Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

vrijdag 27 juli 2018 om 16:25
Ik vind 14 dagen tot normaal weer al te lang duren.zazamaenade schreef: ↑27-07-2018 16:22Jaa, er is ook al een topic 'nog 150 dagen tot Kerst' of zoiets![]()

vrijdag 27 juli 2018 om 16:31
Is het 34.9 in de schaduw en 40.9 in de zon ? Luchtvochtigheid 23 % is weinig, zeg !
Bij mij op de muur had ik een thermometer, die gaf op dit soort dagen een muur/lucht-temperatuur van 42-43 graden.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-07-2018 16:33
19.07% gewijzigd
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 16:32
Habbekratz schreef: ↑27-07-2018 16:19Ze zijn er weer!
De eerste kruidnoten liggen vandaag weer in de schappen bij de Coop in Ten Boer. Eind juli, 35 graden buiten maar ze zijn al klaar voor december.'

vrijdag 27 juli 2018 om 16:39
vrijdag 27 juli 2018 om 16:42
vrijdag 27 juli 2018 om 16:43
Idem

vrijdag 27 juli 2018 om 16:45
Ik heb vaak Radio4 aan, maar deze week ook de riviergeluiden van het Youtube-kanaal van The HonestGuys. erg fijn, dat kabbelend water.
Zonet hoorde ik weer merels en zag ik weer mussen in de tuin. Het natgemaakte brood eten ze snel op, ook midden op de dag in die hitte.
nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 16:51
Vandaag nauwelijks in de wasserij geweest, maar mee op expeditie met de chauffeur. 's Morgens vroeg was dat nog wel lekker, maar gaandeweg de dag begon ik toch aardig aan die bijrijdersstoel vast te plakken. En dan elke keer weer uit die camion klimmen ook, om in de verzengende zon wat te gaan gooien met containers.
Hoogtepunt van de dag was toen ik bij het allerlaatste adres een particulier wasje bij iemand moest brengen en op de terugweg zo erg wist te verdwalen dat ik terecht kwam op de gesloten afdeling, en ik had natuurlijk geen codes of niks van die deuren, en ik had mijn telefoon in de camion laten liggen dus de chauffeur even bellen was ook al geen optie. En heet dat het daar was, op die gesloten afdeling! En toen vond ik eindelijk de meneer van de huishoudelijke dienst en toen moest ik nog praten als Brugman ook voordat ie me eruit wilde laten
De volgende keer dat ik meega op expeditie trek ik ook zo'n bedrijfsapenpakkie aan, dat weet ik wel.
Hoogtepunt van de dag was toen ik bij het allerlaatste adres een particulier wasje bij iemand moest brengen en op de terugweg zo erg wist te verdwalen dat ik terecht kwam op de gesloten afdeling, en ik had natuurlijk geen codes of niks van die deuren, en ik had mijn telefoon in de camion laten liggen dus de chauffeur even bellen was ook al geen optie. En heet dat het daar was, op die gesloten afdeling! En toen vond ik eindelijk de meneer van de huishoudelijke dienst en toen moest ik nog praten als Brugman ook voordat ie me eruit wilde laten

De volgende keer dat ik meega op expeditie trek ik ook zo'n bedrijfsapenpakkie aan, dat weet ik wel.
vrijdag 27 juli 2018 om 16:56
Heb het buiten even geprobeerd. Temperatuurmeter in de zon gelegd, liep direct op naar 50 graden. Tuinstoelen zelfs in de schaduw te warm om op te zitten.
Weer-app geeft aan dat het pas na 22.00 uur een paar graden gaat afkoelen.
Niet normaal. Blijkbaar gaat het hier morgen pas na 15.00 uur onweren.
Weer-app geeft aan dat het pas na 22.00 uur een paar graden gaat afkoelen.
Niet normaal. Blijkbaar gaat het hier morgen pas na 15.00 uur onweren.

vrijdag 27 juli 2018 om 17:06
Lady*Voldemort schreef: ↑27-07-2018 16:51Vandaag nauwelijks in de wasserij geweest, maar mee op expeditie met de chauffeur. 's Morgens vroeg was dat nog wel lekker, maar gaandeweg de dag begon ik toch aardig aan die bijrijdersstoel vast te plakken. En dan elke keer weer uit die camion klimmen ook, om in de verzengende zon wat te gaan gooien met containers.

Fijn ook dat je vandaag wat anders kon doen!
vrijdag 27 juli 2018 om 17:07
Nectarinepit schreef: ↑27-07-2018 17:02Oh jongens, er verschijnen steeds meer donkere wolken en het ziet er dreigend uit. Gaat het dan eindelijk gebeuren?![]()
In Londen, nog steeds ?
Maak ons niet blij met een dode mus.
Maar wel heel fijn voor jou en andere Londenaren, natuurlijk

nounou

vrijdag 27 juli 2018 om 17:15
Yeah, don´t make us happy with a dead sparrowzazamaenade schreef: ↑27-07-2018 17:07In Londen, nog steeds ?
Maak ons niet blij met een dode mus.
Maar wel heel fijn voor jou en andere Londenaren, natuurlijk![]()