Is de NOS neutraal?

16-02-2019 15:19 406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een demonstratie van gele hesjes in Hilversum.
Ze vinden dat de NOS nepnieuws levert en aan de leiband loopt van de politiek.

Verder vinden ze dat de gele hesjes beweging Nederland genegeerd wordt.

https://nos.nl/artikel/2272194-ruim-hon ... ebouw.html

NOS Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff stond ze te woord en reageerde:

"Het laatste dat wij willen, is nieuws uitzenden dat niet klopt", zei Gelauff daarop. "Verder staan we los van de politiek. Als redactie hebben we geen mening."


Omdat ik deze topic start zal ik als eerste mijn mening geven:

* Ik denk niet dat de NOS de gele hesjes beweging Nederland negeert maar hoeveel aandacht moet je geven aan een paar bejaarden met bierbuik in geel hesje?
Het zijn vaak wat warrige demo's met een onduidelijk doel.

Verder denk ik dat de NOS niet aan de leiband van de politiek loopt, menig politiek carrière eindigt in een kritische reportage van Nieuwsuur

Zijn ze neutraal mmmmmmmmmmmmmm ik denk het niet, zeker als het gaat om migratie, kinderpardon, asielzoekers etc. hebben ze - in mijn ogen - een blinde vlek.
Het is niet zozeer wat ze wel uitzenden maar meer wat ze niet vragen, uitzenden etc. woordkeuze, gebruik van filmmateriaal etc.
Overigens zijn ze daar wel in veranderd, voorbeeld, waar ze voorheen onveranderlijk het woord vluchteling gebruikten is nu het neutralere "asielzoeker" geïntroduceerd.

Graag jullie wel gewaardeerde mening.

De NOS is neutraal

Totaal aantal stemmen: 193

Hahahahahahahahahaha (60%)
Vind ik wel (38%)
Ik geef een toelichting in de draad (3%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
De hele linker flank komt al jaren met dat soort voorstellen. Dit was echt een op zichzelf staande zaak. Ik vond het ook vreemd t.b.h., toen ik mijn NOS app opende en pontificaal dit bericht als uitvergroot item zag staan ongeveer een week terug.

Toen dacht ik ook huh er zijn momenteel toch wel andere zaken om ons druk om te maken dan een dame uit wijdemeren die een X bedrag moet terugbetalen. Vind het wel discutabel dat NOS haar platform gebruikt om eigen boodschappen onder de aandacht te brengen. Te meer omdat hier gewoon een rechter is die uitspraak heeft gedaan?! Dus eigenlijk is de NOS zich nu politiek aan het profileren, omdat ze kennelijk (evenals de linkerflank) vinden dat deze wetgeving aangepast zou moeten worden/niet deugt. Dat is helemaal geen terrein waarop de NOS zich zou moeten begeven.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet wat je wilt zien. Tja.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
31-12-2020 10:15
Nou, GroenLinks kwam weken geleden al met een voorstel om de regels in de bijstand te versoepelen. Bij Kamerdebat over armoede. Toen is het hele balletje gaan rollen.
Het ligt eraan welke regels ze willen versoepelen. Er is namelijk niet zoveel te versoepelen, behalve dan die boodschappentassen. Ik vind het bijvoorbeeld een slecht idee om mensen naast hun bijstandsuitkering bij te laten verdienen. Dan krijg je straks de situatie dat mensen met een laag salaris die fulltime werken, veel minder overhouden dan iemand met een uitkering en bijbaan.

Edit: Ik lees dat in een aantal gemeentes al meer bijverdiend mag worden met een bijstandsuitkering. Ik voorzie dat bijvoorbeeld laagopgeleide bijstandsmoeders daardoor jaren en jaren in de bijstand zullen blijven hangen. Een uitkering en een paar schoonmaakhuisjes erbij en je hebt meer dan fulltime werkende met een modaal inkomen.
fizz wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:51
27.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me dit jaar ontzettend geërgerd aan Macel Gelauf, de eindredacteur bij het NOS Journaal.

Wanneer je denkt subtiel je boodschap te verpakken om vervolgens elke vorm van kritiek daarop categorisch van de hand te wijzen, vind ik een vorm van volksverlakkerij.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-12-2020 10:45
Het ligt eraan welke regels ze willen versoepelen. Er is namelijk niet zoveel te versoepelen, behalve dan die boodschappentassen. Ik vind het bijvoorbeeld een slecht idee om mensen naast hun bijstandsuitkering bij te laten verdienen. Dan krijg je straks de situatie dat mensen met een laag salaris die fulltime werken, veel minder overhouden dan iemand met een uitkering en bijbaan.

Edit: Ik lees dat in een aantal gemeentes al meer bijverdiend mag worden met een bijstandsuitkering. Ik voorzie dat bijvoorbeeld laagopgeleide bijstandsmoeders daardoor jaren en jaren in de bijstand zullen blijven hangen. Een uitkering en een paar schoonmaakhuisjes erbij en je hebt meer dan fulltime werkende met een modaal inkomen.
Zo werken veel bijstandsvrouwen ook. Die gaan zwart uit poetsen. Voor 4 uur vang je door de bank genomen 60 euro, want 15 euro per uur. Stel dat je 5 dagen in de week 4 uur gaat poetsen, dan vang je in een week 300 euro netto. Dat is pakweg 1200 euro in de maand. Bovenop je uitkering en je toeslagen. Netto zit je dan per maand rond de 2700 euro. Voor halve dagen werken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
31-12-2020 10:45
Het ligt eraan welke regels ze willen versoepelen. Er is namelijk niet zoveel te versoepelen, behalve dan die boodschappentassen. Ik vind het bijvoorbeeld een slecht idee om mensen naast hun bijstandsuitkering bij te laten verdienen. Dan krijg je straks de situatie dat mensen met een laag salaris die fulltime werken, veel minder overhouden dan iemand met een uitkering en bijbaan.






Mee eens.


Dan krijg je een soort basisinkomen, dat is prima maar dan voor iedereen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven