Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
zazamaenade schreef:
27-07-2018 16:22
Jaa, er is ook al een topic 'nog 150 dagen tot Kerst' of zoiets |-)
Ik vind 14 dagen tot normaal weer al te lang duren.
Hebben jullie dat ook?
Normaal gesproken heb ik dagelijks de radio aan, maar nu is het al de hele week stil in huis, want echt, ik kan die pestherrie niet verdragen met die hitte.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
27-07-2018 15:55
Is het bij jullie ook zo lekker ?

Afbeelding

Is het 34.9 in de schaduw en 40.9 in de zon ? Luchtvochtigheid 23 % is weinig, zeg !
Bij mij op de muur had ik een thermometer, die gaf op dit soort dagen een muur/lucht-temperatuur van 42-43 graden.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-07-2018 16:33
19.07% gewijzigd
nounou
Habbekratz schreef:
27-07-2018 16:19
Ze zijn er weer!
De eerste kruidnoten liggen vandaag weer in de schappen bij de Coop in Ten Boer. Eind juli, 35 graden buiten maar ze zijn al klaar voor december.'
o_o O_O :-D
Op de scooter was de hel net! Warme wind..iehk
Louise70 schreef:
27-07-2018 16:33
Op de scooter was de hel net! Warme wind..iehk
Ja hè, je wordt er gewoon crispy van.
Cateautje schreef:
27-07-2018 16:34
Ja hè, je wordt er gewoon crispy van.
Nou! Iedere keer dat je uitademt voel je gewoon dat je vocht verliest! Op mijn route lag een brug die gekoeld werd met water. Heerlijk met de voetjes doorheen gereden, maar de rest van de toch had van mij niet zo gehoeven.
Cateautje schreef:
27-07-2018 16:12
Had ik al verteld dat het zo heerlijk is voor mijn vennetje? Nee hè, nou, bij deze dan: Het is zo heerlijk toeven voor mijn vennetje. :-]
.
Wanneer ik een vennetje had zou k er in gaan liggen in plaats van er voor gaan zitten :proud:
Niet geschoten is altijd mis
Aaaaarrrrgggghhhhh
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2018 16:42
Aaaaarrrrgggghhhhh
Idem
Bitje93 schreef:
27-07-2018 16:42
.
Wanneer ik een vennetje had zou k er in gaan liggen in plaats van er voor gaan zitten :proud:
Nou hoor, ik bedoel toch mijn ventilatortje, gekkie. :)
Cateautje schreef:
27-07-2018 16:28
Hebben jullie dat ook?
Normaal gesproken heb ik dagelijks de radio aan, maar nu is het al de hele week stil in huis, want echt, ik kan die pestherrie niet verdragen met die hitte.

Ik heb vaak Radio4 aan, maar deze week ook de riviergeluiden van het Youtube-kanaal van The HonestGuys. erg fijn, dat kabbelend water.
Zonet hoorde ik weer merels en zag ik weer mussen in de tuin. Het natgemaakte brood eten ze snel op, ook midden op de dag in die hitte.
nounou
Vandaag nauwelijks in de wasserij geweest, maar mee op expeditie met de chauffeur. 's Morgens vroeg was dat nog wel lekker, maar gaandeweg de dag begon ik toch aardig aan die bijrijdersstoel vast te plakken. En dan elke keer weer uit die camion klimmen ook, om in de verzengende zon wat te gaan gooien met containers.

Hoogtepunt van de dag was toen ik bij het allerlaatste adres een particulier wasje bij iemand moest brengen en op de terugweg zo erg wist te verdwalen dat ik terecht kwam op de gesloten afdeling, en ik had natuurlijk geen codes of niks van die deuren, en ik had mijn telefoon in de camion laten liggen dus de chauffeur even bellen was ook al geen optie. En heet dat het daar was, op die gesloten afdeling! En toen vond ik eindelijk de meneer van de huishoudelijke dienst en toen moest ik nog praten als Brugman ook voordat ie me eruit wilde laten :rofl:
De volgende keer dat ik meega op expeditie trek ik ook zo'n bedrijfsapenpakkie aan, dat weet ik wel.
Heb het buiten even geprobeerd. Temperatuurmeter in de zon gelegd, liep direct op naar 50 graden. Tuinstoelen zelfs in de schaduw te warm om op te zitten.
Weer-app geeft aan dat het pas na 22.00 uur een paar graden gaat afkoelen.
Niet normaal. Blijkbaar gaat het hier morgen pas na 15.00 uur onweren.
Hier in zuidwest is het bewolkt en ik hoor al weer zacht gerommel. Maar goed, gisteren was dat ook 't geval, maar viel er maar 1,5 druppel regen.
Afbeelding

Het is nu 37 graden in mijn woonplaats Afbeelding en de buitjes die buienradar gisteren liet zien voor zaterdag zijn opgelost. Afbeelding Ik geloof dat ik nu officieel mijn verstand begin te verliezen.
Buienradar is zelf volgens mij ook van slag. Die laat helemaal geen buien zien, maar toch hoor ik onweer.
Oh jongens, er verschijnen steeds meer donkere wolken en het ziet er dreigend uit. Gaat het dan eindelijk gebeuren? :hyper:
Afbeelding

In België en in Zeeland regent het zo te zien.
Voor hier zijn er voor morgen vliegenplasjes voorspeld : een keer 2 mm, en later nog eens 1,5 mm :|
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-07-2018 17:06
45.51% gewijzigd
nounou
Hier 35 graden, oh joy.

Die buitjes op de radar zou ik me trouwens niet al te druk over maken, dat is waarschijnlijk warmteonweer en dat kan altijd en overal opnieuw ontstaan.
Zeg, dat is niet eerlijk. Jullie dadelijk het hele circus en hier nog strakblauwe lucht!?
Lady*Voldemort schreef:
27-07-2018 16:51
Vandaag nauwelijks in de wasserij geweest, maar mee op expeditie met de chauffeur. 's Morgens vroeg was dat nog wel lekker, maar gaandeweg de dag begon ik toch aardig aan die bijrijdersstoel vast te plakken. En dan elke keer weer uit die camion klimmen ook, om in de verzengende zon wat te gaan gooien met containers.

Hoogtepunt van de dag was toen ik bij het allerlaatste adres een particulier wasje bij iemand moest brengen en op de terugweg zo erg wist te verdwalen dat ik terecht kwam op de gesloten afdeling, en ik had natuurlijk geen codes of niks van die deuren, en ik had mijn telefoon in de camion laten liggen dus de chauffeur even bellen was ook al geen optie. En heet dat het daar was, op die gesloten afdeling! En toen vond ik eindelijk de meneer van de huishoudelijke dienst en toen moest ik nog praten als Brugman ook voordat ie me eruit wilde laten :rofl:
De volgende keer dat ik meega op expeditie trek ik ook zo'n bedrijfsapenpakkie aan, dat weet ik wel.
:rofl:

Fijn ook dat je vandaag wat anders kon doen!
Nectarinepit schreef:
27-07-2018 17:02
Oh jongens, er verschijnen steeds meer donkere wolken en het ziet er dreigend uit. Gaat het dan eindelijk gebeuren? :hyper:

In Londen, nog steeds ?
Maak ons niet blij met een dode mus.
Maar wel heel fijn voor jou en andere Londenaren, natuurlijk :)
nounou
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
zazamaenade schreef:
27-07-2018 17:07
In Londen, nog steeds ?
Maak ons niet blij met een dode mus.
Maar wel heel fijn voor jou en andere Londenaren, natuurlijk :)
Yeah, don´t make us happy with a dead sparrow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven