#ikbenblank

23-02-2020 07:34 1554 berichten
Alle reacties Link kopieren
#ikbenblank is trending op Twitter. Serieus, houdt het nou nooit eens op met het gezeik? Donkere mensen (ik weet niet eens meer hoe ik ze moet noemen) vinden alles racisme, veel blanke mensen gaan de strijd aan alsof het om leven en dood gaat (echt, ik heb zelden mensen zo fanatiek gezien als al die droeftoeters die al jaren roepen dat zwarte Piet moet blijven) of zijn racisten en nu moet je er opeens trots op zijn als je blank bent en dat van de daken schreeuwen. Nee, want het mag echt niet wit genoemd worden.
Echt, wat een sneu gezeik!

Ik zeg: laat alle mensen met iemand van een andere huiskleur kinderen krijgen, dan zijn we er over een tijd vanaf :mad: :clown:
S-Meds schreef:
25-02-2020 21:36
iedereen heeft een tint, witte mensen hebben een roze of gele ondertoon bijvoorbeeld. Wees dan consequent en zeg dat: die witte vrouw met gele ondertoon.
Oh was ik maar mooi lichtgeel net als mijn kisten! :proud:
Het gaat veel te goed in dit land.
S-Meds schreef:
iedereen heeft een tint, witte mensen hebben een roze of gele ondertoon bijvoorbeeld. Wees dan consequent en zeg dat: die witte vrouw met gele ondertoon.
Ik zou willen dat ik die tint van mijzelf zou weten. Nu kom ik telkens met de verkeerde kleur foundation thuis.
redbulletje schreef:
25-02-2020 21:40
Het is het meest opvallende kenmerk. In een gezelschap van donkerharige Aziaten zeg je vast ook niet de blonde of rode maar gewoon de blanke.
Er word gewoon precies bevestigd waarom je wel uitkijkt. Het moet aan zoveel voorwaardes voldoen waar je over na moet denken wanneer het wel en niet mag.
fashionvictim schreef:
Mijn punt is dat jullie allemaal heel prima mensen weten te omschrijven zonder hun huidskleur te noemen in de zee van witte mensen, dus dat moet ook vast lukken als er een zwart persoon in die zee van witte mensen is.
Je hebt gelijk. Dan zou je misschien zeggen, die vrouw met die mooie suède schoenen of leuke oorbellen
Fizz schreef:
25-02-2020 21:54
Ik zou willen dat ik die tint van mijzelf zou weten. Nu kom ik telkens met de verkeerde kleur foundation thuis.
Goed idee wel ter inspiratie, een diep bruine foundation word deep espresso genoemd. De allerlichtste light porcelain.

Wel fancy namen voor huidskleuren.

Oh maar dan hebben ze ook een “light”.
Nepalese33 schreef:
25-02-2020 21:55
Je hebt gelijk. Dan zou je misschien zeggen, die vrouw met die mooie suède schoenen of leuke oorbellen
Ja, ga vooral op eieren lopen, dat maakt het leven zo gezellig.
Cateautje schreef:
25-02-2020 21:58
Ik loop niet op eieren hoor.
Ik probeer te begrijpen
Ik zeg getint. Ik vind dat zelf het meest neutraal. Ik zie mezelf niet als 'zwart', heeft ook te maken met mijn gemengde afkomst en reacties van Afrikaanse/Surinaamse mensen daarop.
Ik voel me daar niet bijzonder meer of minder bij betrokken dan met witte mensen.
Ik vind het wel comfortabel om mezelf getint te noemen dus. En hoe een ander me noemt vind ik inderdaad afhankelijk van de toon.
Ik wordt voor beide kleuren uitgemaakt, en dat is meestal prima en soms niet aardig bedoeld.
Maar ik voel me dan niet geroepen te corrigeren. Het zegt meer over diegene en geeft mij voorsprong, racisten zijn altijd nogal beperkt.
fashionvictim schreef:
Mijn punt is dat jullie allemaal heel prima mensen weten te omschrijven zonder hun huidskleur te noemen in de zee van witte mensen, dus dat moet ook vast lukken als er een zwart persoon in die zee van witte mensen is.

Doe jij dat ook op een Surinaams festival, als er bijna alleen maar zwarte mensen rondlopen en je ziet een blonde vrouw? Kijk, dat rokje van die vrouw zonder kralen in haar haar is echt leuk? Of zeg je dan ook dat die blanka witta best een leuk rokje aanheeft?
julius schreef:
25-02-2020 22:13
Doe jij dat ook op een Surinaams festival, als er bijna alleen maar zwarte mensen rondlopen en je ziet een blonde vrouw? Kijk, dat rokje van die vrouw zonder kralen in haar haar is echt leuk? Of zeg je dan ook dat die blanka witta best een leuk rokje aanheeft?
lekker denigrerend weer
fashionvictim schreef:
25-02-2020 21:30
En wat ik daar raar aan vind is het volgende: uit ervaring weet ik dat je als zwarte vrouw in zo ongeveer elk gezelschap een zeer opvallende minderheid bent. Tenminste, ik woon al mijn hele leven in de Randstad, werk fulltime, heb een sociaal leven en het is me nog nooit gebeurd (tenzij op een specifiek Surinaams feest of festival ofzo) dat ik in een kamer vol zwarte vrouwen stond.

Wat me dan weer wel letterlijk elke dag van mijn leven minstens 1 keer overkomt is dat ik in een ruimte vol witte vrouwen ben. Op school, op de crèche, in winkels, op mijn werk, etcetera, ik ben letterlijk overal surrounded door witte mensen.

En Koko, dat overkomt jou vast ook. Stel nu dat een groepje witte vrouwen stond te kletsen en 1 van hen had hetzelfde rokje aan, dan had je haar vast niet omschreven als "die witte vrouw". Dan lukt het je prima om allerlei andere omschrijvingen te benoemen die niks met haar huidskleur te maken heeft. Waarom lukt dat niet zodra het over zwarte mensen gaat?
Daar heb je dus helemaal gelijk in.
Ik ben bang omdat het lekker makkelijk is.
S-Meds schreef:
25-02-2020 22:15
lekker denigrerend weer
Wat is er denigrerend aan het al dan niet hebben van kralen in het haar?
Cateautje schreef:
25-02-2020 21:58
Ik wil niet op eieren lopen , maar ook niet kwetsen. Dus hoor ik graag van mensen die hier dagelijks mee te maken hebben hoe het beter kan.
Veel is volgens mij geen racisme maar onwetendheid.
Cateautje schreef:
25-02-2020 22:17
omdat julius een situatie beschrijft dat de witte vrouw de enige is die geen kralen in haar haar heeft. Alsof alle zwarte vrouwen kralen in hun haar dragen. stereotypering uit de boekjes van sjors en sjimmie
koko67 schreef:
25-02-2020 22:21
Ik wil niet op eieren lopen , maar ook niet kwetsen. Dus hoor ik graag van mensen die hier dagelijks mee te maken hebben hoe het beter kan.
Veel is volgens mij geen racisme maar onwetendheid.
Wat je ook doet, wat je ook zegt en wat je zelfs maar denkt, er is altijd wel iemand die zich zwaar gekwetst voelt. Wees jezelf en ga alsjeblieft niet in een stuip, daar wordt niemand beter van en jij al zeker niet.
S-Meds schreef:
25-02-2020 22:22
omdat julius een situatie beschrijft dat de witte vrouw de enige is die geen kralen in haar haar heeft. Alsof alle zwarte vrouwen kralen in hun haar dragen. stereotypering uit de boekjes van sjors en sjimmie
Nope, modeverschijnsel uit de jaren 90.
Cateautje schreef:
25-02-2020 22:24
Nope, modeverschijnsel uit de jaren 90.
dat is niet het punt
S-Meds schreef:
En als die blanke vrouw kralen in haar haar draagt dan is dat weer cultural appropriation. Toch?
julius schreef:
25-02-2020 22:13
Ik krijg Randy Crawford 80's visioenen. Kralen.
Het-groepje schreef:
25-02-2020 22:29
Ik krijg Randy Crawford 80's visioenen. Kralen.
Bo Derek had ze ook en die was blond!
Cateautje schreef:
25-02-2020 22:17
Ik heb het al zolang niet gezien, misschien komt het wel weer in.
S-Meds schreef:
25-02-2020 22:25
dat is niet het punt
Nee inderdaad. Het punt is dat jij met je politiek correcte geneuzel de zaken op de spits drijft.
S-Meds schreef:

Ik kan eigenlijk geen typische kledingverschillen tussen donkere en blanke vrouwen bedenken, dus dan maar een stereotype uit de jaren 90. Als dat kwetsend voor je is bied ik je hierbij mn excuses aan.
Het-groepje schreef:
25-02-2020 22:32
Ik heb het al zolang niet gezien, misschien komt het wel weer in.
Ik denk dat we erop kunnen wachten, want de modeindustrie weet van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen.

Het was inderdaad jaren 80.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven