Kabinet Rutte III is gevallen

15-01-2021 14:10 351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een eigen topic waard.

- ik vind het jammer dat het debat over de toeslagenaffaire met de Kamer nu niet doorgaat. Dat had nog meer duidelijkheid kunnen brengen
- ze blijven missionair op het gebied van Corona. Maar wat houdt dat in: Alleen virusbestrijding? Of ook steunpakketten etc?
- de VVD staat op 45 zetels in de peilingen dus ik denk nog steeds dat er een Rutte IV komt

Wat zijn jullie ideeen en vragen?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:42
Nou ben ik het alweer eens met Wilders, het moet niet gekker worden.

Die zegt net in het journaal dat het natuurlijk heel gek is dat Rutte niet zijn biezen pakt.
Favoriete spelletje van Wilders...olie op het vuur gooien. Alleen jammer de bammer dat hij nooit helpt met blussen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:42
Nou ben ik het alweer eens met Wilders, het moet niet gekker worden.

Die zegt net in het journaal dat het natuurlijk heel gek is dat Rutte niet zijn biezen pakt.
Gelukkig bepaalt hij dat niet maar de kiezer op 17 maart.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:42
Nou ben ik het alweer eens met Wilders, het moet niet gekker worden.

Die zegt net in het journaal dat het natuurlijk heel gek is dat Rutte niet zijn biezen pakt.
Als stemmend Nederland het met Wilders eens is, zie je dat straks aan de verkiezingsuitslag.

Als straks in maart stemmend Nederland gewoon weer voor Rutte stemt, dan vindt stemmend Nederland dat dus blijkbaar niet zo gek als Wilders.

En Wilders heeft bij die uitspraak echt niet in zijn hoofd wat juist is of wat niet, die denkt alleen aan zichzelf als hij dit zegt. Hij weet ook wel dat hij het niet gaat winnen van Rutte
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
15-01-2021 19:50
Als stemmend Nederland het met Wilders eens is, zie je dat straks aan de verkiezingsuitslag.

Als straks in maart stemmend Nederland gewoon weer voor Rutte stemt, dan vindt stemmend Nederland dat dus blijkbaar niet zo gek als Wilders.
Of mensen vinden dat Rutte ons zo fantastisch geweldig door de Corona crisis helpt en vergeten dat het gewoon een lul met vingers is die helemaal niets op heeft met de gewone doorsnee burger. Jammer wel.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 19:53
Of mensen vinden dat Rutte ons zo fantastisch geweldig door de Corona crisis helpt en vergeten dat het gewoon een lul met vingers is die helemaal niets op heeft met de gewone doorsnee burger. Jammer wel.
Grappig hoe jij dingen voor mensen kan invullen.
meisje22 schreef:
15-01-2021 19:53
Of mensen vinden dat Rutte ons zo fantastisch geweldig door de Corona crisis helpt en vergeten dat het gewoon een lul met vingers is die helemaal niets op heeft met de gewone doorsnee burger. Jammer wel.
Nogmaals: dit kan prima naast elkaar bestaan hoor.

Niet zo laatdunkend doen over een grote groep mensen. Nergens voor nodig toch?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 19:55
Grappig hoe jij dingen voor mensen kan invullen.
Weet je zeker dat je niet in de war bent met "je aangesproken voelen"?
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
15-01-2021 19:58
Weet je zeker dat je niet in de war bent met "je aangesproken voelen"?
Nee hoor dat niet, maar Rutte heeft bijna een miljoen stemmers en die zet jij weg als dom.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 19:56
Nogmaals: dit kan prima naast elkaar bestaan hoor.

Niet zo laatdunkend doen over een grote groep mensen. Nergens voor nodig toch?
Ik doe niet laatdunkend.

Ik vrees met grote vrezen dat mensen de verkiezingen niet gaan zien als stemmen voor vier jaar overheidsbeleid (wat het daadwerkelijk is), maar als mogelijkheid om te laten zien of ze het Corona-beleid waarderen of niet.
Beleid dat weinig met het verkiezingsprogramma van de VVD te maken heeft.
Feit is dat de VVD helemaal geen oog heeft voor de gewone burger. De enige die laatdunkend doet over mensen is de VVD.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 20:00
Nee hoor dat niet, maar Rutte heeft bijna een miljoen stemmers en die zet jij weg als dom.
Ik zeg nergens dat ik ze dom vind. Dat maak jij ervan.
Anders graag mij even quoten ipv iets over mij beweren wat ik niet zeg.
Ik merk dat dit het sentiment is van veel mensen. Heel begrijpelijk en treffend, denk ik:

https://www.parool.nl/columns-opinie/al ... ~b8849389/
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 19:42
Nou ben ik het alweer eens met Wilders, het moet niet gekker worden.

Die zegt net in het journaal dat het natuurlijk heel gek is dat Rutte niet zijn biezen pakt.
Hij was zichzelf al aan het rijk rekenen denk ik. Maar als Rutte blijft wordt de VVD hoogstwaarschijnlijk gewoon weer de grootste. Ik zie bij de andere partijen (en ook bij de VVD eigenlijk) niemand die het beter zal doen als minister-president.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit soort dingen eigenlijk niet zo. De oppositie heeft een leuke avond omdat het kabinet is gevallen, maar er wordt geen enkel probleem door opgelost. Als ik op m'n werk een fout maak kan ik wel weggaan maar dan maakt iemand die mij vervangt misschien wel weer dezelfde fout. Dan is het toch handiger dat ik blijf, de fouten oplos en leer van de fouten. Maar in de politiek schijnt dat niet te kunnen.
meisje22 schreef:
15-01-2021 20:03
Ik zeg nergens dat ik ze dom vind. Dat maak jij ervan.
Anders graag mij even quoten ipv iets over mij beweren wat ik niet zeg.
Zo lees ik jou anders ook. Oh, kijk die mensen eens niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 20:00
Nee hoor dat niet, maar Rutte heeft bijna een miljoen stemmers en die zet jij weg als dom.
Ze zijn in ieder geval verre van sociaal. Maar zoals velen al gezegd hebben vandaag: als je na 10 jaar Rutte met alle gevolgen van dien, zelfs na zoiets als de Toeslagenaffaire waarin het sleutelwoord "de Rutte-doctrine" was, weer op hem stemt, dan verdien je ook niet beter en dan wil je kennelijk ook een totale afbraak van de verzorgingsstaat waar Nederland ooit om geroemd werd.

Maar dan straks ook niet piepen, he?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-01-2021 20:20
Zo lees ik jou anders ook. Oh, kijk die mensen eens niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is.
Hoe jij mij leest bepaal je zelf.

Ik zeg alleen maar dat de verkiezingen gaan om vier jaar overheidsbeleid en niet om te laten weten of je vindt dat Rutte samen met een leger aan experts ons goed door de Corona crisis heen loodst. That's all.
Als je een beetje normaal rechts wil stemmen, is er toch ook niks anders dan de VVD?
Surebaby schreef:
15-01-2021 17:37
Dit is toch wel zo walgelijk! Ik weet niet wat ik lees.
Echt he. Van de persoon die zoiets nu beslist, mogen alle toeslagen, bonussen en salaris worden afgepakt
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-01-2021 20:23
Ze zijn in ieder geval verre van sociaal. Maar zoals velen al gezegd hebben vandaag: als je na 10 jaar Rutte met alle gevolgen van dien, zelfs na zoiets als de Toeslagenaffaire waarin het sleutelwoord "de Rutte-doctrine" was, weer op hem stemt, dan verdien je ook niet beter en dan wil je kennelijk ook een totale afbraak van de verzorgingsstaat waar Nederland ooit om geroemd werd.

Maar dan straks ook niet piepen, he?
Rutte is niet de hoofdverantwoordelijke, maar he het is makkelijk om iemand alles in de schoenen te schuiven he? Lekker op iemand pissen lucht zeker wel op? En ik zou echt niemand anders willen als Minister President, dus ja ik twijfel geen eens om mijn stem weer aan hem te geven, en die 'afbraak' vind ik reuze meevallen, zo slecht gaat het ook niet in Nederland, heel veel mensen zijn erg goed in zeuren,
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
15-01-2021 20:24
Als je een beetje normaal rechts wil stemmen, is er toch ook niks anders dan de VVD?
Maar waarom zou je per se rechts willen stemmen? Ik vind dat best wel bijzonder eigenlijk en heb het idee dat het bij rechtse kiezers meer leeft dan bij de rest: een soort heilige overtuiging dat je rechts "moet" stemmen. Wat is het voordeel daarvan en waarom kies je niet op beleid? (Daar ben ik serieus benieuwd naar, hoor).
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Liara schreef:
15-01-2021 20:24
Als je een beetje normaal rechts wil stemmen, is er toch ook niks anders dan de VVD?
D66?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 20:27
Rutte is niet de hoofdverantwoordelijke, maar he het is makkelijk om iemand alles in de schoenen te schuiven he? Lekker op iemand pissen lucht zeker wel op? En ik zou echt niemand anders willen als Minister President, dus ja ik twijfel geen eens om mijn stem weer aan hem te geven, en die 'afbraak' vind ik reuze meevallen, zo slecht gaat het ook niet in Nederland, heel veel mensen zijn erg goed in zeuren,
Ja vertel eens. Lucht het op om lekker op iemand te pissen?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 20:27
Rutte is niet de hoofdverantwoordelijke, maar he het is makkelijk om iemand alles in de schoenen te schuiven he? Lekker op iemand pissen lucht zeker wel op? En ik zou echt niemand anders willen als Minister President, dus ja ik twijfel geen eens om mijn stem weer aan hem te geven, en die 'afbraak' vind ik reuze meevallen, zo slecht gaat het ook niet in Nederland, heel veel mensen zijn erg goed in zeuren,
Natuurlijk is Rutte voor heel veel dingen WEL hoofdverantwoordelijk, wat denk je anders dat een minister-president doet?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Muurbloem1985 schreef:
15-01-2021 20:27
Rutte is niet de hoofdverantwoordelijke, maar he het is makkelijk om iemand alles in de schoenen te schuiven he? Lekker op iemand pissen lucht zeker wel op? En ik zou echt niemand anders willen als Minister President, dus ja ik twijfel geen eens om mijn stem weer aan hem te geven, en die 'afbraak' vind ik reuze meevallen, zo slecht gaat het ook niet in Nederland, heel veel mensen zijn erg goed in zeuren,
Vind je het goed gaan in Nederland? Ziekenhuizen die gemiddeld 3 extra IC-patiënten per ziekenhuis niet aankunnen? De hele toeslagen-affaire, je-weet-wel waar ze nu om afgetreden zijn? Die mevrouw die geen boodschappen van haar moeder mocht aannemen? Echt geweldig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
AliM schreef:
15-01-2021 20:31
Vind je het goed gaan in Nederland? Ziekenhuizen die gemiddeld 3 extra IC-patiënten per ziekenhuis niet aankunnen? De hele toeslagen-affaire, je-weet-wel waar ze nu om afgetreden zijn? Die mevrouw die geen boodschappen van haar moeder mocht aannemen? Echt geweldig allemaal.
Wonen gemaakt tot gunst ipv recht of PRIMAIRE levensbehoefte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven