JFVD 2e grootste jongerenpartij van Nederland

16-09-2019 15:18 107 berichten
Binnen 1 jaar is Jongeren Forum voor Democratie de 2e politieke vereniging van Nederland. Dit is geen 1 andere partij nog eerder gelukt. Iemand enig idee hoe dit kan in zo'n korte tijd?

Ik denk zelf dat het komt omdat jongeren meer vernieuwing willen en zich daarom aansluiten bij deze partij. Misschien zijn er zelfs mensen op het forum lid van de JFVD?

Hieronder een sfeerimpressie van het drukbezochte zomerkamp afgelopen zomer.


Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 11:20
Ik heb het over de jongeren. En die lijken toch een stuk meer rechts dan voorgaande generaties. Vreemd om eerlijk te zijn, want de huidige generatie is ook een stuk progresiever. Maarja, ik zie om me heen genoeg 18 en 19 jarige die extreem rechts zijn. Misschien is het toeval dat ik die ken, maar je ziet het in Amerika ook - de alt-right, Trump etc etc

Misschien heb ik het mis, maar nu heb je zat groeperingen onder jongeren die nazisme, discriminatie en ethno nationalisme etc goed praten. Maar misschien had je die vroeger ook I guess.
Progressiever? Op welke groepen jongeren doel je dan precies?

Ik vind dat er vooral veel naïeve jongeren zijn. Volledig geïndoctrineerd door (extreem-)linkse docenten. Zodra ze wat ouder worden, zijn er gelukkig ook veel die alsnog wakker worden vanwege de weerbarstige realiteit.
Alle reacties Link kopieren
Pogoroden schreef:
18-09-2019 11:34
Nou ja, ik was er bij in de jaren 90. Naar mijn idee waren onze voorzieningen ruimhartiger en soepeler en beter geregeld. Sindsdien zijn er talloze hervormingen geweest waardoor het naar mijn idee niet bepaald beter is geworden. Ik zie dat ook als één van de oorzaken van toenemend individualisme.
Ons individualisme neemt toe doordat dat kan. We, de burgers krijgen steeds meer middelen, geld en wetgeving die het mogelijk maken als individu te leven en handelen. Groeistuipen horen daar bij. Had je in de jaren 60 en 7p ook. Ik bem van mening dat de vrije seks en vrije drugs in het vondelpark groeistuipen van haar tijd. Net zoals de zolderkamer-activisten van nu, die mensen bedreigen via Twitter, en hun meningen uitten op fora (als deze!) Een groeistuip zijn van de huidige tijd.


Je hebt het idee dat in de jaren 90 dingen beter, soepeler en ruimhartiger geregeld waren. Maar het waren die jaren waarin een Paars kabinet de dienst uit maakte waarvan "we" nu allemaal zeggen dat het de puinhopen van paars zijn. In de jaren 90 is de basis gelegd voor de alom bekritiseerde multiculturele samenleving, in de jaren 90 is de krijgsmacht en de politie gereorganiseerd (lees: bezuinigt).

We hebben als mensen nogal de neiging om alles wat "vroeger" was, te romantiseren. Vergeet niet dat je in de jaren 90 jonger was dan nu, misschien nog kind of student was, geen eigen huis bezat, gezond leefde....

Je wereld en bijbehorende problemen waren anders dan de problemen die je nu hebt. Dus ook de oplossing zijn anders.
jouw leven is een keuze
syntax18 schreef:
18-09-2019 11:20
Ik heb het over de jongeren. En die lijken toch een stuk meer rechts dan voorgaande generaties. Vreemd om eerlijk te zijn, want de huidige generatie is ook een stuk progresiever. Maarja, ik zie om me heen genoeg 18 en 19 jarige die extreem rechts zijn. Misschien is het toeval dat ik die ken, maar je ziet het in Amerika ook - de alt-right, Trump etc etc

Misschien heb ik het mis, maar nu heb je zat groeperingen onder jongeren die nazisme, discriminatie en ethno nationalisme etc goed praten. Maar misschien had je die vroeger ook I guess.


Hoezo is het extreem rechts. Logisch dat jongeren tegen het huidige asielbeleid zijn. Noem het gewoon realistisch rechts.
Pogoroden schreef:
18-09-2019 11:49
Progressiever? Op welke groepen jongeren doel je dan precies?

Ik vind dat er vooral veel naïeve jongeren zijn. Volledig geïndoctrineerd door (extreem-)linkse docenten. Zodra ze wat ouder worden, zijn er gelukkig ook veel die alsnog wakker worden vanwege de weerbarstige realiteit.
Wel.. zoals je zecht; "Ik vind dat er vooral veel naïeve jongeren zijn. Volledig geïndoctrineerd door (extreem-)linkse docenten. ".

De huidige generatie heeft het hoogste percentage LGBT, vind vaak gevoelens belangrijker dan feiten en in sommige gevallen geeft zelfs de voorkeur aan censuur als het om rechtse ideeën gaat. Volgens mij zijn de huidige jongeren ook veel meer voor immigratie, gelijkheid etc etc dan voorgaande generaties.

Dus in mijn ogen een stuk progressiever.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
17-09-2019 12:00
Dat deze jongeren in die leugens geloven, dat vind ik verbijsterend. Terwijl ze nota bene zijn opgegroeid met de boodschap dat je niet alles moet geloven wat je leest/hoort.
Ik denk niet dat ze erin geloven. Ze horen ze niet eens. Kijk naar degenen in dit topic die het opnemen voor jfvd: de feitelijke constatering dat de uitspraken van de jfvd voorman fascistoïde zijn, wordt terzijde geschoven ‘want het woord fascisme zegt me toch niets meer’ of gepareerd met de mededeling dat de beste jongen gewoon een huis voor iedereen wil. Over de inhoud van wat er werkelijk gezegd is, wordt niet eens gesproken.
Yosemite555 schreef:
18-09-2019 11:55
Hoezo is het extreem rechts. Logisch dat jongeren tegen het huidige asielbeleid zijn. Noem het gewoon realistisch rechts.
Ha, ik ben het met je eens maar er zijn zat mensen die dat ook als extreem rechts beschouwen.

En to be honest, ik bedoelde "extreem rechts" meer als referentie naar de 'alt-right' - dingen zoals Nazisme goedpraten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 11:55
Wel.. zoals je zecht; "Ik vind dat er vooral veel naïeve jongeren zijn. Volledig geïndoctrineerd door (extreem-)linkse docenten. ".

De huidige generatie heeft het hoogste percentage LGBT, vind vaak gevoelens belangrijker dan feiten en in sommige gevallen geeft zelfs de voorkeur aan censuur als het om rechtse ideeën gaat. Volgens mij zijn de huidige jongeren ook veel meer voor immigratie, gelijkheid etc etc dan voorgaande generaties.

Dus in mijn ogen een stuk progressiever.
Los van of dit waar is of niet: wat heeft dat nou met progressief zijn te maken?
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
18-09-2019 11:55
Hoezo is het extreem rechts. Logisch dat jongeren tegen het huidige asielbeleid zijn. Noem het gewoon realistisch rechts.
Het is niet logisch . Jij vind het logisch. Da's iets anders....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Het is al wel weer duidelijk waar deze TO op aanstuurt.
Eze schreef:
18-09-2019 12:01
Los van of dit waar is of niet: wat heeft dat nou met progressief zijn te maken?
...Dat is wat progressiviteit is?

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressivism

Het punt van progressiviteit is, over het algemeen, de push voor culturele verandering.

Wat is het omgekeerde van progressief? Conservatief.

En dingen zoals LGBT acceptatie en anti-Rechtse gedachte is zeker geen teken van conservatisme.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 12:09
4.42% gewijzigd
dubbel
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 11:52
Ons individualisme neemt toe doordat dat kan. We, de burgers krijgen steeds meer middelen, geld en wetgeving die het mogelijk maken als individu te leven en handelen. Groeistuipen horen daar bij. Had je in de jaren 60 en 7p ook. Ik bem van mening dat de vrije seks en vrije drugs in het vondelpark groeistuipen van haar tijd. Net zoals de zolderkamer-activisten van nu, die mensen bedreigen via Twitter, en hun meningen uitten op fora (als deze!) Een groeistuip zijn van de huidige tijd.


Je hebt het idee dat in de jaren 90 dingen beter, soepeler en ruimhartiger geregeld waren. Maar het waren die jaren waarin een Paars kabinet de dienst uit maakte waarvan "we" nu allemaal zeggen dat het de puinhopen van paars zijn. In de jaren 90 is de basis gelegd voor de alom bekritiseerde multiculturele samenleving, in de jaren 90 is de krijgsmacht en de politie gereorganiseerd (lees: bezuinigt).

We hebben als mensen nogal de neiging om alles wat "vroeger" was, te romantiseren. Vergeet niet dat je in de jaren 90 jonger was dan nu, misschien nog kind of student was, geen eigen huis bezat, gezond leefde....

Je wereld en bijbehorende problemen waren anders dan de problemen die je nu hebt. Dus ook de oplossing zijn anders.
Hier heb je zeker een punt. Misschien dat ik het wel verkeerd zie hoor. Het is voor mij meer gevoel. Misschien dat ik het inderdaad teveel aan het romantiseren doe van die tijd.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 12:07
...Dat is wat progressiviteit is?

https://en.wikipedia.org/wiki/Progressivism

Het punt van progressiviteit is, over het algemeen, de push voor culturele verandering.

Wat is het omgekeerde van progressief? Conservatief.

En dingen zoals LGBT acceptatie en anti-Rechtse gedachte is zeker geen teken van conservatisme.
Dat is wat progressiviteit is? Gevoelens belangrijker vinden dan feiten, censuur niet zo’n punt vinden en LGBT zijn? (Allemaal je eigen tekst).

Dat lijkt er meer op dat je zelf nogal flexibel omgaat met feiten. En daar heeft die hele fvd beweging nogal een handje van; ronkende woorden, maar als ze aangesproken worden op de inhoud ervan, zit het (in het ‘gunstige’ geval) allemaal helemaal anders of beginnen ze over een ander onderwerp. De reacties in dit topic op de uitspraken van Freek Jansen zijn een goede illustratie daarvan.
Eze schreef:
18-09-2019 12:15
Dat is wat progressiviteit is? Gevoelens belangrijker vinden dan feiten, censuur niet zo’n punt vinden en LGBT zijn? (Allemaal je eigen tekst).

Dat lijkt er meer op dat je zelf nogal flexibel omgaat met feiten. En daar heeft die hele fvd beweging nogal een handje van; ronkende woorden, maar als ze aangesproken worden op de inhoud ervan, zit het (in het ‘gunstige’ geval) allemaal helemaal anders of beginnen ze over een ander onderwerp. De reacties in dit topic op de uitspraken van Freek Jansen zijn een goede illustratie daarvan.

....Dat zijn niet de enige dingen die bij progressiviteit horen maar LGBT acceptatie is wel zeker iets progressiefs, niet iets conservatiefs...

En buiten dat, ik ben niet eens voor de fvd wtf lol
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-09-2019 11:57
Ik denk niet dat ze erin geloven. Ze horen ze niet eens. Kijk naar degenen in dit topic die het opnemen voor jfvd: de feitelijke constatering dat de uitspraken van de jfvd voorman fascistoïde zijn, wordt terzijde geschoven ‘want het woord fascisme zegt me toch niets meer’ of gepareerd met de mededeling dat de beste jongen gewoon een huis voor iedereen wil. Over de inhoud van wat er werkelijk gezegd is, wordt niet eens gesproken.
Interessant. Ben ik een fascist als de uitspraken van de JFvD voorman mij meer aanspreken dan het politiek correcte juk waar we momenteel onder zuchten?
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 11:55
Wel.. zoals je zecht; "Ik vind dat er vooral veel naïeve jongeren zijn. Volledig geïndoctrineerd door (extreem-)linkse docenten. ".

De huidige generatie heeft het hoogste percentage LGBT, vind vaak gevoelens belangrijker dan feiten en in sommige gevallen geeft zelfs de voorkeur aan censuur als het om rechtse ideeën gaat. Volgens mij zijn de huidige jongeren ook veel meer voor immigratie, gelijkheid etc etc dan voorgaande generaties.

Dus in mijn ogen een stuk progressiever.
Aha, oké, op die manier. Helder!
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 12:18
....Dat zijn niet de enige dingen die bij progressiviteit horen maar LGBT acceptatie is wel zeker iets progressiefs, niet iets conservatiefs...

En buiten dat, ik ben niet eens voor de fvd wtf lol
Bedankt voor de illustratie van wat ik schreef; je had het in eerste instantie niet over acceptatie van; dat maak je er pas van op het moment dat je aangesproken wordt op je uitspraken. Al ben je niet voor het fvd, je bedient je hier wel van één van hun favoriete technieken. Pogoroden doet ondertussen ook leuk mee, door te laten zien hoe je over iets anders te begint als iets in een discussie je niet zint. Nee, ik heb net gezegd dat je een fascist bent - al zou dat heel goed zo kunnen zijn hoor, als je de gequote tekst van Freek Jansen helemaal ok vindt.
Eze schreef:
18-09-2019 12:32
Bedankt voor de illustratie van wat ik schreef; je had het in eerste instantie niet over acceptatie van;
Dat komt letterlijk precies op hetzelfde neer....

De huidige generatie heeft niet alleen het hoogst percentage LGBT, maar ook het hoogst percentage omtrent acceptatie van LGBT... Dat klinkt ook logisch want die twee dingen gaan hand in hand...

Je reageert niet op het argument, maar op hoe ik het verwoord...

Mijn punt is dat, in beide gevallen, het een teken is dat de huidige jongeren een stuk progressiever zijn.

Ik weet alleen niet wat dat te maken heeft met de fvd maarja zoals ik zeg, mij boeit de fvd niet
Alle reacties Link kopieren
....en zie hoe deze discussie zich ontwikkeld......

De vraag was, is en blijft wat de aantrekkingskracht van FvD is op jongeren... het zojn bewegingen zoals we die ibdeze topic zien, die mensen, jongeren in een hoek drukken. En mensen dwingt tot het maken vam keuzes, die ze eigenlijk helemaal niet willen maken.

George W. Bush zij na de aanslagen van 9-11, "You are either with us or against us". Dat is de samenleven die we blijkbaar verkiezen. De optie "ik blijf bij mezelf, en vindt helemaal niks" schijnt niet meer mee te doen....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 12:46
....en zie hoe deze discussie zich ontwikkeld......

De vraag was, is en blijft wat de aantrekkingskracht van FvD is op jongeren... het zojn bewegingen zoals we die ibdeze topic zien, die mensen, jongeren in een hoek drukken. En mensen dwingt tot het maken vam keuzes, die ze eigenlijk helemaal niet willen maken.

George W. Bush zij na de aanslagen van 9-11, "You are either with us or against us". Dat is de samenleven die we blijkbaar verkiezen. De optie "ik blijf bij mezelf, en vindt helemaal niks" schijnt niet meer mee te doen....
Zie hier de oorzaak van polarisatie. De gulden middenweg en/of relativeringsvermogen zijn geheel verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-09-2019 12:57
Zie hier de oorzaak van polarisatie. De gulden middenweg en/of relativeringsvermogen zijn geheel verdwenen.
Sorry, ik kan je niet volgen.... leg eens uit wat je precies bedoelt.
jouw leven is een keuze
Yosemite555 schreef:
18-09-2019 11:13
Zij doen zeker wel mee alleen zijn niet overal aanwezig omdat het parlementaire debat 1 groot toneelstuk is waarbij meestal alles al is dichtgetimmerd. Dit is totaal niet eerbiedig naar de kiezer. FVD wil juist meerdere referenda.

Hieronder nog een filmpje voor jou over het nieuwe vluchtelingenrecord. Thierry strijd al tijden voor het Australisch model alleen er wordt niets aan gedaan. Hier kan je het toch niet mee oneens zijn.

https://youtu.be/1xL7nrcJjZI

Jij kijkt volgens mij zelden of nooit naar debatten, maar praat na wat je hoort van andere mensen die ook zelden of nooit naar debatten kijken. Want dan zou je beseffen dat het lang niet altijd zo gaat als jij nu schetst.

Verder krijgen Baudet en Hiddema als Kamerleden per persoon een bezoldiging van €120.000 euro per jaar. Want ja, ze zijn volksvertegenwoordiger, dit is nu hun baan, een fulltime baan, gewoon hun werk waarvoor ze door de belastingbetaler worden onderhouden. Dat lijkt me pas oneerbiedig naar de kiezer: gewoon niet naar je werk gaan. Echt, wat een dom gelul van je.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 13:00
Sorry, ik kan je niet volgen.... leg eens uit wat je precies bedoelt.
Mijns inziens heeft 9/11 de manier van denken in de westerse wereld veranderd.
Je bent óf rechts, óf links. Er is geen ruimte meer voor een gematigde mening.
Als je, bijv. hier op het forum, het immigratieprobleem iets relativeert, word je meteen uitgemaakt voor "wegkijker", "links gekkie" en denkt men dat je met een vlag met "welkom vluchtelingen" hebt staan zwaaien.
Als je niet beeft uit angst voor moslims, ben je een moslimknuffelaar.
En aan de andere kant word je weggezet als fascist of rascist als je op FvD of PVV stemt.
Er is na 9/11 weinig begrip meer voor elkaars standpunten: "als je niet voor ons bent, ben je tegen ons".
Alle reacties Link kopieren
Volledig off-topic.....

Zoals hier over de leiders van partijen wordt gesproken Thierry, Jesse.

Vroeger sprak.jenover De heer Lubbers, de heer kok, zelfs de heer Janmaat.

Nu, Jesse, Thierry.....

Onderdeel van een marketingstrategie. Snappen jullie dat?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 13:23
Volledig off-topic.....

Zoals hier over de leiders van partijen wordt gesproken Thierry, Jesse.

Vroeger sprak.jenover De heer Lubbers, de heer kok, zelfs de heer Janmaat.

Nu, Jesse, Thierry.....

Onderdeel van een marketingstrategie. Snappen jullie dat?
Zo lijkt het of ze dichter bij "het volk" staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven