Klimaathysterie
maandag 23 september 2019 om 15:03
Ben ik de enige die het overdreven vindt? De protesten, de verheerlijking van Greta Thunberg, de schaamte als je het vliegtuig pakt?
Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.
Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...
Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
Ja, wij als mensen hebben zeker invloed op het klimaat, maar of ik nou wel of geen vliegtuig pak is veel minder interessant dan of Shell milieuvriendelijk te werk gaat.
Deze massahysterie doet me denken aan de 1% protesten en de gekte rondom Kony. Alsof je er niet bij hoort als je er niet mee bezig bent...
Ik let op water, electriciteit en biologisch eten. Ook gooi ik mijn afval netjes gescheiden weg. Meer vind ik overdreven.
vrijdag 13 december 2019 om 11:54
Maar mensen die nu al aan het overleven zijn, zijn ook de mensen die straks het meeste last van de klimaatverandering gaan hebben.Fizz schreef: ↑13-12-2019 11:35Mensen die zich in Nederland druk maken over het klimaat hebben een dak boven hun hoofd en over het algemeen voldoende geld ter beschikking. Mensen die aan het overleven zijn en dat zijn ondertussen steeds meer mensen in Nederland, hebben heel andere prioriteiten. Prioriteiten zoals: hoe kom ik aan een woning of hoe kom ik de week door met mijn beperkte budget.
Daarom begrijp ik sommige linkse partijen niet. Begrijp je dan helemaal niets meer van je achterban?
(Jemig, ik lijk wel links...)
vrijdag 13 december 2019 om 12:05
vrijdag 13 december 2019 om 12:14
Het staat nota bene bovenaan hun standpunten over belastingen. Maar ja, ze regeren niet dus t komt er ook niet door.Fizz schreef: ↑13-12-2019 11:30Ook Groen Links heeft boter op zijn hoofd. Alleen al door de gestegen energiebelasting komen de lasten al meer bij de lagere inkomens te liggen. Mensen met een lager inkomen wonen in het algemeen in slechter geïsoleerde woningen en hebben vaak niet de mogelijkheid om hun stookkosten naar beneden te brengen. Ze kunnen niet verhuizen naar een betere woning en hebben geen geld om te investeren.
Ook rijden ze vaak in oudere auto’s en kunnen zich geen elektrische auto veroorloven. Voor oudere auto’s is de wegenbelasting duurder geworden. Hoe wil je dat dan allemaal gaan regelen? Mensen moeten dan meer over gaan houden van hun bruto salaris, maar waar blijft dan de nieuwe belastingwetgeving? Ik hoor daar niemand meer over. Ook Groen Links niet.
https://groenlinks.nl/standpunten/belastingen
Regering wordt nu door hun eigen wetgeving en geblunder via de rechter gedwongen om draconische maatregelen te nemen. Maar legt de kosten uiteraard zo min mogelijk bij hun achterban de rijken en ondernemers (VVD) en boeren (CDA/cu).
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
vrijdag 13 december 2019 om 12:19
vrijdag 13 december 2019 om 12:20
Bijvoorbeeld omdat ze in oude versteende stadswijken wonen en het meeste last krijgen van de hogere zomers temperaturen, door stedelijke hittestress. Omdat hun oude slecht geïsoleerde huizen in de zomer veel warmer worden dan moderne goed geïsoleerde huizen.
Omdat ze in oude woningen wonen met houten paalfunderingen, geen geld hebben om deze te vervangen door betere fundering en door langere perioden van droogte komen ze palen droog te staan, rotten ze weg en stort hun huis in. Omdat de oude huizen waarin zij wonen waarschijnlijk ook in wijken staan die het meeste last krijgen van wateroverlast bij extreme regen.
En stel dat de dijken een keer doorbreken, dan hebben rijke mensen ook een veel hogere overlevingskans, kijk naar 1953. De huizen die toen instorten waren ook de slechtere kwaliteit, oude huizen.
Allemaal zaken die nu al spelen. Dat gaat de komende 40 jaar alleen nog maar erger worden. We kunnen natuurlijk doen alsof de ene na de andere hittegolf gewoon toeval is, en dat kan ook nog wel zo zijn, maar dat wordt steeds minder waarschijnlijk.
vrijdag 13 december 2019 om 12:26
Geldt niet voor GroenLinks. Die heeft een achterban die (voor het grootste deel) begrijpt dat dit een collectief probleem is daarbij de lasten bij de sterkste en vervuilendste schouders moeten liggen.Fizz schreef: ↑13-12-2019 11:35Mensen die zich in Nederland druk maken over het klimaat hebben een dak boven hun hoofd en over het algemeen voldoende geld ter beschikking. Mensen die aan het overleven zijn en dat zijn ondertussen steeds meer mensen in Nederland, hebben heel andere prioriteiten. Prioriteiten zoals: hoe kom ik aan een woning of hoe kom ik de week door met mijn beperkte budget.
Daarom begrijp ik sommige linkse partijen niet. Begrijp je dan helemaal niets meer van je achterban?
(Jemig, ik lijk wel links...)
Daarnaast heeft het een grachtengordel achterban, die dus ook bereid is meer te betalen en te investeren op dit vlak.

vrijdag 13 december 2019 om 12:28
Dank je!!!

vrijdag 13 december 2019 om 12:35
Dat is de realiteit voor veel mensen en het is zeker bijzonder dat je daar niemand over hoort. Met name Groen Links en D66 die voor zichzelf gaan.Fizz schreef: ↑13-12-2019 11:30Ook Groen Links heeft boter op zijn hoofd. Alleen al door de gestegen energiebelasting komen de lasten al meer bij de lagere inkomens te liggen. Mensen met een lager inkomen wonen in het algemeen in slechter geïsoleerde woningen en hebben vaak niet de mogelijkheid om hun stookkosten naar beneden te brengen. Ze kunnen niet verhuizen naar een betere woning en hebben geen geld om te investeren.
Ook rijden ze vaak in oudere auto’s en kunnen zich geen elektrische auto veroorloven. Voor oudere auto’s is de wegenbelasting duurder geworden. Hoe wil je dat dan allemaal gaan regelen? Mensen moeten dan meer over gaan houden van hun bruto salaris, maar waar blijft dan de nieuwe belastingwetgeving? Ik hoor daar niemand meer over. Ook Groen Links niet.
vrijdag 13 december 2019 om 12:35
Het zoveelste blog dat twijfel probeert te zaaien over de consensus over het klimaat. Ze zullen wel geld krijgen van de olie industrie.
In elk geval zijn de meningen die hier verkondigd worden geen feiten, dat is duidelijk.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)

vrijdag 13 december 2019 om 12:38
Als je hun standpunten leest schiet je daar niks mee op ivm hun belastingverhogingen op energie bijvoorbeeld.Kleinezon schreef: ↑13-12-2019 12:14Het staat nota bene bovenaan hun standpunten over belastingen. Maar ja, ze regeren niet dus t komt er ook niet door.
https://groenlinks.nl/standpunten/belastingen
Regering wordt nu door hun eigen wetgeving en geblunder via de rechter gedwongen om draconische maatregelen te nemen. Maar legt de kosten uiteraard zo min mogelijk bij hun achterban de rijken en ondernemers (VVD) en boeren (CDA/cu).
vrijdag 13 december 2019 om 12:39
vrijdag 13 december 2019 om 12:48
vrijdag 13 december 2019 om 12:54
De achterban van Groen Links bestaat voor het grootste deel uit hoger opgeleiden met vaak de beter betaalde banen. Die kunnen zich het permitteren om zich druk te maken over het milieu en klimaat. Al ben ik wel benieuwd hoeveel van die GroenLinks-stemmers de houtkachel al de deur uit hebben gedaan en hoeveel er het afgelopen jaar alleen in Nederland op vakantie zijn gegaan.Kleinezon schreef: ↑13-12-2019 12:26Geldt niet voor GroenLinks. Die heeft een achterban die (voor het grootste deel) begrijpt dat dit een collectief probleem is daarbij de lasten bij de sterkste en vervuilendste schouders moeten liggen.
Daarnaast heeft het een grachtengordel achterban, die dus ook bereid is meer te betalen en te investeren op dit vlak.
Dat het verbod op houtkachels (ontzettend vervuilend, want veel schadelijke uitstoot) er nog steeds niet is, zegt alles over de hypocrisie van de zogenaamde “groene” partijen. Uiteindelijk toch bang om hun kiezers voor het hoofd te stoten, want de houtkachel de deur uit, is nu net een maatregel waarvan veel stemmers direct last ondervinden. De citytripjes met het vliegtuig boeken ze namelijk toch nog wel, ook als de tickets 2x zo duur worden.

vrijdag 13 december 2019 om 13:04
Lariekoek. Complete opruiende onzin. Vorige week nog politie voor iets soortgelijks nodig gehad. 1 telefoontje en ze doken er bovenop, inclusief nazorg.
vrijdag 13 december 2019 om 13:06
Ja en tot mijn verbazing komen ze bij een huisinbraak ook gewoon langs, ook al is de inbreker allang vertrokken. (en komen ze ook nog eens nazorg doen door de wijkagent nog een keer langs te sturen).schaapwolf schreef: ↑13-12-2019 13:04Lariekoek. Complete opruiende onzin. Vorige week nog politie voor iets soortgelijks nodig gehad. 1 telefoontje en ze doken er bovenop, inclusief nazorg.
vrijdag 13 december 2019 om 13:09
Over verdwenen hittegolven.
Dit zijn wel feiten.
https://klimaatgek.nl/wordpress/2018/07 ... ttegolven/
Dit zijn wel feiten.
vrijdag 13 december 2019 om 13:23
vrijdag 13 december 2019 om 13:24
Over de houtkachel:Fizz schreef: ↑13-12-2019 12:54De achterban van Groen Links bestaat voor het grootste deel uit hoger opgeleiden met vaak de beter betaalde banen. Die kunnen zich het permitteren om zich druk te maken over het milieu en klimaat. Al ben ik wel benieuwd hoeveel van die GroenLinks-stemmers de houtkachel al de deur uit hebben gedaan en hoeveel er het afgelopen jaar alleen in Nederland op vakantie zijn gegaan.
Dat het verbod op houtkachels (ontzettend vervuilend, want veel schadelijke uitstoot) er nog steeds niet is, zegt alles over de hypocrisie van de zogenaamde “groene” partijen. Uiteindelijk toch bang om hun kiezers voor het hoofd te stoten, want de houtkachel de deur uit, is nu net een maatregel waarvan veel stemmers direct last ondervinden. De citytripjes met het vliegtuig boeken ze namelijk toch nog wel, ook als de tickets 2x zo duur worden.
https://brabant.groenlinks.nl/nieuws/gr ... outkachels
Persoonlijk, wij hebben er een. Een HR variant. Ik dacht duurzaam bezig te zijn toen het ding er kwam, hout uit de tuin van mijn schoonouders. Tsja, duurzaam is het nog wel gezond niet. Ik zou nu nooit meer een houtkachel nemen en we beperken het gebruik. Wij wonen is een stad dus checken sowieso de stookwijzer voor hij aangaat. En als er een verbod komt leggen we ons daarbij neer.
Wij vliegen niet voor vakantie. Zakelijke vluchten worden gecompenseerd. En daar staan we binnen GroenLinks niet alleen in.
https://www.ad.nl/binnenland/de-feiten- ... ~ad513bc2/
GroenLinksers zijn echt niet zo hypocriet als je wilt voorstellen.
vrijdag 13 december 2019 om 13:27
Klimaatgek geeft geen feiten weer, maar meningen. De website is alles behalve objectief en feitelijk. Het is een spreekbuis voor het kleine groepje klimaatsceptici.Emma95 schreef: ↑13-12-2019 13:09Over verdwenen hittegolven.
Dit zijn wel feiten.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)
vrijdag 13 december 2019 om 13:30
Een ouder wil voor zijn haar kind iets als:
1 Dak boven het hoofd
2 Eten
3 Educatie
4 Toekomstperspectief
En in het laatste punt zitten de klimaatzorgen.