Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden
vrijdag 22 augustus 2025 om 07:54
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:19
Ja ik snap ook helemaal dat ze is gaan fietsen!girasole3 schreef: ↑22-08-2025 17:16Ik vind het ook zo’n wrang detail dat zij de dure e-bike niet in Amsterdam wilde laten staan omdat ze er waarschijnlijk vanuit ging dat de kans groot was dat ie gejat zou worden. En dat ze daarom is gaan fietsen
en niet met haar vrienden in de taxi mee is gegaan.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:20
Ja dit voelde ik vanochtend ook heel erg toen ik het in de krant las. Ik dacht ook meteen ‘oh shit dit gaat zoooooooveel politieke onrust veroorzaken’Jemoederheethenk5 schreef: ↑22-08-2025 17:09Ik voel mij erg ‘teleurgesteld’ dat verdachte een asielzoeker is. Nu gaat er een hele discussie losbarsten waar ik eerst aan de andere kant stond, maar hierdoor dit bijna niet meer wil verdedigen. Zo stereotype dat de verdachte een asielzoeker is en dan is het ook echt zo…
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:21
Hoe je het ook wendt of keert, dit is ook een opvallend detail wat stereotypen bevestigd.. je kan er bijna niet omheen dat dit een erg ongelukkig detail van deze hele zaak is.Draaideurforummer schreef: ↑22-08-2025 17:11Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat iemand erover zou beginnen
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:30
Een ongelukkig detail is het zekerJemoederheethenk5 schreef: ↑22-08-2025 17:21Hoe je het ook wendt of keert, dit is ook een opvallend detail wat stereotypen bevestigd.. je kan er bijna niet omheen dat dit een erg ongelukkig detail van deze hele zaak is.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:31
Er schijnt in lesbische relaties niet minder geweld voor te komen in hetero relaties. Hier wordt weinig onderzoek naar gedaan. In die relaties is per definitie de geweldpleger vrouw.MrsDuck schreef: ↑22-08-2025 17:04We weten niet hoe Lisa is vermoord, bij Anne Faber was er buitensporig veel geweld gebruikt. Ik haal niet uit het wikipedia artikel of daar wapens bij waren. En dat doet er niet toe; een paar handen of een schoenveter kan ook een wapen zijn. Wat Lisa en Anne is overkomen is zinloos, maar omdat het vrouwen zijn, vindt er te vaak ook seksueel misbruik plaats en waren het mannen geweest dan was er waarschijnlijk niets met ze gebeurd. Maar kijk je naar zinloos geweld; dan zie je dat jongens/mannen daar slachtoffer van zijn. Hier in de regio is het verhaal van Guus groots; de jongen heeft een ruzie proberen te sussen tijdens carnaval en dat door een messteek niet overleefd. Inderdaad een mes, maar dat maakt het niet minder erg. In bijna alle gevallen zijn mannen de dader; waarom blijven mannen zich als beesten gedragen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:33
Heb je daar cijfers van? Nee hè?Inelly schreef: ↑22-08-2025 17:05Maar we moeten het ook hebben over de oorzaken. Dit was een asielzoeker. Nee, dat heeft niets te maken met racisme of moslimhaat. Asielzoekers plegen buitengewoon vaak femicide. Dat komt 1. omdat veel asielzoekers vrouwen als niet gelijkwaardig zien. 2. omdat veel asielzoekers in het land van herkomst getraumatiseerd zijn 3. omdat wij asielzoekers terugduwen de Middellandse Zee op en ze geen menswaardige opvang geven.
Ook psychisch gestoorde mannen plegen vaak femicide. Dit komt door de bezuinigingen op psychiatrische hulp. Nu zwerven dit soort mannen zonder hulp rond. Dat gaat heel vaak fout.
Lees:
https://chrisklomp.nl/het-is-veiliger-d ... nederland/
Het geroeptoeter over die criminele asielzoekers is echt onzin.
Dat er in het geval van femicide mss vaker sprake is van daders van buitenlandse afkomst zou nog kunnen, maar dat is toch echt iets anders dan zoals jij het hier verwoordt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:38
Ik lees Klomp, maar had deze gemist en vind het best opzienbarend.Solomio schreef: ↑22-08-2025 17:33Heb je daar cijfers van? Nee hè?
Lees:
Dat er in het geval van femicide mss vaker sprake is van daders van buitenlandse afkomst zou nog kunnen, maar dat is toch echt iets anders dan zoals jij het hier verwoordt.
Asielzoekers plegen in vergelijking met Nederlanders dus minder misdrijven op basis van cijfers. Wist ik niet.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:45
De roeptoeters hebben hun werk goed gedaan. En ze zullen ook deze verschrikkelijke zaak weer kapen voor hun eigen gewin. Dat maakt me boos.
Maar laten we deze discussie daar niet door laten vervuilen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:48
Het is een topic over stoppen met victim blamen. Daar ben ik helemaal voor, en ook in andere gevallen dan deze aanleiding.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:52
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:53
Goed lezen: vergeleken met een groep jonge, laagopgeleide, werkloze Nederlandse mannen plegen asielzoekers minder misdaden. Dat schrijft Chris Klomp. Maar Nederlanders hebben veel vaker werk en zijn veel vaker op leeftijd en dus minder crimineel.Solomio schreef: ↑22-08-2025 17:33Heb je daar cijfers van? Nee hè?
Lees:
Misdaden is trouwens niet hetzelfde als aanvallen op vrouwen.
En als wij zouden moeten vluchten voor oorlog, zouden wij het niet beter doen als asielzoeker. Dat bedoel ik niet.
We moeten hierover kunnen praten zonder dat we dit onderwerp aan Wilders gunnen. Daarmee spelen we Wilders juist in de kaart. Want dan zegt half Nederland 'kijk maar, de rest doet net alsof er niets aan de hand is'.
Er is wèl iets aan de hand. Dat moeten we proberen tegen te gaan zonder die 'grenzen dicht' onzin, maar gewoon op een open manier. Hoe kunnen we asielzoekers zo goed mogelijk opvangen zonder dat er van beide kanten haat is.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:55
Mijn god. Jij ziet in deze gebeurtenis een uitgelezen mogelijkheid je onfrisse denkbeelden over asielzoekers uit de doeken te doen?
Ga je schamen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2025 07:35
Reden: Quote aangepast
14.04% gewijzigd
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:55
Ga vooral zo door. Des te eerder heb je een ban.
En wat vind je dan van de gevallen waarin de vrouw is vermoord door een witte Nederlander?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2025 07:36
14.36% gewijzigd
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:56
Je weet helemaal niet wat er met hem aan de hand is en waarom hij tot zijn daden is gekomen maar je hebt wel je oordeel al klaar over asielzoekers in het algemeen, al ben je zo slim dat niet met zoveel woorden te zeggen. Dat is precies wat ik bedoel.
Hij wordt verdacht van twee vreselijke misdrijven. dat is wat we tot nu toe weten. Laten we ons bij de feiten houden. Die zijn al schokkend genoeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2025 07:37
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
8.65% gewijzigd
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:57
Volgens mij zegt ze het wel met zoveel woorden.Draaideurforummer schreef: ↑22-08-2025 17:56Je weet helemaal niet wat er met hem aan de hand is en waarom hij tot zijn daden is gekomen maar je hebt wel je oordeel al klaar over asielzoekers in het algemeen, al ben je zo slim dat niet met zoveel woorden te zeggen. Dat is precies wat ik bedoel.
Hij wordt verdacht van twee vreselijke misdrijven. dat is wat we tot nu toe weten. Laten we ons bij de feiten houden. Die zijn al schokkend genoeg.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:59
De media berichten nog altijd heel raar over femicide waardoor het helemaal niet zo duidelijk is met welk probleem we als maatschappij te maken hebben.
Zoë Papaikonomou heeft op haar Insta van die foute krantenkoppen geplaatst en gecorrigeerd naar wat er eigenlijk had moeten staan.
Zoals: (dit was dus echt de krantenkop!)
Dronken vrouw wordt vernederd gefilmd en stikt tijdens orale seks: justitie eist cel tegen man.
Zoë verandert dat in:
Justitie eist cel tegen man die een bewusteloze jonge vrouw verkracht, vernedert en vermoordt.
en
Man (25) confronteert jonge meisjes (16 en 17): in Prinsenbeek vanuit zijn auto met iets wat zij niet willen zien.
Correctie:
Man (25) maakt seksueel misbruik van jonge meisjes (16 en 17): hij achtervolgt ze in zijn auto, rijdt ze klem en begint zich te masturberen.
Zoë Papaikonomou heeft op haar Insta van die foute krantenkoppen geplaatst en gecorrigeerd naar wat er eigenlijk had moeten staan.
Zoals: (dit was dus echt de krantenkop!)
Dronken vrouw wordt vernederd gefilmd en stikt tijdens orale seks: justitie eist cel tegen man.
Zoë verandert dat in:
Justitie eist cel tegen man die een bewusteloze jonge vrouw verkracht, vernedert en vermoordt.
en
Man (25) confronteert jonge meisjes (16 en 17): in Prinsenbeek vanuit zijn auto met iets wat zij niet willen zien.
Correctie:
Man (25) maakt seksueel misbruik van jonge meisjes (16 en 17): hij achtervolgt ze in zijn auto, rijdt ze klem en begint zich te masturberen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in