Het is vandaag 'Divorce Day'

08-01-2018 17:03 52 berichten
"De eerste maandag na de kerstvakantie staat sinds enkele jaren bekend als ‘Divorce Day’, een dag die werd bedacht door het Amerikaanse advocatenbureau Slater & Gordon.
Dat gebeurde na een onderzoek van het Amerikaans advocatenbureau waaruit bleek dat koppels zich eerst nog doorheen de kerst- en nieuwjaarsperiode worstelen om dan toch maar de stap naar een echtscheiding te zetten.

Een van de belangrijkste redenen om een echtscheiding aan te vragen na de kerstvakantie blijkt dat deze periode voor koppels erg enerverend kan zijn: cadeautjes kosten geld, veel geld zelfs, er wordt meer, veel meer gedronken, schoonouders komen langs en er moet na een feestje natuurlijk altijd nog worden opgeruimd. Dat allemaal leidt tot spanningen die uiteindelijk niet langer kunnen worden uitgepraat.

Bovendien, aldus relatietherapeute Ruth Sutherland in januari 2014 op nieuwswebsite Daily Mail: "Nieuwjaar, als begin van een nieuw jaar, is ook het moment om eens na te denken over hoe je leven verloopt." Het eindresultaat kan dan al eens negatief uitvallen.
Goede voornemens kunnen er ook mee te maken hebben. Meer aan jezelf gaan denken ect.

Vaak willen koppels in November en December niet scheiden ivm de aankomende feestdagen, en willen ze dat de kinderen ook niet aandoen.
Bovendien is Kerst een periode van 'vrede op aarde' en romantiek en vergevensgezindheid waarin vele hun huwelijk nog één laatste kans willen geven.

Daarnaast ervaren mensen veel druk. Zo worden ze overspoeld door reclames waarin de ‘perfecte’ familie centraal staat, waardoor ze gaan vergelijken. Als er op dat moment iets niet goed zit in je relatie, kunnen deze factoren ertoe leiden dat onderhuidse spanningen aan de oppervlakte komen en bezoekjes aan de familie als een geforceerd nummertje aanvoelen”, klinkt het."


Meer echtscheidingen in januari dus. Wat vinden jullie ervan? En als je bent gescheiden deed je dat dan ook na de feestdagen? Of na de zomervakantie misschien?
Merken jullie iets van 'Divorce Day' in je omgeving? En wat kan je ertegen doen denk je?
Ik wist dit dus niet en las dit nu voor het eerst.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
09-01-2018 20:21
Ook weer heel persoonlijk hoor. Dat ligt vaak ook aan de lat die je zelf ergens legt.

Niet mee eens dus.
Dat zit em niet in hoe hoog je de lat legt, dat zit em in woordgebruik.
'Gelukkig huwelijk' klinkt mij erg overdreven in de oren, net als iemand die zegt dat ie zo gelukkig is met het leven.
Verder leg ik idd de lat hoog, omdat ik het in mijn eentje heel prima heb en geen enkele behoefte heb aan een relatie waarbij ik zou moeten nadenken over wel of niet scheiden.
Als het niet 'vanzelf' gaat dan liever niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Mevrouw75 schreef:
08-01-2018 18:05
Nee, scheiden na een dipje van een paar dagen lijkt me niet het beste plan ooit.
Of wel, als dat nu al in haar opkomt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven