Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
donderdag 26 juli 2018 om 23:40
Blijven liggen. Je gaat teleurgesteld worden. Die regen komt niet. Nooit meer.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 26 juli 2018 om 23:50

donderdag 26 juli 2018 om 23:54
Net 10 minuten regen! Ben uit mn airco-hol gekomen en naakt in de tuin gaan staan (daar was het goed donker, al mn buren die halfnaakt uit het raam kwamen hangen, daar heb ik iets intiemer mee kennis gemaakt, die waten goed zichtbaar). Het sauna-opgiet-effect is echt gigantisch! Net een dikke warme wolk waar je in stapt. Nu onweer in de verte. Ik heb weer een beetje hoop

anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 26-07-2018 23:57
4.13% gewijzigd

vrijdag 27 juli 2018 om 00:00
Hier gelukkig ook. Een paar spatjes regen en gerommel dus zit nog heerlijk in de tuin.Lucifer2018 schreef: ↑26-07-2018 23:56Flitsen en gerommel... maar aan beiden kanten dikke rode vlekken op buienradar.. die ons weer voorbij gaan.
![]()
![]()
![]()

vrijdag 27 juli 2018 om 01:00

vrijdag 27 juli 2018 om 01:24
Hier in Zaanstad heeft het welgeteld 15 min. geregend. Was wel een goede bui maar nog lang niet genoeg. Wat is nou 15 min ?
Ik zag vandaag best iets treurigs maar tegelijkertijd ook wel mooi.
Een merel had onze waterbak ontdekt en bleef erbij en half inzitten. Maar ze begon gras en blaadjes in de waterbak te goien zodat het allemaal er groen uitzag. En hield de wacht bij de bak.
Alsof ze (vrouwtje) niet wilde dat andere vogels of dieren het zouden ontdekken.
Ik zag vandaag best iets treurigs maar tegelijkertijd ook wel mooi.
Een merel had onze waterbak ontdekt en bleef erbij en half inzitten. Maar ze begon gras en blaadjes in de waterbak te goien zodat het allemaal er groen uitzag. En hield de wacht bij de bak.
Alsof ze (vrouwtje) niet wilde dat andere vogels of dieren het zouden ontdekken.

vrijdag 27 juli 2018 om 05:30
Hier gisteren ook nog wat flitsen rond middernacht maar geen donder of regen erbij helaas. Het waait nu wel aardig door gelukkig. Maar echt afgekoeld is het vannacht niet.
Ben het zo zat.
Het enige wat me op de been houd is dat het morgen over is en dat ik niet naar mijn werk hoef vandaag.
Kat is strontvervelend trouwens. Hebben jullie katten daar ook last van? Zeuren aan de deur, veel meer mauwen dan normaal. Hij zal het wel heet hebben en ik hou van hem, maar was niet zo blij dat hij om tien over 5 weer stond te krijsen beneden.

Ben het zo zat.
Het enige wat me op de been houd is dat het morgen over is en dat ik niet naar mijn werk hoef vandaag.

Kat is strontvervelend trouwens. Hebben jullie katten daar ook last van? Zeuren aan de deur, veel meer mauwen dan normaal. Hij zal het wel heet hebben en ik hou van hem, maar was niet zo blij dat hij om tien over 5 weer stond te krijsen beneden.

vrijdag 27 juli 2018 om 05:50
Hoe hou je het zo koel joh? Ik ben jaloers. Ik doe wat ik kan maar het is dweilen met de kraan open. Ga vandaag een groot laken voor mijn gordijnen hangen in de woonkamer ( heb doorschijnende waardelozen gordijnen die veel warmte doorlaten), en alles weer potdicht doen.
Ik ga ook vroeg naar de media markt om een nieuwe telefoon te halen, wilde het morgen doen maar voel me echt onthand nu ik al 2 dagen zonder telefoon zit. Het is lekker rustig, dat wel maar heb toch wel een nieuwe nodig nu. Denk dat ik lekker lang in de winkel blijf. Ga vanmiddag even naar het binnenzwembad hier, lekker een duik nemen.
Ik ga ook vroeg naar de media markt om een nieuwe telefoon te halen, wilde het morgen doen maar voel me echt onthand nu ik al 2 dagen zonder telefoon zit. Het is lekker rustig, dat wel maar heb toch wel een nieuwe nodig nu. Denk dat ik lekker lang in de winkel blijf. Ga vanmiddag even naar het binnenzwembad hier, lekker een duik nemen.

vrijdag 27 juli 2018 om 05:51
Hier staat al uren alles tegen elkaar open maar amper een windje dus het zet geen zode aan de dijk.redbulletje schreef: ↑27-07-2018 05:44In huis is het hier nog steeds 26,5, maar nu alles tegen elkaar open gezet. Buiten is het nu gelukkig 23, maar dat zal snel weer oplopen vrees ik. Zo eerst maar even rondje gaan wandelen voor het daar te heet voor wordt.

vrijdag 27 juli 2018 om 06:46

vrijdag 27 juli 2018 om 07:31
Zijn we allemaal klaar voor die laatste verzengend hete dag? Morgen wordt het beter, dat moet een goed vooruitzicht zijn.
Ik moet op het heetst van de dag op de fiets ergens heen, what was I thinking...
Maar er is een terras in de buurt, dus misschien ga ik wel iets eerder, dan kan ik eerst even bijkomen van de fietstocht.
Ik moet op het heetst van de dag op de fiets ergens heen, what was I thinking...
Maar er is een terras in de buurt, dus misschien ga ik wel iets eerder, dan kan ik eerst even bijkomen van de fietstocht.