Heeft het OM geblunderd in de zaak Akwasi?

12-09-2020 21:10 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
11september werd bekend dat Akwasi niet wordt gestraft voor zijn uitspraak bij de Black Lives Matter-demonstratie op 1 juli in Amsterdam. "Op het moment dat ik in november een Zwarte Piet zie, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht", zei hij toen.

De NOS meld nu dat de officier van justitie die in deze zaak een beslissing nam - Jacobien Vreekamp - tot juli 2020 voorzitter was van het in het bestuur van het Meldpunt Discriminatie Regio Amsterdam (MDRA).
https://nos.nl/artikel/2347952-officier ... stuur.html

Nu zou dat op zich niet uit maken maar het MDRA heeft - volgens haar eigen website - banden met het activistische KOZP

Afbeelding

Tel daarbij op dat de KOZP woordvoerder, publicist en criminoloog Mitchell Esajas in het MDRA bestuur zat kan je gerust concluderen dat de banden tussen KOZP en MDRA hecht zijn.

Is het dan verstandig om OVJ Jacobien Vreekamp een beslissing te laten nemen in een Zwarte Piet gerelateerde zaak?

Wat had Nederland er van gevonden als Wilders niet vervolgt was door een OVJ die in het bestuur van Voorpost zit (ik noem maar wat)

Tijd voor jullie mening :-)

TO trapt af:

Ik vond de uitspraken van Akwasi sowieso niet vervolgens waardig, ze waren wat ongenuanceerd maar vallen - mijns inziens - binnen de vrijheid van meningsuiting en meer zaak van het publiek debat dan voor een rechter.

Maar als je het dan beoordeeld laat dat dan doen door iemand die de schijn niet tegen heeft.




aanvulling:

De MDRA is niet neutraal inzake Zwarte Piet

Ze noemen Zwarte Piet in hun jaar verslag 2019 een "racistische figuur"

https://mdra.nl/wp-content/uploads/2020 ... terdam.pdf

Afbeelding

Het OM heeft geblunderd:

Totaal aantal stemmen: 132

Ja (73%)
Nee (23%)
Ik geef mijn mening in de draad (4%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 12-09-2020 22:21
13.36% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
13-09-2020 18:05
Maar goed, dit topic is dus duidelijk bedoelt als stemmingmakerij vermomd als discussie over zuiver handelen. Erg onzuiver dus.
Inderdaad. Het had ook makkelijk in het andere Akwasi-topic gekund. Maar het is weer genieten hoor. Het vluchtelingentopic is ook alweer omhoog gehaald waarbij een humanitaire ramp misbruikt wordt om de eigen vastgeroeste ideeen weer kwijt te kunnen.
fashionvictim schreef:
13-09-2020 22:55
Niemand zei ook dat Johan Derksen een slechte televisiepresentator was. Maar toen liep men zo ongeveer te schuimbekken over cancel cultuur omdat wat adverteerders zich terug trokken.

Nu wordt een OvJ onder druk van rechtse media van een zaak gehaald, en vindt niemand het erg. Da's op zijn minst niet heel erg consequent.
Bizar dat je überhaupt een Johan Derksen kunt vergelijken met een "neutrale" OvJ. Leg mij uit wat die twee gemeen hebben met elkaar?

En onder druk van rechtse media? Je bent alleen maar een het framen om je "gelijk" te halen. Direct de knuppel erin..

Het OM heeft gewoon liggen slapen en had haar nevenactiviteiten beter moeten controleren. Al jaren is de discussie over zwarte piet een heet hangijzer en een discussie VOL emotie. Zowel de voor als tegenstanders van zwartepiet.

Zelfs met de beste intenties, zet je er GEEN OvJ op die banden heeft met een van twee strijdende kampen.. een slager laat je niet zijn eigen vlees keuren.

En ik snap als jij, vooral met je posthistorie de discussie wilt aanzwengelen naar zwarte piet wel of niet, maar daat gaat het echt totaal niet om. Het gaat om de schijn van partijdigheid. En daar is geen plek voor in een goed werkende rechtsstaat.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik vind dat het OM heeft geblunderd:
Speciaal voor Bethweter:


13 sept. 2020
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rlijkheid/
'Dat officier in zaak Akwasi met KOZP-voorman samenwerkte wekt gevoel van oneerlijkheid'


:sherlock:
Akwasi riep: "het word tijd voor black privilege, we wil fuck you all" ....Dit is een nieuwe fase man..... "hou je niet meer in". Piet kan niet meer overleven, die moet naar zijn 'hoerenmoeder' straks, .........we hebben allemaal onze issues, de belastingdienst maar pam pam pam, .............snap je? snap je?
....................... "Ik geloof niet in de Tweede Kamer,
(zie vanaf 2.45 minuut) ik geloof niet in de Nederlandse staat van politiek, want de politiek lijkt niet op mij, die lijkt niet op ons" snap je......
..................


https://youtu.be/pj5a845k6Ls Akwasi - Black Lives Matter Protest 2020 - De Dam, Amsterdam
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
13-09-2020 23:23
Waarom ik vind dat het OM heeft geblunderd:
Speciaal voor Bethweter:


13 sept. 2020
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... rlijkheid/
'Dat officier in zaak Akwasi met KOZP-voorman samenwerkte wekt gevoel van oneerlijkheid'


:sherlock:
Akwasi riep: "het word tijd voor black privilege, we wil fuck you all" ....Dit is een nieuwe fase man..... "hou je niet meer in". Piet kan niet meer overleven, die moet naar zijn 'hoerenmoeder' straks, .........we hebben allemaal onze issues, de belastingdienst maar pam pam pam, .............snap je? snap je?

"Ik geloof niet in de Tweede Kamer, (zie vanaf 2.45 minuut) ik geloof niet in de Nederlandse staat van politiek, want de politiek lijkt niet op mij, die lijkt niet op ons" snap je......

..................


https://youtu.be/pj5a845k6Ls Akwasi - Black Lives Matter Protest 2020 - De Dam, Amsterdam
Ik had het over het verschil tussen KOZP en de Grauwe Eeuw. Misschien moet je dat eens opzoeken. En daar hoef je geen linkjes van te plaatsen want ik weet het verschil wel
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
13-09-2020 23:14
En gewoon weer KOZP gelijk stellen aan de grauwe eeuw.

Het moet voor een aantal van jullie toch wel weer echt feest zijn om al je onnozele denkbeelden volop te kunnen verspreiden
....
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
13-09-2020 23:26
Ik had het over het verschil tussen KOZP en de Grauwe Eeuw. Misschien moet je dat eens opzoeken. En daar hoef je geen linkjes van te plaatsen want ik weet het verschil wel

Je had het vooral over onnozele denkbeelden. Daarom liet ik je zien wat echt onnozele denkbeelden zijn.
En als je me op die toon denkt te moeten aanspreken, dan zoek je maar zelf naar verschillen.

Dan zijn voor mij leden van KOZP en leden van Grauwe eeuwers precies het zelfde. Ik zie dan geen enkel verschil meer.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
13-09-2020 22:50
Dan Google je toch zelf even. Het hoeft toch allemaal niet voorgekauwd.
Daar gaat het niet om, Gijs beweert iets, maar kan dat niet onderbouwen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
r2m schreef:
13-09-2020 23:17
Bizar dat je überhaupt een Johan Derksen kunt vergelijken met een "neutrale" OvJ. Leg mij uit wat die twee gemeen hebben met elkaar?

En onder druk van rechtse media? Je bent alleen maar een het framen om je "gelijk" te halen. Direct de knuppel erin..

Het OM heeft gewoon liggen slapen en had haar nevenactiviteiten beter moeten controleren. Al jaren is de discussie over zwarte piet een heet hangijzer en een discussie VOL emotie. Zowel de voor als tegenstanders van zwartepiet.

Zelfs met de beste intenties, zet je er GEEN OvJ op die banden heeft met een van twee strijdende kampen.. een slager laat je niet zijn eigen vlees keuren.

En ik snap als jij, vooral met je posthistorie de discussie wilt aanzwengelen naar zwarte piet wel of niet, maar daat gaat het echt totaal niet om. Het gaat om de schijn van partijdigheid. En daar is geen plek voor in een goed werkende rechtsstaat.
Ik heb 2 posts in dit topic geplaatst en beide gingen over cancel cultuur. De naam ZP is door mij niet genoemd.
Am Yisrael Chai!
r2m schreef:
13-09-2020 22:10
Met alle respect, maar ik kan t niet laten om dit te zeggen:

Als ik jouw posts lees, dan lees ik alleen maar afkeur naar "blanken". Was je een blanke vrouw geweest met deze "meningen" naar niet blanke mensen, dan was je zonder twijfel racistisch geweest volgens velen.

Mensen veroordelen Akwasi niet omdat hij niet blank is en dus in jouw ogen "zielig/slachtoffer" is, maar omdat hij openlijk aggressie en geweld verheerlijkt en aanmoedigd. Ongeacht het onderwerp!

Zijn tweets van 8j (niet 20j zoals hij zelf zei) en zijn betoog in onze hoofstad liegen er niet om en ongeacht je huidskleur, zal je dit moeten afkeuren.

Mensen zoals jij, die strijden voor gelijkheid op basis van huidskleur zorgen door deze extreme manier van discussiëren juist voor een grotere kloof. Extremen worden nu aan beide kanten van het speelveld uitvergroot.

En voor de duidelijkheid: racisme of discriminatie van welke onderwerp dan ook MOET worden aangepakt. Maar dat doe je met discussiëren en niet met het betogen of aanzetten tot geweld. Dat werkt gewoon averechts.

Een discussie begint bij het respecteren van elkaar.. en dat mis ik in jouw posts hier. Iedereen die een andere mening heeft dan jij is al direct xenofoob of een racist en maak je monddood.
Deze post ging over cancel cultuur, hou je panty maar heel verder. Echt, waar haal je dit nou weer allemaal vandaan.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
13-09-2020 23:31


Dan zijn voor mij leden van KOZP en leden van Grauwe eeuwers precies het zelfde. Ik zie dan geen enkel verschil meer.
Je kan de plaatselijke scoutingclub ook de daden van IS in de schoenen schuiven. Of een kroket een frikandel noemen. Ik vind dat vrij onnozel.
missie_m schreef:
13-09-2020 23:31
Je had het vooral over onnozele denkbeelden. Daarom liet ik je zien wat echt onnozele denkbeelden zijn.
En als je me op die toon denkt te moeten aanspreken, dan zoek je maar zelf naar verschillen.

Dan zijn voor mij leden van KOZP en leden van Grauwe eeuwers precies het zelfde. Ik zie dan geen enkel verschil meer.
Je klinkt een beetje als mijn oudtante die in de 90 is.
Er komt ieder jaar op verjaardagen een heel donker getint jongetje.
'is dat nou steeds dezelfde of komt er nou steeds een ander binnen'
Zij is dan nog wel zo netjes om steeds de naam te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Laat gaan joh, het enige dat je bereikt, is dat je hier steeds provocerendere posts krijgt.

De zon schijnt!
Alle reacties Link kopieren
@bethweeter, Je kan dan nu wel zo leuk een frikandel met een kroket gaan vergelijken, maar dan heb jij met opzet niks begrepen van mijn post die over gelijke behandeling van straffen gaat, niet over verschillen van 'vereniging'. Als iemand van de Friese blokkeerders gestraft word voor opruiing, aanzetten tot geweld of what ever, dan kan iemand als Akwasi, of iemand van KOZP of Grauwe eeuw ook gestraft worden voor eenzelfde strafbaar feit. Als alleen die Fries gestraft word en Akwasi niet omdat een dame van het OM belangen heeft bij KOZP, dan heet dat belangenverstrengeling én ongelijke behandeling.

Zie waar jij op reageerde. Je pikt alleen twee woordjes eruit waarop je wilt aanslaan om de aandacht af te leiden van waar het echt over gaat.


:sherlock:

missie_m schreef:
13-09-2020 22:53
Eens met je post. Racisme en discriminatie aanpakken is prima, maar op deze manier werkt het juist averechts. Er word nu 'door de zg strijders' juist onderscheid gemaakt.

Als het OM niet eerlijk handelt, in akwasi's geval, zullen velen zich onterecht behandeld voelen, dat zal volgens mij niet goed uitpakken. Want dat is onderscheid maken. Waarom een Jenny Douwes een werkstraf geven omdat ze een idee losliet op Facebook en Akwasi niets? Tenslotte dachten die Friesen dat de KOZP stennis zouden komen maken, want er was eerder al een oproep geweest om Piet te vermoorden, iets met botsplinters, voor de ogen van kinderen. Ik geloof dat Jenny niet eens zelf bij de blokkade aanwezig was. Maar zij had de oproep gedaan.

Maar dan niks doen bij zo'n massale oproep-tot-geweld tijdens de BLM demonstratie in coronatijd. ik snap dat niet,

Zelfs al ging die speech van Akwasi niet over Piet, hij riep ook oprui-narigheid over de Tweede kamer.

bethweeter schreef:
13-09-2020 23:14
En gewoon weer KOZP gelijk stellen aan de grauwe eeuw.

Het moet voor een aantal van jullie toch wel weer echt feest zijn om al je onnozele denkbeelden volop te kunnen verspreiden
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
14-09-2020 07:19
Je kan de plaatselijke scoutingclub ook de daden van IS in de schoenen schuiven. Of een kroket een frikandel noemen. Ik vind dat vrij onnozel.

Inderdaad dat is 'vrij onnozel'. Vooral als je dat doet bij een post die niet over de verschillen van clubs gaat, maar over gelijke behandeling ongeacht welke club iemand is.
LOEP ME MAAR aub.
r2m schreef:
13-09-2020 23:17
Bizar dat je überhaupt een Johan Derksen kunt vergelijken met een "neutrale" OvJ. Leg mij uit wat die twee gemeen hebben met elkaar?

En onder druk van rechtse media? Je bent alleen maar een het framen om je "gelijk" te halen. Direct de knuppel erin..

Het OM heeft gewoon liggen slapen en had haar nevenactiviteiten beter moeten controleren. Al jaren is de discussie over zwarte piet een heet hangijzer en een discussie VOL emotie. Zowel de voor als tegenstanders van zwartepiet.

Zelfs met de beste intenties, zet je er GEEN OvJ op die banden heeft met een van twee strijdende kampen.. een slager laat je niet zijn eigen vlees keuren.

En ik snap als jij, vooral met je posthistorie de discussie wilt aanzwengelen naar zwarte piet wel of niet, maar daat gaat het echt totaal niet om. Het gaat om de schijn van partijdigheid. En daar is geen plek voor in een goed werkende rechtsstaat.
Was je ook zo uit je panty gegaan als er foto's waren opgedoken van deze ovj in pietenschmink of met een zwarte Piet, en de pro Piet mensen hadden ditzelfde (kul) argument aangevoerd als er wel vervolging was?
yette schreef:
14-09-2020 09:09
Laat gaan joh, het enige dat je bereikt, is dat je hier steeds provocerendere posts krijgt.

De zon schijnt!
Oh ja het is heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
14-09-2020 12:41
Was je ook zo uit je panty gegaan als er foto's waren opgedoken van deze ovj in pietenschmink of met een zwarte Piet, en de pro Piet mensen hadden ditzelfde (kul) argument aangevoerd als er wel vervolging was?


Stel Akwasi was veroordeeld tot een boete €1000,- door een rechter die in zijn vrije tijd voorzitter is van een Pro Piet organisatie dan was de “linkse” pers daar terecht opgedoken, volkomen terecht overigens want dat is gewoon belangenverstrengeling of heeft in ieder geval de schijn van.

Zo werkt het natuurlijk, de “linkse” pers vertegenwoordigd haar achterban en gedachtengoed en de “rechtse” pers het hare.
Het was natuurlijk niet voor niets dat het de Telegraaf was die zo’n bombarie maakte rond de zoon van Femke Halsema en niet het veel linksere, maar ook Amsterdamse, Parool.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-09-2020 14:18
Stel Akwasi was veroordeeld tot een boete €1000,- door een rechter die in zijn vrije tijd voorzitter is van een Pro Piet organisatie dan was de “linkse” pers daar terecht opgedoken, volkomen terecht overigens want dat is gewoon belangenverstrengeling of heeft in ieder geval de schijn van.

Zo werkt het natuurlijk, de “linkse” pers vertegenwoordigd haar achterban en gedachtengoed en de “rechtse” pers het hare.
Het was natuurlijk niet voor niets dat het de Telegraaf was die zo’n bombarie maakte rond de zoon van Femke Halsema en niet het veel linksere, maar ook Amsterdamse, Parool.
Ik denk wel dat het resultaat anders was geweest #institutioneel racisme. Plus dat de meeste moraalridders hier dan nergens waren te bekennen. Integendeel, ik voorspel hilariteit en diverse nare grappen.
Het-groepje schreef:
14-09-2020 12:41
Was je ook zo uit je panty gegaan als er foto's waren opgedoken van deze ovj in pietenschmink of met een zwarte Piet, en de pro Piet mensen hadden ditzelfde (kul) argument aangevoerd als er wel vervolging was?
Uhm, ja! Dan had ik het zelfde gezegd ja.

Ik ben tegen zwarte piet btw.. dus snap je punt niet?
r2m schreef:
14-09-2020 16:15
Uhm, ja! Dan had ik het zelfde gezegd ja.

Ik ben tegen zwarte piet btw.. dus snap je punt niet?
Nee dat blijkt.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog niet klaar:

De Telegraaf
Belanghebbenden vechten sepot Akwasi aan bij hof
1 uur geleden

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout

Minstens tien van de 44 mensen die aangifte hebben gedaan tegen rapper Akwasi spannen een zogeheten artikel 12-procedure aan bij het gerechtshof. Ze zijn het er niet mee eens dat het Openbaar Ministerie heeft besloten de rapper niet te vervolgen voor zijn uitspraak over Zwarte Piet tijdens de Black Lives Matter-demonstratie op 1 juni op de Dam in Amsterdam. ...........

..........enz.enz............
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De zaak Akwasi ligt gevoelig en houd de gemoederen bezig. Gisteren CDA-Kamerlid en voormalig officier van justitie Chris van Dam die :


CDA-Kamerlid pleit voor 'dubbele heroverweging' in zaak-Akwasi
ANP
1 dag geleden

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout
...........
Van Dam schrijft dat dit soort beslissingen nooit door één officier wordt genomen. "Geen twijfel over intenties, maar het beeld dat ontstaat - rond dit gepolariseerde thema - is niet goed. Een dubbele heroverweging zou goed zijn", twittert het Kamerlid.
.............

en vandaag:

Procedure aangespannen wegens besluit van OM om Akwasi niet te vervolgen
NU.nl
1 uur geleden

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ailsignout
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
14-09-2020 14:18
Stel Akwasi was veroordeeld tot een boete €1000,- door een rechter die in zijn vrije tijd voorzitter is van een Pro Piet organisatie dan was de “linkse” pers daar terecht opgedoken, volkomen terecht overigens want dat is gewoon belangenverstrengeling of heeft in ieder geval de schijn van.

Zo werkt het natuurlijk, de “linkse” pers vertegenwoordigd haar achterban en gedachtengoed en de “rechtse” pers het hare.
Het was natuurlijk niet voor niets dat het de Telegraaf was die zo’n bombarie maakte rond de zoon van Femke Halsema en niet het veel linksere, maar ook Amsterdamse, Parool.
Een rechter mag geen enkele band/kennis hebben met verdachten.

Kennelijk is dat anders als het om de ovj. Anders was dat wel aangepakt.

Hoe zuur moet je daarover zijn om daar een nieuw topic over te openen?
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
14-09-2020 18:02
Een rechter mag geen enkele band/kennis hebben met verdachten.

Kennelijk is dat anders als het om de ovj. Anders was dat wel aangepakt.

Hoe zuur moet je daarover zijn om daar een nieuw topic over te openen?


Zuur af niet, dit topic staat al 48 uur in de VIVA actueel top 3 ;)
Het voorziet toch in een behoefte anders schreef je niet mee (bedankt daar voor)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-09-2020 18:45
Zuur af niet, dit topic staat al 48 uur in de VIVA actueel top 3 ;)
Het voorziet toch in een behoefte anders schreef je niet mee (bedankt daar voor)
Oh ja, je bijfunctie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven