dus ja we hebben het goed hier.
Je. Lult. Die zijn er wel.
zondag 2 december 2018 om 13:02
Ik ben inderdaad tot inzicht gekomen dat niet iedereen de gezondheid heeft om hard te werken.Kukita-Del-Barrio schreef: ↑02-12-2018 12:53Maar sta je nog steeds achter jouw eerdere gemaakte uitspraken over zelfinzicht en hard werken om uit armoede te komen? Het zou je sieren als je toe zou geven dat je je versproken hebt en dat je besteft dat sommigen in een uitzichtoze situatie zitten vwb financiën en dat hun enige hoop om uit de shit te komen een rijke vent of erfenis zou zijn, bijvoorbeeld.