Is de NOS neutraal?

16-02-2019 15:19 406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een demonstratie van gele hesjes in Hilversum.
Ze vinden dat de NOS nepnieuws levert en aan de leiband loopt van de politiek.

Verder vinden ze dat de gele hesjes beweging Nederland genegeerd wordt.

https://nos.nl/artikel/2272194-ruim-hon ... ebouw.html

NOS Nieuws-hoofdredacteur Marcel Gelauff stond ze te woord en reageerde:

"Het laatste dat wij willen, is nieuws uitzenden dat niet klopt", zei Gelauff daarop. "Verder staan we los van de politiek. Als redactie hebben we geen mening."


Omdat ik deze topic start zal ik als eerste mijn mening geven:

* Ik denk niet dat de NOS de gele hesjes beweging Nederland negeert maar hoeveel aandacht moet je geven aan een paar bejaarden met bierbuik in geel hesje?
Het zijn vaak wat warrige demo's met een onduidelijk doel.

Verder denk ik dat de NOS niet aan de leiband van de politiek loopt, menig politiek carrière eindigt in een kritische reportage van Nieuwsuur

Zijn ze neutraal mmmmmmmmmmmmmm ik denk het niet, zeker als het gaat om migratie, kinderpardon, asielzoekers etc. hebben ze - in mijn ogen - een blinde vlek.
Het is niet zozeer wat ze wel uitzenden maar meer wat ze niet vragen, uitzenden etc. woordkeuze, gebruik van filmmateriaal etc.
Overigens zijn ze daar wel in veranderd, voorbeeld, waar ze voorheen onveranderlijk het woord vluchteling gebruikten is nu het neutralere "asielzoeker" geïntroduceerd.

Graag jullie wel gewaardeerde mening.

De NOS is neutraal

Totaal aantal stemmen: 193

Hahahahahahahahahaha (60%)
Vind ik wel (38%)
Ik geef een toelichting in de draad (3%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bijna niemand durft meer het beestje bij de naam te noemen. Neem het bericht over het steeds meer dragen van messen door jongeren en het schrikbarend toegenomen aantal steekpartijen. Benoem nu eens om welke jongeren het gaat, want dat zijn namelijk niet Piet en Kees uit Appelscha.

Vanmorgen iemand doodgestoken op het station in Rotterdam bij een ruzie over wie het eerste mocht instappen. Omschrijving van de dader, die gezocht wordt, is dat het een ongeveer 20-jarige man met donkere kleding, lichte schoenen en ongeveer 1.80m. Huidskleur, haarkleur, kapsel wordt allemaal niet benoemd en dat lijkt mij toch belangrijke informatie als je iemand zoekt.....
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 13:30
Bijna niemand durft meer het beestje bij de naam te noemen. Neem het bericht over het steeds meer dragen van messen door jongeren en het schrikbarend toegenomen aantal steekpartijen. Benoem nu eens om welke jongeren het gaat, want dat zijn namelijk niet Piet en Kees uit Appelscha.

Vanmorgen iemand doodgestoken op het station in Rotterdam bij een ruzie over wie het eerste mocht instappen. Omschrijving van de dader, die gezocht wordt, is dat het een ongeveer 20-jarige man met donkere kleding, lichte schoenen en ongeveer 1.80m. Huidskleur, haarkleur, kapsel wordt allemaal niet benoemd en dat lijkt mij toch belangrijke informatie als je iemand zoekt.....
Waarom ben jij niet duidelijk dan? We weten echt wel wat je bedoelt!
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 13:30
Bijna niemand durft meer het beestje bij de naam te noemen. Neem het bericht over het steeds meer dragen van messen door jongeren en het schrikbarend toegenomen aantal steekpartijen. Benoem nu eens om welke jongeren het gaat, want dat zijn namelijk niet Piet en Kees uit Appelscha.

Vanmorgen iemand doodgestoken op het station in Rotterdam bij een ruzie over wie het eerste mocht instappen. Omschrijving van de dader, die gezocht wordt, is dat het een ongeveer 20-jarige man met donkere kleding, lichte schoenen en ongeveer 1.80m. Huidskleur, haarkleur, kapsel wordt allemaal niet benoemd en dat lijkt mij toch belangrijke informatie als je iemand zoekt.....


Van RTV Rijnmond:

De dader is volgens de politie gevlucht in de richting van de wijk 's Gravenland. Het zou gaan om een man van ongeveer 20 jaar met een lengte van 1.80. Hij droeg een zwart joggingpak en witte schoenen. Volgens de politie was de man lichtgetint en had hij opvallend dikke lippen. Het kan zijn dat hij die heeft opgelopen bij een vechtpartij op het metrostation, zegt een woordvoerder.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
09-09-2019 14:44
Van RTV Rijnmond:
In het AD is die informatie weggelaten,
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
09-09-2019 15:34
In het AD is die informatie weggelaten,
Ach ja bij het AD noemden ze Qualid die een verkeersregelaar uitschold en bespuugde ook doodleuk Jordy.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mustafa Marghadi (NOS correspondent) was weer volledig op de kletskoek tour vandaag.

Alsof de linkse regering een compleet ander beleid voert in Italië inclusief zwemles voor kansarme Afrikanen.
https://nos.nl/artikel/2307659-in-itali ... erken.html]

Wat Mustafa er niet bijverteld is dat dit gewoon een particulier initiatief is, er geen cent betaald word door de overheid en het merendeel van deze kansarme Afrikanen nooit asiel gaan krijgen en het beleid niet heel anders is dan onder Salvini
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevonden.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/230741 ... ijten.html

Abdeluheb Choho, voorzitter van Vluchtelingenwerk Nederland, houdt Europese landen mede-verantwoordelijk voor het drama in de Engelse plaats Grays. De politie vond daar afgelopen nacht 39 lichamen in een vrachtwagen die volgens de politie afkomstig is uit Bulgarije. De vrachtwagen is met de ferry van Zeebrugge naar de haven van Purfleet gegaan, vlakbij Grays.


En de oplossing volgens VW Nederland:

Choho: "We pleiten ervoor dat vluchtelingen de rechten hebben of de mogelijkheid hebben om op een veilige en legale manier een route naar Europa te vinden om in ieder geval hun asielprocedure op te kunnen starten. Die veilige, legale manier is er nu nauwelijks omdat Europa muren aan het bouwen is."


Zolang 80% van de migranten uit kansarme Afrikanen bestaat zonder kans op asiel die hun papieren in zee mikken is zo'n legale route onmogelijk, je importeert dan illegalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2019 23:24
Mustafa Marghadi (NOS correspondent) was weer volledig op de kletskoek tour vandaag.

Alsof de linkse regering een compleet ander beleid voert in Italië inclusief zwemles voor kansarme Afrikanen.
https://nos.nl/artikel/2307659-in-itali ... erken.html]

Wat Mustafa er niet bijverteld is dat dit gewoon een particulier initiatief is, er geen cent betaald word door de overheid en het merendeel van deze kansarme Afrikanen nooit asiel gaan krijgen en het beleid niet heel anders is dan onder Salvini

https://twitter.com/mousmar/status/1187 ... 89921?s=20
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is geeneen nationaal en internationaal medium neutraal
Alle reacties Link kopieren




Precies dank je.
Hij laat 2.5 miljoen mensen in de waan dat de overheid - anders dan onder Salvini - veel vriendelijker is voor migranten ,et o.a. duikcursussen.
Vervolgens denkt hij "oeps fakenieuws" en zet hij voor 10500 volgers op Twitter een soort rectificatie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Is de NOS neutraal? Nee.
NOS neutraal?

Het nieuws wordt verteld in krap een half uur. Er moeten dus keuzes gemaakt worden. Bedoeld of onbedoeld kleur je daarmee het nieuws, want waar moet je prioriteit aan geven? Wat zendt je wel uit en wat niet? Wat belicht je meer en wat belicht je minder? Waar leg je de nadruk op?

Het antwoord op je vraag:

Is de Telegraaf neutraal? Is de Story neutraal? ...hier staat ook nieuws in.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
28-10-2019 20:41


Is de Telegraaf neutraal? Is de Story neutraal? ...hier staat ook nieuws in.
Die worden niet gefinancierd met belastinggeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2019 23:24
Mustafa Marghadi (NOS correspondent) was weer volledig op de kletskoek tour vandaag.

Alsof de linkse regering een compleet ander beleid voert in Italië inclusief zwemles voor kansarme Afrikanen.
https://nos.nl/artikel/2307659-in-itali ... erken.html]

Wat Mustafa er niet bijverteld is dat dit gewoon een particulier initiatief is, er geen cent betaald word door de overheid en het merendeel van deze kansarme Afrikanen nooit asiel gaan krijgen en het beleid niet heel anders is dan onder Salvini

Wat is er zo moeilijk aan de zin "Een duikcentrum op het Italiaanse eiland Sicilië biedt duik- en zwemlessen voor migranten" waarmee het NOS-artikel begint?
Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral mensen zijn die met een campagne tegen de NOS bezig zijn en zij die voor zichzelf hebben besloten dat de NOS links-en-dus-slecht is (en alles door deze bril zien) dit hebben gelezen zoals jij het interpreteert.

Er staat helemaal nergens dat "de linkse regering een compleet ander beleid voert in Italië inclusief zwemles voor kansarme Afrikanen", dat maak jij ervan.
Door dit soort framing ontstaat er heisa op Twitter, waarna de correspondent dus uitleg gaf aan zijn bericht, wat dan natuurlijk ook weer op de allernegatiefste manier wordt uitgelegd, gezien je reactie op de link naar de tweet.
Kritisch volgen van bijvoorbeeld de NOS is prima, van tegenspraak wordt over het algemeen iedereen beter, maar van een permanente smeercampagne op Amerikaanse leest, waar het nu op gaat lijken, wordt alleen het wantrouwen onderling groter, worden de tegenstellingen groter en verdwijnt het politieke midden.

Mensen worden opgehitst met verdraaiingen en berichten op nepaccounts, zoals laatst tijdens de boerenactie waar een foto van politieoptreden van vorig jaar woede opwekte bij een aantal demonstrerende boeren die werd afgereageerd op verslaggevers ter plaatse.
https://twitter.com/nos/status/1184430058619965445

Lees vooral ook de hatelijke commentaren eronder.
Is dat je doel met dit topic, HBG?
Dit is waar het toe leidt:

Altijd de rust zelve en een van onze meest ervaren verslaggevers, maar dit had hij nog niet meegemaakt. "Ik ben nog nooit zo vaak uitgemaakt voor leugenaar." Hij was afgelopen woensdag bij de demonstratie van de boeren en deed samen met enkele tientallen verslaggevers, cameramensen en technici van de NOS verslag van de demonstratie en de ontwrichting die de boeren veroorzaakten.

De emotie die onze verslaggevers deze week ontmoetten, is op zich begrijpelijk en onze verslaggevers worden vaker geconfronteerd met agressie en verwijten. Maar de sfeer was nu breder afwerend, voortdurend beschuldigend en soms intimiderend. Het bleef uiteindelijk bij verbale agressie (oké, een aantal boeren vond het nodig om tegen een van de herkenbare NOS-auto's te gaan staan plassen), maar de bewaking die we tegenwoordig standaard met onze mensen meesturen naar grote publieksmanifestaties hoefde niet in actie te komen.

Ook niet nadat er via Twitter malicieuze berichten waren verspreid via een NOS-nepaccount met een oude foto waarop te zien is dat politie-agenten ingrijpen bij een demonstratie. Gesuggereerd werd dat het bericht van de NOS-site kwam en dat wij een oude foto hadden gebruikt om de boeren in een kwaad daglicht te stellen.

Het gevolg: veel woede bij een grote groep boeren die een aantal NOS-collega's ter plekke belagen en pas rustiger worden als enkele van onze verslaggevers hun werk onderbreken om hun uitvoerig uit te leggen en te laten zien dat het een nep-account is.

Dit soort dingen hoort steeds vaker bij het werk van NOS Nieuws. Bij het werk van de journalistiek. Agressie, schelden, dwarszitten, schade veroorzaken, bedreigingen, onder druk zetten, intimideren, lastiggevallen worden. Collega's vertellen over een voortdurende alertheid en spanning op dat soort dagen en veel aandacht voor andere dingen dan je werk doen zoals je wilt: laten zien wat er gebeurt.
https://over.nos.nl/journalistieke-vera ... rnalistiek

Persoonlijk ben ik geen fan van Marcel Gelauff, maar het is natuurlijk wel zeer ernstig dat verslaggevers gehinderd en bedreigd worden als gevolg van de campagne die tegen de NOS gevoerd wordt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
29-10-2019 13:17
Wat is er zo moeilijk aan de zin "Een duikcentrum op het Italiaanse eiland Sicilië biedt duik- en zwemlessen voor migranten" waarmee het NOS-artikel begint?
Ik denk eerlijk gezegd dat het vooral mensen zijn die met een campagne tegen de NOS bezig zijn en zij die voor zichzelf hebben besloten dat de NOS links-en-dus-slecht is (en alles door deze bril zien) dit hebben gelezen zoals jij het interpreteert.

Ging om de uitzending die aan het artikel vooraf ging.
De journaaluitzending bedoel ik.

Die was weer traditioneel "gekleurd"

Tja als de NOS correspondenten door jarenlang gedraai en gekonkel in de problemen komen hebben ze dat toch echt zelf veroorzaakt, jammer voor ze maar dat is het risico.

Kijk weer eens na het drama in de Britse plaats Grays, dan geven ze op de radio, op het journaal en in Nieuwsuur Vluchtelingenwerk Nederland weer minuten een platform om ZONDER EEN ENKELE KRITISCHE VRAAG een pro migratie praatje af te steken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps verkeerde topic
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2020 12:11
Reden: in een verkeerde topic geplaatst
94.44% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een hilarisch momentje in het 8 uur journaal.

Men kondigt aan dat Rusland als eerste land ter wereld mensen gaat injecteren met het door hen ontwikkelde virus.

Rusfobie of verspreking?

https://www.npostart.nl/POW_04508550

op 35 seconden
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk elke ochtend even naar het journaal voor ik naar het werk ga. Wat me met name steeds opvalt is dat het ochtendjournaal meer en meer verwordt tot een sportjournaal. Na 4-5 minuten even snel door de actualiteiten, volgt vervolgens 4 minuten sport (meestal voetbal). Dus een goede 40% van het journaal is gewoon sportjournaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-12-2020 10:03
Ik kijk elke ochtend even naar het journaal voor ik naar het werk ga. Wat me met name steeds opvalt is dat het ochtendjournaal meer en meer verwordt tot een sportjournaal. Na 4-5 minuten even snel door de actualiteiten, volgt vervolgens 4 minuten sport (meestal voetbal). Dus een goede 40% van het journaal is gewoon sportjournaal.
.
Ze zijn in elk geval afgestapt van elke dag 2 minuten te besteden aan de AEX en buitenlandse beursen.
Was die toch weer 0,3% hoger, of lager. Was jarenlang toch weer mooi meegenomen, die nuttige informatie.
Alle reacties Link kopieren
Mouthgard schreef:
10-12-2020 00:13
.
Ze zijn in elk geval afgestapt van elke dag 2 minuten te besteden aan de AEX en buitenlandse beursen.
Was die toch weer 0,3% hoger, of lager. Was jarenlang toch weer mooi meegenomen, die nuttige informatie.
Als je dat soort informatie zoekt, dan ge je naar RTL-Z of de website van het Financieel Dagblad.

Mijn man riep altijd dat hij nooit een digitale krant zou gaan lezen, maar alle serviceshit om die krant heen vindt hij toch wel handig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat een D’66 kliek daar in Hilversum, in het AD in de column van Angela de Jong en Martin Bosma vat het even kort samen:

https://www.geenstijl.nl/5156721/kijken ... superkaag/

https://www.ad.nl/show/ik-kan-geert-wil ... ~af0e3063/

De grote Kaagshow net voor de verkiezingen. Slob moet gewoon beter zijn werk doen. Bij Onderwijs bakt hij er weinig van en bij de publieke omroep helaas ook al niet. Hij moet hier toch echt ingrijpen, want het lijkt nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
10-12-2020 22:48
Wat een D’66 kliek daar in Hilversum, in het AD in de column van Angela de Jong en Martin Bosma vat het even kort samen:

https://www.geenstijl.nl/5156721/kijken ... superkaag/

https://www.ad.nl/show/ik-kan-geert-wil ... ~af0e3063/

De grote Kaagshow net voor de verkiezingen. Slob moet gewoon beter zijn werk doen. Bij Onderwijs bakt hij er weinig van en bij de publieke omroep helaas ook al niet. Hij moet hier toch echt ingrijpen, want het lijkt nergens op.



Precies

https://www.geenstijl.nl/5156721/kijken ... superkaag/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
10-12-2020 22:48
Wat een D’66 kliek daar in Hilversum, in het AD in de column van Angela de Jong en Martin Bosma vat het even kort samen:

https://www.geenstijl.nl/5156721/kijken ... superkaag/

https://www.ad.nl/show/ik-kan-geert-wil ... ~af0e3063/

De grote Kaagshow net voor de verkiezingen. Slob moet gewoon beter zijn werk doen. Bij Onderwijs bakt hij er weinig van en bij de publieke omroep helaas ook al niet. Hij moet hier toch echt ingrijpen, want het lijkt nergens op.
Dit. Neutraal en msm vloekt met elkaar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
27-12-2020 02:19
Dit. Neutraal en msm vloekt met elkaar.
Ik kijk net WNL op zondag met de arrogante Shula Reixmann in de uitzending. Ze heeft de Kaag-promotieshow niet gezien, maar volgens haar is het een objectieve documentaire. Hij wordt volgens haar ook gewoon uitgezonden, want het is iets héééél anders dan de Jesse Klaverdocumentaire van 4 jaar geleden. Die mocht van haar niet worden uitgezonden.

Het zal er natuurlijk helemaal niets mee te maken hebben dat zij een D’66-stemmer is, de documentairemaker ook een D’66’er is, D’66 graag extra miljoenen naar de NPO overmaakt en de partner van Ollongren en de producent van M (ook niet bepaald een opjectief programma) de vrouw van Ollongren is.

https://www.mediacourant.nl/2020/05/m-i ... s-gesprek/
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
27-12-2020 02:19
Dit. Neutraal en msm vloekt met elkaar.
De msm besteedt veel te veel aandacht aan rechtse splinterpartijtjes en complottheoristen/etc. Die mensen moeten helemaal geen podium krijgen, en gezien de grootte er van al heel helemaal niet op nationale televisie. Als ze een beetje neutraler waren geweest op de dat gebied hadden die veel minder aandacht gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven