Actueel
alle pijlers
Lafheid van Balkenende is stuitend!
vrijdag 28 maart 2008 om 12:24
Gisteravond heb ik met plaatsvervangende schaamte gekeken naar het optreden van onze minister president, Jan Peter Balkenende.
Ik vond het stuitend zoals hij zich haastte om spijt te betuigen voor het vrij onschuldige filmpje van Wilders. En voor het eerst in zijn leven deed JP ook nog een persverklaring in het Engels erachter aan.
Een zielige vertoning. Is hij van plan om na elk 8 uur journaal zijn spijt te gaan betuigen aan diverse groepen die zich misschien gekwetst voelen door de uitzending? Dan krijgt hij het nog druk!
Hoe eerder deze "leider" verdwijnt, des te beter. Beter voor Nederland.
Wat vinden jullie?
Ik vond het stuitend zoals hij zich haastte om spijt te betuigen voor het vrij onschuldige filmpje van Wilders. En voor het eerst in zijn leven deed JP ook nog een persverklaring in het Engels erachter aan.
Een zielige vertoning. Is hij van plan om na elk 8 uur journaal zijn spijt te gaan betuigen aan diverse groepen die zich misschien gekwetst voelen door de uitzending? Dan krijgt hij het nog druk!
Hoe eerder deze "leider" verdwijnt, des te beter. Beter voor Nederland.
Wat vinden jullie?
woensdag 2 april 2008 om 08:47
woensdag 2 april 2008 om 08:51
Zwitserland was neutraal in W.O. II en is derhalve ook niet (of althans veel minder) behept met een schuldgevoel. Nederland heeft met name de Joden destijds lelijk in de kou laten staan en "zoiets mag nooit meer gebeuren". Dus hebben we hier jarenlang de denkfout gemaakt elke economische gelukszoeker en oppportunist aan te zien voor een vervolgde vluchteling en die mag natuurlijk binnenkomen (zonder te hoeven integreren of zelfs maar de kans te krijgen om te integreren).
In Zwitserland hebben ze wat beter onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen (die zijn altijd welkom) en economische migranten (die zijn welkom als Zwitserland er ook iets aan heeft).
Correct me if i'm wrong maar ik denk dat dat wel verschil maakt.
Verder zijn ze in Zwitserland wat minder ver doorgeslagen dan wij in het afschaffen van alle respekt voor gezagsdragers. En ze kennen daar blijkbaar nog zoiets als sociale controle. Hier in NL zijn we erg goed geworden in "de andere kant op kijken"
In Zwitserland hebben ze wat beter onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen (die zijn altijd welkom) en economische migranten (die zijn welkom als Zwitserland er ook iets aan heeft).
Correct me if i'm wrong maar ik denk dat dat wel verschil maakt.
Verder zijn ze in Zwitserland wat minder ver doorgeslagen dan wij in het afschaffen van alle respekt voor gezagsdragers. En ze kennen daar blijkbaar nog zoiets als sociale controle. Hier in NL zijn we erg goed geworden in "de andere kant op kijken"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
woensdag 2 april 2008 om 10:53
DS: mee eens.
Complicated: Klinkt goed, het leven in Zwitserland!
Ik heb grote delen van het debat gezien gisteren. Het zal mij eens benieuwen wat er verder gaat gebeuren. Henk Kamp zei gisteren dat hij Wilders niet kwalificeerde en kende als leugenaar, maar Hirsch Balin ook niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Balkenende blijf ik vreselijk vinden maar wat mij betreft heeft Femke Halsema opnieuw laten zien dat ze een uitstekende debater is.
Complicated: Klinkt goed, het leven in Zwitserland!
Ik heb grote delen van het debat gezien gisteren. Het zal mij eens benieuwen wat er verder gaat gebeuren. Henk Kamp zei gisteren dat hij Wilders niet kwalificeerde en kende als leugenaar, maar Hirsch Balin ook niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Balkenende blijf ik vreselijk vinden maar wat mij betreft heeft Femke Halsema opnieuw laten zien dat ze een uitstekende debater is.