Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden
vrijdag 22 augustus 2025 om 07:54
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:03
Er is dus een probleem met jonge, laagopgeleide werkeloze mannen. Laten we dat probleem dan aanpakken zonder het steeds over asielzoekers te hebben.Inelly schreef: ↑22-08-2025 17:53Goed lezen: vergeleken met een groep jonge, laagopgeleide, werkloze Nederlandse mannen plegen asielzoekers minder misdaden. Dat schrijft Chris Klomp. Maar Nederlanders hebben veel vaker werk en zijn veel vaker op leeftijd en dus minder crimineel.
Misdaden is trouwens niet hetzelfde als aanvallen op vrouwen.
En als wij zouden moeten vluchten voor oorlog, zouden wij het niet beter doen als asielzoeker. Dat bedoel ik niet.
We moeten hierover kunnen praten zonder dat we dit onderwerp aan Wilders gunnen. Daarmee spelen we Wilders juist in de kaart. Want dan zegt half Nederland 'kijk maar, de rest doet net alsof er niets aan de hand is'.
Er is wèl iets aan de hand. Dat moeten we proberen tegen te gaan zonder die 'grenzen dicht' onzin, maar gewoon op een open manier. Hoe kunnen we asielzoekers zo goed mogelijk opvangen zonder dat er van beide kanten haat is.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:05
Heel goed dat ze dit doet.Yakuzakiko schreef: ↑22-08-2025 17:59De media berichten nog altijd heel raar over femicide waardoor het helemaal niet zo duidelijk is met welk probleem we als maatschappij te maken hebben.
Zoë Papaikonomou heeft op haar Insta van die foute krantenkoppen geplaatst en gecorrigeerd naar wat er eigenlijk had moeten staan.
Zoals: (dit was dus echt de krantenkop!)
Dronken vrouw wordt vernederd gefilmd en stikt tijdens orale seks: justitie eist cel tegen man.
Zoë verandert dat in:
Justitie eist cel tegen man die een bewusteloze jonge vrouw verkracht, vernedert en vermoordt.
en
Man (25) confronteert jonge meisjes (16 en 17): in Prinsenbeek vanuit zijn auto met iets wat zij niet willen zien.
Correctie:
Man (25) maakt seksueel misbruik van jonge meisjes (16 en 17): hij achtervolgt ze in zijn auto, rijdt ze klem en begint zich te masturberen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:06
Nederland schijnt veiliger dan ooit te zijn:
https://chrisklomp.nl/het-is-veiliger-d ... nederland/
Geen bijzonderheden
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:08
Het zal. Maar 1 is al teveel. Ik wil mijn dochters niet hoeven waarschuwen.yasmijn schreef: ↑22-08-2025 18:06Nederland schijnt veiliger dan ooit te zijn:
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:09
Maar dat is niet zo?yasmijn schreef: ↑22-08-2025 18:06Nederland schijnt veiliger dan ooit te zijn:
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:12
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:13
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:13
Voor mij gaat onveiligheid ook over aanranding in de kroeg, mannen die in het donker te dicht achter je aan blijven fietsen, naroepen op straat etc etc. Al dat soort dingen waar ontelbare vrouwen dagelijks mee te dealen hebben maar wat niet in de officiële cijfers wordt meegenomen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:15
Aangiftes en veroordelingen voor strafbare feiten, zoals aanrandingen en straatintimidatie worden gewoon in de cijfers meegenomen.Timetraveler schreef: ↑22-08-2025 18:13Voor mij gaat onveiligheid ook over aanranding in de kroeg, mannen die in het donker te dicht achter je aan blijven fietsen, naroepen op straat etc etc. Al dat soort dingen waar ontelbare vrouwen dagelijks mee te dealen hebben maar wat niet in de officiële cijfers wordt meegenomen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:16
Maakt het dan ook maar 1 zier uit of het om een Europeaan, West-Indiër, Australiër, Braziliaan of Congolees gaat?Wijndruifje schreef: ↑22-08-2025 18:12Mensen op sociale media zijn zo voorspelbaar. Een uur geleden was het nog haar eigen schuld, nu loopt het racisme de spuigaten uit. Ze schijnen dan wel te vergeten dat de gruwelijkste zaken meestal door witte autochtone mannen gepleegd zijn.
Een volslagen idioot blijft een volslagen idioot.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:17
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:17
Daar heb je zeker gelijk in.Timetraveler schreef: ↑22-08-2025 18:13Voor mij gaat onveiligheid ook over aanranding in de kroeg, mannen die in het donker te dicht achter je aan blijven fietsen, naroepen op straat etc etc. Al dat soort dingen waar ontelbare vrouwen dagelijks mee te dealen hebben maar wat niet in de officiële cijfers wordt meegenomen.
Geen bijzonderheden
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:19
Dat ben ik helemaal met je eens.Timetraveler schreef: ↑22-08-2025 18:17Ik denk dat dat slechts een fractie is van alle ellende uit de dagelijkse praktijk.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:23
Zo inderdaad zeg. Walgelijk.GriebusDus schreef: ↑22-08-2025 18:00Ja, hilarisch. Vraag maar aan de familie van Marianne Vaatstra.
Wat ben jij een zieke, trieste figuur met je schatersmiley.
En de overeenkomst in dit soort zaken en een overgroot deel van heel geweldsdelicten is niet dat de daders asielzoekers zijn hoor. Wel hebben de daders vrijwel allemaal één gemene deler…..
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:29
Mosterd.yasmijn schreef: ↑22-08-2025 18:06Nederland schijnt veiliger dan ooit te zijn:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:31
O.a. omdat er in Nederland nu eenmaal meer witte autochtone mannen wonen dan niet-witte niet-autochtone mannen.Wijndruifje schreef: ↑22-08-2025 18:12Mensen op sociale media zijn zo voorspelbaar. Een uur geleden was het nog haar eigen schuld, nu loopt het racisme de spuigaten uit. Ze schijnen dan wel te vergeten dat de gruwelijkste zaken meestal door witte autochtone mannen gepleegd zijn.
Alleen krijgt die laatste groep veel meer aandacht.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:32
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:32
Alles om maar niet te moeten toegeven dat het probleem misschien ligt bij de patriarchale samenleving die er nog steeds is.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:33
Dat maakt zeker uit.
Niet voor dat specifieke geval, wel voor alle andere West-Indiërs, Australiërs, Brazilianen en Congolezen.
Maar gek genoeg niet voor Europeanen.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:35
@Draaideurforummer, ben je nou echt serieus met je statement van: je weet niet wat hem ertoe heeft gedreven, wat hij heeft meegemaakt danwel doorgemaakt.
Durf jij dit echt met droge ogen tegen het eerste slachtoffer en haar familie te zeggen? En tegen de familie en vriendinnen van Lisa???
Je zoekt naar verzachtende omstandigheden???
Deze gast is gewoon gestoord, moordenaar die uit de samenlevening moet worden gehouden.
Schaam je!
Durf jij dit echt met droge ogen tegen het eerste slachtoffer en haar familie te zeggen? En tegen de familie en vriendinnen van Lisa???
Deze gast is gewoon gestoord, moordenaar die uit de samenlevening moet worden gehouden.
Schaam je!
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:39
Nee, JIJ moet je schamen. Met je schatersmiley bij het idee dat daders van seksueel geweld tegen vrouwen vaak genoeg ook witte Nederlanders zijn. En nog te laf om te reageren als je daarop wordt aangesproken.SandraV schreef: ↑22-08-2025 18:35@Draaideurforummer, ben je nou echt serieus met je statement van: je weet niet wat hem ertoe heeft gedreven, wat hij heeft meegemaakt danwel doorgemaakt.
Schaam je!
Een vuile racist ben je. En dan anderen nog de maat proberen te nemen.
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:46
Je doet aannames. Er zijn genoeg blanke Nederlanders die misdaden danwel moord begaan tegen/op vrouwen.
Maar jouw politiekecorrectheid komt voor mij schijnheilig over en lijkt op wegkijken wat links vaak doet dus vandaar 'cis' in combinatie met 'witte man'. Zijn toch allerlei genders enzo? Wilde gewoon duidelijkheid.
Vind de racismekaart trekken altijd een teken van zwakte. Je kan geen discussie voeren daarom zeg je dat.
Jouw bagataliseren van twee brute misdaden en een moord vind ik schokkender.
Maar jouw politiekecorrectheid komt voor mij schijnheilig over en lijkt op wegkijken wat links vaak doet dus vandaar 'cis' in combinatie met 'witte man'. Zijn toch allerlei genders enzo? Wilde gewoon duidelijkheid.
Vind de racismekaart trekken altijd een teken van zwakte. Je kan geen discussie voeren daarom zeg je dat.
Jouw bagataliseren van twee brute misdaden en een moord vind ik schokkender.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in