#ikbenblank

23-02-2020 07:34 1554 berichten
Alle reacties Link kopieren
#ikbenblank is trending op Twitter. Serieus, houdt het nou nooit eens op met het gezeik? Donkere mensen (ik weet niet eens meer hoe ik ze moet noemen) vinden alles racisme, veel blanke mensen gaan de strijd aan alsof het om leven en dood gaat (echt, ik heb zelden mensen zo fanatiek gezien als al die droeftoeters die al jaren roepen dat zwarte Piet moet blijven) of zijn racisten en nu moet je er opeens trots op zijn als je blank bent en dat van de daken schreeuwen. Nee, want het mag echt niet wit genoemd worden.
Echt, wat een sneu gezeik!

Ik zeg: laat alle mensen met iemand van een andere huiskleur kinderen krijgen, dan zijn we er over een tijd vanaf :mad: :clown:
Rosabella1 schreef:
26-02-2020 12:03
Ja waren Jesse Klaver of Sylvana Simons hier maar de leider...
Hoewel Rob Jetten komt aardig in de buurt.
Jaaaa, dat zijn echt aanwinsten 😩😩😩
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:04
Men schrijft hier dat men zegt "die dikke" of "die zwarte". Dus niks "die ene donkere mevrouw" maar gewoon ja, die zwarte daar. Of moet je die dikke zien.

Om je dood te schamen.

Dat maak jij er van. Niemand hier zegt of beweert bovenstaande. Nou ja, mij noemen ze altijd 'die lange' in plaats van 'die lange man'. Vreselijk.
julius schreef:
26-02-2020 12:09
Dat maak jij er van. Niemand hier zegt of beweert bovenstaande. Nou ja, mij noemen ze altijd 'die lange' in plaats van 'die lange man'. Vreselijk.
En jouw vrouw is zeker “die wijf van die lange”
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:04
Men schrijft hier dat men zegt "die dikke" of "die zwarte". Dus niks "die ene donkere mevrouw" maar gewoon ja, die zwarte daar. Of moet je die dikke zien.

Om je dood te schamen.
Dat lees ik er niet in. Toon zegt hier ook weer alles. Wordt er gezegd: Welke mevrouw? Die zwarte (in een gezelschap van witte mensen). Of: Welke vrouw? Die dikke (in een geelschap van dunnere mensen). Niks mis mee. Zodra je dikke of lange of rooie als scheldwoord gaat gebruiken is er wel wat mis mee. Houdt dan een waardeoordeel in. Zwarte zal ik nooit zien als scheldwoord. Zwart is gewoon een huidskleur. Kan nooit negatief zijn.
yasmijn schreef:
26-02-2020 12:15
Haha !
De persoon die mij aanspreekt als "die dikke" leert dat hij/zij de volgende keer beter kan zeggen "die met die linkse hoek."
Betty_Slocombe schreef:
26-02-2020 12:20
De persoon die mij aanspreekt als "die dikke" leert dat hij/zij de volgende keer beter kan zeggen "die met die linkse hoek."
In dit hele topic heeft niemand gezegd dat hij/zij ooit iemand zal aanspreken als "dikke". Is helemaal niet aan de orde.
yasmijn schreef:
26-02-2020 12:15

Nee, mn vrouw is 'die golddigger met die lelijke lange vent'. Denk ik :-D
Betty_Slocombe schreef:

Dan ben je waarschijnlijk dik, en zit het er dik in dat je zo omschreven wordt.
julius schreef:
26-02-2020 12:23
Nee, mn vrouw is 'die golddigger met die lelijke lange vent'. Denk ik :-D
Ben je ook nog lelijk dan :rofl:
Betty_Slocombe schreef:
Geldt dat voor iedereen of is dat afhankelijk van wie het zegt?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Wie gaat er nou scheldwoorden als: "dikke, lelijke enz." vergelijke met zwarte.... Ik zal het benoemen van mijn huidskleur (bijna) zwart nóóit als een belediging ervaren. Kom nou!
redbulletje schreef:
25-02-2020 22:55
Dat klopt, net als voor jou blijkbaar mode-items het meest opvallende kenmerk zijn.
Ik omschrijf iemand ook gerust als 'de dikke' als dat de enige dikke tussen de gewone maten is (ik ben zelf ook dik dus ik bedoel het niet denigrerend, maar gewoon als makkelijke omschrijving)
Voor de mensen die beweren dat niemand gezegd heeft dat ze mensen omschrijft als "de dikke".

Eerder in het topic kwam ook al "die flaporen" voorbij.
Am Yisrael Chai!
Nepalese33 schreef:
26-02-2020 12:25
Ben je ook nog lelijk dan :rofl:

Fell down the ugly tree and hit every branch on the way down. Maar smaken verschillen :lol:
Lacuba schreef:
26-02-2020 12:17
Dat lees ik er niet in. Toon zegt hier ook weer alles. Wordt er gezegd: Welke mevrouw? Die zwarte (in een gezelschap van witte mensen). Of: Welke vrouw? Die dikke (in een geelschap van dunnere mensen). Niks mis mee. Zodra je dikke of lange of rooie als scheldwoord gaat gebruiken is er wel wat mis mee. Houdt dan een waardeoordeel in. Zwarte zal ik nooit zien als scheldwoord. Zwart is gewoon een huidskleur. Kan nooit negatief zijn.
En ook hier weer. Welke vrouw? "Die dikke".

Om je kapot te schamen, zeker als je ouder bent dan pak 'em beet 6.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:29
Voor de mensen die beweren dat niemand gezegd heeft dat ze mensen omschrijft als "de dikke".

Daar is niets mis mee als je zelf ook dik bent. Een beetje als het N-woord.
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:29

Omschrijven is natuurlijk prima! Niemand wordt aangesproken met "dikke", daar doelde ik op.
fashionvictim schreef:
26-02-2020 09:24
Grappig genoeg kan ik mensen een stuk nauwkeuriger omschrijven dan mensen die niet verder komen dan kleuterschool-niveau omschrijvingen als “die dikke”. Echt, een beschaafd volwassen mens heeft toch een grotere woordenschat en intelligentie dan dat?
Het gaat mij dan niet om mijn intelligentie en mijn woordenschat, maar hoe ik anderen ff gauw duidelijk kan maken wie ik bedoel.
En bij mij kom je met beschrijvingen als Gucci tas en Levi's broek niet ver. Hoe intelligent dat dan ook is van jou en hoe niet intelligent dat is van mij.
De beschrijvingen zijn beide kenmerken van uiterlijkheden, bij mij vd persoon, bij jou vd dingen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:31

Want? Ze is niet dik?
fashionvictim schreef:
26-02-2020 12:31

Ik zou echt heel erg verbaasd zijn als iemand een obees persoon probeert te omschrijven zonder erbij te vermelden dat diegene nogal dik is.
Snarky schreef:
26-02-2020 10:07
Negro is gewoon het Spaanse woord voor zwart. Heeft in deze context dus niks met neger te maken.
Al is het woord neger natuurlijk wel afgeleid van het woord negro, wat weer van het latijnse nigrum komt.

Een klein beetje achtergrondkennis of even googelen kan zo veel misverstanden voorkomen. Aan alle kanten.
Niger.
julius schreef:
26-02-2020 12:24
Dan ben je waarschijnlijk dik, en zit het er dik in dat je zo omschreven wordt.
Oh, ik ben absoluut obees. En ik ben ook heel erg agressief.

Hoe dan ook, ik vind het best taalarm wanneer je alleen termen als "dik" "mager" of "zwarte" kunt gebruiken om iemand te omschrijven. Ik doe altijd "die met dat rode shirt" of "die daar voor het schap met blikgroente staat."
fashionvictim schreef:
26-02-2020 11:28
Ik stond me vanochtend onder de douche voor te stellen dat ik irl een vrouw van middelbare leeftijd ineens “die dikke” of “die zwarte” of “die flaporen” zou horen zeggen. Naast dat ik onbedaarlijk zou moeten lachen zou ik denk ik echt denken dat die mevrouw Gilles de la Tourette had of anderszins verstandelijk niet helemaal in orde was. Dat is toch gênant mensen! :rofl:
:-D Ja en ik zou me niet helemaal lekker voelen als ik met m'n neus op tassen ga hangen om te kijken of er Gucci op staat. Of vallen die van afstand al op omdat er een hondje in zit?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
26-02-2020 12:34
Het gaat mij dan niet om mijn intelligentie en mijn woordenschat, maar hoe ik anderen ff gauw duidelijk kan maken wie ik bedoel.
En bij mij kom je met beschrijvingen als Gucci tas en Levi's broek niet ver. Hoe intelligent dat dan ook is van jou en hoe niet intelligent dat is van mij.
De beschrijvingen zijn beide kenmerken van uiterlijkheden, bij mij vd persoon, bij jou vd dingen.
Want het is zo moeilijk om te zeggen "die mevrouw in die mintgroene rok met dat gebloemde bloesje erop"?

En natuuuuuuuurlijk gaan jullie nu een voor een vertellen dat jullie allemaal alleen maar in gelegenheden komen waar iedereen dagelijks precies dezelfde kleding aanheeft want jullie werken kennelijk allemaal in uniform in de fabriek, maar dan kun je nog specificeren met "je weet wel, die ene die altijd zo gezellig staat mee te zingen. Open blik, neemt vaak koekjes mee voor in de kantine? Ze heet Jose?"

Nee, natuurlijk moet je in jullie wereld gewoon als een kleuter met Gilles de la Tourette blèren: "Vraag even aan die dikke!"
Am Yisrael Chai!
Betty_Slocombe schreef:
26-02-2020 12:42
Oh, ik ben absoluut obees. En ik ben ook heel erg agressief.

Hoe dan ook, ik vind het best taalarm wanneer je alleen termen als "dik" "mager" of "zwarte" kunt gebruiken om iemand te omschrijven. Ik doe altijd "die met dat rode shirt" of "die daar voor het schap met blikgroente staat."
En dat zal meestal ook wel zo gebeuren natuurlijk. Of hoor jij je vaak omschreven worden als "die dikke"?
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 12:44
0.74% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven