Inzet leerkrachten tijdens coronacrisis

29-05-2020 18:56 344 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/29/zo ... n-a4001268


https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/28/de ... t-a4001112


Ik ben verbaasd om te lezen dat verpleegkundigen behoorlijk minder verdienen dan leerkrachten van een basisschool.
Wat mij betreft moet dat inderdaad snel recht worden getrokken want stel dat de (Wijk) verpleegkundigen, verzorgenden in verpleeghuizen net als de leerkrachten bezwaar zouden maken om naar hun werk te gaan omdat ze daar mogelijk besmet zouden kunnen worden.

https://www.aob.nl/nieuws/onderwijspers ... enopening/

Nu is het weer pinkstervakantie! Kinderen zijn amper naar school geweest en zitten weer een week thuis. Ik zie ouders die de wanhoop nabij zijn omdat hun baas verwacht dat ze nu weer volle aandacht aandacht voor hun werk hebben. Vakantie bso is nog gesloten en is pas mogelijk na 8 juni als de basisscholen weer volledig geopend zijn. Maar de leerkrachten zijn hard toe aan vakantie.
Wat ik er in mijn omgeving van heb gezien, vind ik de inzet van leerkrachten bij het afstandsonderwijs tegenvallen. Dagelijks mailtje met wat links en af en toe een zak met werkschriften die niet eens werden nagekeken.
Voor mij zijn de leerkrachten aardig van hun voetstuk gevallen.

Hebben jullie kinderen goede begeleiding gehad van school en voldoende werk meegekregen?

Totaal aantal stemmen: 136

Goed (67%)
Matig (16%)
Slecht (17%)
:popcorn:
Ik snap niet zo goed waar de vergelijking zorg en onderwijs steeds vandaan komt.

Onze school heeft volledige dagen digitaal onderwijs gegeven én we hebben alleen tweede pinksterdag vrij.
Alle reacties Link kopieren
oke
Alle reacties Link kopieren
Daarom wil geen hond in het basisonderwijs werken, het is veel te weinig werk voor veel te veel geld. Gelukkig dat ik het nu snap.
[quote=Merys post_id=31449668 time=1590771567 user_id=394553]
Ik snap niet zo goed waar de vergelijking zorg en onderwijs steeds vandaan komt.