JFVD 2e grootste jongerenpartij van Nederland

16-09-2019 15:18 107 berichten
Binnen 1 jaar is Jongeren Forum voor Democratie de 2e politieke vereniging van Nederland. Dit is geen 1 andere partij nog eerder gelukt. Iemand enig idee hoe dit kan in zo'n korte tijd?

Ik denk zelf dat het komt omdat jongeren meer vernieuwing willen en zich daarom aansluiten bij deze partij. Misschien zijn er zelfs mensen op het forum lid van de JFVD?

Hieronder een sfeerimpressie van het drukbezochte zomerkamp afgelopen zomer.


Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-09-2019 13:20
Mijns inziens heeft 9/11 de manier van denken in de westerse wereld veranderd.
Je bent óf rechts, óf links. Er is geen ruimte meer voor een gematigde mening.
Als je, bijv. hier op het forum, het immigratieprobleem iets relativeert, word je meteen uitgemaakt voor "wegkijker", "links gekkie" en denkt men dat je met een vlag met "welkom vluchtelingen" hebt staan zwaaien.
Als je niet beeft uit angst voor moslims, ben je een moslimknuffelaar.
En aan de andere kant word je weggezet als fascist of rascist als je op FvD of PVV stemt.
Er is na 9/11 weinig begrip meer voor elkaars standpunten: "als je niet voor ons bent, ben je tegen ons".
Top! Duidelijk. Ik snap je nu.

De redelijkheid is een beetje weg, lijkt het soms.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 13:23
Volledig off-topic.....

Zoals hier over de leiders van partijen wordt gesproken Thierry, Jesse.

Vroeger sprak.jenover De heer Lubbers, de heer kok, zelfs de heer Janmaat.

Nu, Jesse, Thierry.....

Onderdeel van een marketingstrategie. Snappen jullie dat?
Dat gold wel alleen voor mannen. Vrouwen hadden ook toen al voornamen (Neelie Smit-Kroes, bijvoorbeeld). Het effect daarvan was wel heel anders dan van de voornemen van nu.
Alle reacties Link kopieren
JFVD heeft zo’n 4000 leden. De SGP jongeren hebben 7000 leden en zijn daarmee de grootste jongerenorganisatie. Beide jongerenorganisaties zijn bij lange na niet representatief voor dé Nederlandse jongeren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
18-09-2019 13:39
JFVD heeft zo’n 4000 leden. De SGP jongeren hebben 7000 leden en zijn daarmee de grootste jongerenorganisatie. Beide jongerenorganisaties zijn bij lange na niet representatief voor dé Nederlandse jongeren.
En daarbij, 4.000 en 7.000 in een land met 17 miljoen inwoners.....
jouw leven is een keuze
De SGP-jongeren zijn al van jongs af aan geïndoctrineerd. Geldt ongetwijfeld ook voor vele leden van andere jongerenorganisaties, maar de SGP-jeugd zit in zo’n bizarre monocultuur dat je dit naar mijn mening niet kunt zien als politiek bewustzijn.
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 12:42
Dat komt letterlijk precies op hetzelfde neer....

De huidige generatie heeft niet alleen het hoogst percentage LGBT, maar ook het hoogst percentage omtrent acceptatie van LGBT... Dat klinkt ook logisch want die twee dingen gaan hand in hand...

Je reageert niet op het argument, maar op hoe ik het verwoord...

Mijn punt is dat, in beide gevallen, het een teken is dat de huidige jongeren een stuk progressiever zijn.

Ik weet alleen niet wat dat te maken heeft met de fvd maarja zoals ik zeg, mij boeit de fvd niet
Nee, dat komt niet letterlijk op hetzelfde neer. Dat is echt iets heel anders, en het verschil is ook relevant. Zolang je op inhoud discussieert dan. Als het je alleen om de vorm gaat, doet het er weinig toe. Jij stelt dat jongeren progressiever zijn omdat er veel jongeren LGBT zijn, omdat ze niet vies zijn van censuur en omdat ze gevoel boven feiten stellen. Het is bullshit dat dat tekenen zijn van progressiviteit. Dat is niet een kwestie van wat ongelukkig verwoorden, dat is onzin op inhoudelijk niveau; de punten die je noemt, zijn geen voorbeelden van progressiviteit, en bovendien heb je ook nog eens geen enkele onderbouwing voor de ‘feiten’ die je geeft.

En al ben je dan niet voor fvd; fvd-ers hebben er ook een handje van zo feitenvrij te discussiëren: het klinkt allemaal heel hoogdravend, maar uiteindelijk gaat het alleen om de vorm. Kennelijk spreekt dat veel mensen aan, misschien omdat het zoveel vrijheid geeft je eigen draai te geven aan wat je hoort. Iemand houdt een ronduit fascistisch verhaal, maar het staat je dan lekker helemaal vrij daarvan te maken dat de spreker gewoon een huis voor iedereen wil.
Mij stoort die manier van debatteren mateloos.
Eze schreef:
18-09-2019 13:57

En al ben je dan niet voor fvd; fvd-ers hebben er ook een handje van zo feitenvrij te discussiëren: het klinkt allemaal heel hoogdravend, maar uiteindelijk gaat het alleen om de vorm. Kennelijk spreekt dat veel mensen aan, misschien omdat het zoveel vrijheid geeft je eigen draai te geven aan wat je hoort. Iemand houdt een ronduit fascistisch verhaal, maar het staat je dan lekker helemaal vrij daarvan te maken dat de spreker gewoon een huis voor iedereen wil.
Mij stoort die manier van debatteren mateloos.

Zo eens hiermee :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-09-2019 13:57

En al ben je dan niet voor fvd; fvd-ers hebben er ook een handje van zo feitenvrij te discussiëren: het klinkt allemaal heel hoogdravend, maar uiteindelijk gaat het alleen om de vorm. Kennelijk spreekt dat veel mensen aan, misschien omdat het zoveel vrijheid geeft je eigen draai te geven aan wat je hoort. Iemand houdt een ronduit fascistisch verhaal, maar het staat je dan lekker helemaal vrij daarvan te maken dat de spreker gewoon een huis voor iedereen wil.
Mij stoort die manier van debatteren mateloos.
Maar je moet er niet naar kijken/luisteren? Het is een keuze om het journaal, netwerk, Beau, Jinek, Pauw noem maar op, te kijken. Een keuze die jij vrijwillig maakt.

Als jou iets stoort, sluit je er dan voor af. Stop met kijken, stop met luisteren. Niemand dwingt je.

Ik hou niet van R&B, maar dat betekend nog niet dat ik overal en altijd R&B fans ga bashen, ik luister alleen geen R&B.......
jouw leven is een keuze
Eze schreef:
18-09-2019 13:57
Nee, dat komt niet letterlijk op hetzelfde neer. Dat is echt iets heel anders, en het verschil is ook relevant. Zolang je op inhoud discussieert dan. Als het je alleen om de vorm gaat, doet het er weinig toe. Jij stelt dat jongeren progressiever zijn omdat er veel jongeren LGBT zijn, omdat ze niet vies zijn van censuur en omdat ze gevoel boven feiten stellen. Het is bullshit dat dat tekenen zijn van progressiviteit. Dat is niet een kwestie van wat ongelukkig verwoorden, dat is onzin op inhoudelijk niveau; de punten die je noemt, zijn geen voorbeelden van progressiviteit, en bovendien heb je ook nog eens geen enkele onderbouwing voor de ‘feiten’ die je geeft.

En al ben je dan niet voor fvd; fvd-ers hebben er ook een handje van zo feitenvrij te discussiëren: het klinkt allemaal heel hoogdravend, maar uiteindelijk gaat het alleen om de vorm. Kennelijk spreekt dat veel mensen aan, misschien omdat het zoveel vrijheid geeft je eigen draai te geven aan wat je hoort. Iemand houdt een ronduit fascistisch verhaal, maar het staat je dan lekker helemaal vrij daarvan te maken dat de spreker gewoon een huis voor iedereen wil.
Mij stoort die manier van debatteren mateloos.
Tuurlijk is het het hetzelfde:

Als meer mensen openlijk LGBT zijn impliceert dat dat ook meer mensen er oke mee zijn, althans op sociaal niveau. Daat gaat hand in hand.

Of niet? En is LGBT support progressief of conservatief?
2east schreef:
18-09-2019 14:05
Maar je moet er niet naar kijken/luisteren? Het is een keuze om het journaal, netwerk, Beau, Jinek, Pauw noem maar op, te kijken. Een keuze die jij vrijwillig maakt.

Als jou iets stoort, sluit je er dan voor af. Stop met kijken, stop met luisteren. Niemand dwingt je.

Ik hou niet van R&B, maar dat betekend nog niet dat ik overal en altijd R&B fans ga bashen, ik luister alleen geen R&B.......

Oké, dus iemand mag niet meer aan nieuwsgaring doen alleen omdat ze zich ergert aan het feitenvrij discussiëren door populisten? :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 14:05
Tuurlijk is het het hetzelfde:

Als meer mensen openlijk LGBT impliceert dat dat ook meer mensen er oke mee zijn. Daat gaat hand in hand.

Of niet? En is LGBT support progressief of conservatief?
Ik heb ergens een sub-draadje gemist maar wat heeft in vredesnaam LGBT te maken met de vermeende groeiende aanhan van jongeren voor FvD?
jouw leven is een keuze
2east schreef:
18-09-2019 14:08
Ik heb ergens een sub-draadje gemist maar wat heeft in vredesnaam LGBT te maken met de vermeende groeiende aanhan van jongeren voor FvD?
Ik gaf aan dat er misschien geen groei is voor de FvD onder jongeren, omdat jongeren veel progressiever zijn.

En als voorbeeld daarvan noemde ik de LGBT support onder de jongeren
oudebaas schreef:
18-09-2019 13:39
JFVD heeft zo’n 4000 leden. De SGP jongeren hebben 7000 leden en zijn daarmee de grootste jongerenorganisatie. Beide jongerenorganisaties zijn bij lange na niet representatief voor dé Nederlandse jongeren.

Als ze niet representatief zijn waarom wordt er dan door de media zo'n groot ding van gemaakt? Zie onderstaand filmpje, de hele tijd discussie over waarom de jongeren op de Thierry stemmen. Terwijl ze dat bij de jongerenpartij van Groenlinks of D66 bijna nooit doen. Of vinden ze stiekem Thierry toch wel interessant? Esther en Jort Kelder zijn trouwens wel positief en realistisch erover.

Discussie over JFVD bij Margriet:

https://youtu.be/f88z66Ca07U
anoniem_650d3b72c552b wijzigde dit bericht op 18-09-2019 14:25
5.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
18-09-2019 14:09
Ik gaf aan dat er misschien geen groei is voor de FvD onder jongeren, omdat jongeren veel progressiever zijn.

En als voorbeeld daarvan noemde ik de LGBT support onder de jongeren

Nou, ik merk dat de FVD behoorlijk leeft hier onder de jongeren. LGBT support neemt ook af.
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
18-09-2019 14:08
Oké, dus iemand mag niet meer aan nieuwsgaring doen alleen omdat ze zich ergert aan het feitenvrij discussiëren door populisten? :popcorn:
Tuurlijk wel! We zijn een vrij land.

Maar het is wel een beetje gek om te gaan luisteren naar de toespraak van iemand, waarvan je wéét dat diegene toespraken houdt die jou kunnen gaan irriteren, om dan daarna te te roepen dat je het zo'n irritante toespraak vindt. En dan wordt het nog gekker om een hele achterban van zo'n meneer of mevrouw over 1 kam te scheren, terwijl je het diegen juist kwalijk neemt dat hij/zij idereen over één kam scheert...

Zoals gezegd; ik houd niet van R&B en ga dus uit mezelf niet naar een R&B concert,/feest. Vragem vrienden me mee, is het aan mij om ja of nee te zeggen. Zeg ik ja, ben ik wel een eikel als ik daarna de hele avond ga klagen over kutmuziek. Dat had ik me namelijk best van tevoren kunnen bedenken.

Ingewikkeld om toe te geven, snap ik, want je geeft dan fouten van jezelf toe. Stelt je kwetsbaar op, maar dat zouden we meer moeten doen.

Denk ik dan......
jouw leven is een keuze
SadSloth schreef:
18-09-2019 14:18
Nou, ik merk dat de FVD behoorlijk leeft hier onder de jongeren. LGBT support neemt ook af.
Ja ik ook, maar zijn er echte polls of wat dan ook omtrent LGBT support onder jongeren? Sommige zeggen het neemt af, andere zeggen het is veel hoger.

Maar inderdaad, ik ken ook veel jongeren die pro-FvD zijn.
2east schreef:
18-09-2019 14:18
Tuurlijk wel! We zijn een vrij land.

Maar het is wel een beetje gek om te gaan luisteren naar de toespraak van iemand, waarvan je wéét dat diegene toespraken houdt die jou kunnen gaan irriteren, om dan daarna te te roepen dat je het zo'n irritante toespraak vindt. En dan wordt het nog gekker om een hele achterban van zo'n meneer of mevrouw over 1 kam te scheren, terwijl je het diegen juist kwalijk neemt dat hij/zij idereen over één kam scheert...

Zoals gezegd; ik houd niet van R&B en ga dus uit mezelf niet naar een R&B concert,/feest. Vragem vrienden me mee, is het aan mij om ja of nee te zeggen. Zeg ik ja, ben ik wel een eikel als ik daarna de hele avond ga klagen over kutmuziek. Dat had ik me namelijk best van tevoren kunnen bedenken.

Ingewikkeld om toe te geven, snap ik, want je geeft dan fouten van jezelf toe. Stelt je kwetsbaar op, maar dat zouden we meer moeten doen.

Denk ik dan......

Ja, oké, in dat R&B-verhaal kan ik meegaan. Maar vandaag en morgen is het belangrijkste politieke debat van het jaar. Dan wil je toch gewoon weten wat iedereen van links tot rechts te melden heeft. Ik kwel mijzelf ook niet door alles wat Baudet uitkraamt te gaan lezen of bekijken. Maar ik wil wel graag weten wat zijn standpunten en speerpunten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
18-09-2019 14:28
Ja, oké, in dat R&B-verhaal kan ik meegaan. Maar vandaag en morgen is het belangrijkste politieke debat van het jaar. Dan wil je toch gewoon weten wat iedereen van links tot rechts te melden heeft. Ik kwel mijzelf ook niet door alles wat Baudet uitkraamt te gaan lezen of bekijken. Maar ik wil wel graag weten wat zijn standpunten en speerpunten zijn.
Waar je voor op moet passen, zeker de komende dagen; politici beginnen alrijd met een nietszeggend verhaal (over een rechtzaak of Philips) komen dan met allerlei "conclusies" waar je het wel mee eens móet zijn, en bieden daarna oplossingen waar je geen nee tegen kàn zeggen.

Na 2 dagen algemene beschouwingen vind ik zelfs mensen als mevrouw Thiemen en de heer Kuzu de redelijkheid zelfe.

Politici zijn wat het zijn, politici, en aan het einde van de dag willen ze allemaal het zelfde. Winnen. Zetels, peilingen en verkiezingen en dat is menselijk. De kunst is dat jij, ik en iedereen dat állemaal een beetje doorzien, en "snappen" dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als dat deze wordt opgedient.

Zoals in mijn allereerste reactie; degene die voelt dat hij/zij zijn plannen niet waar kan/gaat maken, zal altijd "populistisch blijven roeptoeteren, simpelweg omdat het kan, er hoeft immers niets bewezen te worden.
jouw leven is een keuze
Ik denk dat dat komt, doordat jongeren niet zo veel meer krijgen van de staat. Mijn kinderen moeten werken naast hun school voor hun mobiel, hobby’s enz., oké dat is ook luxe. Maar ze hebben twee ouders op mbo-niveau die beiden hun uren wel maken om rond te komen. Mijn kinderen komen met een enorme studieschuld van school, kunnen daarna nauwelijks woonruimte krijgen en moeten maar een beetje gezond zien te blijven. Als je altijd je hoofd boven water hebt moeten houden en de dingen die jij leuk vindt, zoals een zwembad, buurthuis, sportveld, sporthal, bibliotheek, speeltuin in de buurt vanwege subsidiegebrek worden gesloten, verwaarloosd of onbetaalbaar worden, dan krijg je vanzelf weinig met solidariteit.
Alle reacties Link kopieren
PattyJupiter schreef:
18-09-2019 15:06
Ik denk dat dat komt, doordat jongeren niet zo veel meer krijgen van de staat. Mijn kinderen moeten werken naast hun school voor hun mobiel, hobby’s enz., oké dat is ook luxe. Maar ze hebben twee ouders op mbo-niveau die beiden hun uren wel maken om rond te komen. Mijn kinderen komen met een enorme studieschuld van school, kunnen daarna nauwelijks woonruimte krijgen en moeten maar een beetje gezond zien te blijven. Als je altijd je hoofd boven water hebt moeten houden en de dingen die jij leuk vindt, zoals een zwembad, buurthuis, sportveld, sporthal, bibliotheek, speeltuin in de buurt vanwege subsidiegebrek worden gesloten, verwaarloosd of onbetaalbaar worden, dan krijg je vanzelf weinig met solidariteit.
O jee dat moest ik ook en ik ben van bouwjaar '75
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
18-09-2019 15:16
O jee dat moest ik ook en ik ben van bouwjaar '75
Ik ook, maar ik zie bij mijn kinderen dat het percentage jongeren dat werkt veel hoger lijkt te liggen dan in mijn tienertijd. Toen waren er ook geen mobieltjes, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
18-09-2019 14:05
Maar je moet er niet naar kijken/luisteren? Het is een keuze om het journaal, netwerk, Beau, Jinek, Pauw noem maar op, te kijken. Een keuze die jij vrijwillig maakt.

Als jou iets stoort, sluit je er dan voor af. Stop met kijken, stop met luisteren. Niemand dwingt je.

Ik hou niet van R&B, maar dat betekend nog niet dat ik overal en altijd R&B fans ga bashen, ik luister alleen geen R&B.......

Dat iets me stoort, betekent niet dat het me niet boeit.
Volgens mij ging het er in dit topic over waarom fvd zo’n aantrekkeningskracht heeft op mensen. Het stuk dat je quote, is daar een antwoord op.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-09-2019 16:20
Dat iets me stoort, betekent niet dat het me niet boeit.
Volgens mij ging het er in dit topic over waarom fvd zo’n aantrekkeningskracht heeft op mensen. Het stuk dat je quote, is daar een antwoord op.
Persoonlijk stem ik FvD, omdat ik het programma naar mijn idee op komt voor de belangen van mij en de mijnen. Ik vind het voor mezelf op microniveau belangrijk om eerst mijn schaapjes op het droge te hebben. Dat geeft mij de ruimte en rust om vervolgens ook aan een ander te denken. Als je zelf goed in je vel zit, kun je ook beter voor een ander zorgen. Het FvD geeft mij het gevoel landelijk op die manier erin te staan.
Alle reacties Link kopieren
Pogoroden schreef:
19-09-2019 09:36
Persoonlijk stem ik FvD, omdat ik het programma naar mijn idee op komt voor de belangen van mij en de mijnen. Ik vind het voor mezelf op microniveau belangrijk om eerst mijn schaapjes op het droge te hebben. Dat geeft mij de ruimte en rust om vervolgens ook aan een ander te denken. Als je zelf goed in je vel zit, kun je ook beter voor een ander zorgen. Het FvD geeft mij het gevoel landelijk op die manier erin te staan.

Mijn inziens is dit precies het probleem met heel veel stemmers. Ze kijken naar welke partij het beste voor hunzelf is. Waarom niet kijken naar het grote geheel en welke partij het beste voor Nederland is?

Besef dat jouw behoeften ook kunnen veranderen (zoals bijv de nodige zorg omdat je blijvend schade hebt door een ongeluk) en dan blijkt dat je al die jaren hebt gestemd op een partij die zorg niet nodig vond. En jij had het niet nodig en vond die partij dus oké. En nu heb je het wel nodig, en dan is het er niet meer. Kijk verder dan je neus lang is!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-09-2019 13:27
Mijn inziens is dit precies het probleem met heel veel stemmers. Ze kijken naar welke partij het beste voor hunzelf is. Waarom niet kijken naar het grote geheel en welke partij het beste voor Nederland is?

Besef dat jouw behoeften ook kunnen veranderen (zoals bijv de nodige zorg omdat je blijvend schade hebt door een ongeluk) en dan blijkt dat je al die jaren hebt gestemd op een partij die zorg niet nodig vond. En jij had het niet nodig en vond die partij dus oké. En nu heb je het wel nodig, en dan is het er niet meer. Kijk verder dan je neus lang is!
Veel mensen laten hun, al dan niet kunstmatige, identiteit als zwaarste meewegen in hun stemgedrag. Niet hun economische belang. Vandaar dat veel blanke arbeiders stemmen op politici die alle verworvenheden langzaamaan afbouwen of privatiseren en vervolgens de schuld geven aan “links” of de migranten dat er opeens weinig zorg is, of geen sociale huurwoningen. En de linkse partijen komen niet met een alternatief, integendeel, zij bedrijven ook identiteitspolitiek.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven