Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden

22-08-2025 07:54 913 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'

Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.

De enige die fout zat was de dader.

https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Gruwelijke moord. Wie het ook gedaan heeft mag van mij branden in de hel.
SandraV schreef:
22-08-2025 18:46
Je doet aannames. Er zijn genoeg blanke Nederlanders die misdaden danwel moord begaan tegen/op vrouwen.

Maar jouw politiekecorrectheid komt voor mij schijnheilig over en lijkt op wegkijken wat links vaak doet dus vandaar 'cis' in combinatie met 'witte man'. Zijn toch allerlei genders enzo? Wilde gewoon duidelijkheid.

Vind de racismekaart trekken altijd een teken van zwakte. Je kan geen discussie voeren daarom zeg je dat.

Jouw bagataliseren van twee brute misdaden en een moord vind ik schokkender.
Ik bagatelliseer niks. Jij bagatelliseert je volkomen misplaatste schatersmiley. En je bent wel degelijk een racist, je weet heus nog wel dat je eerder schreef dat je vast een ban zou krijgen als je opschreef wat je dacht.
SandraV schreef:
22-08-2025 18:46
Je doet aannames. Er zijn genoeg blanke Nederlanders die misdaden danwel moord begaan tegen/op vrouwen.

Maar jouw politiekecorrectheid komt voor mij schijnheilig over en lijkt op wegkijken wat links vaak doet dus vandaar 'cis' in combinatie met 'witte man'. Zijn toch allerlei genders enzo? Wilde gewoon duidelijkheid.

Vind de racismekaart trekken altijd een teken van zwakte. Je kan geen discussie voeren daarom zeg je dat.

Jouw bagataliseren van twee brute misdaden en een moord vind ik schokkender.
Heb je ook cijfers om je beweringen mee te onderbouwen?
Volgens mij zou het echt voor iedereen beter zijn op een dag als dit eerst je tetter te houden. Het enige zinnige dat gezegd kan worden is hoe afschuwelijk dit is voor de slachtoffers en hun geliefden. Al het andere is ongepast.
Star⁴ schreef:
22-08-2025 17:19
Ja ik denk inderdaad dat het hem niet is.

:sick:

Rot toch op met dat politiek correcte geneuzel.
Ach ja, natuurlijk. Laten we vanuit de emotie de rechtsstaat direct aan de kant schuiven. Zou je ook zo reageren als een dierbare direct als dader wordt aangewezen zonder rechtzaak?

Maar goed, jij denkt dat hij het wel is. Welke bewijzen heb jij al gehoord die de rest van ons nog niet heeft gehoord? Ben wel benieuwd.
appletje wijzigde dit bericht op 22-08-2025 19:04
16.24% gewijzigd
@GriebusDus, nog steeds geen ban dus het valt mee.

Ik heb hier mijn mening gegeven en ik sta voor wat ik zeg en mijn meni g niet niet veranderen omdat jij er moeite mee hebt.

Misschien accepteren dat iedereen een andere mening heeft in plaats van te schreeuwen en de racismekaart te trekken. Dat doen mensen die willen dat de ander zijn/haar mening niet meer durft te geven.

Dat doet de linkerkant van de politiek bijna altijd. Zo lang je mee blaat is het prima maar zodra je durft te benoemen wat de feiten zijn wordt het schreeuwen en lelijk doen.

Nogmaals schaam je om de dader te verdedigen dat hij vast een of meer redenen had om te doen wat hij deed. Ik vind dat echt een heel gevaarlijke mindset.
Schaam jij je nou eerst maar eens voor je schatersmiley. Dat is echt wel het meest walgelijke wat ik hier voorbij heb zien komen.

Ik zie dan weer niemand zo'n gruwelijk misdrijf goedpraten. Racisme zie ik wel.
Solomio schreef:
22-08-2025 17:33
Heb je daar cijfers van? Nee hè?
Lees:
https://chrisklomp.nl/het-is-veiliger-d ... nederland/

Het geroeptoeter over die criminele asielzoekers is echt onzin.
Dat er in het geval van femicide mss vaker sprake is van daders van buitenlandse afkomst zou nog kunnen, maar dat is toch echt iets anders dan zoals jij het hier verwoordt.
En het irritante is: als mensen het er niet mee eens zijn trekken ze de cijfers in twijfel en moet je zelf maar onderzoek gaan doen naar de werkelijke cijfers (want zelf komen ze nooit met verifieerbare andere cijfers). Levensgevaarlijk, zeker bij incidenten zoals deze, dat zoveel mensen op basis van hun onderbuik denken en doen.
SandraV schreef:
22-08-2025 18:35
@Draaideurforummer, ben je nou echt serieus met je statement van: je weet niet wat hem ertoe heeft gedreven, wat hij heeft meegemaakt danwel doorgemaakt.

Durf jij dit echt met droge ogen tegen het eerste slachtoffer en haar familie te zeggen? En tegen de familie en vriendinnen van Lisa???

Je zoekt naar verzachtende omstandigheden???

Deze gast is gewoon gestoord, moordenaar die uit de samenlevening moet worden gehouden.

Schaam je!
Dit is natuurlijk wel hoe strafrecht werkt. De persoonlijke omstandigheden van de verdachte wegen mee. Net als evt psychische problemen die mogelijk tot (verminderd) ontoerekingsvatbaarheid leiden.
Als je de doc serie over Carlo Heuvelman kijkt, wordt het ook goed uitgelegd waarom het strafrechtelijk onderzoek bij rust gebaat is en dat dit soort roeperij van jou, verre van zinvol is voor goed strafrechtelijk onderzoek. De emoties die dit oproept, hoe begrijpelijk ook, zijn niet zo relevant voor het strafrechtelijk onderzoek en speelt ook geen rol bij de tenlastelegging en gerechtelijke uitspraak. En dat is goed, want een verdachte hoort een eerlijk proces te krijgen.
Appletje schreef:
22-08-2025 18:59
Ach ja, natuurlijk. Laten we vanuit de emotie de rechtsstaat direct aan de kant schuiven. Zou je ook zo reageren als een dierbare direct als dader wordt aangewezen zonder rechtzaak?

Maar goed, jij denkt dat hij het wel is. Welke bewijzen heb jij al gehoord die de rest van ons nog niet heeft gehoord? Ben wel benieuwd.
Hij stáát op camerabeelden en de politie had hem al in het vizier in verband met die zware mishandeling van een vrouw aan de Weesperzijde.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
En soms mis ik hier ook echt gewoon een simpele 'like' knop voor bepaalde reacties. Want idd op dit moment is stilte voor de familie van Lisa en de andere slachtoffers, misschien wel het belangrijkste 💔
Tuurlijk zou zo’n meisje, en ieder meisje of vrouw in het donker naar huis moeten kunnen fietsen zonder te worden belaagd.
Maar dat kan niet, blijkt maar weer.
En daarom dus die vragen.
zwembad84 schreef:
22-08-2025 19:14
En soms mis ik hier ook echt gewoon een simpele 'like' knop voor bepaalde reacties. Want idd op dit moment is stilte voor de familie van Lisa en de andere slachtoffers, misschien wel het belangrijkste 💔
💕😢
Geen bijzonderheden
Appletje schreef:

De kans dat deze man alsnog onschuldig is, lijkt me zeer klein.
De politie zal wel zeer goede redenen hebben hem te arresteren.
Vanielje schreef:
22-08-2025 18:13
Kranten houden rekening met hun publiek, en kranten waar in chocoladeletters gruwelijke details opstaan worden opgezegd door mensen met jongere kinderen.
De gemiddelde papieren krantlezer is 60+, die hebben geen kleine kinderen meer die onverwacht die krant kunnen vinden.
En voor de digitale versie is het een kwestie van laptopje dicht als kind bij je komt zitten.
Het is gewoon misleiding om te zeggen dat een vrouw stikt tijdens orale seks want dat klinkt het alsof het per ongeluk ging. En zo krijgen mensen helemaal niet mee dat dit een femicidezaak is waardoor het niet de bekendheid krijgt die het nodig heeft.
Appletje schreef:

Ze schuift de rechtsstaat niet aan de kant, ze zegt wat ze over deze man denkt, en dat mag.
Appletje schreef:
22-08-2025 19:03
En het irritante is: als mensen het er niet mee eens zijn trekken ze de cijfers in twijfel en moet je zelf maar onderzoek gaan doen naar de werkelijke cijfers (want zelf komen ze nooit met verifieerbare andere cijfers). Levensgevaarlijk, zeker bij incidenten zoals deze, dat zoveel mensen op basis van hun onderbuik denken en doen.
Het artikel van Chris Klomp linkt zelf door naar verschillende bruikbare bronnen. Wat hij doet is misdaadcijfers van het AZC corrigeren naar de vergelijkbare groep autochtonen (zonder werk, inkomen, dagbesteding, sociale status). Zo werkt het natuurlijk niet; jonge Nederlandse mannen zitten nu eenmaal zelden in deze uitzichtloze situatie.

Realiteit is dat al heeeeel veel jaren blijkt dat mensen met een migratieachtergrond relatief gezien veel vaker betrokken zijn bij seksuele misdrijven. In absolute cijfers veroorzaken zij zelfs ongeveer de helft van de seksuele misdrijven, terwijl ze niet bepaald een even grote groep zijn als de autochtone mannen.
Allemaal gewoon te vinden via CBS. En laten we er alsjeblieft geen taboe van maken om dat te benoemen. Want alle vrouwen moeten zelf naar huis kunnen fietsen en daartoe moeten we de potentiële daders al op voorhand identificeren.
Frizz schreef:
22-08-2025 18:56
Volgens mij zou het echt voor iedereen beter zijn op een dag als dit eerst je tetter te houden. Het enige zinnige dat gezegd kan worden is hoe afschuwelijk dit is voor de slachtoffers en hun geliefden. Al het andere is ongepast.
:thumbsup:
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-
Nietveelmaargenoeg schreef:
22-08-2025 20:47
Het artikel van Chris Klomp linkt zelf door naar verschillende bruikbare bronnen. Wat hij doet is misdaadcijfers van het AZC corrigeren naar de vergelijkbare groep autochtonen (zonder werk, inkomen, dagbesteding, sociale status). Zo werkt het natuurlijk niet; jonge Nederlandse mannen zitten nu eenmaal zelden in deze uitzichtloze situatie.

Realiteit is dat al heeeeel veel jaren blijkt dat mensen met een migratieachtergrond relatief gezien veel vaker betrokken zijn bij seksuele misdrijven. In absolute cijfers veroorzaken zij zelfs ongeveer de helft van de seksuele misdrijven, terwijl ze niet bepaald een even grote groep zijn als de autochtone mannen.
Allemaal gewoon te vinden via CBS. En laten we er alsjeblieft geen taboe van maken om dat te benoemen. Want alle vrouwen moeten zelf naar huis kunnen fietsen en daartoe moeten we de potentiële daders al op voorhand identificeren.
Dus wat jij doet is de cijfers zodanig jouw richting uit draaien dat jouw mening ondersteund wordt.
Eigenlijk precies wat je Chris Klomp verwijt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
22-08-2025 21:13
Dus wat jij doet is de cijfers zodanig jouw richting uit draaien dat jouw mening ondersteund wordt.
Eigenlijk precies wat je Chris Klomp verwijt.
Waar doe ik dat?
CBS geeft aan: daders met een niet-Westerse migratieachtergrond zijn oververtegenwoordigd als plegers van seksuele misdrijven, in het bijzonder vanuit de Antillen, sub-Sahara Afrika en Arabische landen, ook na correctie voor andere factoren blijven zij oververtegenwoordigd.
Nog een linkje naar het NRC, al 9 jaar oud maar de cijfers zijn weinig veranderd, over waarom het niet goed is dit onderwerp onder het tapijt te vegen met de racisme-kaart: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/16/ta ... 45-a792838
nietveelmaargenoeg wijzigde dit bericht op 22-08-2025 21:26
Reden: Link toegevoegd
21.26% gewijzigd
Nietveelmaargenoeg schreef:
22-08-2025 21:23
Waar doe ik dat?
CBS geeft aan: daders met een niet-Westerse migratieachtergrond zijn oververtegenwoordigd als plegers van seksuele misdrijven, in het bijzonder vanuit de Antillen, sub-Sahara Afrika en Arabische landen, ook na correctie voor andere factoren blijven zij oververtegenwoordigd.
Ja, maar zijn ze verantwoordelijk voor de helft van de seksuele misdrijven?

En dan nog: 4 op de 10.000 (0,04%) Nederlanders is verdachte, 27 van de 10.000 (0,27%) Antillianen. De rest zit daar ergens tussenin.
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:s ... d371175a80

Blijft een feit dat in al die groepen de overgrote meerderheid niet verdacht wordt.

Dus dat geroeptoeter nu weer over die akelige asielzoekers, dat is nou iets wat ík niet meer horen kan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
22-08-2025 21:29
Ja, maar zijn ze verantwoordelijk voor de helft van de seksuele misdrijven?
Ja, volgens het CBS wel, net als voor de helft van andere geweldsdelicten: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail ... misdrijven

En ja de meeste mensen deugen, in alle groepen, maar het is wel belangrijk die kleine minderheid goed in kaart te brengen zodat het totaal aantal van dit soort verschrikkelijke misdrijven kan blijven dalen.
zwembad84 schreef:
22-08-2025 19:08
Dit is natuurlijk wel hoe strafrecht werkt. De persoonlijke omstandigheden van de verdachte wegen mee. Net als evt psychische problemen die mogelijk tot (verminderd) ontoerekingsvatbaarheid leiden.
Als je de doc serie over Carlo Heuvelman kijkt, wordt het ook goed uitgelegd waarom het strafrechtelijk onderzoek bij rust gebaat is en dat dit soort roeperij van jou, verre van zinvol is voor goed strafrechtelijk onderzoek. De emoties die dit oproept, hoe begrijpelijk ook, zijn niet zo relevant voor het strafrechtelijk onderzoek en speelt ook geen rol bij de tenlastelegging en gerechtelijke uitspraak. En dat is goed, want een verdachte hoort een eerlijk proces te krijgen.
Geschokte rechtsorde weegt wel mee voor de strafmaat dacht ik.
Geen motto
Wijndruifje schreef:
22-08-2025 10:36
Hoezo risico van in het donker fietsen? Anne Faber en Julie Van Espen werden op klaarlichte dag vermoord.
Nou het was behoorlijk donker bij Anne want het was noodweer, dus niemand op straat, en het gebeurde op een smal paadje in een bossig gebied.
Vivamensje schreef:
23-08-2025 05:05
Nou het was behoorlijk donker bij Anne want het was noodweer, dus niemand op straat, en het gebeurde op een smal paadje in een bossig gebied.
Maar het was een onverwachte bui dus het ‘waarom gaat ze alleen fietsen?’ argument gaat niet op.

Bovendien, moeten vrouwen nu ook al niet meer alleen op straat zijn als het regent?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven