Hebben wij het zo slecht in Nederland?

01-12-2018 15:17 3238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me echt waarom mensen protesteren in Nederland. In Frankrijk zijn de mensen aan het protesteren (wat ik overigens ook wel begrijp), maar dat is niet te vergelijken met Nederland. De sociale voorzieningen in Frankrijk zijn niet zo goed als in Nederland.
Nu zijn de ‘gele hesjes’ in Den Haag en Maastricht aan het protesteren.

Wat is hier zo slecht in Nederland dan?

- banen liggen hier voor het oprapen
- sociale voorzieningen zijn top geregeld
- er is overal wel een potje voor
- voedselbank
- goede schone ziekenhuizen

Wij hebben het goed in Nederland hoor, althans dat vind ik.
Kukita-Del-Barrio schreef:
06-12-2018 18:17
Volgens de overheid woon ik scheeft. Die bijstandsmoeder overigens ook. Zij woont duur-scheef en kost daardoor nog meer geld. Alleen probeert de regering mij dmv financiële dreigementen het huis uit te schoppen. Zij mag daarentegen wel blijven, gelukkig. :hyper:
Yep, gelukkig maar.

Edit: Je houdt een sociale huurwoning bezet waar mensen met een kleine beurs wel 12 jaar of meer op moeten wachten.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 18:21
13.82% gewijzigd
rosanna08 schreef:
06-12-2018 18:14
Wat heeft Solo jou misdaan? Ik zie dit hele topic al dat je op haar in aan het hakken bent en ik vraag me af waarom
Ze heeft mij niets misdaan en ik heb helemaal niets tegen haar.
Ik heb haar een paar keer wel betrapt op zielig doen en anderen van alles beschuldigen omdat ze niet krijgt wat ze vind dat ze ‘verdient’. Dat heb ik haar ook al verteld trouwens.
Cateautje schreef:
06-12-2018 18:10
Het is maar goed dat mensen zoals jij dat niet bepalen.
Nee, daarom zijn er ook vele domme mensen die niet rond kunnen komen of hun kinderen een goede toekomst kunnen bieden. Of vind jij dat niet belangrijk en is bestaansrecht een groot genoegen?
Blondie456 schreef:
06-12-2018 18:08
Ik vind het alleen maar dom om voor nog meer ellende te kiezen. Ik vind kinderen krijgen helemaal geen grondrecht. Tja, het is jammer dat bijna iedereen kinderen kan krijgen maar de zorg ervoor dragen niet kunnen. Dab heb ik geen medelijden met de ouders die in armoede leven maar wel voor de kinderen die daar niet om gevraagd hebben. In zo'n situatie hadden ze beter niet geboren kunnen worden.
Ik loop niet over van zelfvertrouwen maar ik denk nog steeds dat mijn zoon het best goed heeft.

De basis is er altijd. Ik heb hem helaas 1 keer niet mee kunnen laten gaan met een excursie, verder alles, altijd.
Hij heeft leuke kleding.
Krijgt voldoende eten en bijna altijd gezond.

Vrienden van hem zijn welkom, ook met eten en eventueel blijven slapen.

En vooral, ik ben er voor hem. In alle opzichten.

Ja, niet alles kan. Vakantie is niet vanzelfsprekend, maar ik denk dat ik een oké moeder ben.

Hij doet het goed, heeft vrienden, is gelukkig, school gaat prima, heeft ambities, is een heerlijke puber die geliefd is bij veel mensen.

Het heeft ook voordelen om in bijstand op te groeien. Waarde van geld weet hij. Sparen voor iets kan hij. En keuzes maken ook.

Ideaal, nee. Maar als je ouders veel werken heeft dat ook nadelen.

Dus aanbevelen.. Nee. Maar het zijn ook geen voor het leven getekende kinderen.
Dubbel
anoniem_8114 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 18:35
99.29% gewijzigd
Blondie456 schreef:
06-12-2018 18:21
Nee, daarom zijn er ook vele domme mensen die niet rond kunnen komen of hun kinderen een goede toekomst kunnen bieden. Of vind jij dat niet belangrijk en is bestaansrecht een groot genoegen?
Het bestaansrecht is een groot genoegen en voor zover ik weet is naar school gaan nog altijd gratis tot en met het MBO, dus ik zie niet in waarom die kinderen geen goede toekomst voor zichzelf kunnen verzorgen.
06-12-2018 18:20
Ik heb haar een paar keer wel betrapt op zielig doen en anderen van alles beschuldigen omdat ze niet krijgt wat ze vind dat ze ‘verdient’. Dat heb ik haar ook al verteld trouwens.
Dan lezen wij echt iets totaal anders in haar postings. Als Solo iets niet doet, is het wel zielig doen. Ze geeft openheid over haar situatie, dat is heel wat anders.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Blondie456 schreef:
En wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
06-12-2018 18:11
Ik ben het met je eens dat arme gezinnen ook kinderen zouden mogen krijgen zonder al die verwijten. Of het verstandig is, is een tweede. Ik vind wel dat wanneer je eenmaal de keuze heb gemaakt om die kinderen te maken dat je niet moet lopen zeuren over anderen die niet solidair zouden zijn en dat er niet genoeg gelijkwaardheid is. Dat is wat Solo ons verwijt.

Ik zie het anders. In de flat waar ik woon woont er alleenstaande bijstandsmoeder met haar kind. In precies hetzelfde huis met dezelfde service alles erop en eraan als wat ik heb. Wij gaan naar dezelfde huisarts wanneer we ziek zijn. We worden in hetzelfde ziekenhuis geholpen en alle kinderen in deze flat zitten bij elkaar op school. Mijn loon is ruim 3x een bijstandsuitkering en de loon van weer een ander gezin in deze flat is 2x de mijne. Dát is gelijkheid. Ondanks het verschil in inkomsten kunnen wij allemaal gebruik maken van dezelfde voorzieningen.
Het is dus in Nederland best goed geregeld!
En ik blijf het herhalen, daar ben ik blij mee en dankbaar voor!
Puur mazzel dat ik in NL woon.

Het neemt alleen niet weg dat de bijstandsmoeder bij jou uit de flat het knap lastig kan hebben om het einde van de maand nog eten op tafel te zetten. Of een tegenslag op te vangen.

En het komt bij mij over dat je dit niet mag zeggen.
Maar als je niks zegt veranderd er niks.
Dus wat moet een bijstandsmoeder als ik nou doen?
Mond houden of zoals waar ik voor kies.. Een kijkje in de keuken geven.

Met de kans dat dit als zielig gedrag gezien word, of nog erger.. Bedelen.

Ik zou dus graag lezen wat ik anders zou moeten of kunnen doen. En ja ik bedoel ik, niet gemeen of een andere schrijver hier, maar ik.

En ja ik vind dit eng... Maar ik wil wel echt open staan voor ideeën en meningen.
rosanna08 schreef:
06-12-2018 18:25
En wie ben jij om dat voor anderen te bepalen?
Ik bepaal niks voor anderen. Die mensen kiezen daar zelf voor. Je HOEFT geen kinderen te krijgen.
rosanna08 schreef:
06-12-2018 18:24
Dan lezen wij echt iets totaal anders in haar postings. Als Solo iets niet doet, is het wel zielig doen. Ze geeft openheid over haar situatie, dat is heel wat anders.
Idd. En een andere mening maar zielig en slachtoffer gedrag neuh.
Ikigai schreef:
06-12-2018 16:24
Dat vind ik ook een lastige. Als je niet veel te besteden hebt, dan ben je wat mij betreft wel verantwoordelijk voor je eigen uitgavenpatroon.

Geen geld hebben, maar wel in je eentje de keuze maken om kinderen te krijgen, zou ik zelf nooit doen. Kinderen kosten bakken met geld, dat weet je van tevoren. Ik zou het voor mezelf niet kunnen goedpraten dat anderen hier vervolgens voor kunnen opdraaien.
Kinderen kosten helemaal geen bakken met geld. Daarin heb je echt heel veel keus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
benmamma schreef:
06-12-2018 18:33

Het neemt alleen niet weg dat de bijstandsmoeder bij jou uit de flat het knap lastig kan hebben om het einde van de maand nog eten op tafel te zetten. Of een tegenslag op te vangen.

Ik zou dus graag lezen wat ik anders zou moeten of kunnen doen. En ja ik bedoel ik, niet gemeen of een andere schrijver hier, maar ik.

En ja ik vind dit eng... Maar ik wil wel echt open staan voor ideeën en meningen.
Je zou bijvoorbeeld ervoor kunnen kiezen om geen kind te nemen als je voor de keuze staat en weinig overhoudt per maand. Let wel: ik verwijt je niks maar het krijgen van kinderen en de gevolgen daarvan is ook een keuze. Ik zou een vriendin in de bijstand afraden om aan kinderen te beginnen maar ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om het dom te noemen. Mensen in de bijstand zijn ook gewoon mensen dus ik begrijp het volkomend.
Zo te lezen gaat het in jullie huishouden oké. Je kan alles betalen wat er betaald moet worden alleen vergt dat wat aandacht en goed budgetteren. Wat mij betreft heeft de overheid het voor jou dus ook goed geregeld en heb je niets te klagen.
Solomio schreef:
06-12-2018 18:40
Kinderen kosten helemaal geen bakken met geld. Daarin heb je echt heel veel keus.
Maar toch weer niet.
Jij zat een paar pagina’s terug te jammeren omdat je geen geld had om je kids vaker te zien.
karin6789 schreef:
06-12-2018 17:48
Ook als de moeder verslaafd is aan drank of pillen?
In een gewelddadige relatie zit?
Zwakbegaafd?
Mijn kinderen hebben het dus enorm getroffen: ik ben niet verslaafd, ik zit niet in een gewelddadige relatie, ik ben niet zwakbegaafd (integendeel).
Wat wil je nog meer?

David Dunning
Ikigai schreef:
06-12-2018 17:35
En mijn kinderen houden dit land in de toekomst draaiende. Ook als jij straks 90 bent en hulpbehoevend. Daarvoor heb je toch echt een nieuwe generatie nodig.
Dat kun je helemaal niet met zekerheid zeggen, want misschien worden jouw kinderen wel blowende hippies die ergens in India zichzelf proberen te vinden.
Dan ben je een heel slechte lezer.

David Dunning
benmamma schreef:
06-12-2018 18:33

Als je kunt werken, dan zou ik je aanraden om te gaan werken. Ik ken je situatie niet, dus als je ernstig ziek bent dan kan het natuurlijk niet, maar in alle andere gevallen zou ik daarmee het heft in eigen handen nemen en zorgen dat je niet meer afhankelijk bent.
06-12-2018 18:46
Maar toch weer niet.
Jij zat een paar pagina’s terug te jammeren omdat je geen geld had om je kids vaker te zien.
Dat was geen jammeren maar iets vertellen, iets constateren. Degene die hier zit te jammeren en strontvervelend is en lekker aan het uitlokken is ben jij!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Blondie456 schreef:
Mijn kinderen hebben precies dezelfde mogelijkheden gekregen als andere kinderen.
Helaas zit hun autisme ze zodanig in de weg dat ze die mogelijkheden niet kunnen benutten.
Dat ik ze heb opgezadeld met autisme, ja, daar voel ik me beroerd over.
Maar dat ze opgegroeid zijn in een gezin met weinig geld, nou, nee, dat vind ik dan weer geen punt.

David Dunning
Ach hou toch op man. Totaal ongeloofwaardig ben je!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Solomio schreef:
06-12-2018 18:40
Ze zullen toch een dak boven hun hoofd nodig hebben, voedsel, kleding en scholing.

Al die dingen worden nu voor jou kinderen betaald, door anderen, dus je hebt misschien geen idee wat het allemaal kost, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Ikigai schreef:
06-12-2018 18:53
Ze zullen toch een dak boven hun hoofd nodig hebben, voedsel, kleding en scholing.

Al die dingen worden nu voor jou kinderen betaald, door anderen, dus je hebt misschien geen idee wat het allemaal kost, maar dat betekent niet dat het er niet is.
Nee ze heeft waarschijnlijk geen idee :nut:

:rofl:
06-12-2018 18:46
Maar toch weer niet.
Heb je überhaupt meegekregen dat ik tot gisteren ook nog allebei mijn meerderjarige kinderen moest onderhouden?
Want nu mijn jongste een uitkering krijgt heb ik financieel meer lucht.
En kan hij zijn eigen reiskosten betalen.

David Dunning
Ikigai schreef:
06-12-2018 18:53

Ik heb weleens gelezen dat een kind de eerste 18 jaar 250.000 euro zou kosten. Als dat zo is dan kan mijn zoon mij een proces aan doen, want ik kom nog niet in de buurt van de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven