Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:Summerwoman schreef op 15 mei 2014 @ 20:08:

[...]

En mensen kunnen (vanuit hun eigen denkwijze, idealen, opvoeding) nou eenmaal (helaas) bikkelhard zijn. Dat zie je binnen de islamitische bevolking, maar zeker ook binnen andere 'bevolkingsgroepen' (al vind ik dat een naar woord want een mens is gewoon een mens en volgens mij niet in te delen in vaste hokjes zoals 'de moslim' of 'de christen' of 'de moeder' (ik zeg maar wat)).

Stom voorbeeld maar hoevaak (en hoe erg) komt pesten voor bij kinderen. Maakt dat 'de kinderen' dan eng?

hopelijk komt er gewoon een tijd dat mensen als individuen gezien kunnen worden ipv allemaal over 1 kam geschoren te worden met het gevaar te worden gediscrimineerd, uitgefoeterd en noem maar op. (Maar waarschijnlijk is dat een illusie)

Ik denk dat kinderen pesten omdat hun ouders niet discreet omgaan met hun gedachten en die continu voor zich uitblaten waar de kinderen bij zijn en zo komen vooroordelen en andere troep in de hoofden van kinderen, die daarmee naar school gaan en af reageren op een ander die hen een ongemakkelijk gevoel geven.

Ook een kwestie van aangeleerde redenatieprocessen en dat kan generaties lang doorgaan.
quote:Houston77007 schreef op 15 mei 2014 @ 20:15:

Cateautje: het is dat ze me niet meer moeten - een gevoel dat geheel wederzijds is - anders liet ik ze je stukkie lezen.

Eens met elk woord!

Besef eens hoe groot je achterban werkelijk is, daar kan je een volk mee stichten.

Blijf een vrije ziel, dat is je grootste geschenk.
Weet ik :-)
Waar zit de any-key?
Ik vind de islaam helemaal niet eng, sommige moslims wel. Tjonge jonge kijk alleen maar al naar Peter R de Vries over de grens wat er allemaal gebeurt in bepaalde landen. Kinderen worden verminkt en vermoord voor een of andere welzijnsspreuk voor de rijken. Kinderen worden mishandelt, misbruikt en aan het werk gezet 14 uur per dag. Het is erg makkelijk om een religie de schuld te geven. Maar in mijn ogen zijn er gewoon een hoop mafkezen op deze wereld, in sommige gebieden meer dan in andere, en die zouden maf zijn ongeacht welke religie ze aan hingen.

Maar goed deze discussie is zo zinloos als wat. Ik ben ook blij dat ik niet als moslim ben geboren. Dat geeft mij de kans om de ware islaam te zien zonder alle culturele aspecten en kortzichtigheden. En voor mij is de islaam zoals ik hem zie een prachtig geloof.
Heel prachtig dat geloof van de vrede. Vrouwen, homo's en niet-moslims worden openlijk gediscrimineerd. Werkelijk waar een prachtig, onverdraagzaam geloof
Ik vind het in dit verband echt totale onzin om te zeggen dat het om individuele mafketels gaat en niet om de religie.

Vrouw wordt vermoord omdat ze zich niet wil bekeren!
.
quote:felice71 schreef op 15 mei 2014 @ 14:36:

[...]

Misschien omdat ik de moslims niet ken die zich hier tegen uitspreken en ik best geloof dat ze er zijn. Maar helaas gebeuren deze dingen in naam van het geloof en is er niemand die dit probeert tegen te houden

Als moslima vind ik het afschuwelijk wat er met die vrouw gebeurt, met mij alle andere moslim zijnde waar ik de link mee gedeeld heb.

Allemaal verontwaardigd.

Wat zou je willen wat we gaan doen? Iedereen is bezig met zijn eigen alledaagse dingen, waar zou je de tijd vandaan moeten halen om je stem te laten horen??
quote:luffy22 schreef op 15 mei 2014 @ 21:04:

Maar goed deze discussie is zo zinloos als wat. Ik ben ook blij dat ik niet als moslim ben geboren. Dat geeft mij de kans om de ware islaam te zien zonder alle culturele aspecten en kortzichtigheden. En voor mij is de islaam zoals ik hem zie een prachtig geloof.Hoe ziet iemand die als moslim geboren is de islam?
Islam is inderdaad heel eng en gevaarlijk, maar dit is uiteraard niet van toepassing op alle moslims. Er zijn natuurlijk ook minder fundamentalistische stomingen binnen de islam, maar het moet wel gezegd worden, in de koran staan gevaarlijke dingen die aansporen tot geweld.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het moet niet zo zijn dat de gemiddelde Nederlandse of Marokkaanse of Turkse moslim hierop wordt aangekeken.
.
Bizar dat jij de Telegraaf als bron neemt om je te verdiepen in een geloof.

Pak eens een boek op zou ik zeggen.

Islam is even eng als het Christendom of elk ander dom.
Zelfs de Telegraaf kan informeren. Het is niet zo dat het niet waar is omdat het daar staat. Een beetje dom van jezelf, vind je niet?
On topic, afschuwelijk. Verschrikkelijk bericht.
quote:madelief_81 schreef op 16 mei 2014 @ 02:23:

Bizar dat jij de Telegraaf als bron neemt om je te verdiepen in een geloof.

Pak eens een boek op zou ik zeggen.

Islam is even eng als het Christendom of elk ander dom.Ik vermoed trouwens dat jijzelf geen boek ter hand genomen hebt. Dat geeft niet, dat hebben heel veel mensen niet. Ik bijvoorbeeld heb me niet ingelezen over dark fiber. Maar ik heb er wel een mening over. Ik heb ook een mening over PostNL. Daar heb ik overigens ook geen boek over gelezen. Over de ING ook niet, maar pas stond in de Telegraaf dat er een storing was. Ik geloof ze, want mijn buurvrouw kon niet internetbankieren omdat er een storing was. Zo geloof ik ook dat er een vrouw wordt vermoord omdat ze kiest voor christendom. En zonder boeken te lezen, kunnen mensen daar een mening over hebben. Ik vind het afschuwelijk.
Oh ja, KPMG verhaal klopt dan ook niet. Omdat het in de telegraaf stond.
Het Christendom is dus absoluut niet gewelddadig. Juist het tegendeel wordt er van christenen verwacht. De islam is anders en de extreme tak erg tegen christendom gericht. Toch is dit slechts een kleine groep en zijn er veel moslims die erg vredelievend zijn. Het is dus per definitie verkeerd moslims hierop aan te kijken.
ok ok...boeken lezen is wel handig....Mireille overtuigd.

Meid..... heb je iets van geschiedenis gehad op school? Een beetje lezen, zelfs de telegraaf helpt.
Waar wordt er in de bijbel opgeroepen tot geweld dan?

Ik hoef er geen geschiedenislessen voor te volgens, slechts de bijbel te lezen. Heb jij dit wel gedaan?
Ehm neen. En ik bedoelde 'dom' als is een geloof dat eindigt op 'dom'.

De Islam is niet eng. De mensen die fundamentalisten zijn, van welk 'dom' geloof dan ook, zijn eng.

Ik vind dat mensen verplicht moeten leren wat de islam inhoudt want dit gaat echt veel te ver nu!

Toen ik in Israël was zag ik Alleen maar negatieve berichtgeving over de Arabische wereld en toen ik in Marokko was een maar op m'n netvlies gebrand beeld van een klein Palestijns jongetje dat door de Paramilitairen (Israëliërs voor wie niet weet van welk kamp zijn) voor de ogen van z'n vader werd geëxecuteerd. In NL was er Niets over gemeld in de media. Dit is trouwens zo een 10 jaar geleden, in de tussentijd zijn er tien keer zoveel fundamentalisten bij gekomen omdat ze geen stem hebben en met de nek worden nagekeken.

Iemand zei hier dat moslims die het niet eens zijn met het fundamentalisme zich moeten laten horen. Ze zijn druk bezig een goed leven te hebben en houden zich hier helemaal niet mee bezig!

De imams nemen die taak op zich en veel moskees houden open dagen waar Iedereen van welk geloof of geen geloof dan ook welkom is. Dat is moedig hoor! Stel je voor dat jij elke dag bijvoorbaat veroordeeld en aangesproken wordt als iemand die je niet bent en je continu moet bewijzen dat je dat niet bent.

Ik zou daar heel moedeloos en verdrietig van worden.
Hahahhahahahhahah ik geen boek??? Ik heb de Tora, eerste en tweede testament en de Koran vergeleken en mijn scriptie geschreven over geweld in het oosten, zuiden en westen vanuit religie.

De boeken komen vrijwel identiek met elkaar overeen, alleen wijkt het tijdpad af. Voor de rest:

Profeet Mohammed is Jezus. Vrouw van Mohammed heet Mariam: Maria. Enzovoort.
quote:mireillevanv schreef op 16 mei 2014 @ 03:00:

Waar wordt er in de bijbel opgeroepen tot geweld dan?

Ik hoef er geen geschiedenislessen voor te volgens, slechts de bijbel te lezen. Heb jij dit wel gedaan?Ja. De Koran ook.
quote:madelief_81 schreef op 16 mei 2014 @ 03:04:

Hahahhahahahhahah ik geen boek??? Ik heb de Tora, eerste en tweede testament en de Koran vergeleken en mijn scriptie geschreven over geweld in het oosten, zuiden en westen vanuit religie.

De boeken komen vrijwel identiek met elkaar overeen, alleen wijkt het tijdpad af. Voor de rest:

Profeet Mohammed is Jezus. Vrouw van Mohammed heet Mariam: Maria. Enzovoort.Toch gelezen dus. Ik zou jouw scriptie wel willen lezen. Uitermate interessant!
Ik ben het niet eens met jouw conclusie. Mohammed was Jezus niet. Aantoonbaar niet.
Maar ik als Telegraaf lezeres weet dat soort dingen natuurlijk niet.
Gaaaap

Ik wens je een breder perspectief gebaseerd op daadwerkelijke feiten en diepgaande inzichten. En voor die tijd liever niets meer posten.

Slaaplekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven